Şarj Sistemi Arızası Kontrolleri ve Alternatör Arızası Tespiti

Şarj Sistemi Arıza Sebepleri - Akünün Şarj Olmamasının Nedenleri

Şarj sisteminde bir arıza meydana geldiğinde, alternatör aküyü şarj etmeyecektir, bu durumda araçtaki tüm elektrikli alıcılar elektriği aküden çekecek ve akü kısa sürede deşarj olacaktır (akü zayıflayıp, bitecektir.) Akü zayıfladığında araç marş basmaz ve motor çalışmaz. Motor çalışmıyorken ve marş sırasında tüm elektrik akımı aküden karşılanır. Motor çalışıyorken ise, alternatör elektrik üretir ve hem aküyü şarj eder, hem de tüm elektrikli alıcıların elektrik beslemesini yapar.

Motor çalışıyorken örneğin alternatör yaklaşık 13,5 voltluk bir gerilim ve 9 amperlik akım şiddetiyle aküyü şarj eder. Akünün doluysa, şarj akımı düşürülür. Yolda giderken farlar, kalorifer, vb elektrikli alıcılar açıldıkça, alternatörün ürettiği akım şiddeti de artar, örneğin 15-20-30 amper gibi. Alternatör bir yandan aküyü şarj ederken, diğer yandan da alıcıların elektrik ihtiyaçlarını karşılamaktadır. (Bkz: Manyetizma-Alternatörün Çalışma Prensibi)
Akü-şarj sisteminde meydana gelen arızanın iki temel nedeni vardır:
*Aküden Kaynaklanan Şarj Sistemi Arızası
*Şarj Sisteminden Kaynaklanan Arıza


Motor Çalışmıyor, Marş Basmıyorsa 3 temel nedeni vardır:
*Akü Arızası
*Marş Motoru Arızası
*Motor Yakıt Enjeksiyon-Ateşleme veya ECU-Sensör Arızası


Şarj sisteminde şu konulara dikkat edilmelidir:
*Akü kutup başları doğru ve sıkı şekilde takılmış olmalıdır.
*Şarj cihazıyla akü şarj edilirken, akü kutup başları sökülmelidir.
*Motor çalışıyorken, akü kutup başları kesinlikle sökülmemelidir.
*Alternatördeki pozitif (+) B+ çıkış ucuna bağlı kablonun sıkı şekilde bağlı olduğu kontrol edilmelidir. (Bkz: Alternatör Nedir?)

*Alternatörün entegre regülatör uçlarına (F terminal ucuna) müdahale edilmemeli, gerilim uygulanmamalıdır.
 

Alternatör Arıza Sebepleri

*Kömürlerin (fırçaların) Bitmesi
*Regülatörün (konjektör) arızalanması
*Mekanik arızalar (aşağıda açıklanmıştır)
*Diyotların arızalanması (Bkz: Diyot Arıza Kontrolleri)
*Kollektör halkalarının aşınması
*Rotor veya statör sargılarının yanması-kopması 


AKÜ – ŞARJ SİSTEMİ ARIZA KONTROLLERİ

Aküden Kaynaklanan Şarj Sistemi Arıza Sebepleri

Şarj sistemi sağlam olmasına rağmen, akünün ömrünü tamamlaması, eskimesi, plakalarındaki aktif maddelerin dökülmesi-bitmesi, elektrolit seviyesinin azalması, saf su miktarının azalması vb. sebeplerle, akü şarj tutmayabilir. İlk yapılması gereken akünün kontrol edilmesidir. Bu konuda detaylı bilgi için bakınız. Akü Kontrolleri

Şarj Sisteminden Kaynaklanan Arıza

Motor çalışıyorken akünün şarj olabilmesi için, aküye gönderilen voltajın, akünün kendi voltajından daha büyük olması gerekir. Örneğin akü 12 volt ise, bu akü 12 volttan daha büyük bir voltaj ile şarj edilebilir; örneğin 12,9 veya 14, 9 volt gibi.  Araçta şarj sistemi aküyü şarj etmediğinde, gösterge panelinde şarj lambası yanar.
Şarj lambasının yanma sebeplerine ve olası arızaları: (Bkz: Şarj Lambası Neden Yanar?)
Alternatördeki bağlantı uçlarına ve diyotların arıza kontrolüne buradan ulaşılabilir: (Bkz: Alternatör Diyot Kontrolleri)

Şarj sistemindeki arızanın kontrolü en mükemmel ve detaylı olarak, Arıza Diyagnostik (teşhis) Cihazı ile bilgisayar ortamında yapılabilmektedir. Bunun için ilgili arıza teşhis yazılımının kapsamlı ve/veya firmanın orijinal yazılımı olması gerekebilir. 

Diyagnostik cihazında;
*Akü voltajı (volt)
*Alternatörün ürettiği voltaj (volt)
*Alternatörün ürettiği akım şiddeti (amper)
*Alternatöre binen yük (% olarak)
Bilgileri anlık olarak görülebilmektedir. Bu sayede şarj sistemindeki en küçük anormal durum veya arıza kolayca tespit edilebilmektedir.
Diyagnostik cihazıyla kontrol yapma imkanı yoksa,akü ile ilgili kontroller yapıldıktan sonra, şarj sisteminde aşağıdaki kontroller yapılabilir.
Şarj Arıza Lambasının Yanıp Yanmadığının Kontrolü
Şarj lambası yanıyorsa bu kontroller yapılmalıdır:(Bkz: Şarj Lambası Neden Yanar?)


Alternatör Kayışı Kontrolü
Alternatör kayışı kopuk, gevşek, yıpranmış, yerinden kaymış, yağlanmış olmamalıdır.

Alternatör Tesisat-Kablo-Soket-Sigorta- Kontrolü
Alternatör bağlantı kablo-soketleri çıkmış, gevşemiş, korozyon yapmış, yağlanmış olmamalıdır. Tüm tesisat gözlemlenerek kontrol edilmelidir. Sigorta kutusunda alternatöre bağlı hattın sigortası bulunur, bu sigorta kontrol edilmeli, sigorta atmışsa sebebi (örneğin kısa devre veya aşırı akım) araştırılıp arıza giderilmeli ve sigorta değiştirilmelidir. 



Alternatörün Mekanik Kontrolleri
Motor çalışıyorken alternatörden sürtünme, ötme, ıslık gibi sesler gelmemelidir. Böyle bir ses geliyorsa, alternatörün rulmanları ve mekanik yapısı kontrol edilmelidir, arıza giderilmelidir.
Alternatörün Mekanik Kontrolleri:
-Rulmanların Kontrolü 
-Sargıların Gözle Kontrolü 
-Kolektör Halkalarının Kontrolü 
-Fırçaların Kontrolü 
-Kabloların Kontrolü

  

Voltaj Ölçümüyle Şarj Sistemi Arıza Kontrolü
Motor çalışmıyorken akünün voltajı kutup başlarından bir voltmetre ile ölçülür, örneğin 12,4 volt. Daha sonra motor çalıştırılır ve rölantideyken tekrar akü kutup başlarından voltaj ölçülür, bu durumda ölçülen voltaj, daha büyük olmalıdır, örneğin 13,5 volt. Bunun anlamı alternatör elektrik üretiyor ve 13,5 voltluk bir gerilimle aküyü şarj ediyor.

Eğer motor çalışıyorken akü voltajında bir değişiklik (artış) meydana gelmiyorsa, alternatör şarj etmiyor demektir. Şarj sisteminde bir arıza var demektir. (Bkz: Voltaj (Gerilim) Nasıl Ölçülür?(Not: Voltmetre sisteme PARALEL bağlanır. Ampermetre sisteme SERİ bağlanır.

Araç Üzerinde Alternatörün YÜKSÜZ Olarak Kontrolü (Yüksüz Çalışmada Amper Ölçümü)
Motor rölantide çalışıyorken ve araçtaki tüm elektrikli alıcılar kapalıyken, alternatörden çekilen akım şiddeti (amper) ölçülür. Bu durumda alternatörden çekilen akım şiddeti 10 amper ve 10 amperden daha az olmalıdır (Not: katalog değerleri baz alınmalıdır).
Ampermetre akünün + kutbu ile, alternatörün B+ ucu arasına (seri) bağlanır. Bunun için alternatörün B+ ucuna bağlı kablo çıkartılır ve ampermetrenin – ucu bu kabloya, ampermetrenin + ucu B+ ucuna bağlanır. (Bkz: Amper Nasıl Ölçülür?) Not: 9 ile 30-40 amper arası bir akım şiddeti geçebilir, bu yüzden ampermetre doğru bağlanmalı ve kapasitesi yüksek bir cihaz olmalıdır, aksi halde kablosu yanabilir, cihaz bozulabilir.



Araç Üzerinde Alternatörün YÜKLÜ Olarak Kontrolü (Yüklü Çalışmada Amper Ölçümü)
Motor rölantide çalışıyorken durumdadır, aracın uzun farları açılır, kalorifer fanı en yüksek hız kademesinde çalışıyor konuma alınır.
Alternatörden çekilen akım şiddeti (amper) ölçülür. Bu durumda alternatörden çekilen akım şiddeti 30 amper ve daha fazla olmalıdır (Not: katalog değerleri baz alınmalıdır).
Ampermetre akünün + kutbu ile, alternatörün B+ ucu arasına (seri) bağlanır. Bunun için alternatörün B+ ucuna bağlı kablo çıkartılır ve ampermetrenin – ucu bu kabloya, ampermetrenin + ucu B+ ucuna bağlanır. Not: 9 ile 30-40 amper arası bir akım şiddeti geçebilir, bu yüzden ampermetre doğru bağlanmalı ve kapasitesi yüksek bir cihaz olmalıdır, aksi halde kablosu yanabilir, cihaz bozulabilir.
Eğer ölçülen amper değerleri, standart değerlerden daha düşük çıkıyorsa, alternatör arızalı demektir.
NOT: Bu testler sırasında akü tam doluysa, ölçülen amper değerleri standart katalog değerlerden daha az çıkabilir. 


Alternatörler çok sık arızalanan donanımlar değildir. Alternatörde genellikle arızalanan kısım regülatör-fırça takımıdır. Böyle bir arıza durumunda regülatör-fırça seti değiştirilir ve arıza giderilir, alternatörün komple değiştirilmesine gerek yoktur, böylece arızanın çözüm maliyeti düşürülmüş olur.
Alternatörün değiştirilmesini gerektiren arızalar; ikaz (statör) sargıları veya rotor sargılarının arızalı olması, diyotların bozuk olması, mekanik olarak alternatörün hasar görmesi gibi durumlardır.

ALTERNATÖRÜN ELEKTRİKSEL KONTROLLERİ
Üst konu (Bkz: Şarj Sistemi-Alternatör)
Ana konu için (Bkz: Temel Oto Elektrik)

Yorumlar

  1. Merhaba aracım kia bongo 2700, çift teker . Ve 2000 model.
    Aracımın sorunu fazla şarj ediyor akü değerim 12.7. Araç çalışınca rölantide 15.5 civarı, gaza bastıkça 20 yi buluyor değer, ve aküm şişti aşırı ısınıyor.
    6 ay önce şarj dinmosu tamir edilmişti ozaman değer araç çalışırken 15.5 buluyordu değeri,ustaya dedim bu değer 14 civarı olması gerekmezmi oda evet ama senin akün eski bu normal demişti. Not tamir edilme sebebi şarj etmiyordu aküyü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Alternatörün regülatörü (konjektörü) arızalı olabilir, eğer öyleyse sadece bu kısım değiştirilerek sorun çözülebilir. Ortalama 13,5 voltla şarj etmeli. 15-20 volt fazla.

      Sil
    2. Sorun çözüldümü aynı sorun bende var

      Sil
    3. Slm benim dinamo ilk marsda 10.2 gibi oluyor bir defa gaz verip bırakınca 14 .1 oluyor neden yapar bunu

      Sil
  2. alternatör arızasında elektirikli direksiyonda etkilenme ihtimali varmıdır

    YanıtlaSil
  3. vardır. elektrikli direksiyonlu araçlarda direksiyonu elektrik motoru döndürür. elektrohidrolik direksiyonlu araçlarda yağ pompasını elektrikli yağ pompası çalıştırır. alternatör arızalıysa yeterli elektrik üretemez, besleme yapamaz, direksiyon sertleşebilir.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Aracımın devir saati çalışmıyordu elektrikciye götürdüm usta kontrol etti, tesisat ve göstergede bir problem yok ama aracın yüksek voltaj üretiyor dedi(rolantide 14 gaza basınca 17 olduğunu gördüm)
    Ve alternatör de kontektorlerin değişmesi gerekiyor dedi. Sizce bu doğru mudur? Yüksek voltaj göstergeyi etkiler mi ?

    YanıtlaSil
  5. Selamün aleyküm ustam eskort 1.6 aracım boşta 12v rolanti çalışır durumda 14.1 yüke bindirdiğim zaman 13.50,13.60 düşüyür motorun rolanti si bozuluyor dalgalanma yapıyor konjektörü sökmelimiyim yorumunuz nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam. 13-14 volt aralığı normaldir, konjektör sağlam. rölanti aşırı bozuluyorsa sebepleri başkadır.

      Sil
    2. sa ustam benimde daha önce konjektör değişti.fakat ondan sonra da bu dalgalanma ve farların kısılması rölanti dalgalanası başladı.
      sorun yine konjektör müdür acaba

      Sil
  6. Selam. 2008 c4 picasso aracimin ekrani otobanda sıkışık trafikte 1/2. Viteste bir anda karardi. Hicbir uyari vermedi. Ben de dortluleri yakip durdum. Marsa bastim calisti. Sonra tekrar etmedi. Akum yeni. Ustam arac calisirken akuyu olctu normal fakat voltajda dalgalama var dedi. Kontak dan olmaz dedi. Bilgisayarda sigorta kutusu icin hata verdi. Degisirse %50 olur dedi. Triger seti degiseli cok olmadi. V kayisi normal. Arac km 126000 de. Aniden stop etmesi beni tedirgin ediyor. Yorumunuz nedir. Tsk.

    YanıtlaSil
  7. Bilgi icin tesekürler, çok yararli👍

    YanıtlaSil
  8. merhaba.aküyü 1 hafta önce yeni aldığımda boşta 12.7 Volt(şu an 12.6).rölantide alternatör 13.6 volt veriyor. far,klima,rezistans vb açsam da gaz versem de değer aynı. voltajda hiç düşme ya da yükselme yok.elektrikçi 13.6 düşük ama sorun olmaz sen yine de aküyü çıkarıp şarj ettir iyice doyur dedi. sizce değerler nasıl. gaz verince voltajın yükselmesi ya da elektrik sistemlerini açınca düşmesi gerekmiyor mu. konjektörden yapar mı.teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aracınızdaki her şey mükemmel ve olması gerektiği gibi çalışıyor, hiç bir şeye müdahale ettirmeyin. Tam tersine gaz verince voltajın YÜKSELMEMESİ, elektrik sistemlerini açınca voltajın DÜŞMEMESİ, sistemin SAĞLAM olduğunu gösterir.

      Sil
  9. Merhaba,
    Öncelikle bilgilendirici yazınız için teşekkürler. Benim aracımda anlamlandıramadığım bir durum var. Aracı çalştırdığımda hem rolantide hem de yüksek devirlerde şarj gerilimi 12,5V ile 13,5 V arasında dalgalanıyor. Farları açtığımda ise 14,3V a çıkıyor ve sabit kalıyor. Kontak kapalıyken akü gerilimi 11.9 Volt civarı. Oto elektrikçiye durumu anlattığımda hem akünün bitmek üzere olduğunu hem de şarj dinamosunda problem olduğunu söyledi. Sizin yorumunuz nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Voltaj dalgalanmasının motor devrinin ani değişimlerinin olduğu sırada veya far gibi bir alıcının açılıp kapandığı sırada, anlık olarak, sınır değerler içinde (12,9-14,9 volt) olması normal. Motor devrinin sabit olduğu durumda sürekli ve sınır değerlerin dışında voltaj dalgalanması oluyorsa, bu arıza demektir.

      Aküyle ilgili bakınız: akü arıza kontrolleri


      Sil
  10. Merhaba benim araçta kontak kapalıyken 12.64 zaten akü yeni. Aracı çalıştırıp rölantide ölçtüm 13.2 civarı sabit durdu. Normal mi alternatörün şarjı zayıf mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba aynı soruyu ben de soruyorum acil cevap verirseniz sevinirim

      Sil
    2. Merhaba, motor çalışırken 13-14 volt olması normal olan durumdur. Yukarıdaki yazıyı okuyunuz.

      Sil
  11. Yolda citroen c4 aracımda önce akü sonra elektrik arızası uyarısı verdi. Aküyü ölçtürdüm 14.9-15 volt çıktı. Elektrikci fazla dedi. Bilgisayara bağlattım sorun göremediler. Fakat arızayı silmelerine rağmen birkaç defa daha verdi. Sonra arabayı biryerde 2 saat park ettim. Döndüğumde bir daha arıza uyarısı vermedi. Özrl servis şarj dinomosu diyotlardan olabilir. Tamir olması zor dinomo volanı kaynaklı dedi. Yenisi için 5-6 bin tutar dedi. Uzman yorumunuz nedir? Beyinden kaynaklı bir arıza olabilir mi. Diyot olsa şimdide aynı arızayı vermez miydi

    YanıtlaSil
  12. Merhaba benim araçta kontak kapalıyken 12.64 zaten akü yeni. Aracı çalıştırıp rölantide ölçtüm 13.2 civarı sabit durdu. Normal mi alternatörün şarjı zayıf mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, alternatörünüz normal.

      Sil
    2. S a hocam 2020 model megan 4 aracım var 6 ay once aldım 0 km aracımda sürekli akü şarzı zayıf motoru çalıştır ibaresi çıkıyordu star stop çalışmıyordu servise götürdüm akü bozuk deyip garanti den değişim yapıldı yeni aku takılmasına rağmen aynı sorun yine devam ediyor akü şarzı zayıf motoru çalıştır ibaresi ve star stop yine calismiyor servis bilgisayara bagliyor hicbir arıza görünmüyor diyor şarz dinamosunu ölçüyorlar 14 .1 vol üretiyor ama ekranda sürekli akü şarzı zayıf yazısı ve star stop çalışmaması çok canımı sıkıyor sorun nedir acaba bilgi verirmisiniz

      Sil
  13. Merhaba. Aracım 2016 focus 1.5 tdı. Geçen hafta araba zor çalışmaya başladığı için orjinal değerlerde aynı aküyü aldım. Malesef usta bilgiler silinmesin diye motor çalışır halde akü değişimi yapmış. Rölantide 14 14.1 civarı şarj ederken bu dağer bazen 12 v a kadar düşüyor. Yüke bindiğinde yeniden 14 leri buluyor. Ancak akü 3 4 saat sonra ölçümlerde 11.8 görünüyor. Akü bozuk diye yeni aküyle değiştirdiler yine aynı. Bunlarda akıllı şarz sistemi varmış. Acaba eksi kutup üzerinde takılı olan parça mı bozuk. Aküyü yeterince beslemiyor mu. Yoksa bu dağerler akıllı şarz sisteminde normal mi. Yeni akünün uyku halinde 11.8 gibi değer vermesi can sıkıcı. Başka bir elektrkçi eksi kutup başındaki parçanın fişini çekip araç yaklaşık 20 dk yol yaptı. Sabah soğukken 12.60 gibi değer verdi.
    Görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de bu durum var. Bilgi alabildiniz mi

      Sil
  14. Selamlar, aracın kontağını çevirirken gösterge panelindeki ışıklar hafif azalıyor ve araç biraz zor çalışıyor. Marş motoru kömürleri yenilendi, eksi kutup için ayrıca şase yapıldı. Sorun devam ediyor. Araçta ayrıca enjektör sinyal seviyesi düşük arızası veriyor. Şu anda krank sensörü arızası vermeye başladı. Çözüm bulamıyoruz. Arıza neden kaynaklanıyor olabilir.

    YanıtlaSil
  15. BENIM araba 2009 Toyota corolla verso 2.2 dizel
    aracımda bugün akü lambası yandı. Ölçyük 11.70 gibi bir şey çıktı. Ama volt hiç aşağı da düşmüyor. araba şarj oluyor ama akü nün voötajını 14 e çıkaran bir parça mı eksik yoksa sigorta mı bulamadım. Bilgisi olan var mı

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, aracımdaki multimedya akü voltajını gösteriyor. V kayışını degistirmeden önce araç calisirken her durumda 14.5 volt gösteriyordu. Bakımda V kayışını değiştirdim ve sonra araç hareket halinde iken 13.3 volt göstermeye başladı. Rampa aşağı ayağımı gazdan çektiğimde 14.6 voltlara yükseliyor. Tekrar gaza basarsam yine 13.3 voltlara iniyor. Bu dalgalanma bir probleme işaret midir? Bilgileriniz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  17. Hocam benim 18.t b5.5 passat aracim rolantide calisirken aku lambasi yaniyor ve sarz etmiyor akuyu bitiriyor gaza basinca aku lambasi sunuyor ve ediyor sokturdum konjektor degisti yine ayni yapiyor simdi ise usta bu altarnotor bu aracin degil alt kasa nin dedi ustundeki 14v 90 amper valeo sizce neden yapar ve altarnotor dogrumu
    14v 140 amper mi olmali tesekkurler

    YanıtlaSil
  18. Kolay gelsin benim aracım 2009 Fiesta 1.4 dizel aracm yolda stop ediyo ve ilk marşa basmamda almyo biraz bekliyorum sora çalşyo motor arızası servise götürün diyo götürdüğünde akıllı altarnatör arızası veriyo yakıt pompaları elektrikli olduğu için yeteri voltajı vermeyip arabayı stoplatabilirmi

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar admin..2015 1.6 tdci ford focus aracimin akusu bitti.uzerinde 80amp varta aku vardir.7 yıllık orjinal aküsü ..bu gun gittim 80amp mutlu aku taktirdim.arac çalışırken ölçüm yaptığımızda 15.20v eletrik üretiyor.usta cok fazla oldugunu söyledi.acaba bitik akuyle uzun süre bindigim için yapar mi.bi kac gun binince düzelir mi....yorumlariniz için tsk ederimm..

    YanıtlaSil
  20. Merhaba iyi günler gectimiz günlerde 2001 fort focus aracım yolda giderken şarj kesti ve şarj dinamasu revize edildi...lakin rolantide calsirken far klima vs yük artınca şarj lambası yakıyor hareket edince yada klima yada farı kapayinca sönüyor nedeni nedir araca bı zararı olurmu aceba?

    YanıtlaSil
  21. Benim aracım sarz etmiyordu dinomoyu yaptirdim suan yıne sorun var dinomo elektrik akimi üretiyor ama okuyu sarz etmiyor aküsüz aracın tüm ışıklarını yakıyor ama akü sarz etmesi yok

    YanıtlaSil
  22. Ustam benim sarz dinomosu çalışıyor elektrik üretiyor ama sarz etmiyor gaza basincada voltaj yükselemiyor akü hic darz olmuyor nedenedir

    YanıtlaSil
  23. Aracım alfa romeo mito 2013 model 1.3 multijet araç şarj yapmayı kesiyor ve yeni sarj dinamosu takılıyor ancak konjektörün üzerindeki sinyal fişini çıkarıp taktıgın zaman şarj etmeye başlıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suan biz bu sorunu yasiyoruz nasil cozum buldunuz

      Sil
  24. Selamünaleyküm. Aracım da hiçbirşey açık değilken çalışırken ölçüm değeri 13.4 volt civarı çıkıyor. Ama alıcıları açmaya başladıktan sonra araç çalışmasına rağmen git gide düşüyor herşeyi açınca 11.1Volta kadar düşüyor araç çalışmasına rağmen. Gaz verince de değerde değişiklik olmuyor. Bu normal mi yoksa alternatör de sorun var mıdır sizce? Ne kadar şey açarsam açayım kırmızı akü lambası yanmıyor bu durum da alternatör de sorun olmadığı anlamına mı geliyor? Bir de eskiden yanlış hatırlamıyorsam çalışırken akü değeri düşükken gaz verince tekrar 13.4 civarına geliyordu ama artık gelmiyor. Araç beyninde bununla ilgili bir hata gözükmüyor. Araç 2005 model Lada Vega LPG'li. Bu durum normal mi yoksa alternatörün işlem mi görmesi gerekiyor? Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder