P0233 Arıza Kodu Yakıt Pompası İkincil Devre Kesintili Voltaj


P0233 YAKIT POMPASI İKİNCİL DEVRE KESİNTİLİ VOLTAJ

Yakıt pompasını kumanda eden röle ile yakıt pompası ve bu ikisinin arasındaki tesisatta (ikincil devrede) bir arızadan dolayı, ECU tarafından yüksek voltaj tespit edildiğinde P0233 arıza kodu OBD sisteminde hafızaya kaydedilir. Yakıt pompasının çalışması için gönderilen elektrik akımında kesinti (git gel) meydana geldiğinde P0233 arızası oluşur.
P0233 Arızasının Belirtileri:
*Motor zor çalışabilir, motor gücünde azalma olabilir veya sürücü tarafından bir fark hissedilmeyebilir.
  
P0233 Arızasının Sebepleri:
*Yakıt pompası rölesi arızalı.
*ECU, röle, sigorta, pompa tesisatlarında ve devre elemanlarında kısa devre, şasiye kaçak, temassızlık-korozyon var.
*ECU arızası.

P0233 Arızasının Kontrolleri ve Çözümleri:
*Sessiz bir ortamda kontak açılır (ON) ve pompanın birkaç saniye çalışıp çalışmadığı dinlenir.
*Diyagnostik tekniği adımları sırasıyla uygulanır ve arıza kodları kesinleştirilir.
*Diyagnostik cihazıyla aktör testi yapılır ve bilgisayardan yakıt pompasını çalış komutu verilir, çalışıp çalışmadığı gözlemlenir.
*Pompa çalışmıyorsa, sigortayı kontrol edilir.
*Röleye iki ayrı +12 volt  gerilim gelir, biri röleyi kumanda etmek (çalıştırmak) için (ECU’den gelir), diğer ise yakıt pompasına gönderilen beseleme gerilimidir. Her ikisi de kontak açıkken, sigorta kutusundaki yuvasından multimetre ile kontrol edilir (ECU’den gelen röle kumanda gerilimi kontak açık motor çalışmıyorken sadece ilk birkaç saniye gelecektir).
*Pompa çalışmıyorsa röle kontrol edilir. Röle kontak uçları kontrol edilir, korozyon varsa temizlenir. Rölenin sigorta kutusundaki yuvasındaki uçları kontrol edilir, ECU’den gelen kumanda voltajı bir multimetre veya seri lambayla kontrol edilir. Rölenin terminal uçları ve anlamları için röle konusuna bakılır.
* Röleyi basitçe denemek için uygun başka bir röle takılabilir, röle çalıştığında “klik” şeklinde ses gelir.
*Röle ve sigorta sağlam olmasına rağmen pompa çalışmıyorsa, röle ile pompa arasındaki elektrik tesisatı kontrol edilir. Bunun için önce depodaki pompanın elektrik bağlantı soketleri çıkarılır ve elektrik gelip gelmediği, kaç volt elektrik geldiği multimetre ile ölçülür. Elektrik gelmiyorsa tesisatta kopukluk-temassızlık-korozyon olabilir, giderilir. Elektrik gelmesine rağmen pompa çalışmıyorsa, pompa arızalıdır, değiştirilir.
*Arıza bulunamaz ve gerek görülürse; ECU, röle, sigorta ve yakıt pompası arasındaki tüm tesisat ve tesisat elemanlarında: kopukluk, kısa devre, şasiye kaçak, temassızlık-korozyon kontrolleri yapılır.
İlgili arıza kodları:
P0233 Yakıt Pompası İkincil Devre Kesintili Voltaj
Ana konu (Bkz: Elektrikli Yakıt Pompası)

Yorumlar