Gaz Kelebeği Konum/Pozisyon Sensörünün Görevi Nedir ?
Gaz kelebeği sensörü, gaz kelebeğinin açılma miktarını (o anki konumunu) ölçerek motor kontrol ünitesine (ECU) iletir.TPS Sensörü Nedir ?
Gaz kelebeği pozisyon sensörünün ingilizcesi olan Throttle Position Sensor'ün kısaltılmış halidir. Gaz pedalı konum sensörü hall etkili tip veya potansimetreli (direnç pistli) tip olarak ikiye ayrılır. Burada potansiyometreli tip konum sensörü anlatılmıştır.
Gaz Kelebeği Konum/Pozisyon Sensörü Nasıl Çalışır ?
Gaz kelebeğinin açılma miktarı, gaz kelebeği miline bağlı olan bir potansiyometre'nin (ayarlanabilir direnç), kelebek hareketiyle hareket edip voltaj değişim meydana getirmesiyle ölçülür. Çalışma mantığı basittir, elektriğin geçtiği iletkenin boyunun uzayıp kısalması, direnç değerini değiştirmektedir. Temas uçlarının hareket etmesiyle de, direnç pistinin boyu değişmiş olur, yani kısa yolun direnci düşük, uzun yolun direnci fazla olacaktır. İşte gaz kelebeğinin hareketiyle, temas uçlarının direnç pistindeki konumları değişir, direnç değişir, direnç değişimi voltaj değişimine çevrilir ve bir sinyal olarak motor kontrol ünitesine iletilir.
(Gaz kelebeği konumu için, potansiyometre hareketini kelebek milinden alıyor. Genelde pedalının hareketi bir gaz teliyle gaz kelebeğine iletiliyorsa, yani gaz teli olan araçlarda bu tip kelebeği konum sensörü kullanılıyor)
(Buradaki resimdeyse, gaz kelebeği sensörünün temas uçları, kelebeği döndüren dişli üzerinden alınmış. Eğer elektrik motorlu gaz kelebeği kullanılan bir araçsa, gaz kelebeği konum sensörü bu tipte olacaktır)
Elektrik motorlu gaz kelebeklerinde bulunan gaz kelebeği konum sensörlerinde, temas uçları kelebek mili üzerinde değil, kelebeği döndüren plastik dişliler üzerinde bulunur.
Gaz kelebeği konum sensörde bulunan bu iki pist, iki ayrı alt sensör gibi çalışır, fakat ters yönlü olarak bu işi yaparlar. Örneğin;
1. sensör (1. direnç pisti), gaz kelebeği sonuna kadar açıkken, en yüksek voltaj gerilimi verir.
2. sensör (2. direnç pisti), gaz kelebeği sonunda kadar açıkken, en düşük voltaj gerilimi verir.
Yani birbirinin zıttı yönde çalışırlar, böylece kontrol ünitesi, bu sensörleri ayırt eder ve ölçümlerin doğruluğunu kontrol edebilir.
Gaz kelebeğini ne kadar açık olduğu bilgisi, ECU tarafından çeşitli işlerde kullanılır. Örneğin yakıt enjektörlerinin enjeksiyon miktarını belirlerken, gaz kelebeği açıklık miktarı bilgisi kontrol edilir.
Ayrıca gaz pedalına basılma miktarıyla, gaz kelebeğinin açılma miktarı karşılaştırılarak kontrol amaçlı bir geri besleme alınır.
Gaz Kelebeği Konum-Pozisyon Sensörü Arıza Belirtileri (Gaz Kelebeği Konum Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır? )
*Motor arıza lambası yanar
*Motor gücü ve devri sınırlandırılır, araç arıza modunda çalışır
*Gaz pedalı, gaz kelebeğini kumanda edemez, motor tepki vermez
*Motor gücü ve devri sınırlandırılır, araç arıza modunda çalışır
*Gaz pedalı, gaz kelebeğini kumanda edemez, motor tepki vermez
*Motor devrinin kendiliğinden artması veya dalgalı rölanti
Gaz Kelebeği Konum/Pozisyon Sensörü Arızası ve Çözümleri
Gaz kelebeği konum sensörünün içinde, garanti olsun diye 2 ayrı sensör olduğunu söylemiştik. Şimdi bu durum göz önüne alınarak, arıza durumlarını açıklayalım.* Gaz kelebeği konum sensörlerden birinin arızalanması - sinyal göndermemesi durumu.
- Sürücü gösterge panelinde arıza lambası yanar.
- Hız sabitleme sistemi devre dışı kalır.
- Gaz pedalı normal çalışmaya devam eder, motor çalışır ve çalışmasında bir sorun olmaz.
* Gaz kelebeği konum sensörlerden ikisini de arızalanması - sinyal göndermemesi durumu. (Tamamen arızalanma durumu)
- Sürücü gösterge panelinde arıza lambası yanar.
- Gaz kelebeği, gaz pedalına tepki vermez.
- Motor yaklaşık 1500- 2000 devirle çalışmaya devam eder, yani arıza moduna geçer. Aracı güvenli bir yere park edebilir ya da en yakında teknik servise götürebilirsiniz.
İlgili OBD arıza kodları: P0120, P0121, P0122, P0123, P0124
İlgili OBD arıza kodları: P0120, P0121, P0122, P0123, P0124
Gaz Kelebeği Konum/Pozisyon Sensörü Nerededir ? Motordaki konumu nedir?
Gaz pedalı konum sensörü, gaz kelebeğinin hemen yanında bulunur. Gaz kelebeği, emme manifoldunun girişinde, hava filtresinden sonra bulunur.
(Bakınız: Araçtaki Tüm Sensörler)Bölüm 1 - 2 - 3
map sensörü ile gaz kelebeği konum sensörü ayrı mı yoksa aynı şeylermi
YanıtlaSilTamamen farklı şeyler.
SilBenim stilom var 2004 model 130000 km de potansiyelmetre hatası veriyor ve aracımın rolantisi yerinde durmuyor benim sorum bu sorunu nasıl halledebilirim
SilAçıklama çok güzel vermis oldugunuz bilgilerden dolayı çok tesekkürler.Beyfendi bir sorum olacaktı tüm araçlardaki gaz pedal potansimetreler aynı mı yoksa her marka araç farklı farklı uygulama veya degişik teknik yapılardamı ürün kullanıyorlar.şimdiden vereceginiz cevap için tesekkür ederim.
YanıtlaSilBenzer yapıda olsalar bile, teknik değerleri farklı marka modellerde farklıdır.
Silmerhabalar 2003 marea.vallahi arabayı yakın zamanda yakmayı düşünüyorum.illallah ettim kaliteli usta bulamıyorum.klasik olarak rölanti dalgalanması var.aracı sabah benzinde çalıştırıp park edip tekrar çalıştırdığımda araba marş basıp çalışmıyor.motor ustaları bulamadı lpg ustaları bulamadı.netten araştırdım gaz regülatörü arızası gibi duruyor.regülatör arızası da rölantide sıkıntıya yol açar mı.bazen gaz yemiyor gibi oluyor 1-2 sn sonra birden hızlanma oluyor.rölanti 2-3-4 binlere çıkabiliyor.bazen stop etmelerde yaşanıyor araçta.sıkıntı regülatör+potansiyometre midir. kablo çekip kalınlaştırmaktan bahsedenler var beyine lihim atılamalı rölanti hallolour diyenler de var.lütfen yardım edin.n olur.
SilMap ,rolanti ve tps sensorü sıkıntı bende de aynı sorun var usta var ustacik var yıllardır musdariptim kendim de araştırdım
SilAnkara’da Ümit usta var.Facebook a ümüt köse yazın.Fiat marea kulüp üyesi ustası.çok dua ediyorlar bu adama
Silmerhabalar bende renault clio 2000model var bir sorunum var değişmedik parcası kalmadı yine aynı araç herzaman değil ara sıra yolda giderken kesip takma oluyor gaz bedalı birden boşa düşüyor duruyorum gaz veriyorum dengesiz gaz yiyor stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor bir süre sonra yine tekrarlıyor lütfen yardımcı olurmusunuz
YanıtlaSilslm. bende de aynı model araba ve aynı sorun var. Seyir halinde iken araç önce titriyor, sonra stop ediyor. Tekrar marşa basınca çalışıyor. Bir çare bulamadım. Fransa ya email attım dönüş olmadı. Duyduğum kadarı ile renolarda bir beyin hatası varmış. Servislerde ise bu modellerin beyni yokmuş, üretimden kalkmış. Kısaca araç ile baş başayız.
SilMerak ettiğim şey şu: Eğer uzun yolda bir kaza yaparsam (Allah korusun) üretici firma bunu üslenir mi?
Fren müşürünü değiştirin
SilMerhaba 2000 model Toyota Corolla 1.6 4AFE motor aracımda rölanti dalgalanması var. Araç soğukken 1200 devirlerde çalışırken, ısınınca 900 devir altına 500 devirlere kadar düşüyor ve motor arıza lambası yakıyor, ancak stop etme olmuyor, araç titreyerek çalışmaya devam ediyor. Tanımınıza göre aracın gaz kelebeği üzerinde yer alan konum sensörünün soketini çıkarınca araç 900 devirde sabit kalıyor ve motor rahat, titreme olmadan çalışıyor. Hatta aracı soketi takmadan kullandım belli süre dalgalanmadan eser yoktu, soketi takılı halde kullanırken meydana gelen dalgalanma ve 500 devirlere kadar düşerek motor arıza lambası yakma olayı ortadan kalkıyor. Sizce bu duruma göre konum sensörü arızalı mıdır? Soketi takılı olmadan kullanmamda da aracın normal bir şekilde çalışması da anormal değil midir? Bu parçanın kesin arızalı olup olmadığını nasıl tespit edebilirim? Bu sorunu bulana kadar birçok ustadan saçma sapan tespitler nedeniyle araca dokundurmakta istemiyorum.
YanıtlaSilBende proton var.1 yıldır o sensörün soketi sökük geziyorum.bir sıkıntım yok.araötan araca değişebilir tabi.düşük devirde tekleme yapıyordu.sökünce düzeldi
SilSlm bnm araçta gaz kelebeği temizlendi palio 1.4 el temizlendikten sonra araba kendi kendine gaza basıyor hem benzinde hemde gazda aynı şey oluyor beyini baglattim gaz kelebek potansiyometresi yazıyor boğaz kelebeği ni temizlerken sensoru oynatmış olabilirler mi yoksa komplemi bozuktur
YanıtlaSiladaptasyon yapılmadı ise ne kadar potansıyometrede kelegıde temızlesen degişen bısey olmaz öncelık aracı ecu den resetleme yapılıp sonra potansıyometre adaptasyonu uygulaması yapılmalı. fabrika ayarlarına dönmesi ve ecuye yenı ayarları tanıtması ıcın.
SilArkadaşım senin arızan rolanti motorunda gazı ayarlıyor fakat gaza basıp çektiğinde gaz düşmüyorsa arıza rolanti motorundadır. kendini geri çekemiyor ecu dan resetleme yapman lazım
SilKardeşim benim de bu parça degisti subab ayarı yapıldı ama yakıt tüketimi çok ayar falan nerde yaptırabilirim Bursa da ikamet ediyorum araç UNO 70 SX 1.4 tek nokta enjeksiyonlu
YanıtlaSilK sanayi 59 blok gürler oto fiatçı
SilSelam.ben motosiklet tutkunu biriyim.honda teansalp 1996 model bi motosikletim var. Tüm bakımlarını bu işi iyi bilen bir ustaya yaptırdım.her şeyini değiştirdim.buji, hava ayarı, senkor, aklınıza gelicek her şeyi değiştirdim.ancak motosiklette bir güc kayıbı, durduk tere rolanti yüksekliği, gazı acınca yığılma, hızlanmada sorun, ve atak değil.karbüretör üzerinde bulunan gaz kelebeği seansörü(PTS) BOZUK OLDUĞUNU gördük bu problem pts nin bozuk olduğundan şüpelendik.bilginiz icin tşk ederim.
YanıtlaSilselam. 1998 ford fiesta 1.25 motor aracım var. araç çalıştırdığımda stop etme sorunu vardı. bazen de hareket halindeyken gazı bıraktım mı stop ediyordu. bir de araç 3000 deviri geçerken şiddetli bir şekilde tekliyor küt küt vuruyor ileri doğru ve 3000 deviri geçemiyor çok zorlanıyor. usta gaz kelebeği sensörünün fişini çekti stop etme sorunu bitti ancak 3000 deviri geçerken tekleme sorunu bitmedi. usta buji ve buji kablolarından da olabilir, gaz kelebeği sensöründen de olabilir diyor. bir fikriniz var mı çok acil yardımlarınızı bekliyorum. teşekkür ederim. bir de bu sensörün tamiri oluyor mu. Kayseri-Melikgazi
YanıtlaSilMerhabalar , ayni aracta aynı sorunu bende yasiyordum , gaz kelebeğinin soketini cikarinda sorun buyuk oranda kesildi. Siz nasil bir çözüm buldunuz bende kayserideyim
SilMerhaba. aydınlatıcı yazınız için teşekkürler. Honda civic 2005 otomatik aracımda tps sensör voltaj düşüklüğü arızası veriyor, vites geçişleri 3-4 bin devirden sonra oluyor. sebebi bumudur??
YanıtlaSilGaz kelebeğinin sensörleri ile montajlı olduğunu, tamamının değişmesi gerektiğini söylüyorlar, sadece sensör değişimi ile hallolacak bir hususmudur???
TPS veya rölanti motor sensörü değiştirilebilir bir yapıya sahiplerdir ve değiştirilir sadece ustalık lazım çünkü tps yerine perçinlidir inçe kıl testere ile düz torna vida ağzı açılır ve daha sonra takılırken sıkıntı çıkmaması adına yerine yıldız başlı vida takılır.
Sil2004 kalos aracim hareket halinde iken debriyaja bastigimda bazen stop ediyor. Kam mili sensorü,krank mil sensorü, atesleme bobini, buji ve map sensoru degisti. Gaz kelebegi bogazi temizlendi. Emme manifoldunda hava kacagi yok. Lpg ayari yapildi. Tum bunlara ragmen benzinde daha az olmasina ragmen hem benzin hemde tupte ayni sorunu yasiyorum. Yardimi olabilecek biri cevaplarsa sevinirim.
YanıtlaSilKardesim bu sorunu cozdunmu? Ayni sorun bendede var bilgilendirirsen sevinirim
SilBen sorunu cozdum krank sensorunu degistirdim simdilik tık yok. Yani stop etmiyor.
SilMerhaba arabam 2001 model enjeksiyonlu kartal arabamda rolanti problemi var dalgalı devir görüyorum gostergede ve sarsintili çalışıyor.rolanti sensorunu değiştirdim durum aynı acaba potansiyometre arızası varmidir.o kadar tamirci gezdim sorunu bulamadılar yardımcı olurmusunuz.bu durum adanada bir karburatorcuye gittikten sonra oldu.arabam eski hali kalmadı.lütfen yardım edermisiniz yada beni yönlendirin bi şekilde halledelim.
