P0231 Arıza Kodu Yakıt Pompası İkincil Devresi Düşük Voltaj


P0231 YAKIT POMPASI İKİNCİL DEVRE DÜŞÜK VOLTAJ

Yakıt pompasını kumanda eden röle ile yakıt pompası ve bu ikisinin arasındaki tesisatta (ikincil devrede) bir arızadan dolayı, ECU tarafından düşük voltaj tespit edildiğinde P0231 arıza kodu OBD sisteminde hafızaya kaydedilir. Örneğin kontak açık, motor çalışıyor, yakıt pompası devresinde düşük voltaj  tespit edilir veya hiç voltaj tespit edilmez.
İkincil devre (Yük devresi veya besleme devresi): Akü geriliminin, çalıştırılmak istenen elektronik cihaza gönderildiği, cihazın çalışma akımının sağlandığı devredir. Rölenin ikincil devre uçları: 30 (giriş-besleme) ve 87 (87a – 87b) çıkış terminalleridir. Bu devrede gerilim 12 volttur fakat çekilen akım (amper) yüksektir , 1 amperden fazladır,  çekilen akım çalıştırılan elektrikli alete göre değişir.

P0231 Arızasının Belirtileri:
*Motor çalışmaz.
*Motor çalışır fakat gaz yemez, yükte bayılır.
*Motora (enjektörlere) yeterince yakıt gelmez.
  
P0231 Arızasının Sebepleri:
*Röle arızalı.
*Röle, ECU ve yakıt pompası arasındaki tüm tesisat kablosu ve soketlerde; temassızlık-korozyon, kısa devre, şasiye kaçak var.
*Sigorta atmış.

P0231 Arızasının Kontrolleri ve Çözümleri:
*Sessiz bir ortamda kontak açılır (ON) ve pompanın birkaç saniye çalışıp çalışmadığı dinlenir.
*Diyagnostik tekniği adımları sırasıyla uygulanır ve arıza kodları kesinleştirilir.
*Diyagnostik cihazıyla aktör testi yapılır ve bilgisayardan yakıt pompasını çalış komutu verilir, çalışıp çalışmadığı gözlemlenir.
*Pompa çalışmıyorsa, sigortayı kontrol edilir.
*Röleye iki ayrı +12 volt  gerilim gelir, biri röleyi kumanda etmek (çalıştırmak) için (ECU’den gelir), diğer ise yakıt pompasına gönderilen besleme gerilimidir. Her ikisi de kontak açıkken, sigorta kutusundaki yuvasından multimetre ile kontrol edilir (ECU’den gelen röle kumanda gerilimi kontak açık motor çalışmıyorken sadece ilk birkaç saniye gelecektir).
*Pompa çalışmıyorsa röle kontrol edilir. Röle kontak uçları kontrol edilir, korozyon varsa temizlenir. Rölenin sigorta kutusundaki yuvasındaki uçları kontrol edilir, ECU’den gelen kumanda voltajı bir multimetre veya seri lambayla kontrol edilir. Rölenin terminal uçları ve anlamları için röle konusuna bakılır.
* Röleyi basitçe denemek için uygun başka bir röle takılabilir, röle çalıştığında “klik” şeklinde ses gelir.
*Röle ve sigorta sağlam olmasına rağmen pompa çalışmıyorsa, röle ile pompa arasındaki elektrik tesisatı kontrol edilir. Bunun için önce depodaki pompanın elektrik bağlantı soketleri çıkarılır ve elektrik gelip gelmediği, kaç volt elektrik geldiği multimetre ile ölçülür. Elektrik gelmiyorsa tesisatta kopukluk-temassızlık-korozyon olabilir, giderilir. Elektrik gelmesine rağmen pompa çalışmıyorsa, pompa arızalıdır, değiştirilir.
*Arıza bulunamaz ve gerek görülürse; ECU, röle, sigorta ve yakıt pompası arasındaki tüm tesisat ve tesisat elemanlarında: kopukluk, kısa devre, şasiye kaçak, temassızlık-korozyon kontrolleri yapılır.
İlgili arıza kodları:
P0231 Yakıt Pompası İkincil Devre Düşük Voltaj
Ana konu (Bkz: Elektrikli Yakıt Pompası)

Yorumlar