Bu bölümde
EGR valfinin ve EGR konum sensörünün bilgisayarlı diyagnostik test cihazıyla
kontrol edilmesi (aktör testi) anlatılacaktır. Diyagnostik tekniği adımları sırasıyla
uygulanır. Arıza kodunun okunması aşağıda gösterildiği şekilde yapılır. Araç
2014 model Toyota d-4d dizel otomobil. EGR sistemi, elektrik motorlu tipte.
EGRvalfini açıp kapatan elektrik motoru ve egr valfi konum/pozisyon sensörü tek
modül içerisinde. Bu örnekte P0406 arıza kodu okunmuştur. Bu arızanın oluşması
için EGR modülünün soketi çıkarılmıştır.
EGR SİSTEMİNİN NORMAL (SAĞLAMKEN)
ÇALIŞMASI DURUMU
EGR
sistemi sağlam ve sağlıklı olan araçta, diyagnostik ekranında aşağıdaki gibi
değerler okunacaktır. EGR valfinden istenen açıklık miktarıyla, egr valfinin
gerçekte açıldığı miktar aynı (çok yakın) olmalıdır. EGR valfinin ne kadar
açılması gerektiği bilgisini ECU, egr valfi elektrikli motoruna voltaj sinyali (PWM)
olarak gönderir, bu aşamada ECU yerine, diyagnostik test cihazıyla elle bir
değer girilmiştir.
Durum 1
1) EGR
sistemine, EGR valfinin %72 açılması için komut verilir.
2) ECU
tarafından hedeflenen (istenen) egr pozisyonu %71,7
3)
Gerçekleşen egr pozisyonu %70,5. Bu bilgi egr konum sensöründen gelir.
Hedeflenen ve gerçekleşen değerler aynı (çok yakın) sistem sağlıklı bir şekilde
çalışıyor. EGR valfi ve EGR konum sensörü sağlam.
Durum 2
1) EGR
sistemine, EGR valfinin %40 açılması için komut verilir.
2) ECU
tarafından hedeflenen (istenen) egr pozisyonu %39,6
3)
Gerçekleşen egr pozisyonu %38,8. Bu bilgi egr konum sensöründen gelir. Hedeflenen
ve gerçekleşen değerler aynı (çok yakın) sistem sağlıklı bir şekilde çalışıyor.
EGR valfi ve EGR konum sensörü sağlam.
Durum 3
1) EGR
sistemine, EGR valfinin %100 açılması için komut verilir.
2) ECU
tarafından hedeflenen (istenen) egr pozisyonu %100
3) Gerçekleşen
egr pozisyonu %98,8. Bu bilgi egr konum sensöründen gelir. Hedeflenen ve
gerçekleşen değerler aynı (çok yakın) sistem sağlıklı bir şekilde çalışıyor.
EGR valfi ve EGR konum sensörü sağlam.
ARIZA KODUNUN OKUNMASI
Bilgisayarlı
diyagnostik test cihazıyla, sistemde kayıtlı arıza kodları okunur. “P0406 EGR
konum sensörü yüksek çıkış voltaj sinyali” arıza kodu okunur.
EGR SİSTEMİNİN ARIZALIYKEN ÇALIŞMAMASI
DURUMU
EGR
sistemi arızalı olan araçta, diyagnostik ekranında aşağıdaki gibi değerler
okunacaktır. EGR valfinden istenen açıklık miktarıyla, egr valfinin gerçekte
açıldığı miktar farklı olmalıdır. EGR valfinin ne kadar açılması gerektiği bilgisini
ECU, egr valfi elektrikli motoruna voltaj sinyali (PWM) olarak gönderir, bu
aşamada ECU yerine, diyagnostik test cihazıyla elle bir değer girilmiştir.
Durum 1
1) EGR
sistemine, EGR valfinin %51 açılması için komut verilir.
2) ECU
tarafından hedeflenen (istenen) egr pozisyonu %50,9
3)
Gerçekleşen egr pozisyonu %100. Bu bilgi egr konum sensöründen gelir. Hedeflenen ve gerçekleşen değerler FARKLIDIR.
EGR valfi konum sensörü arızalı olduğu için, gerçekleşen valf açıklığı
pozisyonu %100 olarak sabit kalmıştır.
Durum 2
1) EGR
sistemine, EGR valfinin %1 açılması için komut verilir.
2) ECU
tarafından hedeflenen (istenen) egr pozisyonu %0,7
3)
Gerçekleşen egr pozisyonu %100. Bu bilgi egr konum sensöründen gelir. Hedeflenen ve gerçekleşen değerler FARKLIDIR.
EGR valfi konum sensörü arızalı olduğu için, gerçekleşen valf açıklığı
pozisyonu %100 olarak sabit kalmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder