Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası Nedir? Arıza Sebepleri Belirtileri ve Çözümü

Bölüm 1 - - 3
Turbo basınç kontrol valfinin yapısı ve çalışması bölüm 1'de anlatılmıştır.
Turbo Basınç Kontrol Valfinin Arıza Belirtileri
*Motor gücü sınırlandırılır, çekiş düşer.
*Arıza lambası yanabilir.
Turbo basınç sensörü arızalanırsa, turbo basıncı ECU hafızasındaki değere göre ayarlanarak sınırlandırılır, çekiş düşer. Arıza lambası yanar.


Basınç kontrol valfi arızası (basınç sınırlayıcı selenoid valf arızası)  durumunda, ECU motor performansını (gücünü) sınırlandırır. Arıza lambası yanar.
Turbo Basınç Kontrol Valfinin Arıza Sebepleri
*Turbo basınç kontrol valfi (elektrovanası) elektrik kabloları bir soketle ECU’ye bağlıdır. Bu kablo ve soketlerde kopma-gevşeme-kısa devre-korozyon gibi sebeplerle arıza meydana geldiğinde, elektrovalf çalışmayacaktır.
*Turbo basınç kontrol valfine bağlı (kauçuk) vakum-basınç hortumları vardır. Bu hortumlar çıkmış, gevşemiş, çatlamış, delinmiş olabilir. Bu durumda valf düzgün çalışmayacaktır.
*Valfin çalıştırdığı diyaframlı vakum/basınç tüpü arızalı olabilir. İçindeki esnek diyafram yırtılmış olabilir, diyaframlı tüp sıkışıp kalmış olabilir, diyaframlı tüpün bağlı olduğu itici kol sıkışmış, eğilmiş olabilir.
*Turbo basınç sensörünün kendisi arızalıdır.


*Turboda mekanik bir arıza sebebiyle yeterince turbo basıncı üretilemiyor olabilir. Valf sağlamsa, turbonun mekanik kontrolleri yapılmalıdır. Turbodan intercooler’a ve emme manifolduna giden temiz hava hortumunun çıkmış-gevşek-yırtık-patlak olmadığından emin olunmalıdır. (Bkz: Turbo) (Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi)
Basınç kontrol valfinin kontrolü
Basınç kontrol valfi bir selenoid valftir ve içinde bir bobin (sargı) vardır. Valfin direnç değeri ölçülerek sağlam olup olmadığı kontrol edilebilir. Bunun için valfin direnç değerine katalogdan bakılmalıdır. Ölçülen direnç değeriyle, katalogdaki olması gereken direnç değeri karşılaştırılmalıdır.
*Yüksek direnç: Temassızlık gevşeklik var.
*Çok yüksek veya sonsuz direnç: Sargıda kopukluk var.
*Düşük direnç: Valfin içindeki sargıda kısa devre var.
Bu sonuçlardan biri elde edilirse, selenoid valf değiştirilmelidir.
Okunan direnç değeri, katalog değeriyle aynıysa, selenoid valf sağlamdır. Diğer arıza seçenekleri üzerinde durulmalıdır.
Daha fazla bilgi ve ilgili arıza kodları: Bölüm 3: P0243 P0244 P0245 P0246
Bölüm 1 - 3

Yorumlar

  1. Selenoid valfle ilgili bir durum paylaşayım. Gün gelir okuyan birinin işine yarar. Kia cerato 1.5 crdi araç. 120 km yi geçmiyor ve arıza ışığı yanmıştı. Genelde böyle oluyor. Servis parçaya 720 tl istedi 2018 de. Selenolid valfin dairesel olan uç kısmı var. Bir bıçakla hafifçe zorlayınca tıpa gibi atıyor. içinden silindir şeklinde bir sünger çıkıyor. Eğer sağlamsa musluk altında yıkayıp yerine takmak yeterli olacaktır. Eğer musluk altında yıkarken dağılırsa bulaşık süngerinden silindirik içi boş şekilde bir sünger kesip öncekinin yerine yerleştirince parça tamir edilmiş oluyor. Bizzat denenmiştir. Youtube de videosu bile var.

    YanıtlaSil
  2. Şey 2006 model kia sorento da ses çıkartıyor ve araba çalışmiyor
    Arabayı kapatıp açtımızda duzeliyor acaba sorunu neden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende 2006 fort cornet var aynı şekilde bencede oldu maf sensorunu degistirdim düzeldi ama çok uğraştım bulana kadar aracı çalıştırıp vitese takip 10 metre gitmeden arıza ışığı yanıp arac stop ediyordu

      Sil
    2. 15 gündür uğraşıyorum 2004 fort connet aracım çalışmıyor çalışınca yolda giderken stop ediyor yine çalışmıyordu turbo radyetor sensörü denmiş şansa soktum yağ ve kir içindeymiş aracım düzeldi

      Sil
  3. Arkadaşlar 2003 model 19tdi passat var uzun bir süredir çekiş problemi yaşıyorum tam gaz yaptığımda turboyu hiç hissetmiyorum hızlanma çok yavaş gerçekleşiyor ama gazı belli bir aralıkta tuttuğumda nispeten biraz daha iyi ivmeleniyor hafiften turboyu hissediyorum sorun ne olabilir

    YanıtlaSil
  4. Turbo valfi kirilmistir

    YanıtlaSil
  5. 2006 model 1.3 opel corsa arıza lambası falan yanmadı hiç 1500 devirdeyken turbo aniden devre dışı oldu sanayide bir çözüm bulamadılar sebebi ne olabilir

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşlar hyundai i20 2012 model dizel aracım var motor arıza lambası yanıyordu sanayi götürdüm bana partikül tıkalı diye söktürgüler temizlik yapıldı atasözünü düzelmedi tekrar sanayide gelmedim ne elektrik ne Ersöz nedetamirci kaldı motorcekişten düştü en son turbo vakum pompası diye 2800 tl pompa aldım bir an düzelirim oldu aradan 2 saat geçmeden motor arıza lambası yandı sebebi ne olabilir yardımlarınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
  7. 2008 jetta 1.4 tsi arabam uzun süredir çekiş düşüklülüğü var arıza kodunu okuttuğumda p0299 yetersiz basınç olarak gösteriyordu farklı ustalara gösterdiğimde biri manifolda kaçak olduğu bir diğer ustanın bakışı ile hortumlarında kaçak olduğunu söylüyordu ne yapacağımı şaşırdım bilgisi tecrübesi olan varsa cevap verebilirmi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder