Motor Arıza Lambası Neden Yanar ?
Motorda ve bağlı sistemlerde bir arıza meydana geldiğinde,
motor arıza lambası yanar, böylece sürücü bir sorun olduğundan haberdar edilmiş
olur. Kontak açıldığında arıza lambası her zaman kontrol amaçlı yanar, motor çalıştırıldıktan sonra arıza lambası söner, sönmüyorsa motor arızası var demektir. Arıza lambasının neden yandığını kesin olarak anlamanın tek yolu, aracı arıza teşhis (diyagnostik) cihazına bağlamaktır. Tahmin yapılarak parça değiştirilemez, arıza tespiti yapılamaz. Fakat genellikle lpg'li araçlarda kötü afr ayarından dolayı sıklıkla yanar, bazı kullanıcılar sürekli bu ışıkla gezer. Motorda arıza lambası yanıyor fakat hiçbir performans değişikliği hissetmiyorsanız, panik yapmayın, yazıyı okumaya devam edin. Motor stop ediyor veya çalışması-performansı düştüyse, yazıyı okumaya devam edin, aracı zorlamayın, mümkünse en yakın servise gidin. Detaylı teknik açıklamalar aşağıdadır. Zamanınız varsa torpido gözündeki kitapçığı okuyun.
Motor arıza lambasının asıl varlık sebebi, motorda meydana gelen anormal bir çalışma sonucu, egzozdan çıkan zararlı gazlarda meydana gele artışın sürücü tarafından fark edilmesi ve en kısa zamanda bu sorunun giderilmesinin sağlanmasıdır. Motor, araçtaki onlarca sensör (algılayıcı), aktivatör (uygulayıcı), elektronik donanım ve mekanik sistemlerin uyum içinde ve problemsiz olması sayesinde kusursuzca çalışır. Tüm bunlardan herhangi birinde arıza olması durumunda, motorun çalışması bozulur, motor arıza lambası yanar.
Nadiren de olsa bazen anlık ve geçici bir problemden dolayı, motorun çalışmasında ve performansında hiç bir anormallik olmamasına rağmen arıza lambaları yanabilir. Sistemdeki parçalarda meydana gelen kısa süreli bir iletişim bozukluğu, temassızlık, ECU'ler arası iletişimde anlık kesinti vb. arıza lambasını yakabilir. Sistem bu arızaları mantıksal sınamadan geçirir ve tekrarlanıp tekrarlanmadıklarına bakar, bunun için bir kaç sürüş yapılması gerekebilir ve arızanın devam etmediği tespit edilirse, sistem arıza ışığını kendiliğinden söndürebilir. Bu sırada gerçekte neler olup bittiğini anlamak için aracın diyagnostik cihazına bağlanması gerekir. (Bkz: Diyagnostik Tekniği) (Bkz: Dizel Motor Arızası ve Dizel Motor Arıza Lambası)
Motor Arıza Lambası Nasıl Söndürülür ?
Arıza lambasını söndürmek için aracı bilgisayarlı arıza tespit cihazına bağlatıp, arıza giderildikten sonra, arıza hafızasını silme (resetleme) işlemi
yapılmalıdır. Arızanın silinmesi işlemi,
arızanın kalıcı veya geçici olmasına göre değişir. Aşağıda bu ayrım ve söndürülme işlemi kısaca anlatılmıştır. Detaylı bilgi için (Bkz: Diyagnostik Tekniği)
Arıza Lambası - Check Engine Light
Motorla ilgili olduğunda genelde sarı renkli motor şeklinde
arıza lambası yanar.
Arıza lambasına; MIL (Malfunction Indicator Light- Arıza Gösterge Işığı) da denir.
Bazen ikaz lambasında sembolün içerisinde "Check Engine" (Motoru kontrol et) şeklinde yazı olabilir.
Arıza Kodlarının Özellikleri
Cihazda arıza kodları okunduğunda, arızanın niteliğiyle ilgili detaylar verilir.
Arıza kodu: DTC Arıza kodlarıdır. Harf ve rakamlardan oluşur. (Bkz: DTC Arıza Kodlarının Anlamları)
Arızanın Kısa Açıklaması: Burada arızanın ne demek olduğu kısaca açıklanır.
Current: Aktüel, anlık olarak geçerli arızalar. Bu arızanın şuanda devam ettiğini belirtir.
Pending: Beklemede. Arızanın meydana geldiğini, ancak devam edip etmediği halen test edildiği arıza türüdür. Pending'deki (beklemedeki) arıza, zamanla ya geçmiş (history) arızalara, ya da current (geçerli) arızalar sınıfına geçirilir.
History: Geçmiş arıza. Bu arıza geçmişte meydana gelmiş ve arıza kodu hafızaya kaydedilmiş, şuanda devam etmiyor. Bu arıza elle silinebilir veya sistem bu arızayı zamanla liste ekranından kendiliğinden kaldırır.
Geçici Arıza: Bazen arıza, elektronik donanımdaki anlık bir temassızlık veya anlık bir durum sebebiyle yanar, arıza bir daha tekrar etmez, buna geçici arıza denir, bu arıza bilgisayarla (diyagnostik cihazıyla) silinmesi gerekir ve geri gelmez. Bazı modellerde ECU yazılımı sayesinde, bunun geçici bir arıza olduğu anlaşılır kendiliğinden söndürülür, bunun için ECU, motorun çalışmasını saat, devir sayısı, sefer-yolculuk sayısı bakımından takip eder; eğer tekrarlanmıyorsa arıza ışığını söndürür. Bazı araç modellerinde diyagnostik yazılımları daha arıza kaydını silerken bunun bir kalıcı arıza olduğunu belirtir ve silmeyi reddeder veya sildikten hemen sonra arızanın silinip silinmediğini test eder ve kalıcı arızaysa arızayı tekrar getirir.
Cihazda arıza kodları okunduğunda, arızanın niteliğiyle ilgili detaylar verilir.
Arıza kodu: DTC Arıza kodlarıdır. Harf ve rakamlardan oluşur. (Bkz: DTC Arıza Kodlarının Anlamları)
Arızanın Kısa Açıklaması: Burada arızanın ne demek olduğu kısaca açıklanır.
Current: Aktüel, anlık olarak geçerli arızalar. Bu arızanın şuanda devam ettiğini belirtir.
Pending: Beklemede. Arızanın meydana geldiğini, ancak devam edip etmediği halen test edildiği arıza türüdür. Pending'deki (beklemedeki) arıza, zamanla ya geçmiş (history) arızalara, ya da current (geçerli) arızalar sınıfına geçirilir.
History: Geçmiş arıza. Bu arıza geçmişte meydana gelmiş ve arıza kodu hafızaya kaydedilmiş, şuanda devam etmiyor. Bu arıza elle silinebilir veya sistem bu arızayı zamanla liste ekranından kendiliğinden kaldırır.
Geçici Arıza: Bazen arıza, elektronik donanımdaki anlık bir temassızlık veya anlık bir durum sebebiyle yanar, arıza bir daha tekrar etmez, buna geçici arıza denir, bu arıza bilgisayarla (diyagnostik cihazıyla) silinmesi gerekir ve geri gelmez. Bazı modellerde ECU yazılımı sayesinde, bunun geçici bir arıza olduğu anlaşılır kendiliğinden söndürülür, bunun için ECU, motorun çalışmasını saat, devir sayısı, sefer-yolculuk sayısı bakımından takip eder; eğer tekrarlanmıyorsa arıza ışığını söndürür. Bazı araç modellerinde diyagnostik yazılımları daha arıza kaydını silerken bunun bir kalıcı arıza olduğunu belirtir ve silmeyi reddeder veya sildikten hemen sonra arızanın silinip silinmediğini test eder ve kalıcı arızaysa arızayı tekrar getirir.
Bazen anlık bir sorunu düzelttiğinizde arıza lambasını söndürürsünüz,
örneğin; fren hidrolik sıvısı azaldı ikaz lambası yandı, tamamlarsınız söner
veya depo kapağı tam kapanmadı ikaz lambası yandı, sıkarsınız bir süre sonra
söner veya bir elektronik parçanın soketi çıktı, takarsınız bir süre sonra söner. Bazen motorun çalışmasında-performansında hiçbir değişiklik hissedilmez fakat motor arıza lambası (belki beraberinde bir kaç arıza lambası daha), yanabilir; bazen elektronik sistemin çalışmasındaki anlık kesinti sebebiyle böyle durumlar olabilir: kontağı kapatıp motoru tekrar çalıştırmak (bunu birkaç kez denemek), bir süre yolculuğa devam etmek veya farklı zamanlarda bir kaç kez seyahat etmek, arıza lambasını söndürebilir, sistem sorunun geçici olduğundan emin olmak için böyle farklı çalışmaları içeren sınamalar yapar, baktı ki her şey normal, arıza ışığını söndürür, bu durumlar marka ve modele göre değişiklik gösterebilir. .
Kalıcı Arıza: Bu
arıza geçici olmayan ve halen devam eden (sürekli) bir arıza olduğu anlamına
gelir, silinse bile geri gelir veya silinmesi reddedilir. Bunun anlamı şudur,
arızayı tespit edip sorunu çözmeden bu arıza gitmeyecektir. Bu durumda önce
arızalı donanıma tamir-değişim işlemi yapılır, daha sonra arıza hafızası tekrar
silinir, normal olarak arıza hafızasının silinmesi beklenir, arıza tekrar
gelmiyorsa sorun ortadan kalkmıştır fakat yine de mutlaka yol testine çıkılmalı
veya motor arızanın tipine göre çeşitli durumlarda çalıştırılıp, arızanın geri
gelmediğinden, arıza lambasının yanmadığından emin olunmalıdır.
Motor Arıza Lambasının Yanması
Motorda anormal bir durum veya arıza olması durumunda motor
arıza lambası yanacaktır, motor arıza lambasını en sık yakan sensörler; genelde
lambda sensörü veya vuruntu sensörüdür. Lambda sensörü daha çok
yakıt-enjeksiyon ve hava-yakıt karışımı problemleri ve yanma verimi ile ilgili
sorunlarda arıza lambasını yakar. Vuruntu sensörüyse daha çok ateşleme
arızasıyla ilgilenir.
Motor Arıza Lambasının Yanıp Sönmesi
Sarı renkli motor şeklinde arıza lambası yanıp sönüyorsa,
motorun çalışmasıyla ilgili ciddi bir problem var demektir, motor kontrol
ünitesi (ecu) ışığı yakıp söndürürken, motoru arıza moduna geçirir. Arıza modu,
motorun zarar görmemesi için ECU’nün kullandığı bir acil durum stratejisidir.
Motorun çalışmasını düzeltmeye çalışır, bunu yaparken ateşleme avansını ve
enjeksiyonu değiştirebilir, motor devrini sınırlar, motor gücünü sınırlandırır,
gaz talebini ihmal edebilir. Bazen stop edip tekrar çalıştırmak bu moddan
çıkmasını sağlayabilir. En kısa sürede servise gidilmesi gerekir.
Bilgisayarlı
Diyagnostik (Arıza Tespit) Cihazı: Her
markanın kendisi için özel olarak yazılımını geliştirdiği, arıza kodlarının
okunduğu, arıza kodunun yanında açıklamasının yer aldığı, arızaların olası
sebeplerinin ve kontrol edilmesi gereken parçaların belirtildiği, hatta nasıl
yapılacağını da içerebilen yönergelerin olduğu sistemdir. Araca kablosunun
bağlantı ucu (OBD ucu) standarttır, soket yapısı her araçta aynıdır ama diğer
her şey farklıdır. (Bkz: Diyagnostik Cihazları)
Motor Arıza Kodları – EOBD - Arıza Teşhisi ve Diyagnostik
Motor arızalarında OBD – EOBD, Diyagnostik, Hata kodu, DTC,
MIL, arıza lambası, check engine gibi kavramların ne olduklarına bakalım.
OBD: On board
diagnose; araç üstünde arıza teşhisi veya göstergeneden arıza teşhisi anlamına
geliyor, bu ilk olarak ABD’de otomotiv üreticilerine şart koşuldu
E-OBD ise aynısının Avrupa versiyonu EOBD
(Euro On-board Diagnose).
Sistemin mantığı; motorda bir arıza, anormal bir durum
olursa ve bu egzoz emisyonlarını arttırırsa, sürücüyü uyarın ki, gitsin tamir
ettirsin. Böylece motor arıza lambası kadranlarda yerini aldı.
