Turbo Şarj Basınç Sensörü Ne İşe Yarar? Görevi Nedir?
Turbo basınç sensörünün görevi, turbo
beslemesinin emme manifolduna gönderdiği basınçlı havanın basıncını ölçerek
motor kontrol ünitesine (ECU) göndermektir. Dizel motorlarda, turbo şarj basıncını ayarlamak için bu sensörden gelen sinyaller kullanılır. Turbo
basınç sensörü, genellikle emilen hava sıcaklık sensörüyle birlikte bir sensör
olarak görev yapar. Bazı araçlarda basınç sensörü ile sıcaklık sensörü ayrı iki
sensör olarak bulunabilir. Emme manifoldu hava giriş hattı üzerinde bulunur.
Turbo şarjdan gönderilen basınçlı havanın basıncını ve sıcaklığını ölçerek
ECU’ye iletir. ECU tarafından turbo şarj basıncının ayarlanmasına temel alınan
sinyaller, bu sensörden gelir, motor performansına direkt etki eder.
Sensörün Görevi:
Sensörün Görevi:
*Turbo
şarjın emme manifolduna gönderdiği havanın basıncını (bazıları sıcaklığını da)
ölçer,
*Enjeksiyon miktarı ve zamanlaması için hava yoğunluğunun hesaplanmasını sağlar.
*Enjeksiyon miktarı ve zamanlaması için hava yoğunluğunun hesaplanmasını sağlar.
Turbo Şarj Basınç Sensörü Nasıl Çalışır?
Turbo
basınç sensörünün içerisinde, elektriksel direnci, hava basıncı değişimiyle
değişen bir eleman bulunur. Sensör, basınç değişimiyle direncini değiştirirken,
bir elektronik devreyle bu direnç değişimi, voltaj değişimine dönüştürülür ve
bir voltaj sinyali olarak elektronik kontrol ünitesine (ECU) gönderilir. Turbo
basıcı arttıkça, sensörün gerilimi de artacaktır. Elektronik kontrol ünitesi,
sensörden gelen her voltaj sinyalini, bir basınç değeri olarak okur. Normalde
motor çalıştığında, emme manifoldunda vakum (negatif basınç) oluşurken, turbo
beslemeyle bu basınç değeri pozitife dönüşür. Turbo basınç sensörü 4 bar
basınca kadar basınç değerleri algılayabilir.(Bkz: Basınç Nedir? Vakum Nedir?)
Turbo
basınç sensörü 5 voltluk bir gerilimle beslenir. Sensörün soketinde genelde 3
adet pin (bağlantı ucu) bulunur. Bunlar, + uç, - uç (şasi) ve sinyal ucudur.
Bazı
motor tiplerinde, turbo basınç sensörü ve emilen hava sıcaklık sensörü bir
arada tek yapı içinde bulunmaktadır. Bu sensörlerde 4 pin bulunur, ilave 1 pinden sıcaklık bilgisi iletilir. Turbodan
gelen havanın sıcaklığını ölçen “emilen hava sıcaklık sensörü” , turbo şarj
basıncının ayarlanmasında düzeltici bir etkiye sahiptir, bu sensör
arızalandığında, ECU hafızasındaki yedek bir değeri referans alır. Bu durumda motor performansı düşebilir.
Turbo Şarj Basınç Sensörü Hangi Araçlarda Kullanılır?
Günümüzdeki
araçlarda, hem benzinli hem de dizel motorlarda aşırı besleme dediğimiz turbo
şarj sistemleri kullanılmaktadır.
Benzinli motorlarda iki tür turbo şarj kullanılabilir;
süperşarj ve egzoz turbo şarj. Süper şarj düşük devirlerde motora hava
beslemesi yapar ve süperşarj kompresörü hareketini bir kayışla motordan alır.
Egzoz turbo şarjı ise, daha yüksek devirlerde
hava beslemesi yapar ve hareketini motorun egzoz gazından alır.
Motorlarda birden fazla tipte turbo beslemesi
kullanılmaktadır. Örneğin; sadece süperşarjlı benzinli motorlar, hem süperşarj
hem de turbo şarjlı (çift turbolu) benzinli motorlar, egzoz turbo şarjlı dizel
motorlar, çift turbolu dizel motorlar gibi.
Turbo Basınç Sensörü Arızası Nelerdir?
Turbo
basınç sensörü arızalandığında, şarj basıncı ayarlanamaz, motor performansı
düşer. Turbo
basınç sensörünün arıza nedenleri genellikle; Sensörün çalışma ömrünün bitmiş
olması, sensör ucunun yağ ve kirle kaplanmış olması kirlenmiş olması, sensör bağlatı kablolarında kopukluk-kısa devre, sensör soket bağlantısında
boşluk olması, oksitlenme ya da kir-çamur-yağ birikmesi, ECU’nün arızalı
olması. Soket ve bağlantı kablosu kopukluk ve gevşeklikleri kolayca giderilebilir. Sensör kirlenmişse, uygun sıvıyla temizlenmelidir.
Turbo
basınç sensörü arızalanırsa, ya da aşırı yüksek basınç sinyali gönderirse,
motor kontrol ünitesi motoru korumak için sınırlı çalışma moduna geçer. Motorun
gücü sınırlandırılır ve çekişi (torku) düşer. Artık turbo şarjın basınç ayarı yapılamaz.
Turbo basınç sensörü arızası meydana geldiğinde OBD sistemin şu arıza kodları hafızaya alınır: P0235 P0236 P0237 P0238 P0239 P0240 P0241 P0242
Bakınız: Turbo basınç sensörünün detaylı kontrolü ve çözümü
Dizel
motorda turbo basınç sensörü (emme manifoldu basınç sensörü) arızalanırsa;
*Turbo
basınç beslemesi ayarlanamaz,
*Turbo
şarjın gönderdiği hava basıncı azalır,
*Motor
gücü (devri) sınırlandırılır, çekiş düşer,
*Yakıt
püskürtme miktarı azaltılır,
*EGR sistemi iptal edilir.
Daha fazla ve detaylı bilgi için:*EGR sistemi iptal edilir.
Turbo basınç sensörü arızası meydana geldiğinde OBD sistemin şu arıza kodları hafızaya alınır: P0235 P0236 P0237 P0238 P0239 P0240 P0241 P0242
Bakınız: Turbo basınç sensörünün detaylı kontrolü ve çözümü
Turbo
Basınç Sensörü Nerededir? (Motordaki Konumu)
Turbo
basınç sensörü, emme manifoldu giriş hattındaki plastik boruda, intercooler’dan
sonra bulunur ve sonda şeklinde ucu hava hattında bakacak şekilde monte
edilmiştir. Turbo
dizel araçlarda, Intercooler’dan sonra emme manifolduna giden hava hattı
üzerinde veya emme manifoldu üzerinde bulunur. Intercooler’dan sonraki havanın
basıncını ölçer. Sızdırmazlık contası ve bir montaj civatası bulunur.
Benzinli
çift turbolu (hem egzoz turbo şarjı hem de süper şarj) araçalarda
İntercooler'dan sonra, gaz kelebeğinden önce bulunur.
Bazı
modellerde, hortumlarla emme manifoldu giriş hattına bağlı olarak, ayrı bir
yerde de olabilir.
Turbo
Basınç Sensörü ile Mutlak Basınç Sensörü (MAP) Arasında Ne Fark Vardır?
Yapısı ve çalışma prensibi, mutlak basınç sensörüne çok benzerdir. Fakat görevi farklıdır.
Turbo
basınç sensörü ile mutlak basınç sensörü (MAP) (Emme manifoldu basınç sensörü)
arasındaki şöyledir;
*Benzinli-dizel
atmosferik motorlarda, turbo basınç sensörü bulunmaz, çünkü zaten turbo
beslemeleri yoktur. Doğal emişle çalışırlar.
*Benzinli-dizel
turbo şarjlı motorlarda, hem emme manifoldu basınç sensörü (MAP), hem de turbo
şarj basınç sensörü ayrı ayrı bulunur.
*MAPsensörü, genelde vakumu ölçer, yani atmosfer basıncı 1 bar olduğuna göre,
MAP sensörü genelde 1 barın altındaki vakum değerlerini ölçer. Tam gaz
yapıldığında, zaten basınç en fazla 1 bar’a eşit olacaktır.
*
Turbo basınç sensörü ise, 1 barın üzerindeki (4 bara kadar), turbo şarjın
gönderdiği aşırı besleme (yüksek basınçlı) havanın basıncını ölçer. Yani MAP
sensörüyle, turbo basınç sensörünün ölçtükleri basınç aralıkları farklıdır. Ayrıca
turbo şarjın performansını ölçmede de bir veri sunar.
*
MAP sensörü, gaz kelebeğinden sonra genelde emme manifoldunda bulunur. Turbo
basınç sensörüyse, genelde turbo şarjdan ve intercooler soğutucusundan sonra,
emme manifolduna giden boru üzerinde bulunur.
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi)
(Bkz: Turbo ve Turbo Arızaları)
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi)
(Bkz: Turbo ve Turbo Arızaları)
Map ve turbo basinc sensorlerinin gorevleri basinci olcmek tamam. Peki turbo basinc sensorunu map sensorunun takildigi yere taksak ne degisir ?
YanıtlaSilYazıda da belirtildiği gibi, Map sensörü düşük basınç değerlerini (1bar civarı) ve vakum değerlerini (negatif basınç, 1 bardan düşük değerleri ölçer.
SilTurbo basınç sensörüyse 1-4bar gibi daha yüksek basınç değerlerini algılar. Yani ölçüm skalaları farklı aralıklar olduğundan, adaptasyon sorunu ve hatalı sinyal gönderme gibi sorunlar olabilir.bu da motor performansını bozar ve ihtimalle sensör arızası kaynaklı arıza lambasını yakabilir. Birbirinin yerine kullanılmamalı.
Bu barca aracı istop yaptırırmı
Silhayır stop ettirmez.
SilMerhaba megan 2 aracım var 1 ay oldu alalı aracın gidişinde bi sıkıntı yok ama kaput açtığım zaman gözüme takıldı bi parçanın hortumu bostaydi biraz araştırdım bu parçanın elektrovana olduğunu öğrendim hortumu iptal edilmiş direk bağlanmış ben tekrar devreye aldım bu parçayı araç acayip bi şekilde hantallasti tekrar eski haline aldım isimden dolayı pek tamirciye yolum düşmedi acaba parça bozuk olduğundan dolayı fiyatı yüksek diye mi yenisi takilmamis yoksa başka bir sebebi mi var
SilAracim 2.0 turbo benzinli astra h motor kodu z20lel. Aracimda takviye basinc sensoru arizasi aliyorum. Ancak sanayiye de gittiysem servise de gittiysemde 2000 liraya yakin para harcadim ama sonuc alamadim. Sensor degisikligi ve temizlik yapildi. Kendim bu sensore gelen giden kablolari tek tek kontrol etmemin bi faydasi olurmu
YanıtlaSilmerhaba,
Silöncelikle değiştirdiğiniz yeni sensörün tam olarak uygun aynı özellikteki sensör olup olmadığından emin olun.
Daha sonra turbo şarj beslemesindeki ve intercoolerdaki tüm hortumları ve bağlantıları yırtık-delik-sızıntı var mı kontrol ettirin, belki de sensör sağlamdır, sensör anormal bir basınç değeri okuyordur. Motorun çekişi nasıl? her şey normal mi? bilmiyorum.
Turbo şarjdaki wesgate valfini kontrol ettirin, bu valf turbonun aşırı basınç göndermesini önler.
En son kesin çözümse, yetkili serviste seyyar diyagnostik cihazıyla yol testine çıkmak ve yolda kullanım esnasında turbo basınç değerlerini bilgisayarda diyagnostik programında görmek ve bu değerlerin normal olup olmadığına bakmak.
takviye basınç sensörü arızasını turbo tamiriyle giderdik ancak araç bu sefer de selenoid valf hatası veriyor yetkili serviste epey uğtaştılar ve izmirden gelen yeni selenoid valfide taksak aynı hatayı almaya devam ettik. selenoid valf iptali yaptılar ama yine devam ediyor. kafayı yememek elde değil. aracımda normal seyirde hiçbir sıkıntı yok biraz sıkıştırırsam servis lambasını yakıyor. tam zorlarsam motoru titretip motor arıza lambasını yakıyor. stop edip çalıştırınca motor arıza lambasını söndürüyor. bi kaç km düzenli kullanırsam araç servis lambasını da söndürüyor. altımdaki araç 2.0 turbo olunca insan ister istemez sıkıştırmak istiyor. ve arıza verince insanı sinir ediyor.yetkili serviste dahil toplam 8 9 yer gezdim ama yapamadılar. ne önerirsiniz???
SilMerhaba,
SilBu tür elektronik arızalar bazen inatçı ve çözümü zor oluyor. Hiç beklenmedik bir sebepten olabiliyor. yaklaşık 10 servis bakmış araca ve biri üstelik yetkili servis. Bu aşamadan sonra önerilebilecek şeyler, yetkili servisin bu sorunla ilgili diğer yetkili servislere de danışarak konuyu derinlemesine araştırmasıdır. Aynı şekilde bu özel servisler için de geçerli. Arızacılık tamamen tecrübeyle gelişen bir deneyim, mutlaka türkiyede bu arızayı çözmüş opel ustaları vardır, sorun onlara ulaşabilmekte. Dediğim gibi, yetkili servisteki ustalarla veya özel servisteki ustalarla iletişiminizi sürdürüp, onların bu arızayı bilen-çözen diğer ustalardan yardım almalarına çalışabilirsiniz.
Bir ustanın bilmediğini diğeri bilebiliyor çünkü daha önce bu arızayı çözmüş oluyor. Özetle yapılacak şey; farklı servis-ustalarla çözüm aramaya devam etmek olabilir veya yetkili servis, opel genel merkezle iletişime geçip bu sorunun çözümünü onlardan istesin (ya da siz arayın-mail atın), sonuçta ürettikleri aracın çözülemeyen bir arızası var.
kolay gelsin.
Günaydın..
YanıtlaSilRenault Clio 3 1.5 DCI 75bg 2008 kullanıyorum. Aracımın tüm motor aksanı değişti. Sadece Turbo Basınç Sensörü değişmedi. 5. Vites 4k devirde 150 nin üstüne çıkamıyorum (Max. 6k devir) Sanayicilerin neredeyse hepsi TBS'ne bağlı olan hortumu çıkartmamı söyledi. Bu sayede azda olsa hiz kazanabilecekmişim. Sizce iyi bir fikir mi? Çok pahalı bir parça olduğu için yenisini almak istemiyorum. Yan sanayi ürünleri çalışmayabilir dediler.
Teşekkürler.
Merhaba, soruşturmadan kişisel yorumum olarak söylemem gerekirse, 150kmh hız hiç de fena bir hız değil bu araç için. Dizel aracı 4k üzerinde zorlamak hem motora zarar, hem de çok yakar.hortumu çıkartmayın,
Silbu sensör motoru çok fazla basınçtan koruyan bir sensör, abartılı bir örnek vermek gerekirse motora aşırı basınçlı hava göndermek kol çıkartmaya kadar zarar verebilir.
Çekiş güzelse, yakıt sarfiyatı makulse, hız maks 150 ise, mis gibi kullanın aracı.
Ayrıca bu sitedeki Turbo konusunu, wastgate konusunu okuyunuz, belki de Turbo wastegate ayarından Turbo basıncını olması gerekenden daha erken sınırlıyordur. Daha önceleri 4k 150 yi geçiyordum derseniz bu yorum alternatif olabilir.
Sil(Turbonuz büyük ihtimalle değişken kanatçıklı değildir)
merhaba aracımız megane 2 1.5 dizel 100 beygirlik. araca 5000 km önce motor yapıldı. motor yapılana kadar arac turbosu çok iyi durumdaydı. tabiri caizse koltuğa yapıştırıyordu. ancak motor yapıldıktan sonra turbo geç açıyo, 3000 devirde faaliyete geçiyo. bilgisayara bağlattık usta araç boşta çalışırken gaza bastı ve turbo 1000 basıyo bunun en az 1500 basması gerekiyor dedi. turbo değişmesi lazım dedi. başka bi usta turbo elektrovanası değişmeli yada vestgate boruları yanlış takılmış olabilir dedi. sizce sorun ne dir
YanıtlaSilMerhaba, öncelikle aşağıdaki linkte turbo şarj ve arıza konusu var okuyunuz.
YanıtlaSilTurboyu söküp bakmadan turbo değiştirilmeli demek biraz erken olmuş.
turbo 1500 1700 devirlerden itibaren etkin olarak basınçlı hava gönderebilmeli, etkin turbo basıncı için 3000 devir çok yüksek. dizel aracı normalde 3000 devirde kullanmayız, 1500 2500 devirde kullanırız.
turbo sağlamsa
westgate ayarından, ve/veya westgate'i kumanda eden elektrovanadan, westgate ve elektrovananın hortum bağlantılarındaki kaçaktan, westgate'in diyaframlı basınç tüpündeki bir arızadan, turbodan intercooler'a ve intercoolerdan emme manifolduna giden kalın hava hortumundaki kaçaklardan olabilir.
bu konulardaki detaylı bilgiyi sitedeki turbo konusunda bulabilirsiniz.
https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/06/turbo-ariza-belirtileri-nelerdir-ariza-nasil-anlasilir.html
https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/06/turbo-nedir-turbo-sarj-sistemi-calisma-prensibi.html
2011 Golf 1.4 tsi otomatik aracım var zaman zaman yokuş çıkışlarında 80km hizi geçemiyorum gaza yüklenince vites artışı yapıyor fakat tekrar 4.vitese düşüyor 80.km hızı geçmiyor yokuş aşağı inişe başlayınca 120 km hıza kadar yüşeniyor fakat vitesi bir türlü 5 6 7 ye yükseltmek istemiyor zorluk çekiyor bir süre sonra düzeliyor yada kontagı aç kapa kendine geliyor ben turbonun devreye girmediğini bariz hissediyorum sizin yorumlarınızı merak ediyorum acaba sıkıntım nedir
YanıtlaSilMerhaba,
Silbu sorunun turbodan kaynaklandığını pek sanmıyorum, turbo daha çok motor devriyle ilgilenir, turbo hiç katkı yapmasa bile bir araç 80km'yi geçebilir diye düşünüyorum. otomatik şanzımandan kaynaklı olabilir.
yokuş çıkarken gaza yüklendiğinizde vites küçültmeli ve hızlanmalı, olması gereken bu. gazı sonuna kadar kökleyerek deneyin yokuş çıkarken, vites küçültüp 80 i geçmeli. bu olmuyorsa dediğim gibi otomatik şanzımandan olabilir, bir diyagnostik cihazına bağlatıp arıza-hata kaydı araması yaptırabilirsiniz.
Iyi akşamlar 2009 dizel passat cc im var arabam çekişen düştü cihaza bağladık yükleme basınç ayarı düşük veriyor sorunumuz nedir acaba
YanıtlaSilMerhaba,
SilTurbo basıncı düşük sanırım, turbo arızalarıyla ilgili aşağıdaki yazı faydalı olabilir:
https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/06/turbo-ariza-belirtileri-nelerdir-ariza-nasil-anlasilir.html
2005 Renault trafic 1.9dci aracım boşta 3000 deviri geçmiyor tamirciye götürdüm (amcaoğlu) egr yi iptal etmişler. Yine durum aynı. Araç yolda giderken 1750 devirden sonra gaz yemeye ve çekişe başlıyor. 1750 devire kadar gazı sonuna kadar bassan da gaz yemiyor. Tamirciler turbodan diyor. Bence turbo bozuk olsa 1750 devirden sonra gaz yemez. Sorun ne olabilir.
YanıtlaSilSorun yakıt pompasından olabilir, düşük devirde yeterince yakıt basamıyordur, gaz yemiyordur. Yakıt basınç miktarına yakıt debisine düşük devirlerdeyken clip ile baktırın.
SilHsva akış sensörünüz arızalıdır diye tahmin ediyorum
SilYakıt pompasına baktıracağım da sizin dediğinizi pompacılar anlar mı onu bilemedim. Turbo basınç sensörü, map sensörü, vuruntu sensöründen herhangi biri de Ecu nün enjektörü fakir yakıt için komut göndermesine neden olabilir mi. Dün birşey farkettim, debimetrenin fişini çekip çalıştırdım 2000 devire kadar ağır gaz yiyor turbo devreye girince de 4000 devire kadar çıkıyor. Yani normale biraz yakın. Ama 2000 devire gelinceye kadar sanki motoru birşey tutuyor. Birde rölantide birşey yok ama gaza basınca 2000 devire kadar egzostan mavi duman atıyor.
YanıtlaSilMerhaba,
SilPompacılar bu sorundan anlarlar. Önemli olan pompanın yeterince basınç üretetip üretemediğini ölçebilmeleri. Test cihazları varsa bunu belirleyebilirler.
Sensör arızaları genelde motorun zengin karışımla çalışmasına sebep olur. Fakat dizel motorlar her zaman fakir karışımla çalışır.
egzozdan mavi duman atması, motorun yağ yaktığı anlamına gelir. Yanma odasına yağ gelmesi; supap keçelerinden, piston yağ segmanlarının aşınmış olmasından vb. olabilir. Ayrıca turbo milinin yatağındaki burçların aşınmasıyla, yağ egzoz hattına geçiyor da olabilir.
Yetkili servise gitmeniz daha iyi olabilir, tüm değerlerine diyagnostik cihazıyla bakarlar.
Herkese slm benim seat leonun var 2012 otomatik dizel yardımcı olmanızı rica ediyorum aracımda 2 ay önce 120 km hızı geçitiğinde araç kendini korumaya alıyor turbo kapanıyor kontağı açıp kapatıyorum sorun bitiyordu sonra ustalara götürdüm aracımı ve 3 değişik usta aracla 15 20 oynadı biri iste turboyu değiştirdi 2000 tl arza Gine'de olmadı aksine Şuan kalkar kalkmaz bu sorunu yapmaya başladı makinanın verdiyi arza söyle yazıyor turboşarj sıkıştırma kontrol pozisyon sensörü A devre yüksek aralıklı diye Yardımcı olursanız sevinirim artık hasta olmak üzereyim saygılar
YanıtlaSilMerhaba,
SilBahsettiğiniz arıza, turbonun basıncını ayarlayan selenoid valfin (elektrovalf) arızalı olması gibi görünüyor. Araştırdığım kadarıyla sizin araçtaki turbo, değişken kanatçıklı turbo, bahsettiğimiz valf bu kanatçıkların açısının ayarlanmasını sağlıyor, bu açı da turbonun basma ayarını değiştiriyor.
Sorun mekanik olarak turbodan değil, turboyu kumanda eden elektronikten kaynaklanıyor olabilir.
2000 tl verdiğiniz servisin, bu sorunu çözmesini talep etmeniz mantıklı.
Daha fazla bilgi için:
https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/06/turbo-ariza-belirtileri-nelerdir-ariza-nasil-anlasilir.html
Merhaba.
YanıtlaSil2008 seat leon yolda giderken yüksek devirlerde stop ediyor bunun sebebi ne sizce
Merhaba,
SilAracı ilk iş arıza test cihazına bağlatıp arıza hafızasına baktırın. Motor çalışırken stop etme durumu krank devir sensörü arızasından olabiliyor. İyi bir servise gidiniz.
Merhabalar
YanıtlaSilAracım 2013 1,6 tdi Jetta.
Aracım önce hantallaştı birkaç gün sonra da egr arızası verdi. Yazılım ve mekanik müdehale ile egr iptali yaptık ancak hantallık halen devam ediyor ve araç zaman zaman rölantide 1000 devire yakın çalışıyor. Sanırım bu esnada rejenerasyon yapıyor. Yakıtım da arttı.
Ben zengin karışımla gittiğim için önce egrnin bozulduğunu şimdi de dpfin dolduğunu tahmin ediyorum. Sizce sorun map sensörü olabilir mi
Transporter t4 2.5 TDI aracım 120-130 km hızlara geldiğimde turbo devreden çıkıyor çekiş aniden düşüyor kontagı kapatıp açtığımda yeniden turbo devreye giriyor ama o kmlere geldiğimde turbo yeniden çıkıyor bu sorun n75 validen mi acaba bilgilendirirseniz sevimirim
YanıtlaSilSorun cozuldumu
Sil2.5 130luk t5 transporter yari otomatik aracimiz 3k devri gecmiyor sorun turbo basinc valfindemidir turbo basinc sensorundemi
SilAynı sorun bendede var siz nasıl hallettiniz arkadas
SilSelam ustam 150 beygir 1.4 TSI Tiguan aldım LPG taktırdım prins. Araç lpg takılınca devirdaim sesini çoğalttı devirdaim yeni takıldı. Devirdaimdeki kompresör devreye girince hafif ıslık çalıyor az bı miktar çekiş düştü biraz . Sollamalarda toparlayamiyor yüksek viteste pek yanlış yerden alınan bı elektrik yada basınç sensörleri de bı arıza olabilir mi. Durduğu yerde debriyaja basmadan gaza basarsak ses yok debriyaja basınca çift kasnak çalışıp kompresör başlayınca 3 bin devire kadar yapiyo 4 bin son zaten durduğu yerdeyken o zaman ses yok.
YanıtlaSil2009 megane dizel 105 bg 240 tork aracımda cekiş düşüklüğü vardı .. her hangi bir arıza göstermiyordu .. turbo basinç valfini değiştitdikten sonra araç kendine geldi simdi sürmesi zevk veriyor .. saygılar
YanıtlaSilMerhaba aracım jeep cherokee 2.0 aracım yolda giderken arıza lambası yakıyor sonra park sensörü ve 4x4 devre dışı uyarısı veriyor birkaç kez servise götürdüm arıza kaydı bulamadılar en son Turbo konum sensörü arızası dediler komple Turbo değişecek miş arızayı sık sık yapmıyor kontağı kapatıp açtıktan sonra arızayı siliyor
YanıtlaSilderken arıza lambası yakıyor sonra park sensörü ve 4x4 devre dışı uyarısı veriyor birkaç kez servise götürdüm arıza kaydı bulamadılar en son Turbo konum sensörü arızası dediler komple Turbo değişecek miş arızayı sık sık yapmıyor kontağı kapatıp açtıktan sonra arızayı siliyor
YanıtlaSilMerhaba öncelikle burdaki yardım severliğiniz için teşekkürederim.volvo s60 t5 var ecm-6814 yüksek basınc uyarısıveriyor lamba yakıyor.bu 3 pinli basınc sensör yapar mı?ve 1-4 bar arası okuyabilen herhangi sensör taksam olur mu?
YanıtlaSil2004 model Kangoo 1.5 DCI aracım özellikle rampada ciddi anlamda çekişten düşmeye başladı.Turbo basınç sensörünü devre dışı bıraktığımda aracın çekişi düzeliyor.TBS olmadan kullanılırsa ne gibi sıkıntılar olur?
YanıtlaSilMerhaba. 2011 308 dizel otomatik sahibiyim. İlk gaz verdiğimde ozellikle 1. ve 2. Viteste cızz diye bir ses veriyor. Enjektörler değişti. Bu ses azaldı ama kalkmadı. Servis bir şey yok diyor ama sanki enjektör ayarı tam tutmadı. Enjektörler de sorun yok yok ama o ilk hareket veya 2 den 3 e geçerken gaza biraz yuklenince cızz diye ses çok rahatsız ediyor. Acaba ne olabilir?
YanıtlaSil2008 grande active punto 1.3 euro 4 motor aracim var 3000 deviri gecince motor arızası veriyor 3 defa bu arizayi verdi ne gariptir ki her seferinde bilgisayar bağlayıp baktirdim 3 farkli arıza verdi 1cisinde turbo basınç sensör arızası 2cisinde yakıt regulatoru arızası son arizada hava debi ölçer böyle giderse diğer sensörleride arızası vericek galiba tavsiyeniz nedir teşekkürler
YanıtlaSilMerhaba. Arabambmw 5.30 xd 235 beygir ama 80 beygir gibi gidiyor test cihazına bağladık agr(egr) hatası veriyor arıza lambasını sildirdik şu an yanmıyor ama olur olmaz güçten düşüyor rampa yukarı güç yok inişte iyi . vites değiştirmede sorun yaşıyor tam gaz yapıyorum yemiyor çekip tekrar basınca vites degiştiriyor
YanıtlaSilMegane 2 1.5 dci 85 bg aracım var çekişte biraz düşüklük var ayrıca araba yüksek devirde düşük hızlanıyor 5 vites 2000 devirde 90 yapması gerekirken 70 yapıyor bu kayma alt vitesler içinde geçerli 3 vites 2000 de 50 yapması gerekirken 40 yapıyor gösterdiğimde daha turboyu sökmeden turbo arızalı dediler ama turbo arızası Yüksek devirde düşük hızlanmaya sebep olurmu acaba
YanıtlaSilSelamın aleyküm 1.6 cay motor tdi Superb aracım var dün kızdırma buji lambası yandı istop ettim çalıştırdım geçti yaklaşık 150 km yol geldim istop etmeden önce tekrar yandı aracım çekişten düştü universal bir cihaz İle bastırabildim hata olarak turbo şarj sıkıştırma kontrol pozisyon sensörü uygun değil uyarısı yazıyor hata kodu p2563 ne yapılabilir sorun nedir yardımcı olur musunuz. Bulunduğum yerde tamirci usta yok en yakın 150 km gitmem gerekiyor
YanıtlaSilMerhaba,
SilP2563 hata kodu için olası sebepler
-Sigorta arızası
-Turbo ünitesine bağlı sensör ve aktivatör kablo-soket arızaları
-Turbo basınç kontrol sensörünün arızalı olması
-Turbo basıncını ayarlayan aktivatöre bağlı vakum hortumlarında çatlak-yırtık olması, yani vakum kaçağı olması
yetkin bir servise gidiniz.
Merhabalar 2011 model polo 1.6 tdı aracım var araç yakın zamanda kızdırma arızası yaktı arıza lambası sürekli yanıp sönüyor ve araç 3.500 devri geçmiyor korumaya alıp muhtemelen turboda açmıyor bir kaç ustaya götürdüm egr tıkalı olabilir dediler ve g31 arızası var dediler oda sanırım turbo basınç sensör arızasıymış ya sensör de ya ecu da ya da kablolarda sorun olabilir dediler hepsini tek tek denemek gerek dediler ne yapmalıyım sorun nedir sizce ?
YanıtlaSilmerhaba 1.6 tdi jetta var bende de aynı sorunu şuan da yaşamaktayım bende araç sabahları soğuk havalarda özellikle ilk çalışıp gittiğinde bir sıkıntı yok fakat 5 km yol gitmeden kızdırma arızası yanıp sönüyor araba korumaya alıyor ve 2200 devri geçmiyor. Motoru kapatıp açtıktan sonra motorda ısınmış ise bir daha yapmıyor bu hatayı ustaya götürdüğümde "P029900 şarj basıncı ayarı sıfırın altına indi" hatası verdi turboyu sökmemiz lazım dedi fakat bende acaba basınç sensörümüdür boş yere turboyu söktürmek istemedim siz halettiniz mi acaba sıkıntıyı ya da yardımcı olabilecek biri var mı acaba teşekkürler...
SilMerhabalar. Verdiğiniz bilgiler çoğu ustadan duyamayacagımız detaylar. Zaman ayırıp verdıgınız cevaplarla bır çok kişinin aklındakı sorulara çözüm olduğunuz için teşekkürler. Benım aracım C4 2006model 1.6 110hp gecen gun beyıncıde hata kodu olarak P0234 çıktı. Sızın verdıgınız turbo basınc se soru hata kodlarında boyle bır kod yok. Usta bu kodun turbo basınc sensor hatası oldugunu soyledı. Yorumunuz nedır. İii günler
YanıtlaSilMerhaba,
SilP0234 arıza kodu
Merhaba bende cıtroen c4 1,6 hdi aracım var antipollution fault uyarısı veriyor gaza yüklendigim zaman araç 3000deviri geçmiyor. Araçda elektrovana gediştirildi 6 ay kadar düzendi sonra tekrar aynı arzayı verdi egr değişti olmadı körlendi olmadı katalizor değişti olmadı arzayı bir türlü ustlar bulamıyor sürekli paraça gediştiriyorlar olmuyor sorun neden olabilir yardımcı olabilirseniz sevinirim
YanıtlaSilAracım opel ğnsignia 1.6 T
YanıtlaSilAracımda bir haftadır motor gücü azaltındı. Servise gidin diyor. Turbo basınç sensöründen kaynaklımıdır bu sorun
Ustam 2010 model renault symbol marka aracım var,aracımin rölanti sorunu var bu sorun araca yağ filitre bakımı yaptıktan sonra ortaya çıktı arac soğukken daha çok yapıyor sabahları da tek marsta ama uzun tutunca alıyor çekişte gidişte herhangi bir sorunum yok beraberinde yakit arttı biraz nedir acaba sorun
YanıtlaSilCitroën junper servis aracım var sabahları araba çekişten düşüyo ve hilhold diye arıza veriyi bilgisayara bagladım zamanda turbo basınç sensörü aralıklı diye yazıyo bundan yaparmı.
YanıtlaSilBende 1.3 Doblo var 2006 turbo basınç sensoru yağışlı havalarda su birikintisine girince bozuldu yenisini aldım gecen yağmur yağdı gene aynisi oldu baktım sensor islakti motor Işığı yanıyor simdi 3000 devirdi geçmiyor ne yapmam lazim sensoru degisdirsem sarsan onu sıkıntı yaparmi
YanıtlaSilİyi günler benim Volvo S60 dizel aracımda sabah çalıştırıp hareket etmeye başladığımda 2. vitese geçerken (Düşük motor performansı) diyor. Basınç sensöründen olabilir mi?
YanıtlaSil1.6 mjet doblom var aracım 5.ve 6 viteste turbo devreye girip girip cıkıyor yani git gel yapıyor (euro 4) motor ben enjektörleri söktüm valfler arızalı çıktı turboyu söktüm cok ince balans var dediler gönderdiler Bi sıkıntı yaratmaz dediler ama şuan aynı arıza devam ediyor n75 te saglam nedeni ne olabilir bilginize
YanıtlaSilMerhabalar reno clio 1.5 aracimin turbo basinç soketinden yağ atmiş nedenini yazarmısınız teşekkürler
YanıtlaSilHayırlı işler bende 2008 Ford transit t300 var aracım turbo açmıyordu hata kodu veriyordu hatayı ecu dan sildiğimizde düzeliyor du motor soğuyunca yine çekiş düşüyordu basınç sensörünü değiştik şimdide motor ısınca çekişten düşüyor stop edip tekrar çalıştırdığımızda düzeliyor sorun ne olabilir saygılar
YanıtlaSilSelamun Aleyküm
YanıtlaSilAracım Volvo s40 2.0 T 2000 model.Aracım conta yakmisti.Ust kapak komple revize oldu siboplar vs degisti triger seti vs vs islemlerden gecti.Aracim hic gitmez duruma geldi.Daha sonra aracimi yapan ustaya aracin asiri sekilde cekisten dustugunu soyledim.Sente ayari kontrol edildi sorun yoktu.Daha sonra turbo hortumlarina gaza basarak basincina bakti ve turbonun yarim bastigini soyledi.Yola ciktik tsst surusu yaptik.Usta saga cekti ve Tcw valfinden hava filtresinin hemen yaninda soketli ve hortum takili bi parcadan hortumun birini cikardi.Ve araci bana verdi.Araci 3.000 devire getirdigimde arac kendini kaybediyor resmen 0-100 6 7 sn oldu.Ustanin dedigi westegate iptal oldu hic sorun olmaz boyle kullan dedi.Suan korkuyorum buyuk zarari olur diye 4 gundur bu sekilde kullaniyorum.Benim aracimin westegatimi bozuk yoksa turbo kontrol valfimi.
Kolay gelsin aracimda bi sikinti var herkez turbo yuksek basinc falfinden dedi ancak performans kaybi yok ariza lambasi yanmadi ancak hararet komple yukseldihi zaman yani 90 dereceye gelince daha belirgin oluyor gaz verip cektigimiz zaman devir dustugu anda cuf cuf diye havva sesi yapiyor 1.3 egea e5 2017 sizce nedendir
YanıtlaSilFiatdoblo 13.multijet 75hp 55kw 2006 model araçta kat iptal egr iptal turbo yag vermişti turboyu hibritledik pal büyütmeye gitdik araçta 95 hp yazılım var yeni taktirdigim hibrit turboda pasinic yok dayno testine soktum gine aynı bu sorunu nasıl çözerim yardımcı olun lütfen
YanıtlaSilMerhaba mercedes marka arabam var hızlı giderken birden gaz kesiyordu makineye bağlattım eksoz turboşarj basıncı çok düşük sinyal genliği asgari genlikten küçük diye bir uyarı aldım tamirci 4,5 bin tl bulur dedi tamiri ne yapmak lazım
YanıtlaSilMerhabalar 2020 Fiat Fiorino 1.3 aracım var servis bakımı sırası motor yıkama yapıldı ve aracın çekişi düşerek 2 bin devri geçmiyor sorun nedir acaba
YanıtlaSilArkadaşlar yardımcı olabilir misiniz turbo basınç sensörü arızalandı turbocu revize etti ama değişmesi gerektiğini de söyledi forge marka olduğu için bulamıyorum revize edildiği için arıza lambası yakmıyor bende turboyu sıkıştırmıyorum. Bu arıza devirdaim pompasını değiştirdikten sonra yaşandı sebebi devirdaim pompası olabilir mi ve devirdaimi değiştirsem sorun çözülür mü
YanıtlaSilBu sensör.uşığı yanıyor aracım turbo yedi
YanıtlaSilRevizyon yaptırdık daha 10.km gitmeden tekrar turbo yedi bu sensörden olabilir mi lambda sensör uyarısı veriyo
Merhabalar aracım FIAT Linea 1.3 Multijet Euro 5 2014 pop modelidir. Geçenlerde aracımın motor ışığı yandı, bilgisayara bağlattım, arıza kodu olarak: "Takviye Basınç Sensörü" yazıyordu. Bu anlama geliyor, ne yapmam gerekir. Teşekkür ederim.
YanıtlaSilİyi akşamlar 1.6 multijet fiat egea otomatik aracım şöyle bir problem im var normal devirde giderken anlık tüketim verisi 6.5 iken araçtan farklı bir ses alıyorum ve anlık tüketim 18 litre ye çıkıyor gaz pedalını bırakıp tekrardan hafif dokunuyorum nırmale geçiyor. Aynı problem uzun yolda hız sabitleme açıkken bu olay aynen oluyor 20 saniye boyunca bu farklı ses çıkıp anlık tüketim 3 katına çıkıyor sonra 10 dakika normal gittikten sonra yine aynısını yapıyor. Olay dpf temizleme olayına benzemiyor çünkü temizleme yaparken uyarı ekranı çıkıp 15 dakika kadar sürüyor
YanıtlaSilMerhaba racım pejo 308 1.6benzinli turbolu 150 beygir.sıkıntım şudur bazen roket gibi gidiyor bazende eşeklesiyyor güç kaybı var gitmiyor arıza ışığı yakıyor .katalikkonvektor arızası verriyor ve yenisiyle değişti aynı devam ediyor arızası.sonra turbo arızalı dediler söktüm bakıma koydum gerekenler yapıldı taktım ahnisey devam gitmiyor .mal sensörü bozuk dediler değiştirdim yine devam .sonra başkasına baktırdım turbo valfi diyor biraz mantıklı geldi onuda istedim şimdi yolda daha takmadım bekliyorum parçayı inşallah budur diye umut ediyorum .sizce sorunum nedir teşekürler şimdiden.
YanıtlaSilAracın 1.5 dizel megan 2 aylardır enjeksiyon kontrol ettirin uyarısı veriyor nerdeys eger yeri kontrol edildi ama arızayı yine veriyor başka Bi ustaya baktırdım Turbo sensörü dedi turbo sensörü enjeksiyon arızası verir mi?
YanıtlaSilSlm aracın bir 1.6 Peugeot 407 HDi dizel aracımda aracımda 02 99 turbo süper yetersiz sıkıştırma arızası çıkıyor ustalar bulamıyor araç çekişten düştü yakıt arttı ne yapacağımı bilemiyorum yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilSelam aracım mercedes siprentr 2102 model aracımdaki sorun turbo basınç klapesin de kısa şahse var die arıza veriyor.ve arıza lambası yakmıyor bu sayede aracım da cekiş düşüklüğü yaşıyorum.sorunu çözemedim.ve.hala çozmeye çalışıyorum
YanıtlaSilMerhaba aracım 2014 1.6 dizel Ford b max servis arıza ışığı yaktı ve çekişten düştü motoru stop edip calistirdigimda arıza ışığı da söndü araçta normale döndü bir süre sonra aynı şeyi tekrarladı bende stopp etmeden sanayiye gidip cihaza bağlattım. Turbocharger/supercharger güç kontrol a performans akım ve turbo şart sıkıştırma kontrol pozisyon sensör devre sinyal şekli devre yapısı arızası uyarısı verdi ama ustam tam olarak ne yapması gerektiğini bilemedi .arıza nedir ne yapmalıyım
YanıtlaSilAbi sa iyi seneler
YanıtlaSilMerhaba 2018 bluehdi pegout 301 aracımda arıza kodları vardı hepsi silindi aşağıdaki harici ;
P2566 : (sürekli )
Turbo kompresör sınırlarının alıştırılması . üst dayanak alıştırma sapması böyle bi hata veriyor bilginiz varmı acaba
Araçta stage 1 yazılım mevcut.
Yüksek devirde korumaya vs almıyor çekişte hiçbir sorun yok baya hızlı araç.
Baska bi problem sadece 4ten 5e atttıkran sonra 5. Viteste giderken araç 5. Vitese at ikazı veriyor buna kimse anlam veremedi yardımcı olurmusunuz teşekkürler.
Merhabalar.1.5 dci megane 3 aracım var.Şöyle bir sorunum var.Araçta bazen turbo devreden çıkıyor.Egzos sesi artıyor ve siyah duman atıyor.Ama bazen kendi kendine düzeliyor .Bir zaman sonra tekrar aynı oluyor.Genelde araç hafif boğulduğu durumlarda oluyor.Sebebi nedir sizce ?
YanıtlaSilSlm arkadaşlar aracım 15 2004 model Kango araç arada bir ıslık sesi cikariyor ve tamamen çekişten düşüyor kontağı kapatıp yeniden aciylrum düzeliyor sebebi ne olabilir
YanıtlaSilSelamınaleyküm aracım 1.3 yuro 5 Multijet Linea 2015 model urban ve 64 bin km de ilk arabam ve dördüncü senem geçen kurban bayramında Anadolu'ya giderken ikinci viteste biraz gaza fazla yüklendim ve gaz pedalı boşa çıkıverdi eyvah turbo öldü galiba diyerek birkaç kez gazı yokladım biraz toplarlar gibi oldu ama eski randıman kalmadı araç iki bin devri geçerken ok gibi fırlatan motor şimdi üç bin devirden sonra kendini ancak toparlıyor ve seyir halinde gazdan ayağımı çekince devri çok çabuk düşüyor arabayı üç usda inceledi ve bir hata arıza görmediler birisi turbon tam şişirmiyor dedi turbocuda baktı normal birşey yok dedi diğeri aracın yatkın yol yap dedi her bindiğimde arabayla birbirinize eziyet ediyoruz eski itişinden eser yok mavi duman yok siyah yada beyaz duman yok ama bir sorun var ikinci vitesten üçe atarken bazen vuvvvv sesi geliyor kesinlikle ıslık değil bazende oses yok oluyor çıldırmamak elde değil cümleten saygılar.
YanıtlaSil