Toyota Corolla Kullanıcı Yorumu - Corolla Nasıldır? (2017 Benzinli Otomatik Corolla)

2017 model toyota corolla 1.6 litre atmosferik motor, Multidrive S tam otomatik cvt şanzıman, advanced paket. Sorunsuzluğuyla bilinen japon markalarından biri olan Toyota'nın, 90'larda efsane olan corolla serisinin 2017 modeli için, 2 yıl ve 30.000 km'lik kullanım sonucu oluşan izlenimler aşağıdadır. Zamanla gelişmelere göre bilgiler güncellenecektir.
Olumlu görülen özellikler:
*Motor: Sanat eseri. (Valvematic ve Dual VVT-i). Sorunsuz bir atmosferik motor. 1,6 litre 135 beygir. Çekişi ve gücü gayet yeterli seviyede ve şanzımanla çok uyumlu. Daha fazla bilgi için (Bkz: Toyota Valvematic Motor)
*CVT Şanzıman sanat eseri. Şanzımanla ilgili detaylı bilgi için (Bkz: Toyota Multidrive S)
*LPG uyumu güzel. BRC marka lpg kiti bayide (Toyota Kaya) takıldı.
*33 litre lpg ile karma kullanımda yaklaşık 350 km yol alınabilir (kullanıma göre bu değer 400 km'ye yaklaşabilir). Yani 100 km'de ortalama 10 litre lpg tüketiyor. C sınıfı tam otomatik sedan bir otomobil için oldukça iyi bir değer.
*Aracı kullanmak çocuk oyuncağı ve çok zevkli, şanzıman çok konforlu, trafikte, dur kalkta, yokuşlarda hiç yorulmadan sürüş yapılabiliyor.
*Uzun yol kullanımı rahat, yaklaşık 2600 km'lik uzun yol sürüşünde olumsuz bir durum yaşanmamıştır.
*Yol tutuşu ve frenleme güzel.

Olumsuz görülen özellikler:

*Araç benzinde kullanımda 8-9 litreden aşağı inmiyor, fakat lpg'de oldukça başarılı.  
*Araçta 3-4 kişi olduğunda kasislerden yavaş ve dikkatli geçmek gerekiyor, altı kolayca sürtüyor.
*Yol (lastik) lastik sesinin fazlaca duyulması (japon araçların klasik özelliğidir denir).
*Vites kolunun bulunduğu PRND yazılarının olduğu siyah parlak plaka çabukça-kolayca çiziliyor.
*Bozuk ve titreşimli yollarda, parke yollarda aracın iç kısmından az miktarda tıkırtı ve zırıltı geliyor. Direksiyon simidinin altındaki siyah plastik kutunun iki adet yıldız başlı vidası sıkılınca buradan gelen zırıltı sesi kesildi. B sütununun (emniyet kemerinin bulunduğu kısım) iç plastik kısmından zırıltı geliyor.
*Araç tam otomatik şanzımana sahip. Tork konvertörlü cvt şanzıman. Sistem aracın maksimum akmasını ve yakıt tüketimini en aza indirmek için düz ve yokuş aşağı ayak gazdan çekilmiş sürüşlerde vitesi yükseltiyor (tüm otomatik şanzımanlı araçlar bunu böyle yapar, toyota'ya özel bir durum değil), araç yüksek vitesle aktığı için hızı frenle kontrol etmek gerekiyor. Bu sebeple fren balatalarında çabuk aşınma söz konusu.


2017 Toyota Corolla Benzinli Özellikler:

*Periyodik bakımları 10.000 km'de bir yapılıyor.
*Hava filtresi 40.000 km'de bir değişiyor.
*Bujiler (iridyum) 100.000 km'de bir değişiyor.
*Hız sabitleme
*Otomatik far
*Yağmur sensörü
*Yokuş kalkış destek sistemi (araç geri kaçırmıyor)
*ABS, VSA, antipatinaj, 8 hava yastığı vb.
*Ön süspansiyon: MacPherson 
*Arka süspansiyon: Burulma Kirişli 
*Dört teker disk fren 
*Elektrikli direksiyon

Yorumlar