Turbo kilitlenirse neler olur? Belirtileri nelerdir?
*Çekiş düşer, yakıt artar.
*Motor zor çalışır.
*Motor çalışır fakat rölanti bozuktur veya gaz yemez.
*Motor çalışır fakat kendi kendine stop eder.
*Egzozdan aşırı duman atar.
Benzinli veya dizel motorlarda kullanılan turbo şarj ünitesi arızalandığında, bazı durumlarda tamamen sıkışıp kilitenebilir ve dönemez hale gelir. Bu durumda motor yeterince hava alamayacaktır ve çalışması zorlaşacaktır. Turbonun hava gönderen kompresör kanatçıkları dönmediği için, hava akışı buradan geçmekte çok zorlanır, bu durumda motor ya çalışmaz ya da çok zor çalışır. Sorunun turbondan olup olmadığından emin olmak için, turbodan emme manifolduna giden hava hortumu çıkarılıp motor çalıştırılır, fark gözlemlenir. Yine turbonun kompresör kanatçıklarının dönüp dönmediği de parmakla ittirilerek gözlemlenebilir. Turbonun kiltlenmesi genellikle turbonun zamanla eskimesinden, yağsız çalışmasından, türbin mili ve yataklarının aşınmasından kaynaklanır. Turbo revizyonuyla veya değişimiyle sorun çözülebilir.
devamı (Bkz: Turbo Arızaları ve Belirtileri)
Ana konu (Bkz: Turbo)
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi)
(Bkz: Turbo Basınç Kontrol Valfi Arızası)
Yorumlar
Yorum Gönder