BÖLÜM 1 - 2
Motorun
rölantide çalışırken sürekli devirin değişmesi, rölantinin bozulması ve
dalgalanması, devrin düşmesi ve motorun stop etmesi veya teklemesi durumunun
benzinli motorlar için olası sebepleri aşağıda sıralanmıştır. Yapılması gereken
ilk işlem Diyagnostik tekniği adımlarını sırasıyla uygulamaktır. Daha sonra
olası arıza sebeplerini tek tek kontrol ederek, arıza sebebi sayısını daraltmak
ve net olarak arızayı teşhis edip gerekli onarım ve değişim işlemlerini
gerçekleştirmektir.
*Buji bozuk veya buji tırnak aralığı yanlış (ayarsız).
*Ateşleme
bobininin veya buji kablolarının kopuk-arızalı olması.
*Ateşleme bobininin arızalı olması.
*Klasik ateşleme sistemine sahip bir motorsa distribütörün arızalı olması, avans
ayarının bozuk olması, sente ayarının-ateşleme zamanlaması ayarının bozuk
olması.
*Emme manifoldunda hava kaçağı (vakum kaçağı) olması.
*Karter havalandırma sisteminde (PCV) arıza olması, sistemdeki hortumların çıkmış-yırtılmış-delinmiş
olması, kelepçelerinin gevşemiş olması.Pcv valfinin arızalı olması.
*EGR sistemi arızası. EGR valfinin bozuk olması. EGR valfinin sürekli açık konumda
kalması veya sürekli kapalı konumda olması.
*Gaz kelebeğinin arızalı olması. Gaz kelebeği boğazının yağlanması-kurum kaplanması.
*Rölanti ayar valfinin bozuk olması (bu valf eski tip gaz telli gaz kelebeklerinde
bulunur genellikle)
*Fren servosu (hidrovak-westinghouse) ile emme manifoldunu birbirine bağlayan
hortumun çıkmış-delinmiş-gevşemiş olması veya fren servosunun arızalı olması.
Eğer böyleyse emme manifoldu buradan vakum kaçağı yapar ve rölanti bozulur.
*MAF sensörü (hava kütle ölçer) ile gaz kelebeği arasındaki hava emiş hortumunda
delik-çatlak-gevşeme.
*Motorun
supaplarının arızalı olması. Supap boşluk ayarının bozuk olması. Supapların
erimesi (yanması). Özellikle lpg’li araçlarda olasıdır.
*Yakıt
enjeksiyon sistemi arızası. Enjektör arızası, enjektörlerin tıkanmış-kirli
olması.
*Motorun
hararet yapmış olması.
*Hava filtresinin aşırı kirli veya tıkalı olması.
*Oksijen sensörünün arızalı olması. Oksijen sensörü motora alınan hava-yakıt karışımının
ayarlanmasını sağlar. Sensör arızalı olduğunda, hava-yakıt karışımı aşırı
zengin veya aşırı fakir olabilir. Fazla zengin karışım olursa motorun yakıt
tüketimi artar; aşırı fakir karışım olursa rölanti devri bozulur.
*Silindir
kapak contasının arızalı olması, bu contadan kompresyon kaçağı veya yağ kaçağı
veya su kaçağı olması.
*Gaz kelebeği konum sensörünün arızalı olması.
Merhaba nissan micra 1.2 2005 model k12 aracimda rölanti de dengesizlik var motor titreşimli çalışıyor zincirde uzama var diye tespit yaptı servis ve sanayide değiştirdim triger zincirini ama sonrasinda arıza gitmedi boğaz kelebeği dediler çıkma aldık taktik yine aynı sonuç şimdide eksantrik mil yaglayici valf arızalı diyorlar bana yardimci olurmusanız çok sevinirim saygilarimla
YanıtlaSilP0011ariza kodu aliyormusun
SilBuji yağla çalışıyor baktır
SilMerhaba 98 model hatchback polom var yüksek hizda giderken devri düşüp yeniden devam edebiliyor yola fakat hızım düşük ken direk stop ediyor 1.ve 2 visteste teklemeler var ateşleme bobinini degistirdim ve distbrütör kapagini tevzi makarasini da degistirdim hem benzinde hem gazda ayni sorun devam ediyor araç ilk calistiktan 1 saate kadar fazla stop etme olmuyor ama daha fazla kullandikca stop etme olayi artiyor ara ara kontagida 6veya 7. Kez de aliyor simdiden tesekkurler
YanıtlaSilMerhaba, 4x4 Dacia Duster dizel aracımda 2 yıldır devam eden rölantide tekleme sorununa bir türlü çözüm bulamadım. Birden çok yetkili servis ve özel servislere giderek şimdiye kadar bazı işlemler yapıldı ancak sonuç değişmedi. Yapılan işlemler sırasıyla şöyledir; yazılım güncelleme, enjektör kodlama, enjektör öğretme, enjektör test ve bakım, EGR temizliği, pompa basınç müşürü değişimi, Mazot sıcaklık müşürü değişimi gibi farklı zamanlarda farklı işlemler yapıldı. Araçda bugüne kadar bu arızayla ilgili hiç arıza işareti yakmadı. Konuyla ilgili olarak sizin yorumunuzu rica ediyorum.
YanıtlaSilMerhaba aynı sorun benim Duster ımdada var sorunu çözebildinizmi
SilMerhabalar hocam aracım 2014 model corolla 1.6 multiderv s üzeerinde landerenzo tüp mevcut araç 88 bide sabahları aracı çalıştırdığımda rahatça marş alıyor fakat aşırı sarsıntılı çalışıyor bu sarsındıda motor ikaz işareti yanıp sönüyor sonra sürekli motor ikaz işareti yanıyor. Bilgisayara taktırdığımda 1. Ve 2. Silindir ateşleme arzası diyor bobinleri kontrol ettirdim sağlam bujiler de sağlamdı yinede değiştirdim, hava akışmetreyi temizledim, yakalşın 5 gündür aracı sadece benzinde kullanıyorum. Araçta bir değişiklik olmadı sabahları sarsıntı ve uyarı ışığı devam ediyor. Sizce neden olabirlir sizden konuyla ilgili yorumunuzu rica ediyorum hayırlı günler.
YanıtlaSilAynı sorun bende de vardı. Subaplar degisecek. Benim araçta değişince sorun bitti. Bir kompresyon testi yaparsanız, sorun subaplarda ise belli olur
Sil