Akü Neden Biter? Akü Biterse Ne Olur? Ne Yapılmalıdır? Akü Arıza Kontrolleri Nasıl Yapılır?
Akü, araçtaki tüm elektrikli donanımları beslediğinden, araç çalışıyorken yeterince şarj olması gerekir. Bunun için aküler alternatör tarafından şarj edilir. Modern otomobillerde akü şarj seviyesi ECU tarafından kontrol edilir ve şarj ihtiyacı olduğunda alternatör akımıyla şarj edilir. Şarj sistemi arızalandığında şarj (akü) ikaz lambası yanar. Akünün bitmesi durumunda (şarjının azalması durumunda) ilk belirti olarak farlar sönük yanmaya başlayacak ve motor marş yapmayacaktır. Akü bittiğinde araç çalışıyorken yolculuk sırasında motorun stop etmesi de söz konusu olur.
Akü Bitmişse Ne Yapılmalıdır?
*Akü bitmişse motor marş yapmaz.
*Yolda sürüş sırasında bile akü bitebilir ve araç stop edebilir.
*Takviye sırasında kesinlikle kaliteli kalın takviye kablosu kullanılır, yoksa marş yapmaz.
*Şehir içindeyse yeni bir akü alınıp takılabilir (gerekliyse).
*Motor çalışır halde gelince, servise gidilir, şarj sistemi ve akü kontrol ettirilir.
*Akü takviyesi yapılamıyorsa yokuş aşağı 4. viteste araç vurdurulur (manuelse).
*Serviste akü şarj edilir.
(Akü dolu olmasına rağmen marş yapmıyorsa: (Bkz Motor Marş Yapmıyor Motor Çalışmıyor))
Akünün
Bitmesinin Sebepleri:
*Akü
arızalı. Akü çok eskimiş, alternatör şarj etmesine rağmen şarj tutmuyor.
*Alternatör
arızalı, aküyü şarj etmiyor.
*Akü ve
alternatör sağlam, alternatör – akü bağlantı kablosunda kopukluk-temassızlık
var.
*Elektrik
tesisatında bir kısa devre var.
*Akü kendi kendine deşarj oluyor.
Akünün
Bittiği Nasıl Anlaşılır? Nasıl Kontrol Edilir?
Akü
bitmişse araç marş yapmaz.
Akünün
şarj ve sağlamlık durumu aşağıdaki yöntemlerle kontrol edilir:
*Akü Üzerindeki şarj göstergesine bakılarak
*Marş sırasında farların gözlemlenmesiyle
*Marş sırasında akü gerilimi ölçülerek
*Elektrikli alıcılar açılarak akü geriliminin ölçülmesi
*Dijital akü şarj test cihazı ile akü kontrolü
*Hidrometre ile akü elektrolit yoğunluğu ölçülerek
*Akü
Kapasite Cihazıyla (Yükleme Yaparak)
Akü
arızası durumunda yapılması gereken kontroller:
*Akü
kutusunun gözle kontrolü
*Akü kutup başlarının ve bağlantılarının kontrol edilmesi
*Akü
koruma kılıfının kontrolü
*Akü şarj
durumunun kontrol edilmesi
*Akü elektrolit seviyesinin kontrol edilmesi
*Marş
sistemi marş şalteri rölesinin kontrol edilmesi
Akü
şarj durumunun kontrol edilmesi:
*Akü
voltajının ölçülmesi
*Akü
üzerindeki şarj göstergesine bakılarak
*Marş
sırasında farların gözlemlenmesiyle
*Marş
sırasında akü gerilimi ölçülerek
*Elektrikli
alıcılar açılarak akü geriliminin ölçülmesi
*Dijital akü şarj test cihazı ile akü kontrolü
*Hidrometre ile akü elektrolit yoğunluğu ölçülerek
*Akü Kapasite Cihazıyla (Yükleme Yaparak)
(Bkz: Akü Neden Isınır?) (Bkz: Soğukta Akü Neden Marş Basmaz?) (Bkz: Kutup Başı Isınması Oksitlenmesi Sökülüp Takılması)
(Bkz: Akü Nerededir? Nasıl Değiştirilir?)
Ana konu: (Bkz: Akü Nedir?) (Bkz: Akü Çalışma Prensibi)
Yorumlar
Yorum Gönder