P0016 Arıza Kodu Krank mili Pozisyonu ile Kam mili (eksantrik mili) Pozisyonu Arasındaki İlişki-Uyum Hatası
Motorda krank mili ile eksantrik mili senkronize (uyumlu) biçimde çalışmaktadır, bu sayede supaplar kusursuz bir zamanlamayla açılıp kapanırlar. Zaman zinciri (triger kayışı) değişimi yapılırken, krank mili ve eksantrik mili dişlilerinin pozisyonları, işaretli noktalara göre tam uyumlu olarak yapılır. Motorun doğru olarak çalışabilmesi, krank mili ile eksantrik millerinin uyumlu olarak birlikte çalışmasına bağlıdır. Bununla birlikte farklı motor devri ve yük koşullarında motor performansını iyileştirmek amacıyla, supap zamanlaması (eksantrik milinin, krank miline göre açısı-konumu), değişken supap zamanlama sistemi tarafından değiştirilmektedir.
Motor kontrol
ünitesi, krank mili konum sensörü ve eksantrik mili konum sensörlerinden aldığı
bilgilerle, hem krank milinin hem de eksantrik (kam) milinin pozisyonunu her an
izler. VVT (VTC) sistemi kapalıyken, krank ve kam mili hangi konumdadır, VVT
(VTC) sistemi devredeyken bu iki mil hangi konumdadır, hangi açısal değer
aralığında ne kadar sapma meydana gelebilir, tüm bu bilgiler ECU’nün hafızasında
kayıtlıdır. Örneğin supap zamanlamasında, krank açısı cinsinden 5o
‘lik farka kadar ECU öğrenir, buna “öğrenilmiş değer” denir. Fark, 5o
‘den fazla olduğundaysa bunu bir hata-arıza olarak algılar, arıza kodunu
kaydeder ve motor arıza lambasını yakar.
Özetle: krank
mili ve eksantrik milinin birbirlerine göre açısal konumlarında sıradışı bir
fark meydana geldiğinde, bu hata kodu oluşur.
P0016 Arızasının Nedenleri Nelerdir?
*Zaman
zincirinin (triger kayışının) diş atlaması
*Zaman
zincirinin (triger kayışının) aşırı gerilmiş olması
*VVT kumanda modülü (eksantrik dişlisindeki zamanlayıcı modül) arızası. Zamanlayıcı
hareketli kanatçıkların yanlış pozisyonda olması.
*VVT kumanda
modülünün (eksantrik dişlisindeki zamanlayıcı) yanlış yağ kullanımından veya
kirli yağ sebebiyle yağ kanalının tıkanması sebebiyle kilitli-tutuk halde
kalması.
*VVT yağ
kumanda valfinin (filtresinin) tıkanmış olması.
*ECU arızası
P0016 Arızasının Belirtileri Nelerdir?
*Motor arıza
lambası yanar
*Motorun zor
çalışması, performansın düşmesi
*Hızlanmada
zayıflık, vuruntulu çalışma, dalgalı rölanti
*Yakıt
tüketiminin artması
P0016 Arızasının Çözümü
Öncelikle
diyagnostik tekniği uygulanmalıdır. Değişken supapzamanlama sistemi (VVT- VTC), eksantrik mili konum sensörü, krank mili konum
sensmörü, motor yağı kontrol edilmelidir.
merhaba yazdığınız bilgiler için teşekkürler. aracım 2012 lpgli cruze. bu p0016 peydah olana kadar hiç merak edip bakmıyordum nedir ne değildir. ama usta işi çözemeyince iş başa düştü.
YanıtlaSilSorunum şu: araç sabah çalıştırdım soğukken hiçbir problem yok ama 3 5 km gidiyorum motor ısınıyor ışıklarda birkaç dur kalk yaptıktan sonra motor uğultulu çalışmaya başlıyor çekiş anormal derecede düşüyor ve arıza ışığı yakıyor kod p0016. ama soğuyup tekrar çalıştırınca sihirli değnek değmiş gibi tekrar düzeliyor.
bu güne kadar 2 ya da 3 kere aparatlarla sente ayarı yapıldı. selenoid valfler değişti. yağlı kasnaklar değişti. eksantrik miller değişti. usta en son tuttu katalizörü de değiştirdi. sonuç yine aynı. en son gittiğimde katalizörü garantiden değiştireceğim dedi :) zamanım olmadığından müsait bir zamanda gelirim dedim. ve kendim araştırmaya başladım p0016yı.
şimdi benim ne yapmam lazım? okuduğum kadarı ile bitek kam mili sensörü ve krank sensörü kalmış p0016 ile alakalı olup değiştirmediğim. onlarıda değiştireyim mi?
bir de katalitil konvektörün gerçekten p0016 ile alakası olabilir mi? gerçi değiştirmiş bulunduk ama. usta katalizörün motor ısınınca şiştiğini iddia ediyor. yeniyi tekrar garantiden değiştirecek.
vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.
S.a kardeşim problemi çözebildinizmi aynı skinti benim araçta var beni bilgilendirirseniz sevinirim iyi akşamlar
SilAracın yağlamasına bakın
SilMerhaba. P0016 sorunları 95% zincir atlaması, uzama veya zinciri çeken mekanizmin arızalı olmasından kaynaklanıyor. VVT ile ilgisi yok çünkü VVT yanma zamanlamasını etkilemiyor ve fiziksel olarak belli bir açı ile sınırlandırılıyor. Katalizörün p0016 ile herhangi bir alakası yok. Şişmesinin nedeni zincir atlamasından bazı valfler eğilmiş olabilir. Bu valfler yanma kamarasından ısı kaçmasına sebep oluyor ve katalizör gereken sıcaklığın çok üzerinde çalışıyor. Diagnostik ekipman kullanılarak soğuk ve sıcak çalışma izlenmeli. Aracınızda ilave diagnostik muayene yapılmalı. Kam ve krank sensörleri arıza yapabilir fakat motorda gürültü, uğultuya sebep olamazlar. Uğultu kam-krank korelasyonunun bozulduğunu ve valflerin yanan gazları dışarı kaçırdığını gösteriyor.
YanıtlaSilMerhabalar vw polo 2012 1.2 motor benzinlilerdede geçerlimi acaba çünkü bendede p01600 hata kodu ile sıra 1 eksantrik mili konum(G40)/krank mili konum (G28) sen-yanlış eşleştirme diye hata veriyo ne yapmam lazım
SilNot 8 ay önce zincir salmasından dolayı zincir takımlarını subap ları filan değiştirildi ondan sonra bu hatayı verdi
Merhabalar hatayı çözdünüzmü acaba
SilMerhabalar
YanıtlaSilBende bilgisayar bağlandığında bu söylediğiniz hatayı veriyor ama şimdi götürüp motoru actirirsam ya başka Birşey varmıdır diye korkuyorum bana onerebileceginiz bir.servis varmıdır
2011 vw Tiguan 1.4 TS
Sorunu çözen varmı buraya yazarsanız çok kişi bu beladan muzdarip yardımı olur belkı
YanıtlaSilMerhaba ,benim aracımda aynı hata kodunu veriyor 2011 ov i10 kullanıyorum. 4 farklı yere götürdüm triger değişti, sensör değiştirdiler gene de yanmaya devam ediyor . İşin ilginci motor normal çalışıyor, araç eskisi gibi yürüyor.Sadece son zamanlarda vitesteyken alttan hafif vuruntular gelmeye başladı.Çözüme ulaşan arkadaşlar servis ve usta önerisinde bulunurmusunuz lütfen. Selamlar..
YanıtlaSilMerhaba sorun triger yerine tam yerleşmediği için bu hatayı veriyor, sökerken yerlerini tam işaretlemeleri gerekiyor, çalışıyor ama hata kodu arıza devam ediyor o şekilde kullanmak daha büyük arızalara sebebiyet veriyor, sekteler atlatma yaptığı için bunu yapıyor bilginize
SilAracım 2011 audi a4 2bin motor benzinli arkadaşlar aracı yıkadım ve marşa bastım bıraktım araç marşı kesti sonra marşa basılı tutup biraz zorda olsa marş bastı otomatik vites d konumuna aldım araç yetinen zor kalktı ve motordan boguk ses geliyordu. Arkadaşlar sonra aracım çalışması hep o şekilde zor marş basıyor Du be kalkmışlar inanılmaz güçleşti motor bagırıyor araç hareket etmiyor stop ediyordu sonra tamamen marş da gitti basmıyor marş sesi çok kısıldı kısık marş sesi ama marşta maalesef basmıyor bunun nedeni ne olabilir lütfen yorumlarınızla benimde aydınlatın şimdiden teşekkür ediyorum
YanıtlaSilMerhaba 2010 linea 1.4 t_jet benzin Turbolu ve LPG li aracımın klima kompresörü kitledi 120 km hızla giderken klima kasnağındaki spiral taşı büyüklüğündeki saç parça düştü o esnada sonra motor arıza ışığı yaktı performans düştü bobin ler ve bujiler değişti krank mili sensörü değişti sorun halen devam ediyor P0016 arıza kodu veriyor acaba eksantrik sensörü de bu hatayı verirmi yoksa sentemi atlamıştır yada ecu hatası olabilir mi
YanıtlaSil