Akü Kutup Başı Neden Isınır? Neden Oksitlenir? Nasıl Sökülüp Takılır?

 Akü Kutup Başı Neden Isınır? Neden Oksitlenir? Nasıl Sökülüp Takılır?

Akü terminalleri ve kelepçeler herhangi bir hasar belirtisi göstermemelidir.  Akü kutup başı kelepçeleri doğru şekilde takılmalı ve uygun torkla sıkılmalıdır.  Akü kutup başı kelepçeleri doğru şekilde takılmamış ve sıkılmamışsa, voltaj beslemesi kesilebilir. Bu, araç elektrik sisteminde önemli arızalara neden olur. Kutup başları gevşek, hasarlı veya oksitlenmişse, araç marş basmayacaktır.  

Kutup başlarının sökülüp takılması:

Kutup başı sökülmeden önce arsa koruyucu kapak kaldırılır. Akü kutup başları sökülürken önce eksi kutup başı, daha sonra + pozitif kutup başı sökülür. Sökmek için uygun bir anahtar veya anahtar yoksa pense kullanılabilir. Kutup başları takılırken ise önce pozitif kutup başı takılır, daha sonra eksi kutup başı takılır, uygun torkta sıkılır.

Akü Kutup Başları Neden Isınır?

*Akü kutup başı kelepçeleri gevşektir,

*Kutup başları oksitlenmiştir,

*Kutup başları kirli, çamurlu, yağlıdır,

*Kutup başları hasarlıdır,

*Tesisatta kısa devre vardır veya aşırı akım çekiliyordur (bu durumda akü kabloları da ısınmış olacaktır).

Kablolar, akü kutup başlarına kelepçeyle bağlanır. Kutup başı kelepçe çeşitleri: Kelepçeler eski tip araçlarda kurşun olabilirken, yeni tip araçlarda çelik kutup başı kelepçeleri kullanılır.

Akü kutup başlarının sıkı olması çok önemlidir. Kelepçeleri uygun torkla sıkılmalıdır. Gevşek kutup başları marş yapmamasına sebep olur. Yine gevşek kutup başları sebebiyle kelepçe ve kutup başı arasında direnç artacağından burada gerilim düşmesi ve ısınma gerçekleşir.

Kutup başları oksitlenmişse yine kutup başları ısınabilir, iletim azalır, marş basmayabilir. Oksitli kutup başları temizlenmelidir.

Üst konu: (Bkz: Akü Arızaları)

Yorumlar