Kurşun
Asit Akünün Özellikleri:
*Bakım
gerektirir. Elektrolitin durumuna göre su ilave etmek gerekebilir. (Daha sonra
geliştirilen kalsiyumlu aküler bakım
gerektirmez, eleman kapakları da yoktur).
*Çok ağır
ve çok yer kapladıkları için elektrikli araçlarda günümüzde kullanılmaz.
*5-6 yıl
içerisinde kapasitesinin büyük bir kısmını kaybedebilir.
*Akü
kutusu zarar görürse elektrolit sıvısı sızabilir.
Elektrikli
araçlarda günümüzde kurşun asit aküler kullanılmamaktadır. Geçmişte tarihin ilk
seri üretim elektrikli (BEV) aracı olan GM EV1’de ise kurşun asit akü
kullanılmıştır. 1996-1999 yılları arasında 1117 adet üretilen araç, ilk seri
üretim elektrikli araçtır. İki nesil olarak üretilmiştir; ilk nesil 1997 model
660 adettir, ikinci nesil 1999 model ve 457 adettir.
Aracın
birinci neslinde 500 kilo ağırlığında kurşun-asit akü kullanıldı, akü
kapasitesi 16,6 – 18,7 kWh. Menzil: 1999 EPA standardına göre 126km, EPA 2019
standardına göre 89 km’dir.
İkinci
nesil EV 1 araçta “Nikel-Metal Hidrit (NiMH)” bataryalar kullanılmış ve aracın performansı artırılmıştır.
Batarya kapasitesi 26,4 kWh’dir. Menzil: 1999 EPA standardına göre 228km, EPA
2019 standardına göre 169 km’dir. ABD’de büyük sansasyon yaratan araç, daha
sonra GM tarafından toplatılmış ve büyük tepkiler almıştır. Bu araçla ilgili “Who
Killed the Electric Car?”
isimli belgesel film çekilmiştir. Geleneksel araç aküleri hakkında daha fazla bilgi için (Bkz: Akü)
Yorumlar
Yorum Gönder