Bu supap
tasarımı da günümüzde kullanılmaz. L tipi motorun biraz daha geliştirilmiş
versiyonudur. Emme supapları silindir
kapağında bulunurken, egzoz supapları motor bloğundadır. L ve İ tipi supap
tasarımının birleşimidir. Emme supapları İ tipinde, egzoz supaplar L
tipindedir. F Tipi motor bir karışım türü olduğundan “hemhead” ismi de verilir. İlk kez emme
supapları aşağı doğru açılarak çalışmaya başlamıştır.
Emme ve
egzoz supaplarının birbirlerinden uzaklaşması, daha büyük bir alana kavuşması,
daha büyük supapların kullanılmasına imkan sağlamıştır. Emilen havanın daha
fazla ve ısınmadan silindirlere alınması motor verimini arttırmıştır.
F tipi
motor kullanılan bazı araçlar:
Rolls-Royce
Silver Wraith (1946), Rolls-Royce Silver Cloud (1952), Bentley R (1952),
Bentley S (1955) Rover P4 (1949) ve Rover P5 (1958), Jeep Willys (1941-195)
arasında L Tipi, 1950-1971 yılları arasında F tipi FA-134 motor.
- F Tipi Motorlar (Bu konu)
- I Tipi Motorlar (OHV: Over Head Valve: Üstten Supaplı Motorlar)Üst konu (Bkz: Alttan Eksantrikli Motorlar)
Yorumlar
Yorum Gönder