Mekanik Acil Durum Fren Destek Sistemi


Mekanik fren destek sistemi, Continental – Tever firması tarafından geliştirilmiştir. Fren kuvvetinin arttırılmasında mekanik parçalar kullanılmıştır. Sürücü fren pedalına basar, itme hareketi fren servosuna aktarılır, fren servosunda itme kuvveti arttırılır ve fren merkez silindirinin piston koluna iletilir. Fren merkezinde oluşturulan basınçlı fren hidrolik yağı, ilgili tekerlek fren silindirlerine (kaliperlere) iletilerek frenleme kuvveti oluşturulur. Fren pedalına basıldığında, fren sisteminde oluşan basınç sebebiyle, fren pedalına ters yönde bir tepki kuvveti etki eder, bu durumu fren pedalına basan kişi bir karşı tepki-zorlanma şeklinde hisseder ve bu durum kişinin fren pedalına basma kuvvetini ve hızını olumsuz etkiler. Mekanik fren destek sistemi, frenleme sırasında fren sisteminden pedala gelen tepki kuvvetini azaltır, böylece sürücü fren pedalına daha hızlı ve kuvvetli etkide bulunabilir. Sonuç olarak frenleme mesafesi azalır.

Fren servosunun iç yapısı bir diyafram ile iki ayrı odaya ayrılmıştır. Soldaki oda vakum odası, sağdaki oda basınç odasıdır. Vakum odasındaki vakum, emme manifoldundan veya vakum pompasından sağlanır. Fren pedalına basılmıyorken, bu iki oda birbirine bağlıdır  yani her iki odada da vakum bulunur. Frene basıldığında, basınç odası ile vakum odası bağlantısı kesilir ve basınç odasına atmosfer basıncı etki ettirilir, böylece diyafram ve bağlı itme kolu, büyük bir kuvvet katkısıyla, fren merkezi itme kolunu iter.
   
Fren servosunun pedal tarafında bulunan valf grubunun olduğu kısma, mekanik bir anahtar yerleştirilmiştir. Bu mekanik anahtar, fren destek sistemini oluşturur. 

Yorumlar