YanıtlaSil1.4 fiat ALBEA araç kelebeği temizlettim sonra araç kendiliginden gaz veriyo çok az derece de boşta iken normal çalışırken motor bazen titrer gibi olup gaz veriyor ara ara oluyor
YanıtlaSilTransporter t5 im var aracim var gaz pedalina basinca hic komut yok aracim 1100 devirde calisiyo pedal degisti fakat sorun ayni kutup basi 30 dk sokuk kalinca duzeliyo 2 yada 3 dakka sonra yine ayni bu ariza olunca kizdirma isigi yakiyo kutup basi sokulup takilinca oda sonuyo sizce nedendir
YanıtlaSilöncelikle selamun aleyküm 95 model rover cabrio aracim var gaz pozisyon sensörunun kablolarindan birine gittigim elektrikci aküden +kutup basindan cekilmis bi kablo deydirdi ve calisan aracim stop etti calistiramadik darbe sensorunu iptal ettik denedik calismadi
YanıtlaSilcikma beyin bulup calistirdik yalniz araba aşırı benzin kokuyo ve gaza dokundugum an stop ediyo ve calistiramiuorum tahminime gore
enjeksyonlar fazla benzin isiyo
ariza yi cozmeme yardimci olabilirmisiniz
Bu sensörler 5 voltla çalışır, 12 volt vermek sensöre veya ecu ye zarar vermiş olabilir. Önce pozisyon sensörü arızası tamamen giderildikten sonra, ateşleme ve enjeksiyon sistemini kontrol etmek faydalı olur.
SilMerhaba, 2017 renanult megane 1.6 benzinli+lpg li aracım 5 bin km de arac sollarken ya da gaza ani yüklediğimde 'enjeksiyon kontrol ettir' diye ariza verip gaz yemeyi kesip devri 1100 sinirlandirdi. Servis yazılım attı düzeldi. Aradan 2 ay geçti yine gaza yüklendiğimde ayni arızayı yapıp devri 1100 e limitliyor. Yazılım attık duzeldi. 2 gun sonra yine ayni sorun. Bu neden kaynaklanabilir. Yardımcı olursaniz çok teşekkür ederim.
YanıtlaSilMerhaba,
SilBunu benzinde ve lpgde ayrı ayrı deneyin. Bir süre sadece benzinde kullanıp, sorunun tekrarlayıp tekrarlamadığını gözlemleyin. Benzinde kullanımda sorun tekrarlanmazsa, belki sorun lpg sistemindedir, bir de lpg'ciye kontrol ettirin. Lpg sisteminin ve işçiliğinin kalitesizliği böyle sorunlara sebep olabilir, Bazen lpg sisteminde yazılım düzenlemesi veya donanımlarda onarım-düzeltme sorunu çözebilir.
s.a ustacım bana acilinden detaylı cevap verirsen çok sevinirim durumum acil çünki 2004 model stilo aracım var araçta hantallık çekiş düşüklüğü falan vardı birde termostat arızalı idi.termostadı mita türk malı ile değiştim egsozu söktüm katalizör dolu imiş boşalttırdım ve verine monte ettim herşeyi kebeğin bağlı olan plastik manifoltla beraber olan yerin içi çok pisti takmadan tazyikli su ile yıkattım neyse bira kuruttuktan sonra yerine taktım ve ilk marşı yaptım 1 dakika çok güzel çalıştı ve gaz yemesi muhteşemdi 1 dakika sonra araç birden sapıttı arıza ışığı yandı ve araç gaz pedalına inanılmaz tepkisizdi pis bir koku ve araç dip gaz ve 2000 ve 2500 deviri geçmiyor araç yerinden kalmıyor sonra beyinin fişi söküp taktım bir kaç sefer yok oksijen sensörlerini söküp taktım yok ve en son kelebek boğazını söktüm yanındaki sensörün sacını falan çıkardım içinden byağı su çıktı su dolmuş çırptım boşalttım balata spreyi ile temizledim tekrar topladım ama yine aynı su kısa devre yapıp arıza ışığını yaktı anladığım kadarı ile ama parçayı temizledim orada fazla bir voltajda yok bildiğim kadarı ile arıza yapma ihtimali yoktur umarım arıza kaydı olduğundan dolayımı acaba devam ediyor sorun malzeme düzgün çalışsa dahi arıza kaydını sildirsem bi düzelirmi tabi bu arada sönüyor tam bir kaç saniye arıza ışığı tekrar yanıyor ve teklemeye başlıyor araç acil detaylı bilgi verirseniz sevinirim lütfen saygılar kolay gelsin
YanıtlaSilMerhaba,
SilAracı diyagnostik cihazına bağlatıp arızayı teşhis edip gidermeniz gerek.
