Turbo Arıza Belirtileri Nelerdir? Turbo Şarj Arızası Nasıl Anlaşılır?

Bölüm 12
Turbo Arıza Belirtileri Nelerdir?  Turbo Şarj Arızası Nasıl Anlaşılır?
*Turbo şarj arıza belirtileri şunlardır;
*Arıza lambası yanar (yeni araçlarda),
*Aracın çekişi düşer, yakıt sarfiyatı artar,
*Turbodan anormal ses gelir-Turbo arıza sesi (ötme-siren gibi) (normal kulağa hoş gelen hafif ıslık sesinden farklı-şiddetli ses),
*Motor yağ eksiltir,
*Turbo basıncı düşer,
*Zor çalışma, stop etme, aşırı duman (Turbo Kilitlenirse Ne Olur?),
*Egzozdan aşırı duman atar (egzozdan gri-mavi duman çıkar). Öncelikle (Bkz: Turbo Nedir Nasıl Çalışır?


Turbo şarjda arıza aramadan önce,
Turbo şarjın kompresör kısmından intercooler’a giden ve intercooler’dan emme manifolduna gelen hava hortum ve borularında çatlak, yırtık olmamasına, bağlantı elemanlarında gevşeklik olmamasına dikkat edin. Burada oluşabilecek bir hava kaçağı, turbonun bastığı havanın kaçmasına sebep olabilir, çekiş düşer, yakıt artar.

En yaygın turbo arızalarından biri, turbo hortumunun patlamasıdır. Turbodan intercooler'a giden bu kauçuk hortum zamanla çatlayıp yırtılabilir, bu durumda ıslık sesi gibi bir ses duyulur, bu ses hortumdan kaçan ve aslında motora gitmesi gereken havanın sesidir, motorun çekişi aşırı miktarda düşer. Hortum değiştirilir ve arıza giderilir, basit ve maliyeti düşük bir arızadır.
(Bkz: Turbo Westgate Arızası)
(Bkz: Turbo Değişken Kanatçık VGT Arızası)
 

Turbo Arıza Nedenleri Nelerdir?
Turbo şarj motorun en zorlu çalışma koşullarında çalışan parçalardan biridir. Egzoz gazlarına direkt maruz kalan türbin kanatçıkları yüksek sıcaklık altında çalışmak zorundadır. Turbo mili inanılmaz yüksek devirlerde dönmektedir, turbo mili (kanatçıkları) dakikada 60 bin – 100 bin devirle dönmektedir. Bu sebeple turbonun yağlanması ölümcül öneme sahiptir.
Turbo şarjın yağlanması, motor yağıyla yapılmaktadır. Motor yağı, turbonun gövdesinde bulunan mil yatağına basılır, yağ gövdenin içindeki yağ kanallarından geçerek, yatakları ve  burçları yağlayarak turboyu terk eder. Turbo mili bu yağlama sayesinde bir yağ filminin üzerinde dönmektedir. Yağ filminin oluşmaması, yetersiz yağlama, milin yataklara sürtmesine sebep olur.
(Bkz: Turbo Basınç Sensörü(Bkz: Turbo Basınç Sensörü Arızası) (Bkz: P0299 Yetersiz Turbo Basıncı)



En yaygın turbo arıza sebepleri şunlardır:

Yetersiz Yağlama: Turbo şarjlı araçlarda yağın eksilmemesine önem gösterilmelidir. Yağlamanın yetersizlik boyutuna göre, mil ve yataklar sürtünerek aşınabilir, boşluk yapabilir, ses yapabilir. Turbo mili ve yataklarında  boşluk oluşması, motor yağının emme manifolduna veya egzoz borusuna kaçmasına sebep olur. Bu durumda motor hızla yağ eksiltecektir. Yağın emme manifolduna kaçak yapması, motorun yağ yakmasına ve egzozdan beyaz duman atmasına sebep olur. Yağın egzoz borusuna kaçması, katalitik konvertörün, partikül filtresinin tıkanmasına sebep olabilir.
Yağlamanın çok kötü olması durumunda, turbo mili ve yatakların sürtünmesinden dolayı parçalar aşırı ısınır ve turbo kilitlenir.
Turbonun aşıntıdan dolayı ses yapması arızası, işin ehli turbo ustaları tarafından tamir edilebilmektedir. Yatakların tamamen yanması-kaynaması durumunda turbo değiştirilmelidir. Yetkili servisler turbo tamiri yapmaz, direkt değiştirirler.
Kalitesiz Yağ Kullanılması: Mutlaka üretici firmanı önerdiği özellikteki yağ kullanılmalıdır. Turbolu motorlar için yağın sentetik olması önemlidir. Kalitesiz yağ, yüksek sıcaklıkta yağlama özelliğini kaybeder, viskozitesi turbo için uygun olmaz, turbo yataklarını yeterince yağlayamaz, turbo arıza yapar. Yağın içinde bulunabilecek pislik ve parçacıklarda, turbo yataklarını bozabilir.


Yağ Değişiminin Zamanında Yapılmaması:  Periyodik bakım zamanlarına dikkat edilmesi gerekir, motor yağı azaldığında veya çok geç değiştirildiğinde, yağın özelliği kaybolacağından dolayı, turbo arızasına sebep olabilir.
Turbo Mili – Yataklar ve Burçların Boşluk Yapması: Bazen bir arızadan kaynaklanmasa bile, turbonun kullanımından dolayı zamanla mil-yatak-burçlar aşınabilir, boşluk yapabilir. Bu durumda turbo ötme sesi yapacaktır. Turbo tamir edilebilir.
Turbo milinin yataklar ve burçlara boşluk yapması, milin eksenel gezinti yapmasına sebep olabilir. Bu durumda türbin kanatçıkları veya kompresör kanatçıkları, turbonun salyangoz gövdesine içerden sürtmesine sebep olabilir. Bu durumda kanatçıklar ezilir bükülür, turbo yeterli hava beslemesi yapmaz, çekiş düşer, yakıt artar.


Turboyu motordan söktüyseniz, parmağınızla kompresör kanatçığını çevirin, rahatça dönmeli, dönerken ses yapmamalı. Parmağınızla dürttüğünüzde, boşluk hissi vermemeli.
Turbonun kompresör kanatçığı genelde alüminyumdan yapılır, gözle kontrol ettiğinizde yağ olmamalı, kararmış veya kurum bağlamış olmamalıdır. Eğer yağ veya kurum pisliği varsa, kompresör gövdesinde (yatağında) burçlarda boşluk-aşınma var demektir. Bir miktar yağ ve/veya egzoz gazı kompresör tarafına kaçak yapıyor demektir. Tamir gerekir.
(Turbo mili, yatak, burçlar, kompresör fanı, türbin fanı) 
Turbo Hava Girişine Katı Parçaların Girmesi: Turbonun hava girişine katı yabancı parçacıkların girmesi (metal parçacıklar), çok hızlı dönen kanatçıkların yamulmasına veya kırılmasına sebep olur. Egzoz tarafındaki türbin kanatçıklarına da yabancı katı parçacıkların çarpması, kanatçıkları bozar.
Örneğin hava filtresi değişiminde kutuya giren pislik veya parçacıklar veya unutulan bir vida, turboda büyük hasarlar yaratır.
Aşırı Yüksek Sıcaklıktaki Egzoz Gazı: Egzoz gazının çok sıcak olması, motorun aşırı sıkıştırılması, turbonun yetersiz soğutulması, turbo milinin yataklarını bozabilir, salyangoz gövdenin eğilmesine ve kanatçıklara sürtmesine sebep olabilir.
Wastegate Arızası Nasıl Anlaşılır
Bazen turbonun mekanik olarak bir arızası olmamasına rağmen, turbo sisteminde arızası oluşabilir, çekiş düşebilir, yetersiz turbo basıncı arızası alabiliriz. Turbo kontrolleri yapıldığında mekanik bir arıza yoksa, buna rağmen çekişte düşüş varsa, wastegate arızasından şüphelenilir. Özellikle wastegate basınç tüpünde diyafram yırtılması sıkça görülebilir.
Not: Aşırı miktarda kurumdan dolayı wastegate bypass klapesi kapanmayabilir, kurum olup olmadığı, klapenin yerine oturup oturmadığı, sıkışmadan hareket edebilmesi kontrol edilmelidir.
 Turboda iki tür kontrol mekanizması vardır

Turbo wastegate arızası da sık görülen bir arıza çeşididir. Wastegate arızalandığında, bypass klapesi (egzoz gazı tahliye kapakçığı) ya açık kalır ya kapalı kalır.
Klape kapalı kaldığında, yüksek devirlerde aşırı turbo besleme basıncı oluşur.
Klape açık kaldığındaysa, yetersiz turbo basıncı oluşur çünkü egzoz gazları turbo türbin kanatçıkların gelmeden kestirmeden direkt egzoz borusuna kaçarlar. Bu durumda çekiş düşer yakıt artar.

Wastegate arıza sebepleri şunlar olabilir:
Selenoid kontrol valfinin bozulması; bu ECU’ye bağlı bir elektrovalftir, bozulursa değiştirilmeli.(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası)
Wastegate diyaframlı basınç tüpü arızası; genelde tüpün içindeki diyafram yırtılır, basınç tüpünün değiştirilmesi gerekir.
Basınç tüpünü, klapeye bağlayan bağlantı kolunun ayarının bozulması; klape bağlantı noktasında ayar somunları vardır, somunlar gevşemişse ayarlandıktan sonra sıkılmalı. Gevşemesini önlemek için kontra somun veya kilit parçası kullanılmalıdır.
Wastegate mekanizmasının rahatça çalıştığını, motor soğukken elle ittirerek kontrol edin, rahatça hareket etmeli ve klapeyi açıp kapatabilmeli. Daha fazlası (Bkz: Wastegate Mekanizması)

VGT Turbo Arızası ( Değişken Geometrili Turbo Arızası)
Eğer yeni nesil değişken kanatçık geometrili bir turboya sahipseniz, bu mekanizma arızalandığında da çekiş düşer, yakıt artar.

Bu turboda iki tür kumanda sisteminden biri vardır:

*Vakum tüpü; vakum akışını ECU’ya bağlı olarak kumanda eden bir elektronik selenoid valf vardır. Ya selenoid valf arızalı, ya vakum tüpünün diyaframı yırtıldı ya da bağlantı kolunda mekanik bir tutukluk var. (Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası)
*Elektronik Kumanda; değişken kanatçık tablasını hareket ettiren bir elektrik motoru vardır, bu motorun çalışması kontrol edilmelidir.
(Değişken Kanatçıklı (VGT) Turbo)

Turbonun türbin tarafında (egzoz tarafında) zamanla kurum birikir, biriken bu kurumlar kanatçık tablasının sıkışmasına veya zor hareket etmesine sebep olur, turbo basıncı ayarlanamaz, çekiş düşer ve yakıt artar. Bu durumda turbonun temizlenmesi gerekir. Daha fazlası (Bkz: Değişken Geometrili (Kanatçıklı) Turbo Mekanizması)

Turbo Temizliği Nasıl Yapılır?
Sökerken, doğru hizalamak için muahaza ve gövdeye kalemle işaret koyunuz, cep telefonuyla foto çekerek sökmek, toplarken yardımcı olabilir.
Turbo sökülür, turbonun sadece türbin (egzoz) tarafı sökülür. Türbin muhafazayı gövdeye sabitleyen 4-5 tane civatayı sökerek, türbin muhafazası sökülür. Muhafaza, gövdeden ayrılır.
Daha sonra değişken kanatçık tablasını tutan 2-3 tane cıvata vardır, bunlar sökülür. (hizalama için işaret çizgisi çekebeilirsiniz) Böylece kanatçık tablası da ayrılmış olur.
Önce tel fırçayla kaba kurumlar temizlenir.
(Turbo kurum temizliği-Değişken Kanatçıkları ve kanatçık tablası)

Parçacıdan temin  edilebilecek turbo temizleyici sıvı veya karbon temizleyicilerle kurum bağlamış türbin kanatçıklarını, değişken kanatçıkları ve kanatçık tablası ve türbin muhafazasının içi temizlenir.
Kurumlar çıkmıyorsa, bir teneke kutuda solvent içinde bir kaç saat bekletilebilir.

Turbolu Araçlar Nasıl Kullanılmalı?
Turbo, motor yağıyla yağlanır, motor yağı yağ pompası tarafından motor yağ kanalarına ve turbo şarjın yağ giriş kanalına basılır. Motoru çalıştırıp birkaç saniye sonra hemen stop etmek turboya zarar verir, çünkü turbo hızla dönmeye başlamıştır ve motoru stop ettiğinizden dolayı, motor yağı henüz turboyu yeterince yağlamamıştır. Üstelik motor soğuksa, soğuk motorda yağın yağlama özelliği daha da azdır.

Orta ve yüksek devirli araç kullanımı yaptığınız bir yolculuktan sonra evinize vardınız, motorun 1-2 dakika rölantide çalışmasına izin verin, böylece yağlama devam ederken turbo yavaşlasın. Motoru stop ettikten sonra, turbo mili hızla dönmeye devam eder, durması biraz zaman alır. Aracı durdurup hemen stop ederseniz, turbo hızla dönerken, turbonun yağlamasını kesmiş olursunuz. Bu durumda mil ve mil yatakları, burçlar yağsız çalıştığından aşınır, boşluk yapar.

Turbo  Arızası Motora Zarar Verir mi?
Turbonun arızalanması, motordaki yanma verimini düşürür, motor çekişi düşer, yakıt sarfiyatı artar. Turbo arızası motora direkt olarak ciddi zarar vermez fakat, yetersiz hava beslemesi ve kötü yanma, motorda titreşimli çalışmaya sebep olacağından, piston-biyel-supap sistemi üzerinde olumsuz etkisi olacaktır. 
Egzoz sistemine ise direkt zarar verecektir, egzoz emisyonları artar, egzoz gazındaki partikül ve bileşenlerin oranı artar, katalitik konvertör ve dizel partikül filtresine zarar verir. 

Turbo  Arızası Yakıtı Arttırır mı?

Yorumlar

  1. Turbo hasarı kanatçıkların parçalanmasından sonra motora ciddi hasarlar verebilir.

    YanıtlaSil
  2. Aracım mercedes gclass 2013 model diesel. Yokuş yukarı aracla giderken öndeki aracı sollamak için yapmış olduğum ani hızlanma esnasında birden araç çekişten düştü. Motor arıza lambası yandı. Daha sonra 9km dü sürüşten sonra motor yağ ikazı yandı. Motoru istop edip çekiciyle servise gönderdim. Bu arızadan yarım saat önce low range modunda aracı arazide kullandım ondan sonra böyle bir şey ile karşılastım. Arıza sebebini merak ettim. Teşekkurler.

    YanıtlaSil
  3. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. 2010 model dizel 2.0 motor skoda yeti sahibiyim yolda giderken ön kızdırma sistemi arızası lambası yandı birden ve gaza hafif yüklenince atılan arabanın gaza ne kadar yüklensemde sabit bir hızın üstüne çıkmadığını farkettim. bir akşam sonra yine arabayı çalıştırdım ve yola çıktım ve 100 km nin üstünde yine ön kızdırma sistemi lambası yandı. bir sonraki sabah bu lamba ile birlikte egzoz gazı kontrol sistemi lambası yandı. ustaya gittim bilgisayar sürüş ve turboyu inceledikten sonra turboda kurum birikmiş olabileceğini söyledi. sizin yorumunuz nedir?

    YanıtlaSil
  5. 2012 520d aracımda seyir halinde gaz pedalına az basınc uygularken veya vites değiştirirken yani 2000 deviri bulmadan vites değiştirme durumunda 1 2 saniyeliğine vurrr diye bir ses gelmekte her zama değil bazen geliyor ve ill geldikten sonra aynı dırumda yani gaza az basınca veya gazdan ayagını cekerken o ses yine geliyor sebebi nedir ?

    YanıtlaSil
  6. S,a..benim aracım fiat linea 95 beygir euro 5 motor..3 ay önce aldım ve 3 seferdir başıma gelen şey,araçla giderken kaputtan az bir duman çıktı,açtığımda turbonun bağlı olduğu parçadan çıktığını farkettim.sesi normal,açması normal,ne olabilir,teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı sorun benim araçta oldu Turbo şarj ve egzoz soğutucu değiştirilecek dendi 22000 tl ye değiştirdiler

      Sil
  7. kolay gelsin 2014 ford focus aldım serviste teste soktum sonra dışarda ford ustasına hava filtresini de gistirirken turbodan hava filtresine giden hortumda yağlama vardı usta turboya iç kısmındaki kanatcığı eliyle salladı boşluk biraz fazla sanki dedi ama araç da başka hiç bir belirti yok sizce bu yağlama filan turbonun arızalanmaya filan başladığını mı gösterir teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  8. Slm araç seyir halinde di bir anda motor servise götürün dedi ve Arza lambası yandı araç 2014 model fort custom sonra bilgisayar takınca şunu diyor( turbo .şarj süper. A yetersiz sıkıştırma durumu diyor sorun nedir merak etim teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba , bende 2015 custom var.Ayni problemi yasadim, motor komple indi.Turbo, intercooler v.s birçok parça degistirildi

      Sil
  9. Merhabalar 1.9 tdi passat sahibiyim arac 3 veya 4. Viteste ve sonrasinda turbo kesiyor istop edip yada devir dusurdugumde tekrar devreye giriyor turboyu gostermeme ragmen ariza olmadigini belirttiler ama dikkatimi çeken ariza lambasi yada bilgisayarla bakilinca hicbir hata kodu vermiyor sebep ne olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turbo vnt kanatları pislik yapmış olabilir. n75 valfi arızalı olabilir. turbo hortumlarında yırtık kaçak olabilir

      Sil
  10. Bu harika sayfa icin öncelikle cok tesekkürler! BMW X3 ,2.0, 130 kW araba sahibiyim ve Turbo'dan islik sesi gibi ses geliyor. Burada yurtdisinda tamir bedeli 1800 Euro! Sorum su: Bu arabayla yazin Türkiye'ye gelip orada yaptirmak istiyorum, yaklasik 3000 km yolu arabanin bu durumunda yapmamda bir sakinca olurmu? Bir usta olmayacagini söylemisti. Emin olmak istiyorum. Cevabiniz icin cok tesekkür ediyorum. Saygilarimla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Sanayide hafif turbo sesinde bir süre daha kullanılabileceği söyleniyor, örneğin, "gittiği yere kadar gitsin, ses artık aşırı miktarda gelmeye başlarsa gelirsin" deniyor.
      maalesef bu konuda kesin bir yanıt vermek zor, 10 bin km hiçbir sorun olmadan gidebilirsiniz veya 500 km sonra arıza kötüleşebilir. Bu tamamen sizin alacağınız bir risktir.
      Bmw araçlarının arızalarına aşina bir ustadan veya iyi bir turbocudan, sesi dinletip ve turboyu gösterip fikir almanız daha iyi olur.

      Sil
  11. Merhaba Renault clio 1.5 dizel 2006 model seyir halinde km hız 120 geçince 130-140 civarında egsozdan yoğun beyaz duman atıyor ve enjektörlerin biri yanıyor bunun sebebi turbodan olabilirmi acaba saygılarımla.

    YanıtlaSil
  12. Renault Master 2 2004 model aracım var 100 km süratle giderken gaz pedalı 2 veya 3 kere titreyip araç Istop etti yeniden deneyip çalıştiramadim sonra balonla mazot pompalayarak yeniden çalıştırdım simsiyah duman attı 50 metre gidip yeniden Istop etti birdaha balonla mazot pompaladım gene simsiyah duman attı ve Istop etti problemi ne olabilir

    YanıtlaSil
  13. Sıfır model 2018 doblo ful paketini aldım aracı teslim alıp sadece 10 km gittim arıza ısıgı yandı servise dondum turba vıdası gevsek dendi bir saat arıza ıcın ugrasıldı ve arkasından tedbir ıcın turbo yı degıstırmek istedi servis duzelttlık dediler ama eve gelince tekrar gaz kesti arıza ısıgı yandı bırgun sonra kendiliğinden tekrar ısık sondu ne yapmalıyım aractan ciddi sekılde sogudum daha 10 km boyle yapıyorsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Araç garanti kapsamında olduğundan tamir yerine turbonun (veya ilgili parçaların) yenisini takılmasını talep etmek, arıza ışığı yandığı için yapılan diyagnostik işleminin bilgisayar çıktısını almak ve süreci takip etmek faydalı olur. Yetkili serviste garantili işlemler olduğundan sorunu çözeceklerdir. aksi halde fiat müşteri hizmetlerine durumu bildirebilirsiniz.

      Sil
  14. Fiat fiorino arabamla yol giderken gazla beraber sanki bir ıslık sesi geliyor ben duyuyorum araba 96 bide 2014 model yardimci olurmusunuz saygilar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turbosuna baktir kardesim tamir oluyorsa yaptır eger tamir ile kurtaramıyorsun değişmen gerekir gecmis olsun

      Sil
  15. Slm 2004 model C Max 1,6Tdci 3 ay önce aracım çekişten düştü. Turbo arızalanmış yaptırdım. bir süredir soğuk havalarda klimayı açınca içeride bir duman kokusu geliyordu. motor kaputunu açtım. Turbonun duman lekesiyle kaplanmış olduğunu gördüm. turbo duman kaçırıyormuş. Bunun belirli bir sebebi var mı? ne yapmam gerekiyor.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba.2010 model Range Rover Sport 3.0 TDI aracım var.Araç gazına yüklenince "kısıtlı performans" lambasını yakıyor.Bilgisayara soktum aracı "turbo valf arızası" gösterdi.Bu arızanın tamiri mümkün mü mümkünse tamir valf in neresine uygulanmalı

    YanıtlaSil
  17. Benim araç wosvagen gıraftır münübüs araçta çekişi düştü devirsaatı 2400 den sonra açılıyor çekişi tekrar 2000 devre düştümü yine araç tooarlamıyor araç birinci fıtese düşüyor

    YanıtlaSil
  18. 2007 model 1.3 doblomun bulunamayan sorunu var araç 1200 devirde veya 2200 devirde kendini tutma gibi yani yığılma gibi bi şey yapıyor enjektörleri değiştirdim maf sensörü değişti yakıt basınç sensörü değişti gene aynı bilgi verebilecek birisi veya aynı sorunu yaşayan var mı yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. Selam kolay gelsin 2015 ducato marka arabamın yağ rksiltiyo eksoz dan aralara duman geliyo mazot kokusuyla beraber. Bakımda söküp baktımızda turbo hortumu da yağ gördük tamirci turbo arızalı dedi acaba arızalımıdır 10000 kmde yak kaşık 4lt yağ eksiliyor iyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  20. SA 2006 FIAT ALBEA 1.3 DIZEL tur boyu 2500de hissediyorum bide rampada çekişen düşüyor neden yapar acaba

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar 1.3 multijet doblo arac yolda giderken fan aciyor ve mavi duman atıyor aracın sesi anormal derecede artıyor zorlaniyor turbonun üzerindeki gaz teline benzeyen şey tamamen kendini asagiya çekiyor fan kapatinca arac normal rolentiye dönüyorve duman atmiyor bu arada bu duman iğrenç çürük kokusu yapıyor bu ariza nedendir bana yardımcı olurmusunuz teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. slm arkadaşlar aracım 2008 doblo 1.3 multijet. aracın turbosu değiştikten sonra 2600 km de araçta yağ kalmamış ustana gittim motordan dedi fakat bakmdan bakıma yağ eksilmeyen araca bir anda neoldu turbo motoryagini eksiltirmi tskler

    YanıtlaSil
  23. Merhabalar, 2010 model Kia Rio 1.5 CRDi aracımin intercooler çatlak oluşmuş ve etrafına yağ puskurmus. Ben yere akan yağdan bunu farkettim ustama götürdüm arabamin 150.000 km olmasıni hatirlatarak normal turbo yağ kaçırıyor tabii deyip yolladı. 20.000 böyle kullandım iki bakım gecti ve ataklikta çok sorun yoktu. Son zamanlarda Ufak ufak performans düşuklugu olmaya basladi debriyaj seti değişimi yaklasmasina verdim. Ustam bu bakımda baskı balata intercooler değiştirdi. İşlem bitimi her visteste 3000 devir ve üzerinde tiz ses "zii" diye gelmeye başladı.
    Önceden turboda ıslık sesi yokken intercooler değişimi ile turbo bu tiz sesi çıkarması normal mi? Yardımınızı bekliyorum. Saygılarımla...

    YanıtlaSil

  24. İyi günler Bizim iş makineniz var 260 beygir üzerindeki turbo holset 4046101 markalı dir
    Makine yüke bindiği zaman turbodan vızıltı gibi ses geliyor turbocuya götürdüm bı şey yok dedi sağlam ama ariza aynı ayrıca 1.5 basınc olması gerekirken 2ye yakın basinc var
    Makine fazla mazot yakıyor enjektör pompa yi sıfır tamir ettim çekişte sıkıntı yok sadece makine yüke bindiği Zaman turbodan mide bulandırıcı vızıltı geliyor nollrmal yoldayken sıkıntı yok farklı turbo getirip denedim geyet normaldi ses yok acaba neden kaynaklanıyor

    YanıtlaSil
  25. Selamın aleyküm 2006 albea var yolda 100km giderken birden araç kendiliğinden 6 bin devir yaptı ve istop etti o anda arkadan egzozdan kara düman bürüdü her yeri ve istop etti çekiciye yüklerken aracı yerde damla damla yağ vardı sizce sorun nedendir başına gelen varsa yardımçı olabilirim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder