BÖLÜM-1 BÖLÜM-2
Pcv Arızası Nelerdir? Karter Havalandırma
Sistemi Arızası
Pcv valfinin 80.000
kilometrede bir kontrol edilmesi önerilir. Valf yayı ve kanalları kontrol
edilmeli, yıpranmışsa değiştirilmelidir. Pcv valfi değişiminde mutlaka aynı
özellikte orjinal yedek parça kullanılmalıdır, dıştan aynı görünse bile farklı
yay sertliğine veya geçiş kanalı büyüklüğüne sahip pcv valfi, motorun
çalışmasını olumsuz etkiler, tekrar arızaya sebep olabilir. Öncelikle Karter havalandırma sistemi konunusu okuyunuz.
PCV karter havalandırma
sisteminde arıza olduğunda ve bu arıza hava-yakıt karışımını aşırı
etkilediğinde, yeni nesil araçlarda gösterge panelinde motor arıza lambası
yanmaktadır. Eski tip araçlardaysa bu sistemin arıza uyarısı bulunmuyor.
Pcv karter havalandırma
valfi basit yapısından dolayı sık arızalanan bir parça değildir. En sık arıza
havalandırma valfinin tıkanıp sıkışmasıdır, bu durumda valf ya açık kalır ve
kapanmaz, ya da kapalı kalıp gaz geçişine izin vermez. Her iki durum da yakıt
tüketimini ve egzoz emisyonlarını arttırır.
Eğer pcv karter
havalandırma valfi tamamen kapalı kalırsa veya tıkanıp çok az hava geçişine
izin verirse, karterde ve supap kapağında basınç yükselir, supap kapak
contasından veya karter contasından yağ sızıntısına sebep olur.
Eğer pcv hep açık
pozisyonda kalırsa, bu durumda çok fazla hava emme manifolduna gönderilir. Bu
durum motorda fakir karışıma sebep olur ve ilk çalıştırmada zorluk, dengesiz
motor rölantisi gibi arızalara sebep olur.
Eğer karter havalandırma
(nefes alma) hortumu (valfsiz olan hortum) tıkanırsa, karterdeki vakum
artacağından motor yağ yakacaktır. (Bkz: Karter Nedir?)
Gaz Kelebeği Neden Yağlanır Kirlenir?
Gaz kelebeğinin, kelebek
boğazının ve gaz kelebeği gövdesinin aşırı yağlanması-kirlenmesinin sebebi, karter havalandırma
sisteminde arıza olmasındandır. Pcv havalandırma valfini ve bu valfin bağlı
olduğu hortumu mutlaka kontrol ediniz. Bozuk valf, yırtık-çatlak-kelepçesi
gevşek hortum, gaz kelebeğinin ve hava filtresinin yağlanmasına sebep olur.
Karter havalandırma sistemi; valf, hortumlar ve kelepçeler kontrol edilmeli.
(Opel astra gaz kelebeği yağlanması)
Gaz Kelebeği Nasıl Temizlenir ?
Emme manifoldundan
sökülür. Gaz kelebeğinin gövdesi (dış kısmı) balata spreyiyle temizlenir ve
hava püskürtülerek kurutulur. Eğer boğaz kelebeği (iç kısmında) yağlanmış veya
kurum bağlamışsa (dışı yağlıysa içi de yağlanmıştır), karbüratör-enjektör
temizleme spreyiyle gaz kelebeğinin içini temizleyebilirsiniz. Temizledikten
sonra iyice kurutup gaz kelebeği gövdesini yerine takınız. Gaz kelebeği
yağlanması düzensiz veya yüksek rölantiye sebep olur. Çok ciddi bir problem
değildir fakat tamirinde fayda vardır. Bazı araçlarda periyodik bakımlarda aşırı olmayan yağlanmaları servislerde temizlenmektedir.
PCV –
Karter Havalandırma Hortumu Arızası
Supap (Külbütör)
kapağından, gaz kelebeği boğazına giden havalandırma hortumlarının yırtık,
çatlak, bağlantı kelepçelerinini çıkık-gevşek olmaması çok önemlidir. Eğer
hortumda yırtık veya çatlak varsa, valf kapalı olsa bile vakum etkisiyle
buradan hava girecek ve hava yakıt karışımını bozacaktır, çünkü buradan giren
havayı ECU ölçemez, ölçülmemiş hava girmiş olur sisteme. Buna vakum kaçağı da
denir. Bu durumda vuruntulu çalışma, zor çalışma, bozuk-dengesiz rölanti devri
veya aşırı yüksek motor rölantisi, fazla yakıt sarfiyatı gibi sonuçlar ortaya
çıkacaktır.
BÖLÜM-1 BÖLÜM-2
BÖLÜM-1 BÖLÜM-2
Mükemmel bilgiler bunlar
YanıtlaSilHicbiryerde yok cok tesekkurlerr
Kesinlikle katılıyorum, bu bilgi çoğu ustanın da haberi yok kanaatimce.
SilPeki aracın performansını etkiler mi valf arızası? Çekiş düşüklüğü olurmu ?
YanıtlaSilBenim suziki swift var 96 model kulbutor kapağındaki hortumdan yag basiyo dışarı nedeni nedir acaba
YanıtlaSilslm. fiat ducato maxi 2.3 aracım ilk çalıştırmada normal ısındıktam sonra rölantide dalgalanma oluyor? Acaba gaz kelebeği kirlenmesimi olmuştur...
YanıtlaSil