Yağ soğutucusunun görevi, şanzıman yağını (atf) soğutmaktır. Bir eşanjör olarak çalışan yağ soğutucusun içinden motor soğutma suyu dolaştırılır, ayrı kanallardaysa şanzıman yağı dolaştırılır. Daha sıcak olan şanzıman yağı, ısısını motor soğutma suyuna vererek soğur.
Yağ soğutucusu, şanzıman gövdesine direkt flanşlı şekilde bağlı veya
şanzımandan ayrı olarak hortumlarla
bağlanmış şekilde olabilir.
Bazı otomatik
şanzımanlarda yağ soğutucusu akış kesme valfi bulunur. Şanzıman yağı soğukken,
soğutucuya giden motor soğutma suyu akışını keser. Böylece motor soğutma suyu
daha çabuk çalışma sıcaklığına ulaşır.
Örneğin 80°’
den daha düşük sıcaklıklarda, soğutma sıvısı akışı kapalıdır. 80°’den fazla
sıcaklıklarda valf açılarak motor suyunun soğutucu eşanjöre devir daim
yapmasına izin verilir.
Üst konu: Otomatik şanzıman yağ hattı ve yağ pompası
İlgili konu: Otomatik Şanzınan Yağı (ATF)
Yorumlar
Yorum Gönder