Bölüm 1 - 2
Turbo Arıza Belirtileri
Nelerdir? Turbo Şarj Arızası Nasıl
Anlaşılır?
*Turbo şarj arıza belirtileri şunlardır;
*Arıza lambası yanar (yeni araçlarda),
*Aracın çekişi düşer, yakıt sarfiyatı artar,
*Turbodan anormal ses gelir-Turbo arıza sesi (ötme-siren gibi) (normal kulağa hoş gelen hafif ıslık sesinden farklı-şiddetli ses),
*Motor yağ eksiltir,
*Turbo basıncı düşer,
*Zor çalışma, stop etme, aşırı duman (Turbo Kilitlenirse Ne Olur?),
*Egzozdan aşırı duman atar (egzozdan gri-mavi duman çıkar). Öncelikle (Bkz: Turbo Nedir Nasıl Çalışır?)
Turbo şarjda arıza aramadan önce,
Turbo şarjın kompresör kısmından intercooler’a giden ve
intercooler’dan emme manifolduna gelen hava hortum ve borularında çatlak,
yırtık olmamasına, bağlantı elemanlarında gevşeklik olmamasına dikkat edin.
Burada oluşabilecek bir hava kaçağı, turbonun bastığı havanın kaçmasına sebep
olabilir, çekiş düşer, yakıt artar.
En yaygın turbo arızalarından biri, turbo hortumunun patlamasıdır. Turbodan intercooler'a giden bu kauçuk hortum zamanla çatlayıp yırtılabilir, bu durumda ıslık sesi gibi bir ses duyulur, bu ses hortumdan kaçan ve aslında motora gitmesi gereken havanın sesidir, motorun çekişi aşırı miktarda düşer. Hortum değiştirilir ve arıza giderilir, basit ve maliyeti düşük bir arızadır.
(Bkz: Turbo Westgate Arızası)
(Bkz: Turbo Değişken Kanatçık VGT Arızası)
En yaygın turbo arızalarından biri, turbo hortumunun patlamasıdır. Turbodan intercooler'a giden bu kauçuk hortum zamanla çatlayıp yırtılabilir, bu durumda ıslık sesi gibi bir ses duyulur, bu ses hortumdan kaçan ve aslında motora gitmesi gereken havanın sesidir, motorun çekişi aşırı miktarda düşer. Hortum değiştirilir ve arıza giderilir, basit ve maliyeti düşük bir arızadır.
(Bkz: Turbo Westgate Arızası)
(Bkz: Turbo Değişken Kanatçık VGT Arızası)
Turbo Arıza Nedenleri
Nelerdir?
Turbo şarj
motorun en zorlu çalışma koşullarında çalışan parçalardan biridir. Egzoz
gazlarına direkt maruz kalan türbin kanatçıkları yüksek sıcaklık altında
çalışmak zorundadır. Turbo mili inanılmaz yüksek devirlerde dönmektedir, turbo
mili (kanatçıkları) dakikada 60 bin – 100 bin devirle dönmektedir. Bu sebeple
turbonun yağlanması ölümcül öneme sahiptir.
Turbo şarjın
yağlanması, motor yağıyla yapılmaktadır. Motor yağı, turbonun gövdesinde
bulunan mil yatağına basılır, yağ gövdenin içindeki yağ kanallarından geçerek,
yatakları ve burçları yağlayarak turboyu
terk eder. Turbo mili bu yağlama sayesinde bir yağ filminin üzerinde
dönmektedir. Yağ filminin oluşmaması, yetersiz yağlama, milin yataklara
sürtmesine sebep olur.
(Bkz: Turbo Basınç Sensörü) (Bkz: Turbo Basınç Sensörü Arızası) (Bkz: P0299 Yetersiz Turbo Basıncı)
(Bkz: Turbo Basınç Sensörü) (Bkz: Turbo Basınç Sensörü Arızası) (Bkz: P0299 Yetersiz Turbo Basıncı)
En yaygın
turbo arıza sebepleri şunlardır:
Yetersiz Yağlama: Turbo şarjlı araçlarda yağın
eksilmemesine önem gösterilmelidir. Yağlamanın yetersizlik boyutuna göre, mil
ve yataklar sürtünerek aşınabilir, boşluk yapabilir, ses yapabilir. Turbo mili
ve yataklarında boşluk oluşması, motor
yağının emme manifolduna veya egzoz borusuna kaçmasına sebep olur. Bu durumda
motor hızla yağ eksiltecektir. Yağın emme manifolduna kaçak yapması, motorun
yağ yakmasına ve egzozdan beyaz duman atmasına sebep olur. Yağın egzoz borusuna
kaçması, katalitik konvertörün, partikül filtresinin tıkanmasına sebep
olabilir.
Yağlamanın
çok kötü olması durumunda, turbo mili ve yatakların sürtünmesinden dolayı
parçalar aşırı ısınır ve turbo kilitlenir.
Turbonun
aşıntıdan dolayı ses yapması arızası, işin ehli turbo ustaları tarafından tamir
edilebilmektedir. Yatakların tamamen yanması-kaynaması durumunda turbo
değiştirilmelidir. Yetkili servisler turbo tamiri yapmaz, direkt değiştirirler.
Kalitesiz Yağ
Kullanılması: Mutlaka
üretici firmanı önerdiği özellikteki yağ kullanılmalıdır. Turbolu motorlar için
yağın sentetik olması önemlidir. Kalitesiz yağ, yüksek sıcaklıkta yağlama
özelliğini kaybeder, viskozitesi turbo için uygun olmaz, turbo yataklarını
yeterince yağlayamaz, turbo arıza yapar. Yağın içinde bulunabilecek pislik ve
parçacıklarda, turbo yataklarını bozabilir.
Yağ Değişiminin
Zamanında Yapılmaması: Periyodik
bakım zamanlarına dikkat edilmesi gerekir, motor yağı azaldığında veya çok geç
değiştirildiğinde, yağın özelliği kaybolacağından dolayı, turbo arızasına sebep
olabilir.
Turbo Mili – Yataklar ve
Burçların Boşluk Yapması: Bazen bir arızadan kaynaklanmasa bile,
turbonun kullanımından dolayı zamanla mil-yatak-burçlar aşınabilir, boşluk
yapabilir. Bu durumda turbo ötme sesi yapacaktır. Turbo tamir edilebilir.
Turbo milinin yataklar ve burçlara boşluk yapması, milin
eksenel gezinti yapmasına sebep olabilir. Bu durumda türbin kanatçıkları veya
kompresör kanatçıkları, turbonun salyangoz gövdesine içerden sürtmesine sebep
olabilir. Bu durumda kanatçıklar ezilir bükülür, turbo yeterli hava beslemesi
yapmaz, çekiş düşer, yakıt artar.
Turboyu motordan söktüyseniz, parmağınızla kompresör
kanatçığını çevirin, rahatça dönmeli, dönerken ses yapmamalı. Parmağınızla
dürttüğünüzde, boşluk hissi vermemeli.
Turbonun kompresör kanatçığı genelde alüminyumdan
yapılır, gözle kontrol ettiğinizde yağ olmamalı, kararmış veya kurum bağlamış
olmamalıdır. Eğer yağ veya kurum pisliği varsa, kompresör gövdesinde
(yatağında) burçlarda boşluk-aşınma var demektir. Bir miktar yağ ve/veya egzoz
gazı kompresör tarafına kaçak yapıyor demektir. Tamir gerekir.
(Turbo mili, yatak, burçlar, kompresör fanı, türbin fanı)
Turbo Hava
Girişine Katı Parçaların Girmesi: Turbonun
hava girişine katı yabancı parçacıkların girmesi (metal parçacıklar), çok hızlı
dönen kanatçıkların yamulmasına veya kırılmasına sebep olur. Egzoz tarafındaki
türbin kanatçıklarına da yabancı katı parçacıkların çarpması, kanatçıkları
bozar.
Örneğin hava filtresi değişiminde kutuya giren pislik veya parçacıklar veya unutulan bir vida, turboda büyük hasarlar yaratır.
Örneğin hava filtresi değişiminde kutuya giren pislik veya parçacıklar veya unutulan bir vida, turboda büyük hasarlar yaratır.
Aşırı
Yüksek Sıcaklıktaki Egzoz Gazı: Egzoz
gazının çok sıcak olması, motorun aşırı sıkıştırılması, turbonun yetersiz
soğutulması, turbo milinin yataklarını bozabilir, salyangoz gövdenin eğilmesine
ve kanatçıklara sürtmesine sebep olabilir.
Wastegate Arızası Nasıl Anlaşılır
Bazen
turbonun mekanik olarak bir arızası olmamasına rağmen, turbo sisteminde arızası oluşabilir,
çekiş düşebilir, yetersiz turbo basıncı arızası alabiliriz. Turbo kontrolleri yapıldığında mekanik bir arıza yoksa, buna rağmen çekişte düşüş varsa, wastegate arızasından şüphelenilir. Özellikle wastegate basınç tüpünde diyafram yırtılması sıkça görülebilir.
Not: Aşırı miktarda kurumdan dolayı wastegate bypass klapesi kapanmayabilir, kurum olup olmadığı, klapenin yerine oturup oturmadığı, sıkışmadan hareket edebilmesi kontrol edilmelidir.
Turboda iki tür kontrol mekanizması vardır
Turbo
wastegate arızası da sık görülen bir arıza çeşididir. Wastegate arızalandığında,
bypass klapesi (egzoz gazı tahliye kapakçığı) ya açık kalır ya kapalı kalır.
Klape kapalı
kaldığında, yüksek devirlerde aşırı turbo besleme basıncı oluşur.
Klape açık
kaldığındaysa, yetersiz turbo basıncı oluşur çünkü egzoz gazları turbo türbin
kanatçıkların gelmeden kestirmeden direkt egzoz borusuna kaçarlar. Bu durumda
çekiş düşer yakıt artar.
Wastegate
arıza sebepleri şunlar olabilir:
Selenoid kontrol valfinin bozulması; bu ECU’ye bağlı bir elektrovalftir,
bozulursa değiştirilmeli. (Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası)
Wastegate diyaframlı basınç tüpü
arızası; genelde
tüpün içindeki diyafram yırtılır, basınç tüpünün değiştirilmesi gerekir.
Basınç tüpünü, klapeye bağlayan
bağlantı kolunun ayarının bozulması;
klape bağlantı noktasında ayar somunları vardır, somunlar gevşemişse
ayarlandıktan sonra sıkılmalı. Gevşemesini önlemek için kontra somun veya kilit
parçası kullanılmalıdır.
Wastegate
mekanizmasının rahatça çalıştığını, motor soğukken elle ittirerek kontrol edin,
rahatça hareket etmeli ve klapeyi açıp kapatabilmeli. Daha fazlası (Bkz: Wastegate Mekanizması)
VGT Turbo Arızası (
Değişken Geometrili Turbo Arızası)
Eğer yeni
nesil değişken kanatçık geometrili bir turboya sahipseniz, bu mekanizma
arızalandığında da çekiş düşer, yakıt artar.
Bu turboda iki
tür kumanda sisteminden biri vardır:
*Vakum tüpü; vakum akışını ECU’ya bağlı olarak
kumanda eden bir elektronik selenoid valf vardır. Ya selenoid valf arızalı, ya
vakum tüpünün diyaframı yırtıldı ya da bağlantı kolunda mekanik bir tutukluk
var. (Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi) (Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası)
*Elektronik Kumanda; değişken kanatçık tablasını hareket
ettiren bir elektrik motoru vardır, bu motorun çalışması kontrol edilmelidir.
(Değişken Kanatçıklı (VGT) Turbo)
Turbonun
türbin tarafında (egzoz tarafında) zamanla kurum birikir, biriken bu kurumlar
kanatçık tablasının sıkışmasına veya zor hareket etmesine sebep olur, turbo
basıncı ayarlanamaz, çekiş düşer ve yakıt artar. Bu durumda turbonun
temizlenmesi gerekir. Daha fazlası (Bkz: Değişken Geometrili (Kanatçıklı) Turbo Mekanizması)
Turbo Temizliği Nasıl
Yapılır?
Sökerken, doğru hizalamak için muahaza ve gövdeye kalemle
işaret koyunuz, cep telefonuyla foto çekerek sökmek, toplarken yardımcı
olabilir.
Turbo
sökülür, turbonun sadece türbin (egzoz) tarafı sökülür. Türbin muhafazayı
gövdeye sabitleyen 4-5 tane civatayı sökerek, türbin muhafazası sökülür.
Muhafaza, gövdeden ayrılır.
Daha sonra
değişken kanatçık tablasını tutan 2-3 tane cıvata vardır, bunlar sökülür.
(hizalama için işaret çizgisi çekebeilirsiniz) Böylece kanatçık tablası da
ayrılmış olur.
Önce tel
fırçayla kaba kurumlar temizlenir.
(Turbo kurum temizliği-Değişken Kanatçıkları ve kanatçık tablası)
Parçacıdan
temin edilebilecek turbo temizleyici
sıvı veya karbon temizleyicilerle kurum bağlamış türbin kanatçıklarını,
değişken kanatçıkları ve kanatçık tablası ve türbin muhafazasının içi
temizlenir.
Kurumlar
çıkmıyorsa, bir teneke kutuda solvent içinde bir kaç saat bekletilebilir.
Turbolu Araçlar Nasıl
Kullanılmalı?
Turbo, motor yağıyla yağlanır, motor yağı yağ pompası
tarafından motor yağ kanalarına ve turbo şarjın yağ giriş kanalına basılır. Motoru
çalıştırıp birkaç saniye sonra hemen stop etmek turboya zarar verir, çünkü
turbo hızla dönmeye başlamıştır ve motoru stop ettiğinizden dolayı, motor yağı
henüz turboyu yeterince yağlamamıştır. Üstelik motor soğuksa, soğuk motorda
yağın yağlama özelliği daha da azdır.
Orta ve yüksek devirli araç kullanımı yaptığınız bir
yolculuktan sonra evinize vardınız, motorun 1-2 dakika rölantide çalışmasına
izin verin, böylece yağlama devam ederken turbo yavaşlasın. Motoru stop
ettikten sonra, turbo mili hızla dönmeye devam eder, durması biraz zaman alır.
Aracı durdurup hemen stop ederseniz, turbo hızla dönerken, turbonun yağlamasını
kesmiş olursunuz. Bu durumda mil ve mil yatakları, burçlar yağsız çalıştığından
aşınır, boşluk yapar.
Turbo Arızası Motora Zarar Verir mi?
Turbonun arızalanması, motordaki yanma verimini düşürür, motor çekişi düşer, yakıt sarfiyatı artar. Turbo arızası motora direkt olarak ciddi zarar vermez fakat, yetersiz hava beslemesi ve kötü yanma, motorda titreşimli çalışmaya sebep olacağından, piston-biyel-supap sistemi üzerinde olumsuz etkisi olacaktır.
Egzoz sistemine ise direkt zarar verecektir, egzoz emisyonları artar, egzoz gazındaki partikül ve bileşenlerin oranı artar, katalitik konvertör ve dizel partikül filtresine zarar verir.
Egzoz sistemine ise direkt zarar verecektir, egzoz emisyonları artar, egzoz gazındaki partikül ve bileşenlerin oranı artar, katalitik konvertör ve dizel partikül filtresine zarar verir.
Turbo Arızası Yakıtı Arttırır mı?
Evet.
Turbo arıza kodları: P0234 P0045 P0046 P0047 P0048 P0235 P0236 P0237 P0238 P0239 P0240 P0241 P0242 P0299 P0243 P0244 P0245 P0246
Turbo arıza kodları: P0234 P0045 P0046 P0047 P0048 P0235 P0236 P0237 P0238 P0239 P0240 P0241 P0242 P0299 P0243 P0244 P0245 P0246
(Bkz: Turbo Westgate Arızası)
(Bkz: Turbo Değişken Kanatçık VGT Arızası)
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi)
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası)
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi)
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası)
(Bkz: Turbo Basınç Sensörü)
(Bkz: Turbo Basınç Sensörü Arızası)
(Bkz: Tüm Oto Arızaları)
Bölüm 1 - 2
Turbo hasarı kanatçıkların parçalanmasından sonra motora ciddi hasarlar verebilir.
YanıtlaSilAracım mercedes gclass 2013 model diesel. Yokuş yukarı aracla giderken öndeki aracı sollamak için yapmış olduğum ani hızlanma esnasında birden araç çekişten düştü. Motor arıza lambası yandı. Daha sonra 9km dü sürüşten sonra motor yağ ikazı yandı. Motoru istop edip çekiciyle servise gönderdim. Bu arızadan yarım saat önce low range modunda aracı arazide kullandım ondan sonra böyle bir şey ile karşılastım. Arıza sebebini merak ettim. Teşekkurler.
YanıtlaSilTurbo bozulmuş
SilVerdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler
YanıtlaSil2010 model dizel 2.0 motor skoda yeti sahibiyim yolda giderken ön kızdırma sistemi arızası lambası yandı birden ve gaza hafif yüklenince atılan arabanın gaza ne kadar yüklensemde sabit bir hızın üstüne çıkmadığını farkettim. bir akşam sonra yine arabayı çalıştırdım ve yola çıktım ve 100 km nin üstünde yine ön kızdırma sistemi lambası yandı. bir sonraki sabah bu lamba ile birlikte egzoz gazı kontrol sistemi lambası yandı. ustaya gittim bilgisayar sürüş ve turboyu inceledikten sonra turboda kurum birikmiş olabileceğini söyledi. sizin yorumunuz nedir?
YanıtlaSilsorun ne oldugu belli oldumu
Sil2012 520d aracımda seyir halinde gaz pedalına az basınc uygularken veya vites değiştirirken yani 2000 deviri bulmadan vites değiştirme durumunda 1 2 saniyeliğine vurrr diye bir ses gelmekte her zama değil bazen geliyor ve ill geldikten sonra aynı dırumda yani gaza az basınca veya gazdan ayagını cekerken o ses yine geliyor sebebi nedir ?
YanıtlaSilS,a..benim aracım fiat linea 95 beygir euro 5 motor..3 ay önce aldım ve 3 seferdir başıma gelen şey,araçla giderken kaputtan az bir duman çıktı,açtığımda turbonun bağlı olduğu parçadan çıktığını farkettim.sesi normal,açması normal,ne olabilir,teşekkürler..
YanıtlaSilAynı sorun benim araçta oldu Turbo şarj ve egzoz soğutucu değiştirilecek dendi 22000 tl ye değiştirdiler
Silkolay gelsin 2014 ford focus aldım serviste teste soktum sonra dışarda ford ustasına hava filtresini de gistirirken turbodan hava filtresine giden hortumda yağlama vardı usta turboya iç kısmındaki kanatcığı eliyle salladı boşluk biraz fazla sanki dedi ama araç da başka hiç bir belirti yok sizce bu yağlama filan turbonun arızalanmaya filan başladığını mı gösterir teşekkür ederim
YanıtlaSilSlm araç seyir halinde di bir anda motor servise götürün dedi ve Arza lambası yandı araç 2014 model fort custom sonra bilgisayar takınca şunu diyor( turbo .şarj süper. A yetersiz sıkıştırma durumu diyor sorun nedir merak etim teşekürler
YanıtlaSilMerhaba , bende 2015 custom var.Ayni problemi yasadim, motor komple indi.Turbo, intercooler v.s birçok parça degistirildi
SilMerhabalar 1.9 tdi passat sahibiyim arac 3 veya 4. Viteste ve sonrasinda turbo kesiyor istop edip yada devir dusurdugumde tekrar devreye giriyor turboyu gostermeme ragmen ariza olmadigini belirttiler ama dikkatimi çeken ariza lambasi yada bilgisayarla bakilinca hicbir hata kodu vermiyor sebep ne olabilir
YanıtlaSilTurbo vnt kanatları pislik yapmış olabilir. n75 valfi arızalı olabilir. turbo hortumlarında yırtık kaçak olabilir
SilBu harika sayfa icin öncelikle cok tesekkürler! BMW X3 ,2.0, 130 kW araba sahibiyim ve Turbo'dan islik sesi gibi ses geliyor. Burada yurtdisinda tamir bedeli 1800 Euro! Sorum su: Bu arabayla yazin Türkiye'ye gelip orada yaptirmak istiyorum, yaklasik 3000 km yolu arabanin bu durumunda yapmamda bir sakinca olurmu? Bir usta olmayacagini söylemisti. Emin olmak istiyorum. Cevabiniz icin cok tesekkür ediyorum. Saygilarimla.
YanıtlaSilMerhaba,
SilSanayide hafif turbo sesinde bir süre daha kullanılabileceği söyleniyor, örneğin, "gittiği yere kadar gitsin, ses artık aşırı miktarda gelmeye başlarsa gelirsin" deniyor.
maalesef bu konuda kesin bir yanıt vermek zor, 10 bin km hiçbir sorun olmadan gidebilirsiniz veya 500 km sonra arıza kötüleşebilir. Bu tamamen sizin alacağınız bir risktir.
Bmw araçlarının arızalarına aşina bir ustadan veya iyi bir turbocudan, sesi dinletip ve turboyu gösterip fikir almanız daha iyi olur.
Merhaba Renault clio 1.5 dizel 2006 model seyir halinde km hız 120 geçince 130-140 civarında egsozdan yoğun beyaz duman atıyor ve enjektörlerin biri yanıyor bunun sebebi turbodan olabilirmi acaba saygılarımla.
YanıtlaSilRenault Master 2 2004 model aracım var 100 km süratle giderken gaz pedalı 2 veya 3 kere titreyip araç Istop etti yeniden deneyip çalıştiramadim sonra balonla mazot pompalayarak yeniden çalıştırdım simsiyah duman attı 50 metre gidip yeniden Istop etti birdaha balonla mazot pompaladım gene simsiyah duman attı ve Istop etti problemi ne olabilir
YanıtlaSilSıfır model 2018 doblo ful paketini aldım aracı teslim alıp sadece 10 km gittim arıza ısıgı yandı servise dondum turba vıdası gevsek dendi bir saat arıza ıcın ugrasıldı ve arkasından tedbir ıcın turbo yı degıstırmek istedi servis duzelttlık dediler ama eve gelince tekrar gaz kesti arıza ısıgı yandı bırgun sonra kendiliğinden tekrar ısık sondu ne yapmalıyım aractan ciddi sekılde sogudum daha 10 km boyle yapıyorsa
YanıtlaSilMerhaba,
SilAraç garanti kapsamında olduğundan tamir yerine turbonun (veya ilgili parçaların) yenisini takılmasını talep etmek, arıza ışığı yandığı için yapılan diyagnostik işleminin bilgisayar çıktısını almak ve süreci takip etmek faydalı olur. Yetkili serviste garantili işlemler olduğundan sorunu çözeceklerdir. aksi halde fiat müşteri hizmetlerine durumu bildirebilirsiniz.
Fiat fiorino arabamla yol giderken gazla beraber sanki bir ıslık sesi geliyor ben duyuyorum araba 96 bide 2014 model yardimci olurmusunuz saygilar .
YanıtlaSilTurbosuna baktir kardesim tamir oluyorsa yaptır eger tamir ile kurtaramıyorsun değişmen gerekir gecmis olsun
SilSlm 2004 model C Max 1,6Tdci 3 ay önce aracım çekişten düştü. Turbo arızalanmış yaptırdım. bir süredir soğuk havalarda klimayı açınca içeride bir duman kokusu geliyordu. motor kaputunu açtım. Turbonun duman lekesiyle kaplanmış olduğunu gördüm. turbo duman kaçırıyormuş. Bunun belirli bir sebebi var mı? ne yapmam gerekiyor.
YanıtlaSilMerhaba.2010 model Range Rover Sport 3.0 TDI aracım var.Araç gazına yüklenince "kısıtlı performans" lambasını yakıyor.Bilgisayara soktum aracı "turbo valf arızası" gösterdi.Bu arızanın tamiri mümkün mü mümkünse tamir valf in neresine uygulanmalı
YanıtlaSilBenim araç wosvagen gıraftır münübüs araçta çekişi düştü devirsaatı 2400 den sonra açılıyor çekişi tekrar 2000 devre düştümü yine araç tooarlamıyor araç birinci fıtese düşüyor
YanıtlaSil2007 model 1.3 doblomun bulunamayan sorunu var araç 1200 devirde veya 2200 devirde kendini tutma gibi yani yığılma gibi bi şey yapıyor enjektörleri değiştirdim maf sensörü değişti yakıt basınç sensörü değişti gene aynı bilgi verebilecek birisi veya aynı sorunu yaşayan var mı yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler
YanıtlaSilSelam kolay gelsin 2015 ducato marka arabamın yağ rksiltiyo eksoz dan aralara duman geliyo mazot kokusuyla beraber. Bakımda söküp baktımızda turbo hortumu da yağ gördük tamirci turbo arızalı dedi acaba arızalımıdır 10000 kmde yak kaşık 4lt yağ eksiliyor iyi çalışmalar...
YanıtlaSilSA 2006 FIAT ALBEA 1.3 DIZEL tur boyu 2500de hissediyorum bide rampada çekişen düşüyor neden yapar acaba
YanıtlaSilMerhabalar 1.3 multijet doblo arac yolda giderken fan aciyor ve mavi duman atıyor aracın sesi anormal derecede artıyor zorlaniyor turbonun üzerindeki gaz teline benzeyen şey tamamen kendini asagiya çekiyor fan kapatinca arac normal rolentiye dönüyorve duman atmiyor bu arada bu duman iğrenç çürük kokusu yapıyor bu ariza nedendir bana yardımcı olurmusunuz teşekkürler
YanıtlaSilslm arkadaşlar aracım 2008 doblo 1.3 multijet. aracın turbosu değiştikten sonra 2600 km de araçta yağ kalmamış ustana gittim motordan dedi fakat bakmdan bakıma yağ eksilmeyen araca bir anda neoldu turbo motoryagini eksiltirmi tskler
YanıtlaSilMerhabalar, 2010 model Kia Rio 1.5 CRDi aracımin intercooler çatlak oluşmuş ve etrafına yağ puskurmus. Ben yere akan yağdan bunu farkettim ustama götürdüm arabamin 150.000 km olmasıni hatirlatarak normal turbo yağ kaçırıyor tabii deyip yolladı. 20.000 böyle kullandım iki bakım gecti ve ataklikta çok sorun yoktu. Son zamanlarda Ufak ufak performans düşuklugu olmaya basladi debriyaj seti değişimi yaklasmasina verdim. Ustam bu bakımda baskı balata intercooler değiştirdi. İşlem bitimi her visteste 3000 devir ve üzerinde tiz ses "zii" diye gelmeye başladı.
YanıtlaSilÖnceden turboda ıslık sesi yokken intercooler değişimi ile turbo bu tiz sesi çıkarması normal mi? Yardımınızı bekliyorum. Saygılarımla...
YanıtlaSilİyi günler Bizim iş makineniz var 260 beygir üzerindeki turbo holset 4046101 markalı dir
Makine yüke bindiği zaman turbodan vızıltı gibi ses geliyor turbocuya götürdüm bı şey yok dedi sağlam ama ariza aynı ayrıca 1.5 basınc olması gerekirken 2ye yakın basinc var
Makine fazla mazot yakıyor enjektör pompa yi sıfır tamir ettim çekişte sıkıntı yok sadece makine yüke bindiği Zaman turbodan mide bulandırıcı vızıltı geliyor nollrmal yoldayken sıkıntı yok farklı turbo getirip denedim geyet normaldi ses yok acaba neden kaynaklanıyor
Selamın aleyküm 2006 albea var yolda 100km giderken birden araç kendiliğinden 6 bin devir yaptı ve istop etti o anda arkadan egzozdan kara düman bürüdü her yeri ve istop etti çekiciye yüklerken aracı yerde damla damla yağ vardı sizce sorun nedendir başına gelen varsa yardımçı olabilirim
YanıtlaSil