Mekanik
fren destek sistemi, Continental – Tever firması tarafından geliştirilmiştir.
Fren kuvvetinin arttırılmasında mekanik parçalar kullanılmıştır. Sürücü fren
pedalına basar, itme hareketi fren servosuna aktarılır, fren servosunda itme
kuvveti arttırılır ve fren merkez silindirinin piston koluna iletilir. Fren
merkezinde oluşturulan basınçlı fren hidrolik yağı, ilgili tekerlek fren
silindirlerine (kaliperlere) iletilerek frenleme kuvveti oluşturulur. Fren
pedalına basıldığında, fren sisteminde oluşan basınç sebebiyle, fren pedalına
ters yönde bir tepki kuvveti etki eder, bu durumu fren pedalına basan kişi bir
karşı tepki-zorlanma şeklinde hisseder ve bu durum kişinin fren pedalına basma
kuvvetini ve hızını olumsuz etkiler. Mekanik fren destek sistemi, frenleme
sırasında fren sisteminden pedala gelen tepki kuvvetini azaltır, böylece sürücü
fren pedalına daha hızlı ve kuvvetli etkide bulunabilir. Sonuç olarak frenleme
mesafesi azalır.
Fren servosunun iç yapısı bir diyafram ile iki ayrı odaya ayrılmıştır. Soldaki oda
vakum odası, sağdaki oda basınç odasıdır. Vakum odasındaki vakum, emme
manifoldundan veya vakum pompasından sağlanır. Fren pedalına basılmıyorken, bu
iki oda birbirine bağlıdır yani her iki
odada da vakum bulunur. Frene basıldığında, basınç odası ile vakum odası
bağlantısı kesilir ve basınç odasına atmosfer basıncı etki ettirilir, böylece
diyafram ve bağlı itme kolu, büyük bir kuvvet katkısıyla, fren merkezi itme
kolunu iter.
Fren
servosunun pedal tarafında bulunan valf grubunun olduğu kısma, mekanik bir
anahtar yerleştirilmiştir. Bu mekanik anahtar, fren destek sistemini oluşturur.
Yorumlar
Yorum Gönder