merhabalar. outlander 2.0 turbo 202 beygirlik aracım var aracım kendini bazı zamanlarda koruma moduna alıyor ve 2 bin devri geçmiyor p2138 arza kodunu veriyor aküyü söküp takınca arızayı siliyor ve düzeliyor ustaya gidip sensörün soketlerini temizlettim iki üç gün sonra sonuç gene aynı usta gaz kelebeğinin komple değişmesi gerekiyor dedi gaz kelebeği temiz herhangi bir kurum yok sizcede gaz kelebeğinden midir? arza vermediği sürece herhangi çekiş düşüklüğü rölantide problem yok
YanıtlaSilMerhaba,
SilP2138 Arıza Kodu
99 passat 1.8t aracıma aksam saatlerinde gaz ve benzin aldim evin önüne cektim.sabah araci çalıştırdığında rölantide normal calisiyor bazen ileri geri dalgalanma olduğunu görüyorum.araca gaz verdiğimde 1200 1300 devire geldiğinde boğuluyor gibi oluyo istop eder gibi yapiyo ayamı gazdan cekiyorum normal rölantiye geri dönüyor.araci pc bağlardım "alt regülasyon sınırı esiginin altinda sürekli" yazıyor.gaz kelebeğini soktum temizliğini yaptim pozisyon bilgisinin aldigi karbon dirençli yapının olduğu yerden uçlarını buldum gaz kelebeğini oynattigimda direncin biri yükseliyor birinin değeride düşüyor normal çalıştığını gordum bitanede kuru kontak bilgisini veren bi kontak var oda sinyal geçiriyor test ettim diğer iki uçta servo motora gidiyor motoru ohm kademesinde düğümde değer veriyor dondurdugumdede saçma sapan değerler veriyor.neyse yerine taktım arka kapak acik kontağı açımızda servo motorun tam açılıp tekrar kapandığını görüyorum motorda dedim kendi kendime arızalı deil.baska ne yapabilirim ki bide direnc değerleri gerçekten kac olmalı yardimlarinizi bekliyorum
YanıtlaSilTESEKKURLER
Aracım fiat uno 97 model şehir içinde aracım belli bir zaman dan sonra ısınınca rölanti düşüyor stop ediyor tekrar çalışıyor yalnız ayağını gazdan çekince yine stop ediyor uzun yolda olmuyor
YanıtlaSilMerhaba ford fiesta 1.4 2000 model aracım var 1. Ve 2. Viteste gaz pedalı takır takır ötüyor daha doğrusu ayağımda hissediyorum aşağı yukarı kendi kendine oynuyor sanki önünde bir engel var gibi tak diye onu aşıyor o zaman düzeliyor bunun sorunu nedir acaba?
YanıtlaSilmerhaba, gaz teli bir yere sıkışıyor, takılıyor olabilir, veya kelebek mekanizması aynı şekilde.
SilBenimde motor ariza isreti yaniyo gaz pedali pozisyon ayarlarlayicisi esik deger altinda yaziyo.3 tane ariza vardi.elktrikci biseyler yapti 2tanesi gitti simdi birtek bu kaldi.ama sikayet yine ayni drvam ediyo.gaz yemiyo.sonuna kadar bassam bile.araci stop edip tekrar cakistirmam gerekiyor.gaz pedali ve gaz kelebegi degisecek dediler.
