P0045 P0046 P0047 P0048 Arıza Kodu Turbo Basınç Kontrol Devresi Arızası


P0045 Turbo şarj (süperşarj) Basınç Kontrol A Devresinde Kopukluk Var (Turbo/Supercharger Boost Control A Circuit Open)
P0046 Turbo şarj (süperşarj) Basınç Kontrol A Devresinde Performans/Çalışma Arızası (Turbo/Supercharger Boost Control A Circuit Range Performance)
P0047 Turbo şarj (süperşarj) Basınç Kontrol A Devresinde Düşük Voltaj (Turbo/Supercharger Boost Control A Circuit Low)
P0048 Turbo şarj (süperşarj) Basınç Kontrol A Devresinde Yüksek Voltaj (Turbo/Supercharger Boost Control A Circuit High)
Turbo beslemeli motorlarda, turbo şarjın veya süperşarjın, motorun emme manifolduna gönderdiği basınçlı havanın basıncı sürekli olarak ölçülerek takip edilir. Turbonun bastığı havanın basıncını “turbo basınç sensörü” ölçer ve ECU’ye iletir. ECU, bu basınç bilgisi ve motorun diğer çalışma şartlarına göre (motor yükü, motor devri, araç hızı vb.), motora gönderilmesi gereken havanın basıncını ayarlar. 

ECU, turbonun gönderdiği basınçlı temiz havanın basıncını, iki şekilde ayarlayabilir.
*Değişken kanatçık mekanizmasının elektrikli motorunu.

P0045, P0046, P0047, P0048, arızalarından biri alındığında, Turbonun bastığı basınç olması gereken değerden yüksek veya düşük gerçekleşiyor demektir. Arıza; turbo basınç kontrol selenoid valfi veya değişken kanatçıklarını hareket ettiren elektrik motoruyla alakalıdır. Turbonun bastığı basınç olması gereken değerden yüksek veya düşük gerçekleşiyor. Bir motorda bu iki sistemden sadece biri vardır.

P0045, P0046, P0047, P0048, Arıza Kodları:
Arızanın Belirtileri
*Motor arıza lambası yanar.
*Motor gücü düşer.
*Yakıt tüketimi artar.



Arızanın Sebepleri
*Wastegate makazimasını kumanda eden  turbo basınç kontrol selenoid valfinin kablo soket tesisatında: kopukluk, kısa devre,  şasiye kaçak, temassızlık, korozyon, kirlilik var.
*Wastegate makazimasını kumanda eden  turbo basınç kontrol selenoid valfine bağlı olan ince kauçuk hortumlarda; yerinden çıkma, çatlak, delik, gevşeklik, vakum-basınç kaçağı var.
*Wastegate makazimasını kumanda eden  turbo basınç kontrol selenoid valfine bağlı olan “diyaframlı basınç tüpü” veya “diyaframlı vakum tüpü” arızalı, diyaframı yırtılmış veya bağlı hortumlarında kaçak var.
*Wastegate mekanizmasında, bypass klapesi açık veya kapalı halde sıkışıp kalmış, hareket edemiyor.
*Değişken kanatçıklar kurum-pislikten sıkışıp kalmış hareket edemiyor.
*Elektrik motorlu (adım motorlu) değişken kanatçık mekanizmasının, kablo soket tesisatında: kopukluk, kısa devre,  şasiye kaçak, temassızlık, korozyon, kirlilik var.
*Elektrik motorlu (adım motorlu) değişken kanatçık mekanizmasındaki, elektrik motoru arızalanmış.
Örnek olarak Toyota d-4d dizel motordaki, elektrik motorlu değişken kanatçıklı turbo şarj ünitesinde, elektrikli motorun soketi çıkartıldığında, P0046 arıza kodu oluşmuştur.
Arızanın Çözümü
*Diyagnostik tekniği adımları sırasıya uygulanarak kesin arıza teşhisi yapılır. Daha sonra ilgili donanımın tüm elektriksel ve mekanik kontrolleri yapıldıktan sonra, gerekli onarım – değişim işlemleri yapılır.
Benzer arıza kodları: P0299, P0235 - P0242 

Yorumlar