F Tipi Motor Nedir? F Tipi Supap Mekanizması


Bu supap tasarımı da günümüzde kullanılmaz. L tipi motorun biraz daha geliştirilmiş versiyonudur.  Emme supapları silindir kapağında bulunurken, egzoz supapları motor bloğundadır. L ve İ tipi supap tasarımının birleşimidir. Emme supapları İ tipinde, egzoz supaplar L tipindedir. F Tipi motor bir karışım türü olduğundan  “hemhead” ismi de verilir. İlk kez emme supapları aşağı doğru açılarak çalışmaya başlamıştır.
Emme ve egzoz supaplarının birbirlerinden uzaklaşması, daha büyük bir alana kavuşması, daha büyük supapların kullanılmasına imkan sağlamıştır. Emilen havanın daha fazla ve ısınmadan silindirlere alınması motor verimini arttırmıştır.


 
F tipi motor kullanılan bazı araçlar:
Rolls-Royce Silver Wraith (1946), Rolls-Royce Silver Cloud (1952), Bentley R (1952), Bentley S (1955) Rover P4 (1949) ve Rover P5 (1958), Jeep Willys (1941-195) arasında L Tipi, 1950-1971 yılları arasında F tipi FA-134 motor.
Ana konu (Bkz: Supap Sistemi)

Yorumlar