YanıtlaSil1995 mersedes w140 500 se aracımın gaz kelebeği yukarıda tarif ettiğiniz şekilde arıza çıkardı aracı kullanıyorum ama eski tadı kalmadı bazan kendiliğinden düzeliyor aracın hiç sorunu kalmıyor. arızayı ASR lambasını yakarak gösteriyor.yüksek devirde çalışıyor gaz pedalı sertleşiyor. yenisi veya çıkmasını bulamadım.acaba tamiri mümkünmü.
YanıtlaSilFord Focus 2001 1.6 zetec aracım Ronalti dalgalı olarak hareket ediyor bazen sönüyor bazen yüksek devirde takılı kalıyor bazen Yolculuk esnasında vitesi boşa aldığımda rolanti dalgalanarak sönecek gibi oluyor bazen sönüyor hocam bunun sorunu nedir yani bütün ustalara götürdüm hepsi Kronik bu araçlarda kronik dedi
YanıtlaSil2004 Peugeot 307 1.6 16v aracımi sürdükten sonra durdugum zaman rolenti 1500 lerde takılı kalıyor ve gaz pedalını basıp bıraktığım zaman normal e dönüyor bu sorun bu konuyla alakalimidir?tesekkurler
YanıtlaSil2004 focus 1 kullanıcısıyim aracım ayağımı gazdan çekince 2200 devrin üstünde silkeleme yapıyor.ozellikle 5. Viteste .Aracın normal giderken ayağım gazda yada yokuşta hiçbir problem yok.cekisi gidişi süper sadece gazdan ayağımı aldığımda silkeliyor.potansiyometre fişini çektim bu şekilde gazdan ayağımı cektigimde yok denecek kadar az silkeleme var.aracimin gidişi çekişi yine süper sadece arıza lambasini yakıyor.sizce problem nedir.devir saati ve rölanti iki şekilde de normal bir değişim yok.
YanıtlaSilLutfen yardim edin. Skoda fabia 2012 model 1.2 model aracim su ariza var.
YanıtlaSilP210200 gaz kelebeği kumanda ünitesi, ayar motoru, sinyal çok düşük
Arabam Peugeot 106 xr yolda giderken kendi kendine hız kesiyor ve a bir potkaç arazasaniye sonra duzeliyor a gene aynişaseye kisadevrediyor nasıl cozmeliyom
YanıtlaSilSlm 2004 model c3 araç benzinde tekliyor zor çalışıyor gazda ise yokuşlarda bayılıyor duz yolda tekleme yapıyor benzin pompası ateşleme bobini gibi bir cok parçası degişti sonuç alamadım lütfen yardımcı olun
YanıtlaSilMerhabalar. 1998 model Ford escord clx aldım 1 ay önce ve Corona'dan beter canımı sıktı. Tamirciler sadece onu değiştir, şunu degiselim mantığı ile, iş yapıyorlar. Mat sensörü, bujiler, bobin, buji kabloları değişti. Sorun devam. Rölanti valfi arızalı dedi usta, değiştirmedi ama manuel olarak ayar verdi, fişini çekti. Arabamda gene rölanti dalgalanması var ve özellikle düşük viteslerde ayağımı gazdan çekince araba öne uçacakmış gibi fırlıyor. Potansiyometre in jakını çekince sorun değişiyor. Araç eşekleşiyor. Potansiyometreyi ölçüyorum avı metre ile, gaza basınca azalan ve artan voltaj var ama olması gereken değerleri bilmiyorum. 5 volt ve 1 volt var. Bilgisi olan, bu sorunu yaşamış olan varsa, site yönetiminden de ricamdır, bilgi verirseniz minnet duyarım.
YanıtlaSilMerhaba benim aracım Volvo V40 crous contry arabanın boğaz kelebeği arizaliydi yenisini taktırdım hiç çalışmıyor araba otomatik vites yol tutusunda gitmesinde hiçbir sorun yok fakat araba vites d değişirken kafası karisiyor ne yapabiliriz
YanıtlaSilSelamın aleyküm abicim bende de 2004 Alize megane1 var aracım farklı zamanlarda bazen de sürekli olarak 2000 devirde takılı kalıyor rölanti motoru değişti kelebek temizlendi map sensörü değişti monifold orinkleri degisti gaz kelebek orinkleri değişti sorun çözülmedi bilgisayara bağlayınca arıza gözükmüyor ne yapmam gerekiyor yardımcı olabilir misiniz
YanıtlaSilSelamın aleyküm Bende Renault 9 1.4 Enjeksiyonlu Broadway var Rni diye geçiyor
YanıtlaSilPotansiyometre sorunu olduğunu arızalı olduğunu ve yakıt okuyamadığını söylüyor ustalar araç kendi kendine gaz veriyor rölanti dalgalanması var ve dip gaz verdiğimde araba birden yemiyor sanki arkadan biri tutup bırakmış gibi oluyor sorun nasıl çözülür
Ustam bende hunday accent era 1.4 var resmen arabalardan bezdirdi degirmesim yeri kalmadi gaz kelebek sensoru kaldi onu degistirdekten sonra ayar istermi istiyorsa yaptiriyim gaz yemiyor arabam yardimci olursaniz cok sevinirim
SilMerhaba hocam opel frontera 2.2 var 2200 motor 136 BEYGİR araç ın benzin de ani dip gaz yapınca boğuluyor yavaş yavaş basarsan birşeyyok aracın buji buji kablosu yeni enjektör leri de ettim sorum yok aceba sorun boğaz kelebek sensörü olabilirmi
YanıtlaSilMerhaba bende de sonata 2016 2.4 CDI var ayni soru. Var benzin kelebegi ve benzin pompası degisti ama duzelmedi bugun aku kablosunu soktum yarin sabaha kadar beyin resetlenir mi siz nasıl cozdunux
SilSelam . 2004 astra h 1.4 benzin LPG aracımda hareket halinde belli belirsiz hız farketmeksizin (otoyolda) 120km hızla giderken veya şehir içi 50 km hızla giderken sabit hızda kalmak için ayağımı gaz pedalımda sabitlediğimde araç tepkime yapıyor her saniyede al ver yapıyor tekleme gibi (ma-f sensörü değişti - gaz kelebeği temizlendi - bujiler yenilendi - bobin yenilendi - )
YanıtlaSilBenzinde de LPG de de yapıyor ve araç kliması açıldığında özellikle park halindeyken dalgalanıyor yüksek şiddette kapatır kapatmaz kesiyor dalgalanmayı arıza için yardımcı olur musunuz?
Megan 1 1.6 16 valf potonsimetre fişini takınca istop ediyor çıkarınca tekleme calisyor rezil olduk ustalar bilmiyor neden oldugunu
YanıtlaSil2012 astra h 1.6 aracım motor soğukken fren yapınca stop ediyor teker dönerken gaza basınca geri çalışıyor sonra motor ısınınca motor suyu 51 52 derece olunca artık stop etmiyor motor sarsıntısı normale dönüyor.eksantrik sensörü dediler gaz kelebeği dediler krank sensörü dediler işi msensoru dediler motor olmuş dediler westinhouse dediler sarj dinamosu dediler sizce hangisini yaptırayım
YanıtlaSilMerhaba. Emeğiniz için teşekkürler.
YanıtlaSil2011 i20 Troy Otomatik aracım motor arızası nedeniyle motor tamiri yapıldı. Boğaz kelebeği temizliği yapıldı. Araç çalıştırınca devir 1500 devirde çalışıyor. Daha fazla düşmüyor. Gaz telli. Ne yapabilirim bu konuda
Slm arkadaşlar bende clio 2 hb araç var arasıra gaz kelebeği konum sensörü B alarmı veriyor kontağı aç kapa yaptım mı düzeliyor sorun kelebekte midir acaba
YanıtlaSil