Maf Sensörü (Hava Akış Sensörü) Arıza Belirtisi Nelerdir? Maf Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır?
Maf sensörü (hava kütle ölçer) arızalandığında;
* Motor rölanti devrinde dalgalanma (düzensiz rölanti)
* Motorun hızlanmada kesiklik yapması, zayıf hızlanma
* Motorun zor çalışması
* Motorun zengin karışımla çalışmasına (yakıt artar,
katalitik konvertör tıkanabilir, oksijen sensörü arıza lambasını yakabilir)
sebep olabilir. Ya da fakir karışımla çalışmasına (yine motor arıza lambası
yanabilir) sebep olabilir. Aşırı zengin karışım egzozda çiğ benzin kokusuna
sebep olabilir.
* Bazı araçlarda maf sensörünün soketi çıkarıldığında motor
stop etmektedir ve tekrar çalışmaktadır. Böylece bağlantı kopmasından motorun çalışmayacağı
sonucu da çıkarılabilir. Bazı araçlardaysa sinyal kesilse bile motor çalışmaya
devam edebilir, ECU; hafızasındaki yedek verilere göre motoru sınırlı güç
modunda çalıştırmaya devam eder. Bu durum ECU yazılımıyla ilgilidir.
(Not: Maf sensörü, hava akış ölçer, debimetre, hava akışmetre; tümü aynı parçanın farklı isimleridir)
Maf sensörü soketi çıkarılırsa (bağlantı koparsa) motor stop
edecektir ve çalışmayacaktır (bazı araçlarda çalışabilir, ecu yazılımına bağlıdır bu durum).
Maf sensörü sağlam olmasına rağmen, hava emiş hattında
(manifold ve hava emiş boruları vb.) hava kaçağı (vakum kaçağı) varsa, veya maf
sensörü kirlenmiş – yağlanmışsa, veya hava filtresi tıkalıysa yine yukarıdaki
arızaları gözlemlemek mümkündür.
İlgili OBD arıza kodları: P0100, P0101
İlgili OBD arıza kodları: P0100, P0101
(Maf sensörü ve ECU - Corolla dizel)
Maf Sensörünün (Hava Akış Sensörünün) Yapısal Özellikleri
Yeni nesil araçlarda, sıcak film tipli ve geri hava akışını tespit edebilen maf sensörleri kullanılmaktadır. Ayrıca emilen havanın sıcaklığını da maf sensörü ölçer. Besleme voltajı 5 volttur fakat ısıtıcı devrenin besleme voltajı 12 volttur.
Emilen havanın sıcaklığını ölçen maf sensörü 5 pinli, sadece emilen havanın miktarını ölçen; sıcaklığını ölçmeyen tip ise 4 pinlidir.
Maf sensörü soket bağlantı pinler:
1. Pin: Emilen hava sıcaklık sensörü (IAT sensörü) ucu
2. Pin: 12 volt + ısıtıcı besleme ucu
3. Pin: Şasi (eksi) ucu
4. Pin: 5 volt + Sensör referans besleme voltaj ucu
5. Pin: MAF sensörünün çıkış sinyal ucu
Maf Sensörü Arıza Kontrolleri
Bir multimetre (voltmetre) ile maf sensörünün sinyal çıkış
voltajı ölçülüp kontrolleri yapılabilir.
Voltmetrenin + ucu, sensrün sinyal çıkış ucuna, eksi ucu
şasiye tutulur.
Kontak açık, motor çalışmıyorken, sinyal çıkış voltajı: 1 volt
Motor rölantide çalışıyorken sinyal çıkış voltajı: yaklaşık 1
- 1,5 volt
Motor 3 bin – 4 bin devirdeyken yaklaşık: 1,5 – 2 volt
Motor çalışıyorken tam gaz (gaz kelebeği sonuna kadar açık)
yapıldığında, sinyal çıkış voltajı yaklaşık 4,7 volt olmalıdır. NOT: Firma katalog değerleri baz alınmalıdır. Devamı: (Bkz: MAF Sensörü Arıza Tespiti ve Kontrolleri)
Aracım 2013 dizel Hyundai i30. Uzun zamandır ilk çalışmada rölanti dalgalanması ve gaza sabit basarken daha çok 1500 devir civarı başlayıp 2000devire kadar olmak üzere ard arda anlık kesilmeler meydana geliyor.Serviste depodan enjektörüne kadar herşeye bakıldı.Sonunda maf sensörünün fişini çıkarıp bi süre kullandım motor 3000 deviri geçmedi arıza lambası yaktı ama problemleri yaşamadım.
YanıtlaSilServiste tekrar kontrol ettiler başka araçtan denediler yine kesilmeyi yapmış.Dolayısıyla MAF sensöründen değilmiş.Acaba bağlantılı olarak neyden kaynaklanabilir bu problem?
Cevabınız için şimdiden teşekkürler..
Maf değil map sansoru bozuk
SilArızayı çözdünüz mü
SilSorun çözüldü mü acaba
SilAynı sorunu bende yaşadım. Egr temizlendikten sonra düzeldi.
Silgaz kelebek sensörüne chevrolet servis cihazıyla adaptasyon yapılırsa düzelecektir
SilSalam benim arac 2010 model chevrolet aveo motor soguken zorla calısyor rönslti dalgslanmadı olyor motor duracak gibi araba titryor kontagı kapatıp tekrar calısfırdıgımda araba sorunsuz calısıyor motor sıcakken ilk kontaga calısyor sorunun nerden kaynaklandıgımı bulamadık yardımcı olurmusunuz simdiden Allah razı olsun
YanıtlaSilhttps://youtu.be/qefi3DPDbMs
SilAynı araç ve aynı sıkıntıyı ben Yaşıyorum maf sensörü kardes malesef 800 tl masraf demek
SilAracim elantra 2000 arac ilk calismada zor calisiyor daha sonra stop ettikten 15 20 dakika sonra calistirma esnasinda yine 2 marsda aliyor pompa degisti
YanıtlaSilaracım 2010 model caddy motor 3000 devri geçmiyor hava akışmetre kablosunu çıkarıyorum
YanıtlaSildevir yükselyor tekrar çalıştırınca yine aynı arıza bilen varsa yardım lütfen... tşk
Hava akis metresi arizali usta
Silustam gecmıs olsun .akünün kutup başını söküp 10 dk bekledikten sınra tekrar takarak dene bakalım.enjektörler de de sıkıntı olabılır.km ye gore degısır.
SilFiat .marea bende var enjektör lambası yanıyor. Motor sarsıntılı çalışıyor adaba sanki boğuluyor vites. Geçişlerinde bide kara duman atıyor benzinde sorun ne olabilir boğaz kelebeğini. Değiştim
Silbulabildiniz mi sorunuz
Silselamunaleykum opel vectra 2001 model 2000 motor aracimizin hizlaninca her viteste 3000 ila 4000 devri gecince bir defa bi kesinti oluyor tekrar hizlaniyo birde rolantideyken dalgalnma oluyor ve sabahlari calisinca cig benzin kokusu gelio ustaya goturdugumuzde usta kullandi arabayi bi sikinti bulamadi kesin cok sıkıstırıyosun kesiciye biniyodur dedi baska bi ustaya goturdum oda bilgisayara bagladi detayli bi inceleme yapti ve hava akismetre si voltaji dusuk diye bi ariza cikti yani desimetrenin yada akismetrenin degismesimi gerekiyo yada ara ara motor ariza lambasi yaniyor oksijen sensorundemi bi sikinti vardir akismetre sokulup temizlenebilirmi degismesi gerkiyosa masraf ne kadar tutar cevaplariniz icin simdiden cok tesekkur ediyorum
YanıtlaSils.a aracım peugeot 307 1.6 benzin lpg motor. 2. viteste hızlanırken aracım tekliyor. hızlanmasında kesilmeler oluyor. özellikle lpg de. benzinde olmuyor. acaba hava debimetresinde mi sorun. maf sensörün demi acaba sorun tesekkürler
YanıtlaSilOpel astra aracım dada oluyor kesiklik ve rolanti dalgalanması ve stop etme sorunu var dı baya ugraştırdı sonuç hava akışmetre iptal ettim şuan düzeldi gibi
SilAracım 2008 1,5 dci symbol. Geçen sene rölanti dalgalanması sorunundan dolayı pompacıya götürdüm cihaza bağladılar pompanın basınç regülatörü arızalı gözüktü değişim yapıldı basınç düşük gözüktüğünden pompa basınç elemanları da değişti. Usta test sürüşünde arıza ışığı tekrar yandığı için maf sensörünü çalışan başka bir sensörle değiştirip tekrar denemiş yine ışık yanınca maf sensörünün jakını çıkarıp tekrar test etmiş bu sefer ışık yanmamış jak sökülmüş vaziyette teslim ettiler ve bu işlerden anlayan bir elektrikçiye gitmemi söylediler ben de sıkıntı olmasın diye jakı tekrar taktım. Aslında sorun şu 130km ye çıkınca ve 5er km arar ile 150-155 km ye kadar arıza ışığı birkaç sn yanıyor ve sönüyor ışık yandığı an araçta anlık tutulma oluyor ışık söner sönmez araç hızlanmaya devam ediyor pompa ustası da arızayı bu şekilde tesbit etmişti. 130 km ye kadar arıza ışığı yanmıyor ve tutulma olmuyor. 130 km bulmadıktan sonra yakıt sarfiyatında anormallik yok ve hızlanırken de anlık tutulma olmuyor
YanıtlaSilEnjektörlere baktırabildiniz mı.
SilPompacıya gittiğimde bilgisayara bağlamadan önce ilk yaptıkları şey enjektörlere takılı hortumları çıkarıp işeme diye tabir edilen enjektörden gelen mazot akışına bakmak oldu ve gayet iyi olduğu söylendi zaten bilgisayarda da enjektör hatası çıkmadı. Yazdığım gibi bana söyledikleri maf sensörü elektrik tesisatını bu işten anlayan bir elektrikçiye götürmem gerektiği oldu. Maf sensörünün jakını sökünce kızdırma bujisi ışığı bahsettiğim yüksek hızlarda yanmıyor ve anlık hız kesilmesi olmuyor. Bu yaz şunu farkettim devirli ve rahat hızlanmalarda yani araca fazla yüklenmeyince ya sa rampa aşağı rahat hızlanmalarda ışık yanmıyor devirsiz ve rampa yukarı araca yüklenerek yapılan hızlanmalarda ışık yanıyor. Enjektör konusunda şunu da ekleyeyim rolantide tamirden sonra hiçbir şekilde kararsız ve silkelemeli bir çalışma yok dengesizlik yok hani saat gibi derler ya o şekilde çalışıyor. Kafama takılan maf ın senserünü sökünce ışığın yanmaması. Turboda da sıkıntı yok hızlanması gayet iyi
SilMAF sensörü yanlış oldu MAP sensörü olacaktı
SilO2 sensorlerini kontrol et 2 tanedir
SilMerhaba 2001 320cı aracımın benzin yememe problemi var arabaya baktırdım bobin ve bujilerine bır sıkıntı bulamadılar araba çok sarsıntılı çalışıyor bunun nedeni ne olabilir.
YanıtlaSilAynı problemi 2001 siena 1.6 16v arabamda yaşadım benzin kokusu da geliyordu ince bi sente ayarıyla kurtardım benzinde fazla yemiyordu tüpte canavar benzin pompası da arızalıymış
Sil2012 sprinter hava akismetre arizalandi temizligi oluyormu yoksa parca defisikligimi gerekir
YanıtlaSilSelamün aleyküm 2011 model hyundai accent era modeli bir araban var benzinli tüplü aracım normal sürenin üstünde marş süresiyle çalışıyor ve diğer arkadaşların dediği gibi kalkışta gaza bastığım 1-2 saniye arasında tekleme yapıyor. Daha önce era kullanan tanıdıklarım dürdüğündeyse omlarım aracına göre çok daha hantal olduğunu söylüyor hiçbir tamirci çözüm bulamadı
YanıtlaSil2012 chevrolet aveo aracim siyah duman atiyo 2 kere katalitazoru doldurdu acaba sorun nerde
YanıtlaSilbakınız:
Silhttps://otomobilteknoloji.blogspot.com/2017/01/egzozdan-siyah-beyaz-ve-mavi-duman-gelmesi.html
merhaba,
YanıtlaSilpeugeot 307 dizel 1.6 hdi 2006 model aracım çok fazla yakıt tüketiyor 100 km= 7-8 litre enjektörleri temizlettim motorun arka kısmındaki elektro vanayı değiştirdim turbo sökülüp revizyon geçirdi ama sonuç halen aynı araç 110 hp lik teste girdiğimde 70 hp çıkıyor 40 hp lik güç kaybı mevcut birinci vitesten ikiye geçerken araç boğuluyor ciddi güç kaybı oluyor konu hakkında yardımlarınızı rica ederim
Benim aracım 2007 model Logan 1.4 MPİ aracım tüplü benim sorunum aracım sıcak havada güneş altında uzun süre kalınca ilk marşta zor çalışıyor çalışırsa rolanti devri yavaş yavaş dalgalı olarak yükseliyor ve ikinci veya bazen üçüncü marşta normal çalışıyor bu arıza hem tüpte hemde benzinde yapıyor bilgisayar da arıza kaydı sadece arka oksijen sensörü arızası görüyor sanayide çare bulan usta yok sıcak havada Zor çalışan aracı kimse duymamış arıza maf sensörü olabilirmi
YanıtlaSilGaz regüratörüne bk
SilAynı soru benim araçtata var 98 cilo 1.6 8valf arızayı çözdüyseniz lütfen yazın.
SilMrb benim aracım opel insignia 1.6 turbo aracımda sabah geç çalışma yavaş hızlanma yolda giderken stop etme rönaltide uğultulu ve tekleme yapıyo araba cabuk ısınıyo ve fan acıyo eskiden böle değildi sebebi ne olabilir. Araç modeli 2010 1.6 turbo bi aractır
YanıtlaSilMerhaba,
Silhttps://otomobilteknoloji.blogspot.com/2017/02/araba-calismiyor-mars-basmiyor-yolda-stop-ediyor.html
https://otomobilteknoloji.blogspot.com/2016/01/motor-rolantide-vuruntu-yapyor-cozum.html
https://otomobilteknoloji.blogspot.com/2017/02/motor-arizasi-rolanti-dalgalanmasi-vuruntu-dusuk-cekis.html
2000 model Transporter t4 2,5 TDİ aracım var, araçta ilk çalıştırmadan sonra 400-500 metreye kadar gaz yememe sorunu olmaya başladı ve araç bir anda açılıyordu. Bir daha ki stop etmeye kadar arıza vermiyor. Hava akışmetresi arızalı dediler. BOSCH marka bir tane alıp taktım aynı şekilde gaz kesmeye devam etti. Bu arızalıdır belki deyip başka bir tane daha aldım ve o da aynı sorunu yapmaya devam etti. Son aldıgım parçayı bir başka araçta denedik ve arıza yapmadı. Benim araçta neden böyle yapıyor, bu akışmetre ile bağlantılı başka hangi arıza var.
YanıtlaSilsensörününün kabloları da sıkıntı vardır
SilMerhaba. Opel 2.0 gls var piston conta değişmi yapildi. Lakin hava akis metre arızalandı çalışmıyor. Balata sprey ile temizledim kuruduktan sonra taktım yine aynı rolan kafayı yemiş şekilde. Hava akis metre Elektronik parçanın tamiratı varmı. Kim yapabilir
YanıtlaSilVolant sensorüne baktinmı
SilMerhaba aracım fiesta 2003 şehir içinde seri araç ama tam devrini alamıyor gibi. Devir 3.5 den sonra yavaşlama oluyor sanki uzun yolda 120 yi geçmiyor 100 den sonra yavaşlıyor araç turbosu iyi dediler. Yakıtıdaçok yüksek benzer araçlarından yüzde 70 fazla yakıyor
YanıtlaSilArkadaşlar aracım golf4 99 1.8 bugün sabah teklemeye başladı ve sorun birden büyüdü gazda bayılıyor hatta istop ediyor benzinde ise gaza dibine kadar kokluyorum bisi arabayı tutuyor sanki sonra bırakıyor tekrar aynı şekilde problemim bu ve katalizör yok bende norma bir sekilde çok fazla koku verir şimdi ise yağ kokusu geliyor sanki duman atma vs yok ama. Sanayiye gittim maf sensörünü gaz kelebeğini temizlediler ateşleme sistemini kontol ettiler bujiler yağlanmış temizlendi ama sorin devam ediyor
YanıtlaSilSorunu çözdünüz mü aynısı bende de var bir türlü bulamadık
SilMeraba bende hyundai i20 dizel var aracı yeni aldık sıfır motor yaptırdık yanlız araç motor arıza ışığını yaktı hava akis metresi olarak gözüktüğünü ve değişmesi gerektiğini söyledi usta aracın turbo bakımı enjektör ler yeni değişti hava akis metresi arızasını nasıl sildire biliriz ne yapmam lazım adam gibi usta bulamadım bulundugum mevkide yok
YanıtlaSilmerhaba,
Silhttps://otomobilteknoloji.blogspot.com/2017/02/motor-ariza-lambasi-neden-yanar-nasil-sondurulur.html
Merhabalar
YanıtlaSil2004 opel combo 1.7 dtı araç giderken ve stop ettim mi tekrar çalışmıyor.
Mazot pompa beyni sıfır ile değişti. zamanlama müşiri temizlendi mazot kaçırma (beyne yürüme yok)
sebep ne olabilir park halinde sıkıntı yokta giderken neden yapar
ELM 327 ile P0216 veriyor ve yanında P 0251,P335,P0370 arızası veriyor krank sensörünü bugün yarın değiştireceğim ama hatayı tam bulamadım ve bunların hepsi masraflı oluyor yardımlarını bekliyorum
Merhaba,
SilYanlış teşhis sebebiyle boşuna para vermemek için, opelin orjinal diyagnostik cihazına sahip bir serviste arıza kodlarını okutunuz. Bir temel arıza, diğer arızalara sebep olabilir.
P0216 Enjeksiyon zamanlama control devresi arızası
P0251 Enjeksiyon pompası yakıt miktar kontrolü arızası (yakıt miktar ayar valfi arızalı olabilir)
P0335 Krank Mili Konum Sensörü A Devre Arızası
İlginize teşekkürler
SilAracım pejo307 1.4 dizel aracı yokuş yukarı bırakınca araç geç çalışıyor düz yerde normal aracı çalıştırmaya zorlandığında hava ķirlilik hatası veriyor arıza nerde olabilir şimdiden teşekkürler
YanıtlaSilOpel astra 1.7 cdti 75 beygir aracim var.arabam bir gun cok iyi cekiyor 170 180 kmh cikiyorum ertesi gun 135 kmh da takiliyor arabayi tam gaz yapiyorum devir saati 3 bucukta takiliyor ama duman falan hicbir sey yok sadece tek sikinti bu motor ariza lambasi yaniyor neddn olabilir debimetre dediler bana ama daha yaptirmadim yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekkurler
YanıtlaSilBakınız: Arıza lambası neden yanar?
SilMerhaba aracım opel astra j 2017 otomatik dizel aracımı 3 ay önce aldım aldığımdan beri motor arıza lambası yanıyor debimetreyi değiştirdim gene yanıyor burdaki bi kaç usta 3 kere maf sensörünü temizledi arızayı sildi uzun yola çıkınca tekrar yanıyor neyden kaynaklı olabilir aracımın çalışmasında çekişinde hiç bir sorunda yok
YanıtlaSil2013 model benzin-lpg li i30 araca sahibim.Araç geç çalışıyor ve 3000 deviri geçmiyor.Dün servise bıraktım hala bulamadılar sıkıntıyı.Aradığımda bakıyoruz dediler.Sizde neden olabilir.?
YanıtlaSilSıkıntının sebebi bulunabildim bende de ix 35 2013 var benzinde 3000 deviri geçmiyor çalışma süresi normalin üstünde tüp hiç bir sıkıntı olmuyor
Sil2000ti b kasa vectra yeni motor (siboptan kayıt düştü) daha önce tek marşta çalışıyordu .motor yapıldıktan sonra 10 –15 saniye marşta çalışıyor VE beyaz duman yapıyor manuela ısıtıcı ile normal çalışıyorsizce sebep nedir
YanıtlaSil2015 master3 var ön çeker
YanıtlaSilAraç siyah duman atıyor. ( araba devirden düşüyor boğuluyor ve esnada egzozdan siyah duman atıyor)
Benim araç cedyy 2006 model 1.9 tdi sabit hızla gidince araçta tekleme oluyor ve bunu klimayı açınca daha sık yapıyor aynı zamanda rolantide de belli bir süre çalışınca stop ediyor 1 ay falan olmadı ama seyrek bir şekilde oluyor 6 aydır bu sorun var .yardımcı olurmusunuz ayrıca araç servus bilgisayarına bağlanmasına rağmen arıza kodu vermiyor
YanıtlaSilMerhabalar . 2011 Linea araç baktım önce hız km saati çalışmıyor ardından motor lambası arıza verdi . Çalıştırdığınız istop ediyor su . Usta maf sensörü dedi temizledi oldu ama aynı gün akşamı yine oldu sebep nedir acaba....
YanıtlaSilMerhaba, benim 2012 model 350CDI mercedes aracıma
YanıtlaSilgüncel olan programı yüklediler, 1 hafta sonra tacho da sarı ışık yandı tekrar Mercedes servisine gittim söndürdüler, ama bazen araç 80-100 km dan hızlı gitmiyor, stop edip tekrar çalıştığında kendine geliyor, sebebi bu hava kütle yi ayarlayan parca olabilirmi ondan şüpheleniyorum yada yazılımdan mi kaynaklandı? Fikirlerinizi alabilirmiyim teşekkürler
Selamünaleyküm.arabam 2004 Passat 1.9tdi 130ph.arbayla normal seyirde bir sorun yok.ama gaza yüklenince turbo devre dışı kalıyor stop edip çalıştırınca düzeliyor.sorun ne olabilir acaba.
YanıtlaSilTurbo ya giden sensörler turbo
SilEgerki bir sorun kontak kapatıp açıldığında düzeliyor sa mekanik değil elektronik tir sensor agirliklidir
SilMerhabalar aracım 2008 model manuel 1.5 dizel Matrix 110 luk select 70 binde aracım 3000 devir üstüne çıkmıyor ve 130km yi geçmiyor haliylede performansı düşüyor. Serviste hava akış sensörü arızalı dediler ve türkiyede yokmuş yurt dışından getittiriliyormuş bayağı da maliyet çıkarttılar. Bilemedim. Bilgi verebilirmisiniz acaba teşekkürler
YanıtlaSilMustafa bey aynı arıza benimde başıma gelmişti.intercool çıkışında turbo basınç sensörü var.sensörü temizlemiştim soketini takmayı unuttum.araç 3000 deviri geçmedi soketi yerine taktım arıza geçti.sensör arızalı veya kablosunda kopukluk olabilir.
SilArabam nissan primera2001 model sık sık istop adiyor istop ettikten sonra calismamazlik yapmiyor calisiyor devir bir anda 900 den asagiya dusuyor yardimci olursaniz sevinirim
YanıtlaSil5 yıl kullandım aracı kesinlikle boğaz kelebeğinden temizletin sıkıntı ortadan kalkar
SilMerhabalar aracin 2009 lacetti 1.6 wtcc benzinli arac sogukken torpitonun ordan ses geliyor isindimi geciyor aracim 120 yi gecmiyor dedigim ses sogukken hareket halindeyken debriyaja bastigim zamanda surtme sesi gibi geliyor 11 usta bakti bulamadi lütfen yardim
YanıtlaSilMerhabalar benim aracim skoda octavia 2002 1.9tdi modeli hava akisim arizali ama sadece motor sıcakken tikaniyor sogukkrn bisey yok degistirdm bosh markaydi ben mapa die bir marka aldm ama ondada ayni problemi yapiyor yagsiz temizleme ile temizliyorm bunu tamamen nasil gecirebilirz bunu neyden yapar bilgisi olan var mı
YanıtlaSilS.a benim aracım mpi motor sıralı sistem tipo rolantı dengesiz çalışıyor ve araba kompresöre bindiğinde ve düşük devirde giderken gaz biter gibi silkeleme yapıyor aşırı sallıyor map sensöründen olabilir mi
YanıtlaSilAynen olabilir map sensörü nün fişini çekip Bi deneyin
SilSelamın aleykum Accent Blue 2012 1.6 CRDI araçta bazen 3000 deviri geçmiyor bazende maf sensörü soketini çıkarıp takınca tekrar düzeliyor aynı zamanda motor arıza lambasıda yanıyor bilgisi olan var mı
YanıtlaSilMerhaba 2016 model Fiat ducatu aracım debimetre sinyali arıza veriyor değiştirdim hava akış metreyi tekrar aynı arıza lambasını yaktı ne yapmalıyım
YanıtlaSilSelamun aleyküm aracım 2007 ford focus motor arıza ışığı yanıyor arıza olarak hava akış kütlesi ve maç sensörü veriyor .akışmetre sensörünü değiştirdim bütün elektrik aksamı kontrol edildi arıza lambası siliniyor bi süre sonra tekrar yanıyor şimdi usta diyor araba kalacak bş haftada sürer komple söküp bakacam ne yapabilirim
YanıtlaSilAracım ınsıgna 1.6 turbo 180 beygır zengin yakıt 02188 kodu veriyor sildiriyorum. aracta 180 beygır gucu hissetmiyorum. Öncesi afl ayarı yaptırdım. Tupte 250km gördü. Bu arızadan sonra buji bobin maf mab sensörleri ı temizlettım.servis benzin katkısı koyup biraz kullanmam soylendı 150 km arıza yok ama yine 180 beygır gücü hissetmiyorm..
YanıtlaSil97 opel vectra b kasa 16 16valf aracında gaz ve benzinde sadece 1500 devirde sarsılıyor çok ustaya gittim bujiden tut bobin buji kablosu oksijen sensörüdegistim arıza bir türlü gitmedi yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilSelamın aleykum aracım 2004 polo 14 benzinli yakıttım tüketimi artı rölanti dalgalanması var birde baze gazi kesik kesi k yiyor maf sensöründen yapabilirmi bogaz kelebeğini temizllettim
YanıtlaSilAracım 2012 model ford transit 155 pc motor arıza lambasını yakıyor araba kara duman atıyor bilgisayara bağlıyoruz sonduruyoruz arıza lambasını kısa bir süre sonra araba kontak kapatıp çalistirdigimizda lamba tekrar geri geliyor hava akım sensöründen yaktığını söylüyor hava akım sensörünü değiştirdik fakat aynı arıza devam ve yine hava akım sensörünü gösteriyor bunun neden olduğunu bilen ve yardımcı olabilecek var mıdır bir yardımcı olabilir misiniz
YanıtlaSilmrb benim 2005 model transpoerter t5 2500cc 130luk uzun yolda ve yokuşlarda turbo kesiyor devreden çıkıyor araç çekişten düşüyor kenara çekip kontağı kapatıp biraz bekleyip geri açınca normale geri dönüyor turbocuta götürüyorum ölçüm yapıyor değerlerine bakıyor bi sorun yok diyor fakat sorun gene devam ediyor bi çözüm bulamadım yardımcı olursanız sevinirim..
YanıtlaSilSelamın Aleyküm Fiat doblo 1.3 multijet 75hp euro4 2006 Maf sensör hava kütle ölçer fişi cekince niye çalışmaz arac ilk çıkarmada çalıştı motor performansı arttı çekiş arttı ama istop edip 1 saat sonra arac hiç çalışmadı tekrar fişi takmam zorunda kaldım fiş cekince benim arac neden çalışmadı
YanıtlaSilAracım 98 model polo classic araçta sonradan kaynaklı gitmeme sorunu devir saatinin yavaş artması ve aşırı yakıt tüketimi gerçekleşiyor acaba maf sensörü diyebilir miyiz arızaya
YanıtlaSilW140 kasa mercedes S320 aracımda rölantide devir dalgalanması başladı sebebi nedir acaba.
YanıtlaSilSelami alüyküm aracım 1.4 skoda fabia dizel 120de gaz yetmiyordu rampada boğulur kalıyordu arza ışığı yanıyordu cihaza bağlantım sorun turboda dediler turbolu yaptırdım rampada çekişi düzeldi ama arada 110da gaz yemiyor motor yığılıyor yardımcı olursanız sevinirim
YanıtlaSilSelamün aleyküm kolay gelsin yardımcı olursanız çok sevinirim 2014 Hyundai i20 CRDi dizel aracım var araç sabahları calistrdigimda her sabah ilk 30 saniye çalışıp stop ediyor ve bir daha marş almiyor kontağı kapatıp beş dakika sonra kontağı çevirdiğimde bu sefer marş alıyor ve çalışıyor sizden neyden kaynakli olabilir yardımcı olursanız çok sevinirim
YanıtlaSilSelamünaleyküm bende polo classic1.6 var.aracimin 1 aydır her tarafı değiştirildi ama sorunu hala devam etmekte.rolentiden dalgalanma ve zaman zaman stop etme oluyor.motor sıcak iken daha çok stop oluyor.yardimci olursanız sevinirim
YanıtlaSilHocam aracım 1.4 tdci fiesta maf sensöründe 6 pin var fakat benim 5 kablom var nasıl bağlantı yapacağım
YanıtlaSilBendede o sorun var bulabildinizmi
SilAracım daewoo lanos araç tam ısındıktan sonra sabit gazda giderken arıza lambası yakıyor araç sarsıntılı çalışıyor stop edip tekrar çalıştırdıgımda lamba sönüyor ve belli bir süre tekrar yanıyor sorun neden olabilir teşekürler
YanıtlaSilSorunun ne oldugunu bulabildinizmi bendede benzer bir sorun var
SilAracım crysler 6 silindir bu sensör gazı devreden çıkarır mı 80den sonra yürümüyor arabaya vuruntu geliyor tablonda elektirik kırmızı lamba yanıyor
YanıtlaSilMerhaba aracım opel astra j 1.6 dize manuel aracımda yolda giderken 5-ve 6 viteste kesiklik yapıyor genelde aracı zorladığım zaman yapıyor bu sorunu 4 viteste 3000 4000 devirde yapmıyor ama 5-ve 6 da yapıyor kimse sorunu çözemiyor sizce neden olabilir
YanıtlaSilMerhaba aracım 1.2 TSİ 2012 jetta aracım şehir içinde gezerken esp ve arıza ışığı yakıyor ama uzun yolda yanmıyor ve güneşte kalınca iki üç marşta çalışıyor arıza tespit cihazında sadece hava akışı çok düşük diyor hiç bir tamirci çözüm bulamadı yada uğraşmak istemiyor sizce sorun nerde olabilir
YanıtlaSilAracım Ford Fiesta 2005 model ekspertiz yaptirdigimda ,2 tane hata verdi 1.hava akış metresi 2.hava sıcaklık sensörü
YanıtlaSilHava akış metresini değiştirdim yine aynı hatayi yapıyor yardımcı olursanız sevinirim
Selamün aleyküm usta aracı. Fiat Ducato Euro 4 2.3 2012 model hava akıs arıza sensor denideli komple değiştirildi arıza giti beli bir kilometre sora yine yandı 4 defa tam oldu derken arıza yanıyor sonra egr selenoid valf arıza denildi onuda degistirdik arıza sondün ama yine tekrar yandi cözümü nedir ustam
SilHayırlı geceler maf sensoru 5 pinli aracım ani hizlanmalarda ara ara beyaz duman atıyor yatik artiyor maf in soketini çekince atmıyor yakit normale geliyor .
YanıtlaSil1 THA, 2 E2 , 3 numara pin B+ , 4 E2G , 5 VG
Ölçümleri rolantide yaptim ölçü altının artı probu 3 nolu pine eksi probu 2 ve 5 e degdirdim 14 v aldım
4 ve 5 pin isi sensoru 1ve 2 hava
Sizce bozukmu