Eksantrik mili konum sensörü
(kam mili konum sensörü), eksantrik milinin dönüş hızını ve konumunu
algılayarak ECU’ye bildirir. Ateşleme zamanlaması ve supap zamanlaması gibi çok
önemli ayarlamalarda bu sensörün sinyali kullanılır. Sadece emme eksantrik
milinde değişken subap zamanlaması olan (vtec veya vvt-i) motorlarda 1 tane kam
mili konum sensörü bulunur, buna “sensör A” denir. Hem emme, hem egzoz
eksantrik millerinde değişken supap zamanlaması olan motorlarda (dual vvt-i)
iki adet eksantrik mili konum sensörü bulunur, ikinci sensöre “sensör B” denir.
Bu sensörler motorun üst kapağında (külbütör kapağı), volanın olduğu tarafta
üstte bulunur. P0340 Eksantrik Mili (Kam Mili) Konum Sensörü Arızası (Camshaft
Position Sensor ”A” Circuit (Bank 1 Or Sıngle Sensor)).
P0341 Kam mili konum sensörü devresi sinyal
değer aralığı/performans arızası:Camshaft
Position Sensor ”A” Circuit Range/Performance (Bank 1 Or Single Sensor)
P0340 ARIZA KODU
Motor kontrol ünitesi (ECU),
eksantrik mili konum sensöründen sinyal alamazsa veya krank mili milinin
dönüşüyle eksantrik (kam) milinin dönüşü arasında bir uyumsuzluk (krank açısı
cinsinden sapma) tespit ederse, bunu bir arıza olarak yorumlar ve P0340 veya
P0341 arıza kodunu hafızaya kaydeder. Öncelikle (Bkz: Eksantrik-Kam Mili Konum Sensörü)
P0340 Eksantrik Mili (Kam Mili) Konum Sensörü Arızası
P0340 Arızasının Belirtileri
*Motor zor çalışır veya hiç
çalışmaz.
*Motor tekleme yapar.
*Motor gücü azalır.
*Arıza lambası yanar.
P0340 Arızasının Sebepleri
*Eksantrik mili konum
sensörü arızalı.
*Eksantrik mili dişlisi
arızalı.
*Triger kayışı (veya zaman
zinciri) diş atlamış.
*Nadiren ECU arızalıdır.
*Krank mili konum sensörü
arızalı (diğer hata kodlarına bakınız).
P0340 Arıza Kodu Çözümü
İlk önce diyagnostik tekniği adımları sırasıyla mutlaka uygulanmalıdır. Daha sonra sensörün kabloları, soket bağlantıları kontrol edilmelidir. Gevşeme, kopma, kısa devre varsa
giderilmelidir.
Sensöre 5 volt besleme gerilimi
geliyor mu diye multimetre ile kontrol edilebilir. Diyagnostik cihaza bağlanıp,
parametre okuma yapılabilir ve sensör sinyalleri kontrol edilebilir.
Sensörün direnç değeri ölçülerek arızalı olup olmadığına bakılır. Sensör 5 volt besleme gerilimiyle
çalışır. Sensörün 2 adet kablo bağlantı ucu vardır. Direnç ölçümü için sensör
sökülür ve kabloları çıkarılır. Multimetre (direnç ölçüm konumu) ile direnç
değeri okunur, okunan direnç değeriyle, katalogda belirtilen direnç değeri
uyumluysa sensör sağlamdır, değilse sensör arızalıdır. Direnç okunmuyorsa
(sonsuz direnç okunuyorsa) sensör bozuktur.
Örneğin soğuk ölçümde sensör
direnci 1630 ohm ile 2740 ohm arasındadır. (Aracın katalog değerleri referans
alınır).
Sensörün kablo-soket bağlantıları
ve ECU’ye giden kablo hattı da multimetre ile direnç ölçümü yapılarak ve
katalog değeriyle kıyaslanarak kontrol edilebilir. Oto elektrikte genel yorum:
Sonsuz direnç okunursa devre kopuk, yüksek direnç okunursa hatta gevşeklik var,
düşük direnç okunursa kısa devre var, şeklindedir.
Benzer arıza kodları:
P0340 Kam mili konum sensörü devre arızası: Camshaft Pos.
Sensor (A) Circ Incorrect allocation
P0341 Kam mili konum sensörü devresi sinyal değer aralığı/performans
arızası: Camshaft Pos.Sensor Circ Range/Performance
P0342 Kam mili konum sensörü düşük sinyal voltajı: Camshaft
Pos.Sensor Circ Low Input
P0343 Kam mili konum sensörü yüksek sinyal voltajı: Camshaft
Pos.Sensor Circ High Input
P0344 Kam mili konum sensörü devresi sinyal kesikliği: Camshaft
Position Sensor Circuit Intermittent
(Bkz: Tüm OBD Arıza Kodları)
Gerçekten internette Türkçe yazılar bulmak çok zor. Sizin sayenizde hataları anladığımız dilden çözüyoruz. Çok teşekkürler.
YanıtlaSilAllah razı olsun, gayet detaylı anlatmışsınız.
YanıtlaSilaracım bu hata kodunu veriyor. Araçta zor çalışma titreme çekiş düşüklüğü yok. Hatanın açıklamasında Kam Mili Yer Sensör Devre Arızası yazıyor. 500 km önce triger degistirirken sildirmistim yine cikti. Bı çözüm yolu gösteren olursa memnun olurum.
YanıtlaSilBen de bu sorundan müzdaribim eğer çözüm bulursanız bilgi verir misiniz
SilSinan bey triger değiştirmeden önce bu hatayı veriyor muydu araç
SilBende opel astra 2003 confort paket var aynı hatayı alıyorum sabahları çalışıyor stop ediyor ısındıran sonra yapmıyor ama arada ışık yakıyor ne yapmam lazım yardımcı olabilirmisiniz.
SilSorunun nedenini bulan var mı
YanıtlaSilTrger sentezinde ayar yapılamadığından dolay ve sensor arsalarından kaynaklı
SilArkadaşlar 0340 kodlu arzam var arabam opel astra 2001 1.6 16 valf comfort ne yapa bilirim arza lambası yanınca çekişten düşüyor yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilÇözüm.buldunuzmu benimkisi sadece gazda yapiyor
Silİnternette sizin kadar detaylı ve anlaşılır şekilde anlatan yok,Allah razı olsun.
YanıtlaSilKullanıcılar için gayet güzel açıklamalar. Ustaların söulemediklerini türkçe ve anlaşılır şekilde çok güzel. TEŞEKKÜRLER
YanıtlaSil2500 deviri geçmiyor araba hundai gtz 1.5 3 silindir 2006 arabanin pompa enjeksor turbo vb ri gibi arızalar giderildi ama 2500 deviri gecmiyo
YanıtlaSilP0365 kodunu çözen oldu mu
YanıtlaSil40 olan sorun bende de var. Devre arızası diyor . Bilmiyorum ki tamirciyim
YanıtlaSil