Sistemdeki sensörlerden gelen sinyaller çoğunca “analog sinyaller”dir. Örneğin 0,3 volt gibi bir değer olsun. ECU, kendi içinde dijital olarak çalışan bir bilgisayardır ve sensörlerden gelen analog sinyalleri algılayamaz. Bu sebeple sensörlerden gelen analog sinyaller, ECU kutusunda bulunan bir “Analog-Dijital Çevirici (A/D Çevirici)” tarafından dijital sinyallere dönüştürüldükten sonra, ECU deki hafıza birimlerine aktarılır ve ECU tarafından okunur.
Örneğin yakıt basınç sensörü, yakıt sıcaklı sensörü, emilen
havanın sıcaklık sensörü, turbo basınç sensörü sinyallerinin tümü analog bir
voltaj sinyalidir; bunlar dijitale çevrildikten sonra ECU de işlenir.
Bununla beraber
ECU sensörlerden gelen dijital sinyaller de vardır, örneğin eksantrik mili
konum sensörü (hall sensörü). Örneğin bazı tip gaz
pedalı konum sensöründen PWM sinyali olarak bir
dijital sinyal ECU’ye geldiğinde, bunun dijitale çevrilmesine gerek yoktur,
direkt olarak ECU tarafından okunabilir. (Bkz: Tüm Sensörler)
Sensörlerden ECU’ye iletilen sinyaller her zaman analog
değildir. Bazı sensörler direkt olarak dijital
sinyal gönderebilirler. Bu durumda bu sensörlerin
sinyallerinin ECU’de dijitale dönüştürülmesine gerek yoktur.
Örneğin:
*Hall efekt prensibiyle
çalışan tip krank mili konum sensörü, direkt kare dalga (dijital) sinyal üretip
gönderir. (Endüktif tip krank konum sensörü
tipi ise, atımlı analog voltaj sinyali gönderir, bu sinyal dijital sinyale
(kare dalga sinyale) dönüştürülür.
*Hall efekt prensibiyle
çalışan tip eksantrik mili (kam mili) konum sensörü, direkt kare dalga
(dijital-sayısal) sinyal üretip gönderir.
*Gaz pedalı konum sensöründen PWM
sinyali olarak bir dijital sinyal ECU’ye geldiğinde, bunun dijitale
çevrilmesine gerek yoktur, direkt olarak ECU tarafından okunabilir.
Bu konu, Elektronik kontrol ünitesinin bir alt konusudur, Ana konu için: (Bkz: Elektronik Kontrol Ünitesi)
Bölüm 1 - 2 - 3
Bölüm 1 - 2 - 3
Sizden Allah razı olsun. Sık kullanılanlardasınız. Bilgiler muhteşem
YanıtlaSilTeşekkürler, iyi okumalar.
SilAllah razi olsun , bu bilgileri cogu yerde bulamiyoruz.
YanıtlaSilmerhaba 2012 ford focus aracımda 2 hafta öncesinde uzun bir yol yaptıktan sonra motor arızası ve ikaz lambası yandı araç çekişden düştü 2 bin deviri geçemiyorum bilgisayara bağladık P0652 arıza kodu çıkıyor sensör devresi b seviyesinde düşük yani 5 voltun altında değer geldiği için bu arıza veriyor. bu arızayı nasıl bulabiliriz sensörleri neresi besliyor acaba arıza oradamı yardımcı olursanız sevinirim. bu arada araç bazen eski durumuna geliyor herşey normal olduğu zamanlar oluyor bir yerde şase var anlamına mı geliyor yardımcı olabilirmisiniz.
YanıtlaSilBasım fena hâlde belada sizinle nasıl iletişime geçebilirim
YanıtlaSil