Artık (OBD-2 veya EOBD ile) sadece motor-emisyon ilgisiyle
değil, motor ve aracın tüm sistemleriyle ilgili bir arıza meydana geldiğinde,
çeşitli ikaz ışıkları, yazılı mesaj uyarılarıyla sürücü bilgilendiriliyor. Böylece
karmaşık sistemde hızlı ve net olarak teşhis yapılıp sorun giderilebiliyor.(Bkz: OBD ve EOBD)
DTC Nedir ?
Diagnostic Trouble Code'un kısaltılmış halidir, anlamı "arıza teşhis hata kodu" 'dur ve arıza tespit cihazıyla okunur.
Örneğin P0420; katalitik konvertör arızasına işaret eden bir dtc kodudur, yani bir arıza kodudur.
(Bkz: Tüm OBD Arıza Kodları)
(Bakınız: Tüm Arızalar)Örneğin P0420; katalitik konvertör arızasına işaret eden bir dtc kodudur, yani bir arıza kodudur.
(Bkz: Tüm OBD Arıza Kodları)
Devam eden konu: (Bkz: Dizel Motor Arızası ve Dizel Motor Arıza Lambası)
Ana konu:(Bkz:Diyagnostik Tekniği)
Motor arıza lambası çeşitli sebeplerle bağlı olarak da yanabilir.Normalde motorda her hangi bir güç kaybı yoksa hiç ummadığınız sebeple yanma ihtimali de çok yüksektir.Bütün tesisatta yer alan sensör ve kablo merkez beyinle irtibatlı olup, cam açma kapama düğmeleri bile motor arıza lambasının yanmasına sebep olabilir.Antiplaton fault uyarısı hiç beklemediğiniz yerden de gelebilebilir.Çevreyi kirletiyorsun uyarısı bile sizleri yanıltabilir.Buna bağlı olarak Ekranda hiç bir airbag uyarısı görmeseniz bile motor arıza lambasını airbag kilidi bile buna sebep olabilir.Bu tür araştırmaları yapmadan piyasada soyulabilir ve çok ilgisiz parçalar değiştirir ve yine de o motor arıza lambasını söndüremezsiniz, cihaza bağlasınız ve arıza tespiti yaptırsanız bile.İyice düşünün ve kendiniz kafa yorun.Aksi soyulmaktır.
YanıtlaSilVolvo servisine gittim lpg den oluyor genelde diye söylediler yapsakta bir süre sonra yanar dediler ne kadar doğru
SilLPG li araçlarda genelde yanar. sıkıntı olmaz.
SilEyvallah usta
YanıtlaSilSelam aleykum bende lada vega 2006 model arabam var ben geçenlerde aracimi yagmurlu havada suya kaptirdim yaklasi 100 200 metre gittikten yonra motor ariza lambasi yandi simdi lamba yanmiyor marjda basmiyor tayki ben 3 5 daki bekletiyor ondan sonra motor ariza lamba yandiktan sonra aracim calisiyor lamba yanmadikca arac calismiyor acaba nedenkı
YanıtlaSilMerhaba ustam benim araç 2008 model wosvagen Jetta 1.6 bse düz motor araç gitmiyordu motor arıza lambası yanıyor du sevis lambda sensör demişti gittim temiz çıkma aldım taktırdım bir müddet sonra tekrar yandı motor lambası arac gitmiyor du rampalarda vites düşürüyordum.iyi bir ustaya gitmiştim onda hangi program varsa direk dedi ateşleme arızası ya bobin yada subob arızası subob arızası olursa 3500 TL demişti param yoktu o kadar bende bir ara bobine takılan buji kablolarini soktum baktım 3 tanesi yemyeşil diler kabloyu yenildim bitme tık daha iyi oldu ama soket yatakları çok kotüydu bobinde yeniledim araç güzel oldu ama bir tık daha iyi olması lazım sanki arıza lambası söndürtmedim o sönerse biraz daha düzelme olurmu o lamba ara sıra sönuyordu zaten ilk çalıştırmada benzin kokusu geliyor sanki araçtan
YanıtlaSilseat leon eksantrik mili konum g40 krank mili konumu g28 yanlıs eslestirme aŕızasi nedir bu konu hakkinda bilgisi olan varmı ?
YanıtlaSilselamın aleykum hayırlı günler usta bende toyota coralla station wagon 2004 aracım var e 5 de giderken aniden aracın motor ışığı yandı ve ataç istop etti çalıştırmaya çalışıyorum gaz yemiyor devreye geçmiyor
YanıtlaSilhttps://otomobilteknoloji.blogspot.com/2018/03/diyagnostik-teknigi-ariza-teshisi-hata-okuma-kontrol.html
SilUsta merhaba bende 2017 Volvo var ariza check isigi yandi servisi aradim cekici yonlendirdiler bakacaklar Araç daha 37 binde 1 yasinda normalmidir bu herhangi bir talebim olmalimi?
YanıtlaSilMerhaba,
SilArıza lambası yukarıda da açıklandığı gibi yüzlerce sebepten yanabilir, geçici olabilir, kalıcı olabilir. Önemli olan bilgisayara bağlandığında okunacak arıza kayıtlarıdır. İlginç bir şekilde her marka sıfır arabanın bile arıza lambası yanabilir, bazen arıza lambası yanar ve bir süre sonra söner, sistemde anlık bir iletişim bozukluğu gerçekleşmiştir, bu duruma yapılan yorum gerçekten de "olur öyle"dir. Elektronik sistemler biraz böyledir. Servis, riske atmamak için çekici gönderebilir, eğer gerçekten kalıcı bir arıza tespit edilirse, araç garantili olduğundan ücretsiz olarak sorun giderilir (çekici ücreti istenebilir).
Aracım Sandero Stepway otomatik 2021 model start stop düğmesinden söndürdükten 1-2 saniye sonra araç kendi kendine tekrar çalışıyor ve motor arıza lambası yanıyor Sebebi ne olabilir
SilMerhabalar aracım 2003 Opel zafira 1.6 LPG'li motor arıza lambası dün yandı. Bugün baktirdim.lpg sisteminden olduğu bilgisayar da görünüyordu .resetlndi lamba söndü.ayni gün akşama dogdo tekrar yandı. Şimdi boyle duruyor.cekiste ve notor performansı nda bir sıkıntı yok.ama lpgyi 15 gun içinde 3 farkli yerden aldım ondan olabilir mi acaba. Birde akü kutup başını çıkarıp beklersen soner deniliyor. Ne kadar doğru acaba.tesekkurker
YanıtlaSilmerhaba,
Silhttps://otomobilteknoloji.blogspot.com/2018/03/diyagnostik-teknigi-ariza-teshisi-hata-okuma-kontrol.html
iyi günler 2009 model linea var km 200 binde 80-90 la yolda giderken aracın sağ tekeri küçük bir çukura kaçtı sonra sarı arıza lambası yandı ekranda motoru kontrol ettirin yazısı çıkıyor neden olabilir ilginiz için tşkler
YanıtlaSilArkadaş dediğinin aynısı bugün benim başıma geldi arızanın
Silneden olduğunu öğrene bildimi
şelamlar klayede bir kaç harf başmıyor ş nin noktaşızı gibi öncelikle bunu için kuşura bakmayın:) nubira ikibin motor 98 model aracım komple motor yapıldıktan şonra ştop etti şonraşında çalışmadı. 3 aydır şanayide gezip duruyor. Marş baıyor ama ateşleme yok. beyin dendi tamir gördü hala şorunlu. Alanyada ikamet ediyorum. beyini ankaraya yolladık şorun gözükmüyor diyerek geri yolladılar. burdaki elektronikçi teşişat şorunşuz. şorun beyinde diyor. Ben de elektrik teşişatında arıza olabilir diye, bir de biz bakalım dedik (elektrik öğretmeniyim) bir elektronikçi arkadaş ile ilk kez bu gün baktık. knock şenşör temaşı yok gibi. takılmıyor aşırı ge şek. gece olduğu için detaylı bakamadık. knock şenşör. ateşlemeyi yani beyni kilitlermi? bir de beyin reşetleme gibi bir şeçeneğimiz ar mıdır?
YanıtlaSilMerhaba,
Silknock (vuruntu) sensörü ateşleme avansını düzenleyici bir etki gösterir fakat, ateşlemeyi engellemez kapatmaz, motorun çalışmasını engellemez.
Bakınız: motor çalışmıyor
Merhaba 2001 model pejo 206 arabam var. Marş basıyor ama araç çalışmıyor ustaya götürdüm bujileri değiştik, sensörü değiştirdik son olarakta enjektörü temizlettik sıkıntı yok çalışıyor enjektör dediler fakat araba yine de çalışmadı enjektörden benzinin taziğini alınca çalışıyor bırakınca sönüyor sorun ne olabilir acaba ? Teşekkürler.
YanıtlaSilSelamlar. Benim araç hala yatıyor. Beyin için soket bulduk. Hata 65.58x est. Shortened to ground. Diyor. Yani 65.58x est. Toprağa şase yapıyor. Usta 65.58x est. Ateşleme sistemi dedi. Bobin, Buji ve kabloları sıfırlandi. Bobine giden kablo kontrol edildi. Yeni kablo çekildi . Bu üçüncü çıkma beyin. Araç su şu an çalışıyor ama bu hata ile çalıştığı için çok kısa çalıştırıyoruz . Çünkü devamında beyin yakıyor. Yardımlarınızı önerilerinizi bekliyorum.
YanıtlaSilMrb.ustam 120 km yol geldim yakit koydum yakit kapagini acik birakmislar pompaxilar evin altina geldim motor isigi yandi istol ettim tekrar calistrdim yine yaniyor sebep ne olaki acaba
YanıtlaSilMerhaba, sistem yakıt sisteminde kaçak-delik var mı diye dönem dönem vakum testi uygular, depo kapağı açık kalınca, sistem zanneder ki depo delindi, arıza lambası yanar. Bir sonraki kontrolde normale döndüğünü tespit edecek ve lambayı söndürecektir. Yani bir süre sonra kendiliğinden söner.
SilMerhaba 2012 euro4 linea aracım henüz 120 bin km de olmasına rağmen yağ eksiltme sorunu yaşadık. Her yol denendi en son rektefiye yapıldı araç bugün çıktı 50 -60 km yol gittik ve arıza lambası yandı. Ayrıca 2.ve 3. Viteste hızlanırken helikopter pervanesi gibi pata pata ses geliyor sonra hızlandıkça azalıyor. Aracı gece deneme fırsatım oldu
YanıtlaSilbu sebeple yapan ustayı arayamadım. Bu iki durum ile ilgili bilgi verebilir misiniz ne yapmalıyız ? Yeni olduğu için mi normal mi ?
Merhaba arkadaşlar benim aracım pejo 307 1.6 xt 2004 model otomatik araba
YanıtlaSilarabamda aylardır çözemediğim sorun bulunuyor. benim arabamda motor ısığı ilk yarım marşta hiç yanmıyor araba marş alıyor ama çalışmıyor . biraz bekledikten sora ısık yanıyor sonra araba çalışmaya başlıyor. Bazende seyir halinde giderken bi anda motor ısığı sonüyor bütün ibreler sıfıra düşüyor ekranda stop elfreni ışığı ve asb yanıyor sora biraz gittikten sonra tekrar eski haline geliyor bu sorunu bi türlü bulamadık sebebi ne olabilir arkadaşlar şimdiden teşekkürler...
Buna benzer hata benim de başıma geldi.Alternatör den yapıyor fazla elktrk üretiyormuş konnektörler eskiyince öyle yaparmış.Tamir ettirdim bir sene gitti sonra yine aynısı en son komple yeni alternatör değişti.Şimdi problem yok.
SilAraç peugeot 307 sw 2005 manuel
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
1999 model 2000 motor chrysler stratus aracımın chekc engine motor arıza lambası ara ara yanıp sönüyor araç güçten düşüyor ne yapmam gerekiyor
YanıtlaSilSelamün aleyküm.
YanıtlaSilAracım Opel Astra 2016 136 HP dizel otomatik. Bir kaz kez geçenlerde motor ışığı yandı, söndü. Usta turbo valfi de sanırım pislik algilamis, aracını arada biraz devirli kullan dedi. Bakımda yaptirdim. Fakat geçen gün İstanbul'dan dönerken Cruise kontrolde 116 km hızla giderken birden aracın motor devri yükseldi, Cruise kontrolden çıkıp biraz yavaşladı. 1 km kadar gidip stop ettim. Tekrar marşa basıp yola devam ettim. Ertesi gün motor ışığı kendi kendine söndü. Bu konu hakkında yardımcı olabilir misiniz acaba?
Aleykümselam. Bkz: Diyagnostik Tekniği
SilAracım 2005 Fiat Ducato aracımda kendiliğinden yanan arada sönen yandığında araç güç kaybı gibi sanki turbo devreye girmiyormus gibi bı durum mevcut motor arıza ışığı yaniyor. İkaz lambası yandığında araç düzgün gaz yemiyor ve gitmiyor araç sondugunde de araç eski halini aliyor. Bu durum neden olabilir ustam
YanıtlaSilSelam aleyküm ustam 2013 model Dacia sandero ambiance orj lpgli aracım var motor arıza lambası yanıp sönüyor ve sanki hava üflüyor gibi ses yapıyor arada ne gibi bir sıkıntı olabilir
YanıtlaSilSelamın aleyküm kolay gelsin benim 2012 1.3 multijet punto arabam var yolda giderken vites değiştirmek istediğim zaman motor arıza lambası yanıyor ve de hız kesiliyor 100.110 geçmiyor ne yapmam lazım bu sıkıntı bana aracımdan Soğuttu lütfen bilgi vermenizi rica ediyorum
YanıtlaSilSlm usta benim 2004 Doblo 1.9 motor araç var.2 senEden beri bu arabayi kullniyorum kontağı açtığımda motor arıza lambası yanıyor sönmüyor araba çalışıyor ama gaz yemiyor eksozdan duman atıyor tekrar kontağı kapatıp açtığında motor Işığı kayboluyor araba normal şekilde çalışmaya devam ediyor bu neyin nesi yardımcı olursanız sevinirim TESK.
YanıtlaSilAyni durum bendede var bir cozume ulasan varmi
SilMotor ariza lambasi yandi ve hiz 30 kadar dustu bunun sebebi nedir usta
YanıtlaSilSelamın aleyküm ustam caravelle 2012 180 beygir araç da giderken 120 km hızın üstüne çıktığımda sarı yay şeklinde ışık yanıp sönüyor başda güç kaybı oluyor gazdan kesiyor sonra araça gaz verdin mi gidiyor Trabzon da bakım yaptırdım usta bütün filtre lerindeğiştirdi mazota katkıda koydu Erzurum angelirken 3. Vites 70 km hızla geldim 50 km mesafe sonra araca bastım 200 km hıza kadar ulaştı o zaman olmadı ama şimdi yine oldu araç 1.5 veya 2 litre arası yağ eksiltti bu arada teşekkür kolay gelsin
YanıtlaSilUstam aynı durum benim başıma geldi araç 3 ay kapida yattı ne yaptıysam calistiramadim kactane tamirci çağırdım biri motor kitlemis dedi biri motor yatak sarmış dedi biri elektirik tesisatı dedi biri katalizör tıkalı dedi bu tanıdıkta conta yakmış de cekiciyle götürdük adam motoru indirdi pistonlar subaplar silindir kapak taslamalar turbo temizleme herşeyini tertemiz yaptılar araba bitti enson mars basmaya geldi gene araba çalışmadı bu elektrikçi geldi tek yaptığı sey ne biliyor musunuz hani o küçük diş gibi minik soketler var ya birtanesini değiştirdi araç tek marsta çalıştı 7800 tl ...... girdi bedavaya ve motoru yapan kişi ....... arabanın traktör gibi calisiyordu
YanıtlaSilSlm benim aracım 2005 dacia albiyaca motor ariza lamması hic sönmuyor ustalar tupten ilgili diyorlar ne yapmam lazım
YanıtlaSilGeely emgrand kullanıcısıyim anahtarı üstünde bıraktım farlar ve anahtar açık şekilde 10 dk sonra dörtler yanmaya başladı ve arabayı calistiramadim çalışıyor hemen stop motor ışığı yanıp sönüyor anahtarı tekrar açınca duzeliyor daha öncede yapmıştı ama çözmüştüm motor kilidi olabilirmi
YanıtlaSilMerhaba kolay gelsin ustam aracı yeni aldım İstanbul'dan Aydın'a gelirken İzmir'de motor arıza lambası yandi sanayide cihaza baglattim yolda partekul filitresi arızası vermişti usta sildi arıza kodunu şuan yanmiyor ama motor ondan sonra daha sesli çalışmaya başladı bu neden olur acaba
YanıtlaSil120 hızı gectikten sonra motor ariza lambasi yanıyor neden
YanıtlaSilmerhaba aracım 2005 model mondeo 2.0 benzinli aracım arıza lambası yaktı cihaza baglattım anahtarı okumuyor dedi ve arıza lambasını sildi gaz cıya gidip ayar yaptır dedi dediklerini yaptım ama 1 süre sonra yine arıza lambası yandı ne yapmam lazım
YanıtlaSilMerhaba bende Fiat line 1.3 Multijet araba var kışın iki sefer uzun yola çıktım her seferinde motor ışığı yandı ama arabayı akşam biraktigimda sabah calistirdugimda yanmıyor sadece uzun yolda yakıyor motor ışığıyla birlikte asr isigida yakıyor neden olabilir
YanıtlaSilSelamun aleyküm usta fiat punto yarı otomatik 2011 model aracımda bir haftadır motor arıza lambası yanıyor bilgisayara baglandı arıza göstermiyor fakat bir ay önce eksoz motor kısmından çıkan yerdeki baglantıdaki eksız içindeki toz halinde olan kütleyi tamirci arkadaşim murç yardımı ile kırdı ( ismini bilmiyorım) araçtan fazla anlamadıgım için soruyorum eksoz da benzin kokusu gelmeye başladı ve kesmedi şimdi motor arıza ışıgı yanıyor sürekli eksoz parpar ye ses cıkarıp bazen duman atıyor bunun için nasıl yol izlemem lazım şimdiden teşekkr ederim
YanıtlaSilSelamün aleyküm ustalar bende 2.5 2006 master 2 var motorunu enjektörlerini ve daha bı sürü şeyini yeni yaptirdim sorunum şu araç 90 i geçtikten sonra motor arızasını geçiyor stop ediyor kontak aç kapa yapınca düzeliyor performansinda hiç bı sıkıntı yok 4 vitesten sonra 90 geçtikten sonra yapıyor bunu tahmini olan varmı
YanıtlaSilMerhaba ustam aracım Peugeot 206 benzinli sarı motor arıza ışığı yandı.usta bilgisayara bağladığında yakıt veye egzoz ile ilgili dedi.ama bir sıkıntı olmaz dedi.ışığı söndürdü usta bir gün sonra tekrar yandı.ustsm yakıt ve egzoz ile ne arızası olabilir.nasil düzelir
YanıtlaSilMotor lambası yanıp sönüyor neden acaba yolda kaldık nasil.calisir
YanıtlaSilMerhaba aracımda seyir halindeyken şiddetli bir hava sesi geldi ardından motor arıza lambası Sarı ışık yaktı sebebi ne olabilir
YanıtlaSilKolay gelsin hemen hemen bölgemizdeki bütün ustalara ve Volkswagen 2007 otomatik benzinli aracımda motor arıza lambası ve onla beraber kaygan zemin yakip aracı stop ettiriyor özellikle anaryaya taktigim an anında stop ediyor.Buji buji kablosu bobin orjinal takildiyine geldi 18736 kodlu bir arıza verdi bugün tekrar baktirdigimda
YanıtlaSilUsta merhaba 2021 crafter kullanıyorum lojistik firmasında 1aydan beri sarı motor ışığı ve kızidiricı ışığı yanıyor buna istinaden enjektörler , yakıt deposu , şamandırası degisti yaklaşık 1 hafta sonra tekrar motor ışığı yanmaya başladı çözüm önerin var mı teşekkür ederim
YanıtlaSilBende seat Toledo signo pulas 1.6 16 valf aracım var ışıkta durdugumda yürüyeceğim zaman istop ediyor ve üçgen içinde ünlem işareti yanıyor sebebi ne olabilir
YanıtlaSil