P0235 Arıza Kodu Turbo Basınç Sensörü Arızası Sebepleri Belirtileri P0236 P0237 P0238 P0239 P0240 P0241 P0242
P0235 Turbo Şarj Basınç Sensörü A Devre Arızası (Turbocharger Boost Sensor A Circuit Malfunction)
P0236 Turbo Şarj Basınç Sensörü A Devresi
Çalışma/Sinyal Değeri Aralığı Arızası
P0237 Turbo Şarj Basınç Sensörü A Devresi
Düşük Sinyal
P0238 Turbo Şarj Basınç Sensörü A Devresi
Yüksek Sinyal
P0239 Turbo Şarj Basınç Sensörü B Arızası
P0240 Turbo Şarj Basınç Sensörü B
Çalışma/Sinyal Değeri Aralığı Arızası
P0241 Turbo Şarj Basınç Sensörü B Düşük
Sinyal
P0242 Turbo Şarj Basınç Sensörü B Yüksek
Sinyal
Sensör A: Eğer motor V motor ise yani iki adet
motor bloğu seti varsa, ilk motor bloğu setindeki sensör olduğu anlamına gelir.
Sensör A ilk sensör. Eğer motor sıralı (tek motor bloğu olan) motorsa, zaten
bir tane sensör vardır ve bu Sensör A’dır.
Sensör B: Eğer motor V motor ise yani iki adet
motor bloğu seti varsa, B ifadesi ikinci motor bloğu setindeki sensör olduğu
anlamına gelir. Varsa ikinci sensöre Sensör B denir.
Turbo basınç sensörü, turbonun gönderdiği basınçlı havanın basıncını ölçerek ECU’ye
bildirir. Turbo basınç sensörü, turbonun temiz hava çıkışı hattı üzerinde,
intercooler’dan sonra, emme manifolduna giriş hattı üzerinde bulunur. Turbo
tarafından emme manifolduna gönderilen basınçlı temiz havanın basını, turbo
basınç sensörü tarafından ölçülür ve ECU’ye bildirilir. ECU, bu bilgiye göre
turbo şarjın basması gereken basıncı ayarlar, bunun için turbo basınç kontrol valfini kullanır, ya turbonun değişken kanatçıkları ayarlanır ya da waste gate (by pass) valfi harekete geçirilir (turboda turbonun çıkış basıncının
ayarlanması için ikisinden biri kullanılır). Sonuç olarak turbonun bastığı
basınç ölçülerek, ECU tarafından turbo şarj basıncı ayarlanır. Bazı sistemlerde
turbo basınç sensörü arızalandığında, ECU hafızasında kayıtlı olan referans bir
değeri baz alarak motorun çalışmasına izin verir, buna arıza modu denir. Arıza
modunda motor gücü ve torku sınırlandırılır.
P0235 TURBO BASINÇ SENSÖRÜ ARIZASI
P0235 hata
kodu, turbo tarafından motorun emme manifolduna gönderilen hava basıncının
olması gereken değerlerin dışında olduğunu belirtir. Motor kontrol ünitesinde
(ECU), belirli motor devrilerinde oluşabilecek turbo şarj basıncı bilgisi
kayıtlıdır, eğer turbo basıncı ile motor devri arasında uyumsuz bir sinyal değeri
meydana gelirse, ECU bunu algılar ve bir arıza olarak yorumlar. Öncelikle (Bkz: Turbo Basınç Sensörü)
Turbo
basıncı arızası, sensörün arızalı olmasından da kaynaklanabilir, turbonun çok
fazla/çok az basınç üretmesinden de kaynaklanabilir. P0235 arıza koduyla
birlikte diğer arıza kodları da okunup değerlendirilerek, arızanın sebepleri
daha da netleştirilebilir.
P0235
Turbo Basınç Sensörü Arızasının Belirtileri
*Arıza lambası yanar.
*Motor
gücü azalır, hızlanma kesilir ve çekiş düşer.
*Motor
devri sınırlanabilir.
P0235 Turbo Basınç Sensörü Arızasının Sebepleri
*Turbo
basınç sensöründen ECU’ye gönderilen
voltaj sinyali çok düşük veya çok yüksek olduğunda bu arıza meydana gelir.
-Turbo
basınç sensörü soket-kablo hatlarında geveşklik-korozyon-temassızlık, kopukluk
veya kısa devre olması.
-Turbo
basınç sensörü arızalıdır.
*Değişken kanatçıklı turbolarda, değişken kanatçıkları kumanda eden aktör (elektronik
veya elektropnönatik donanım) sıkışıp kaldığında, bu arıza meydana gelir.
-Değişken
kanatçığı çalıştıran aktivatörün soket-kablo hatlarında kopuk veya kısa devre
vardır.
-Değişken
kanatçığı çalıştıran aktivatör arızalıdır.
*Emma
manifoldunda vakum kaçağı vardır, turbo temiz hava çıkış hortumu çıkmış-çatlamış-yırtılmış.
Gaz kelebeği ile emme manifoldu bağlantısından hortumda kaçak var (benzinli
motorlarda).
*Turbobasınç sensörü kirlenmiş, is-kurum-yağ ile kaplanmış.
*Hava
filtresi tıkalı.
*Motor
yağı seviyesi çok fazla veya çok az (turbo, motor yağıyla yağlanır).
*Turboda mekanik bir arıza var. Türbin veya kompresör kanatçıları arızalı, türbin bili
yatakları ve burçları boşluk yapmış.
*Turbo
mili yatağındaki boşluktan dolayı, motor yağı emilen havanın içine karışıyor ve
turbo basınç sensörünü yağlayarak tıkanmasına-bozulmasına sebep oluyor.
*Intercooler
arızalı. Intercooler radyatörünün hava geçiş kanalları tıkanmış veya delinmiş.
*Egzoz
manifolduyla turbo şarj ünitesi bağlantısında gevşeklik-çatlak-kırık.
Arızanın Kontrolleri ve Çözümü
Arızanın Kontrolleri ve Çözümü
P0236 TURBO ŞARJ BASINÇ SENSÖRÜ A DEVRESİ ÇALIŞMA/SİNYAL DEĞERİ ARALIĞI ARIZASI
Turbo
basınç sensörü, elektronik kontrol ünitesi (ECU) tanımlı değer aralığında bir
voltaj sinyali göndermediğinde P0236 arıza kodu hafızaya kaydedilir.
P0236 Arızasının Belirtileri
*Arızalambası yanar.
*Motor
gücü azalır, çekiş düşer, motor devri sınırlanır, hızlanmada kesiklik yaşanır, yakıt
tüketimi artar.
P0236 Arızasının Sebepleri
*Turbo
basınç sensörü kirlenmiş, kurum bağlamış-tıkanmış.
*Turbo
basınç sensörü arızalı.
*Hava emiş
hattında vakum kaçağı var.
*Turbobasınç kontrol valfi (selenoid valf) arızalı (Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası). Bu selenoid valf; ya değişken kanatçıkları kumanda eder ya da waste gate (by pass) klapesini hareket ettiren
basınç tüpünü kumanda eder, ikisinden biri olmalıdır. Sonuçta turbonun basıncı
ayarlanır.
Arızanın Kontrolleri ve Çözümü
Arızanın Kontrolleri ve Çözümü
P0237 TURBO ŞARJ BASINÇ SENSÖRÜ A DEVRESİ DÜŞÜK SİNYAL
Motorun
çalışma şartlarına göre, örneğin motor devrine göre veya turbo basınç kontrol valfinin pozisyonuna göre, turbo şarj basıncı ölçüldüğünde, ölçülen basıncın
çok düşük olması durumunda P0237 arızası meydana gelir. Turbo şarj basıncı
düşükse, turbo basınç sensörü de düşük voltaj gönderir.
P0237 Arızasının Belirtileri
*Arıza
lambası yanar.
*Motor
gücü azalır, çekiş düşer, motor devri sınırlanır, hızlanmada kesiklik yaşanır, yakıt
tüketimi artar.
P0237 Arızasının Sebepleri
*Turbo basınç
sensörü arızalıdır. Turbo basınç sensörü kablo-soket bağlantısında
kopukluk-gevşeklik-kısa devre-temassızlık vardır.
*Turboşarj ünitesi mekanik olarak arızalıdır.
P0238 TURBO ŞARJ BASINÇ SENSÖRÜ A DEVRESİ YÜKSEK SİNYAL
P0238 Arızasının Belirtileri
*Arıza
lambası yanar.
*Motor
gücü azalır, çekiş düşer, motor devri sınırlanır, hızlanmada kesiklik yaşanır, yakıt
tüketimi artar.
P0238 Arızasının Sebepleri
*Turbobasınç sensörü arızalıdır. Turbo basınç sensörü kablo-soket bağlantısında
kopukluk-gevşeklik-kısa devre-temassızlık vardır.
*Turbo
şarj ünitesi mekanik olarak arızalıdır.
P0239 TURBO ŞARJ BASINÇ SENSÖRÜ B ARIZASI
P0239
arıza kodunun belirtileri, arıza sebepleri ve çözümleri, P0235 Sensör A
arızasıyla tamamen aynıdır. Sensör B ile kastedileni V motorlardaki ikinci
motor bloğunda bulunan ikinci aynı sensörün, aynı arızasıdır. P0235 arıza
kodunun açıklamalarına bakınız.
Sensör A:
Eğer motor V motor ise yani iki adet motor bloğu seti varsa, ilk motor bloğu
setindeki sensör olduğu anlamına gelir. Sensör A ilk sensör. Eğer motor sıralı
(tek motor bloğu olan) motorsa, zaten bir tane sensör vardır ve bu Sensör
A’dır.
Sensör B: Eğer
motor V motor ise yani iki adet motor bloğu seti varsa, B ifadesi ikinci motor
bloğu setindeki sensör olduğu anlamına gelir. Varsa ikinci sensöre Sensör B
denir.
Arızanın Kontrolleri ve Çözümü
Arızanın Kontrolleri ve Çözümü
P0240 TURBO ŞARJ BASINÇ SENSÖRÜ B ÇALIŞMA/SİNYAL DEĞERİ ARALIĞI ARIZASI
P0240 Sensör
B arızası, P0236 Sensör A arızasıyla aynıdır. Sensör B ile kastedileni V
motorlardaki ikinci motor bloğunda bulunan ikinci aynı sensörün, aynı
arızasıdır. Çözüm için P0236 arızasının açıklamasına bakınız.
P0241 TURBO ŞARJ BASINÇ SENSÖRÜ B DÜŞÜK SİNYAL
P0241
Sensör B arızası, P0237 Sensör A arızasıyla aynıdır. Sensör B ile kastedileni V
motorlardaki ikinci motor bloğunda bulunan ikinci aynı sensörün, aynı
arızasıdır. Çözüm için P0237 arızasının açıklamasına bakınız.
P0242 TURBO ŞARJ BASINÇ SENSÖRÜ B YÜKSEK SİNYAL
P0242
Sensör B arızası, P0238 Sensör A arızasıyla aynıdır. Sensör B ile kastedileni V
motorlardaki ikinci motor bloğunda bulunan ikinci aynı sensörün, aynı
arızasıdır. Çözüm için P0238 arızasının açıklamasına bakınız.
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi)
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası)
Bölüm 1 - 2
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi)
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası)
Bölüm 1 - 2
tesekkurler hocam bu sensor balata spreyi ile temizlenir mi
YanıtlaSilmerhaba,
Silsanayide balata spreyiyle temiz temizliyorlar. maf sensör temizleme spreyleri de var piyasada bununla temizlemek daha iyi.
Merhaba benim aracım 2006ford fusion1.6dizel turbo basınç sensörü arızası veriyor vede turbo devamlı açık kalıyor neyapmamgerekir
YanıtlaSilMerhaba bende 2016 bende 2016 1.6multijet egea langplus var sürekli sensör arızası veriyor bende sildiriyorum arızayla birlikte start stop devre dışı kalıyor bir türlü çözemediler 5.6 ay önce sensör değiştim 6 ay sonra yine aynı arızası devam etti sizlerden yardım
YanıtlaSil