EGR
valfinin (klapenin) oturma yuvasının kirlenmesi sebebiyle oluşacak olan
olumsuzluk, konum sensörü kullanılmasıyla telafi edilir. Egzoz gazlarının
geçişini kontrol eden valfin (supabın) oturma yüzeyi zamanla kurum-is sebebiyle
kirlenebilir ve valfin kapalı konumdaki pozisyonu değişebilir. Sistem, bu kirlenme
sebebiyle meydana gelen kapalı valf pozisyonunu her motor stop edildiğinde
yeniden belirler; bu işlem motor stop edildiğinde valfin tam açık konumdan tam
kapalı konuma getirilmesi şeklinde gerçekleşir.
Böylece her durumda valfin tam kapalı konumu, yeniden tanımlanır ve bu
yeni referans pozisyonuna göre valf çalıştırılır.
*EGR valfi
konum sensörünün sinyal değerleri, tanımlanmış belirli bir değer aralığında
değişir. Sinaylin bu değer aralığından sapması durumunda, sensör hattında ve
sensörde; kısa devre veya kopukluk arızası teşhisi OBD sistemi tarafından
yapılabilir ve bir arıza kodu (DTC) hafızaya kaydedilir.
*ECU, bir
kablo bağlantısı veya soketteki temas noktalarındaki gevşeklik sebebiyle
meydana gelen sinyal sapmalarını teşhis edebilir, bunun için belirli bir
mantıksal sınama izler, örneğin birkaç kez yolculuk yapılıp tamamlanmasını ve
arızanın tekrarlanma durumunu izler. Arıza geçiciyse, bir süre sonra
kendiliğinden silinir.
*EGR konum
sensörü, egr valfinin arızalı olup olmadığının tespit edilmesini sağlar.
Örneğin tutukluk yapmış veya bir pozisyonda sıkışıp kalmış egr valfinin durumu,
ECU tarafından konum sensörü sayesinde algılanabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder