Yakıtın sıcaklığını ölçerek ECU’ye bildirir. Common rail
yakıt sisteminde, sistemde dolaşan yakıtın sıcaklığı sürekli ölçülerek izlenir.
Yakıtın sıcaklığı iki temel amaç için kullanılır:
*Yakıt enjeksiyon sisteminin güvenliği. Yakıtın sıcaklığı
limit değeri aşarsa (örn: 90 oC), sistemin basıncı veya püskürtülen yakıt miktarı
düşürülür. Common rail yüksek basınç pompasında bulunan "yakıt miktar ayar valfi" tarafından, pompaya gönderilen yakıtın miktarı azaltılır ve sonuçta geri dönüş hattındaki mazotun sıcaklığı düşürülmüş olur. Dönüş hattındaki mazotun sıcaklığı aşırı arttığında; motor performansı sınırlandırılır, motor arıza lambası yanmaz, arıza kodu kaydedilmez. Mazotun normal çalışma sıcaklığına dönmesiyle, motorun performansı normale döner.
*Enjektörlerin yakıt püskürtme miktarının hesaplanmasında.
Yakıt sıcaklığı, miktar hesabında düzeltici bir veri olarak kullanılır.
Dizel common rail motorlarda yakıt sıcaklık sensörü,
sistemin tipine göre iki farklı yerde bulunabilir:
*Yakıt geri dönüş hattında. Geri dönüş hortumu üzerinde
veya yakıt filtresi üzerinde.
*Yüksek basınç pompasında. Yakıt pompasının hidrolik başlık
kısmında (genelde yeşil renkli) bulunur. (Örneğin: Denso). Yakıt pompasındaki
yakıt sıcaklık sensörü, filtreden gelen yakıtın sıcaklığını ölçer.
Yakıt sıcaklık sensörü, NTC tipi (negatif sıcaklık
katsayılı tip) bir direnç elemanına sahiptir. Yakıtın sıcaklığı arttıkça,
sensörün direnci (ohm değeri) azalır.
Yakıt Sıcaklık Sensörü Arıza Durumu
Siemens yakıt sisteminde arıza durumunda; emilen hava ve su
sıcaklık sensöründen gelen sinyallerden yakıt sıcaklığı hesaplaması yapılarak,
yedek değer olarak kullanılır. (Not: Sistemin markası ve nesillerine
değişiklikler olabilir.)
Arıza, OBD sistemi üzerinde, diyagnositk tekniği adımları
uygulanarak teşhis edilir.
Ana konu (Bkz: Dizel Motor Yönetimi - Common Rail)
Hocam cok tesekkur ederim yine arka arkaya bilgiler verdin sagolun
YanıtlaSilSuper bilgiler gercekten. Aydinlanma yasadim
YanıtlaSilSorunuma çözüm oldunuz tesekkurler
YanıtlaSilUsta problemini çözenildin mi?
Silbilgiler çok çok değerli teşekkür ederim, lakın bilgiyi sonuca dnüştürecek imkanlardan mahrumuz
YanıtlaSilmazot ısı sensörü arı verdigi zaman arıza lambası yan mıyor ama çekiş düşüyor fişini çekilirse arıza lambası yanıyor ama mazot basınç sensörüne arıza verirmi bilgisayara baglandıgında arıza veriyor mazot ısı sensörünü degiştirmeye gerek varmı
YanıtlaSilHocam hayırlı günler palio1.3 Multijet var araç soğukken sıkıntı yok ama sicakken çalışmıyor yolda 120 yi geçince stop ediyor yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler
YanıtlaSilHocam merhaba. Bende 1.6 dizel elantra var. Benim aracım 120 den sonra. Seyir halinde gaz kesiyor ve ayagımı gazdan cekıp 1 2 saniye sonra basınca düzeliyor. 1 aydır soruunu çözemedim. Yakıt ısı sensörü olabilirmi?
YanıtlaSil