P0340 Arıza Kodu Eksantrik Sensörü Arızası P0341 P0342 P0343 P0344

Eksantrik mili konum sensörü (kam mili konum sensörü), eksantrik milinin dönüş hızını ve konumunu algılayarak ECU’ye bildirir. Ateşleme zamanlaması ve supap zamanlaması gibi çok önemli ayarlamalarda bu sensörün sinyali kullanılır. Sadece emme eksantrik milinde değişken subap zamanlaması olan (vtec veya vvt-i) motorlarda 1 tane kam mili konum sensörü bulunur, buna “sensör A” denir. Hem emme, hem egzoz eksantrik millerinde değişken supap zamanlaması olan motorlarda (dual vvt-i) iki adet eksantrik mili konum sensörü bulunur, ikinci sensöre “sensör B” denir. Bu sensörler motorun üst kapağında (külbütör kapağı), volanın olduğu tarafta üstte bulunur. P0340 Eksantrik Mili (Kam Mili) Konum Sensörü Arızası (Camshaft Position Sensor ”A” Circuit (Bank 1 Or Sıngle Sensor)).
P0341 Kam mili konum sensörü devresi sinyal değer aralığı/performans arızası:Camshaft Position Sensor ”A” Circuit Range/Performance (Bank 1 Or Single Sensor)



P0340 ARIZA KODU

Motor kontrol ünitesi (ECU), eksantrik mili konum sensöründen sinyal alamazsa veya krank mili milinin dönüşüyle eksantrik (kam) milinin dönüşü arasında bir uyumsuzluk (krank açısı cinsinden sapma) tespit ederse, bunu bir arıza olarak yorumlar ve P0340 veya P0341 arıza kodunu hafızaya kaydeder. Öncelikle (Bkz: Eksantrik-Kam Mili Konum Sensörü)

P0340 Eksantrik Mili (Kam Mili) Konum Sensörü Arızası

P0340 Arızasının Belirtileri

*Motor zor çalışır veya hiç çalışmaz.
*Motor tekleme yapar.
*Motor gücü azalır.
 

P0340 Arızasının Sebepleri

*Eksantrik mili konum sensörü kablo-soket-tesisatında kısa devre, kopukluk, gevşeme.
*Eksantrik mili konum sensörü  arızalı.
*Eksantrik mili dişlisi arızalı.
*Triger kayışı (veya zaman zinciri) diş atlamış.
*Nadiren ECU arızalıdır.
*Krank mili konum sensörü arızalı (diğer hata kodlarına bakınız).



P0340 Arıza Kodu Çözümü

İlk önce diyagnostik tekniği adımları sırasıyla mutlaka uygulanmalıdır. Daha sonra sensörün kabloları, soket bağlantıları kontrol edilmelidir. Gevşeme, kopma, kısa devre varsa giderilmelidir.
Sensöre 5 volt besleme gerilimi geliyor mu diye multimetre ile kontrol edilebilir. Diyagnostik cihaza bağlanıp, parametre okuma yapılabilir ve sensör sinyalleri kontrol edilebilir.
Sensörün direnç değeri ölçülerek arızalı olup olmadığına bakılır. Sensör 5 volt besleme gerilimiyle çalışır. Sensörün 2 adet kablo bağlantı ucu vardır. Direnç ölçümü için sensör sökülür ve kabloları çıkarılır. Multimetre (direnç ölçüm konumu) ile direnç değeri okunur, okunan direnç değeriyle, katalogda belirtilen direnç değeri uyumluysa sensör sağlamdır, değilse sensör arızalıdır. Direnç okunmuyorsa (sonsuz direnç okunuyorsa) sensör bozuktur.
Örneğin soğuk ölçümde sensör direnci 1630 ohm ile 2740 ohm arasındadır. (Aracın katalog değerleri referans alınır).
Sensörün kablo-soket bağlantıları ve ECU’ye giden kablo hattı da multimetre ile direnç ölçümü yapılarak ve katalog değeriyle kıyaslanarak kontrol edilebilir. Oto elektrikte genel yorum: Sonsuz direnç okunursa devre kopuk, yüksek direnç okunursa hatta gevşeklik var, düşük direnç okunursa kısa devre var, şeklindedir.




Benzer arıza kodları:
P0340 Kam mili konum sensörü devre arızası: Camshaft Pos. Sensor (A) Circ Incorrect allocation
P0341 Kam mili konum sensörü devresi sinyal değer aralığı/performans arızası: Camshaft Pos.Sensor Circ Range/Performance
P0342 Kam mili konum sensörü düşük sinyal voltajı: Camshaft Pos.Sensor Circ Low Input
P0343 Kam mili konum sensörü yüksek sinyal voltajı: Camshaft Pos.Sensor Circ High Input
P0344 Kam mili konum sensörü devresi sinyal kesikliği: Camshaft Position Sensor Circuit Intermittent
(Bkz: Eksantrik-Kam Mili Konum Sensörü
Bölüm 1 - 2 - 3

Yorumlar

  1. Gerçekten internette Türkçe yazılar bulmak çok zor. Sizin sayenizde hataları anladığımız dilden çözüyoruz. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun, gayet detaylı anlatmışsınız.

    YanıtlaSil
  3. aracım bu hata kodunu veriyor. Araçta zor çalışma titreme çekiş düşüklüğü yok. Hatanın açıklamasında Kam Mili Yer Sensör Devre Arızası yazıyor. 500 km önce triger degistirirken sildirmistim yine cikti. Bı çözüm yolu gösteren olursa memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu sorundan müzdaribim eğer çözüm bulursanız bilgi verir misiniz

      Sil
    2. Sinan bey triger değiştirmeden önce bu hatayı veriyor muydu araç

      Sil
    3. Bende opel astra 2003 confort paket var aynı hatayı alıyorum sabahları çalışıyor stop ediyor ısındıran sonra yapmıyor ama arada ışık yakıyor ne yapmam lazım yardımcı olabilirmisiniz.

      Sil
  4. Sorunun nedenini bulan var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trger sentezinde ayar yapılamadığından dolay ve sensor arsalarından kaynaklı

      Sil
  5. Arkadaşlar 0340 kodlu arzam var arabam opel astra 2001 1.6 16 valf comfort ne yapa bilirim arza lambası yanınca çekişten düşüyor yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çözüm.buldunuzmu benimkisi sadece gazda yapiyor

      Sil
  6. İnternette sizin kadar detaylı ve anlaşılır şekilde anlatan yok,Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  7. Kullanıcılar için gayet güzel açıklamalar. Ustaların söulemediklerini türkçe ve anlaşılır şekilde çok güzel. TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  8. 2500 deviri geçmiyor araba hundai gtz 1.5 3 silindir 2006 arabanin pompa enjeksor turbo vb ri gibi arızalar giderildi ama 2500 deviri gecmiyo

    YanıtlaSil
  9. P0365 kodunu çözen oldu mu

    YanıtlaSil
  10. 40 olan sorun bende de var. Devre arızası diyor . Bilmiyorum ki tamirciyim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder