Motora turbo tarafından gönderilen havanın basıncı, hafızadaki daha
önceden belirlenmiş, olması gereken basınç değerini aşarsa, sistem bunu bir
arıza olarak yorumlar ve P0234 arızasını hafızaya kaydeder, motor arıza lambasını
yakar. Turbo şarj basıncının aşırı yüksek olması, motorun mekanik yapısına
ciddi zararlar verebilir. Supap sistemi, pistonlar, segmanlar, biyel kolları ve
yatakları ciddi hasar alabilir. Örneğin pistonların kırılması, delinmesi aşırı
turbo basıncı sebebiyle karşılaşılan motor hasarlarıdır. ECU, bu tür hasarları
önlemek için motorun gücünü sınırlandırabilir.
P0234 Arızasının Belirtileri
*Motor arıza lambası yanar.
*Motor gücü azalır.
*Motorun çalışmasında tekleme oluşabilir.
P0234 Arızasının
Olası Sebepleri
Turbo şarjda, turbo basıncı iki şekilde ayarlanır: wastegate mekanizması
veya değişken kanatçık mekanizmasıyla, araçtaki turboda bu ikisinden sadece biri
vardır. Hangisi varsa ona göre sebepler değerlendirilmelidir.
*Turbodaki wastegate mekanizması arızalı olabilir. Bypass klapesi kurum
veya mekanik bir etki sonucu kapalı konumda sıkışıp kalmış, açılmıyor olabilir
(yaygın sebep). Bypass klapesi hiç açılmıyorsa turbo şarj basıncı aşırı
yükselir. Basınç/vakum tüpü, itme çubuğu, turbo basınç kontrol valfinin ince
kauçuk hava hortumları sağlam olmalıdır. Turbo basınç kontrol valfi arızalı
olabilir, eğer böyleyse başka arıza kodlarının mevcut olması olasıdır. Eğer
bypass klapesi bir elektrik motoruyla açılıp kapanıyorsa, bu elektrik motoru
arızalı olabilir.
*Değişken kanatçık mekanizması arızalı olabilir. Turbonun türbin
tarafında iç kısımdaki değişken kanatçıklar, kurum kaplaması sonucu sıkış
kalmış, hareket edemiyor olabilir (yaygın sebep). Kanatçıkların sıkışıp
kaldıkları pozisyona göre; turbo basıncı aşırı yüksek olabilir (şu anki sorun)
veya turbo basıncı yükselmiyor olabilir. Değişken kanatçık mekanizmasını
çalıştıran basınç/vakum tüpü, itme kolu sağlam ve serbestçe hareket edebiliyor
olmalıdır. Bu sistemi kumanda eden basınç kontrol valfi sağlam olmalı, bu valfe
bağlı ince kauçuk hortumlar sağlam olmalıdır, çıkmış, delinmiş, çatlamış
olmamalıdır. Eğer değişken kanatçıkları bir elektrik motoru kumanda ediyorsa,
elektrikli motor sağlam olmalıdır.
*Turbo basınç kontrol selenoid valfi arızalı olabilir (bununla ilgili
arıza kodu var mı bakılmalıdır.
*Vakum hortumları çatlak, delik, yerinden çıkmış, tıkanmış olabilir.
*Bu arızada hiçbir kontrol yapılmadan turbo basınç sensörünü değiştirmek
yanlıştır. Turbo basınç sensörü bu arızanın geçerli sebebi değildir, turbo
basınç sensörü arızalanırsa P0235 P0236 P0237 P0238 P0239 P0240 P0241 P0242
arıza kodlarından biri okunmalıdır. Tüm kontroller yapıldıktan sonra her şey normalse,
ancak bu durumda turbo basınç sensöründen şüphe edilebilir.
P0234 Arızasının
Çözümü
*İlk yapılması gereken işlem Diyagnostik Tekniği adımlarını sırasıyla
uygulamaktır. Tüm kalıcı arıza kodları belirlenmelidir. P0234 arıza koduyla
birlikte başka arıza kodları da varsa, önce bu arızalar giderilmelidir. Sadece
P0234 arıza kodu okunuyorsa, sorunun
turbodaki mekanik arızadan olma olasılığı biraz daha yüksektir.
*Wastegate mekanizmasında veya değişken kanatçık mekanizmasında mekanik
arıza varsa giderilmelidir. Kurum/karbon birikintisi sebebiyle tutukluk meydana
geliyorsa parçalar temizlenmelidir. Hareketli parçalar serbestçe
çalışabilmelidir.
*Yukarıda sayılan arıza sebeplerindeki maddeler tek tek incelenmelidir.
Arıza giderilmelidir.
(Bkz: Turbo Arızaları) (Bkz: Turbo Nedir?)
P0234 kodunu bazen veriyor bazen vermiyor turbo wastgate kontrol edildi sorun olmadığı wastgatenin sağlam olduğu söylendi selenoid walf egr walf basınç sensörü kontrol edildi sorunun nerden olduğu çözülemedi araç citroen c4 1.6 dizel.
YanıtlaSilAynı sorun bendede var arıza kodunu silince birsüre sorun yok c416dizel yanlız benimki katalüzörü temizleyin başladı daha önce sıkıntı yok idi
YanıtlaSilegr-partikül yazılımsal çözümü yapmışmıydınız?
SilKatalizörü Turbo'nun bir parçasıdır Turbo geri basıncını oluşturur katalizörün boşaltılması ya da uygun şekilde Temizlenmemiş olması turboyu etkiler
Silpolo 1.2 tdı 75000 km de başladı arıza şu anda 89000 de aracımda 3 yıldır sadece uzun yolda 5. viteste p0234 arızası alıyorum defalarca görürdüm 15 usta olmuştur. servisler 35 bin civarı fiyat cıkarıyorlar çözüm bulamadım. hortumları kontrol ettim sorun yok. turbocu wasgate sağlam çalışıyor dedi artık sıkıldım gittim map sensörünü değiştirdim bir yerden başlamam gerekiyordu. devam ederse n 75 değiştireceğim sonrasında çözüm bulamazsam artık turbo söktüreceğim. dpf iptaline karşıyım ama onuda iptal edeceğim.bıktım artık.
YanıtlaSilSorun cozuldummu
SilÇağdaş bey sorunu halledebildiniz mi.
YanıtlaSilBende de benzer şikayetler var ve sizin tecrübeleriniz bana ışık tutabilir diye düşünüyorum
bu sorunu halledebilen varmı
YanıtlaSilAynı sorunu yaşayan aracın ventillerinde sorun olduğu görüldü
YanıtlaSilPassat 2015 model 4motion var devir 4000 i geçince p0234 hatası veriyor ve arıza ışığı yanıyor gaz yemiyor, kontak kapatıp açınca gaz yemeye başlıyor anca yine 4 bin devri geçince aynı şey tekrarlanıyor, bir turbocuya gittim Adana da sanayide Westgate sağlam ondan yapmaz dedi sökmeden, özel servis turbo yu sökmek için motor inmesi gerekiyor diyor, bende bunun için motor indirmek istemiyorum, sorun nereden olabilir?
YanıtlaSilNeymiş problem
SilPolo 1.2 tdi aracım da sorunu yaşadım p023400 arızası turbodan kaynaklı dediler söküldü turbocuya gitti turbocu sorun yok demiş turboda gitmişken bir temizlik yapıldı ama şunu da belirteyim turbocuya gitmeden önce 3 devirlere geldiğim de arızayı yakıyordu ve araç gaz yemiyordu kontak kapa aç düzeliyordu turbocudan sonra bir daha o sorunu yaşamadım temizlik olduktan sonra yani
YanıtlaSilFiorino var 2010 3 bin devire gelmeden arac ariza yakiyor sonrasinda turbosuz gibi gidiyor map sensorunu degistridim duzelmedi arac ne yapmaliyim
YanıtlaSilAyni 2010 fiorino bendede var 3 bin devire gelince yığılma yapıyor ve gecmiyor 3 bin deviri. Map sensoru degistirdim bi 3 ay sorun duzeldi dun gene yapti cozum bulan varmi? Baska arkadasda aynisi oldu turbo vestage cubugumu ne onu ayarlatti duzelmis. Bilemedim
SilFocus 2.5 kasa 2011 model aracım P0234 kodu arızası veriyor bunun sebebi nedir?
YanıtlaSilBenim clio 4 2013 model aracım var bencede gaza basinca araç turbo acacakken ariza isigi yanıyor araç devirden düşüyordu servis ilk turbo basinc sensörü arizali dedi değiştik. Yine aynı arızaya düştü araç sensörü takılan fişin arizali olduğu bir artı bir ekşi elektirik geleceğine ay i anda arti geldiği için parçayı arızaya düşünüyormuş yarin elektirikcideo fiş ve diğer tesisatı kontrol ettirecegim 40 gündür uğraşıyorum umarim sorun biter artik
YanıtlaSilCaddy1.9 aracım var p0234 hatası veriyor 160km hızla 1 2 dakka gittikten sorna gazı kesiyor 100 geçmiyor yazılım varken bu hatayı verdi yazılımı sildik gene aynısı oldu ama hata kodu gözükmüyor büsefer ama 160 la giderken gazı kesiyor 100 ü geçmiyor neden?
YanıtlaSilHocam sorunu çözebildinmi aynı şekilde bendede oldu araç ta aynı
SilAynı sorunu jetta da yaşıyorum
Sil