Mazot Filtre Isıtıcısı - Yakıt Ön Isıtma Sistemi

Mazot çok düşük sıcaklıklarda bulunduğunda, parafin kristalize olarak yakıttan ayrılır ve yakıt filtresinin tıkanmasına sebep olur, bunu önlemek için yakıt ısıtılır. Ayrıca üretimde mazotun içine katkı maddesi de konularak kristallenme azaltılır. Yakıt ısıtıcısı belirli bir sıcaklıkta devreye girer, örneğin 0 derece ve altında. Yakıt ısıtıcısının kumandası ECU ile olabileceği gibi, bi-metal (Termostat - sıcaklığa duyarlı mekanik anahtar) kumandalı da olabilir.
Yakıt Isıtma Sistemi Temel Olarak İki Çeşittir:
*Mekanik (Termostat ile) Yakıt Isıtma Sistemi
*Elektrikli Yakıt Isıtma Sistemi

MEKANİK (TERMOSTATLI) YAKIT (MAZOT) ISITMA SİSTEMİ
Mekanik (termostatlı) yakıt ön ısıtma sisteminin mantığı, yakıt geri dönüş hattından gelen hali hazırda sıcak mazotun ısısından yararlanıp, gönderilen mazotun ve yakıt filtresinin ısıtılmasıdır. Yakıt pompasına gönderilen yakıt, yaklaşık 50 oC kadar ısıtılır. Geri dönen sıcak mazot, filtre üzerindeki termostatlı valf yardımıyla, yakıt deposu yerine tekrar besleme pompasına yönlendirilir.

Valfin, sıcaklığa bağlı olarak açılıp kapanmasını sağlayan parçası;
*Bazı sistemlerde  “bimetal disk ” yapıdadır, sıcaklığa bağlı olarak esner veya düz konum gelir, bir geçiş kanalının açılmasını veya kapanmasını sağlar.
*Bazı sistemlerde sıcaklığa bağlı olarak boyu uzayıp kısalan yapıdadır, bir geçiş kanalını açar veya tıkar.
Mekanik (Termostatlı) Yakıt Isıtıcısının Çalışma Prensibi
YAKIT SOĞUK (10 °C Dereceden Düşük): Sistemden gelen yakıt, depo yerine, tekrar filtrenin  girişine yönlendiriliyor. Böylece sistemden geri gelen yakıt daha sıcak olduğundan, gönderilen yakıt ısıtılmış oluyor. Yakıtın depoya gönderilmeden tekrar yakıt emiş hattına gönderilmesi sadece belirli bir sıcaklık değerinin altındayken gerçekleşiyor.
YAKIT SICAK (20 °C Dereceden  Yüksek): Sistemden geri gelen yakıt yeterince sıcak olduğundan, termostatı kapatıyor, bu durumda yakıt filtre girişi yerine, depoya yönlendiriliyor. Depodan emilen yakıt biraz soğumuş olarak tekrar sisteme basılıyor. Belirli bir sıcaklığı üzerinde (50 °C) tüm yakıt depoya gönderilir.

ELEKTRİKLİ YAKIT (MAZOT) ISITMA SİSTEMİ
Elektrikli yakıt ısıtma sisteminde, yakıt filtresinde elektrikli bir  ısıtıcı bulunur, filtreden geçen yakıt ısıtıldıktan sonra pompaya gönderilir. 
Elektrikli mazot  ısıtıcısını kumanda etmek (açıp kapatmak) için iki farklı yöntemden biri kullanılır:
Elektrikli yakıt ısıtıcısının kumandası:
*ECU kumandasında bir röle ile
*Filtredeki ısıtıcıyı anahtarlayan bir termokontak (termostat) ile.

Yorumlar