P0045 Turbo şarj (süperşarj) Basınç Kontrol
A Devresinde Kopukluk Var (Turbo/Supercharger Boost Control A Circuit Open)
P0046 Turbo şarj (süperşarj) Basınç Kontrol
A Devresinde Performans/Çalışma Arızası (Turbo/Supercharger Boost Control A
Circuit Range Performance)
P0047 Turbo şarj (süperşarj) Basınç Kontrol
A Devresinde Düşük Voltaj (Turbo/Supercharger Boost Control A Circuit Low)
P0048 Turbo şarj (süperşarj) Basınç Kontrol
A Devresinde Yüksek Voltaj (Turbo/Supercharger Boost Control A Circuit High)
Turbo
beslemeli motorlarda, turbo şarjın veya süperşarjın, motorun emme manifolduna
gönderdiği basınçlı havanın basıncı sürekli olarak ölçülerek takip edilir.
Turbonun bastığı havanın basıncını “turbo basınç sensörü” ölçer ve ECU’ye
iletir. ECU, bu basınç bilgisi ve motorun diğer çalışma şartlarına göre (motor
yükü, motor devri, araç hızı vb.), motora gönderilmesi gereken havanın
basıncını ayarlar.
ECU, turbonun gönderdiği basınçlı temiz havanın basıncını, iki şekilde ayarlayabilir.
ECU, turbonun gönderdiği basınçlı temiz havanın basıncını, iki şekilde ayarlayabilir.
*Turbo basınç kontrol selenoid valfi ile Turboyu kumanda eder. (wastegate mekanizmasını veya değişken kanatçık mekanizmasını)
*Değişken
kanatçık mekanizmasının elektrikli motorunu.
P0045,
P0046, P0047, P0048, arızalarından biri alındığında, Turbonun bastığı basınç
olması gereken değerden yüksek veya düşük gerçekleşiyor demektir. Arıza; turbo
basınç kontrol selenoid valfi veya değişken kanatçıklarını hareket ettiren
elektrik motoruyla alakalıdır. Turbonun bastığı basınç olması gereken değerden
yüksek veya düşük gerçekleşiyor. Bir motorda bu iki sistemden sadece biri
vardır.
P0045, P0046, P0047, P0048, Arıza Kodları:
Arızanın Belirtileri
*Motor
arıza lambası yanar.
*Motor
gücü düşer.
*Yakıt
tüketimi artar.
Arızanın Sebepleri
*Wastegate makazimasını kumanda eden turbo basınç
kontrol selenoid valfinin kablo soket tesisatında: kopukluk, kısa devre, şasiye kaçak, temassızlık, korozyon, kirlilik
var.
*Wastegate
makazimasını kumanda eden turbo basınç
kontrol selenoid valfine bağlı olan ince kauçuk hortumlarda; yerinden çıkma,
çatlak, delik, gevşeklik, vakum-basınç kaçağı var.
*Wastegate
makazimasını kumanda eden turbo basınç
kontrol selenoid valfine bağlı olan “diyaframlı basınç tüpü” veya “diyaframlı
vakum tüpü” arızalı, diyaframı yırtılmış veya bağlı hortumlarında kaçak var.
*Wastegate
mekanizmasında, bypass klapesi açık veya kapalı halde sıkışıp kalmış, hareket
edemiyor.
*Değişken kanatçıklar kurum-pislikten sıkışıp kalmış hareket edemiyor.
*Elektrik
motorlu (adım motorlu) değişken kanatçık mekanizmasının, kablo soket
tesisatında: kopukluk, kısa devre,
şasiye kaçak, temassızlık, korozyon, kirlilik var.
*Elektrik
motorlu (adım motorlu) değişken kanatçık mekanizmasındaki, elektrik motoru
arızalanmış.
Örnek
olarak Toyota d-4d dizel motordaki, elektrik motorlu değişken kanatçıklı turbo
şarj ünitesinde, elektrikli motorun soketi çıkartıldığında, P0046 arıza kodu
oluşmuştur.
Arızanın Çözümü
*Diyagnostik tekniği adımları sırasıya uygulanarak kesin arıza teşhisi yapılır. Daha sonra
ilgili donanımın tüm elektriksel ve mekanik kontrolleri yapıldıktan sonra,
gerekli onarım – değişim işlemleri yapılır.
Yorumlar
Yorum Gönder