Volan Arızası Nedir Nasıl Anlaşılır? Volan Arızasının Belirtileri Sebepleri ve Çözümü

Volan Arızası Nedir Nasıl Anlaşılır? Volan Arızasının Belirtileri Sebepleri ve Çözümü 

Volan Arızası Nasıl Anlaşılır? Volan Arıza Belirtileri:

*Debriyajın kaçırması

*Kalkışlarda titreme

*Volandan ses gelmesi

*Motorun titreşimli çalışması

*Debriyaj pedalında titreme

*Debriyaj balatasının çabuk aşınması 


Volan Arızaları Nelerdir?

*Volanın aşınması

*Volanın yüzeyinin bozulması – dalgalı yüzey oluşması

*Volan yüzeyinin aşırı ısıdan yanması, yüzeyin renk değiştirmesi, özelliğini kaybetmesi

*Volanda kırık veya çatlak meydana gelmesi

*Volan yüzeyinde derin çizikler oluşması

*Volanda dengesizlik (balanssızlık) 


Volan Arızasının Sebepleri ve Çözümleri:

Volan üretim aşamasında mutlaka tam dengeli olmalıdır, volanda balanssızlık titreşimlere, debriyaj kaçırmasına ve debriyaj arızalarına sebep olur. Çözümü volanı taşlatmaktır, düzelmezse değişime gidilir.

Araç sürüşünde aşırı yüklenmeler, ani hızlanmalar, ayağın debriyaj pedalında basılı tutulması, patinajlı kalkış, uzun süreli yarım debriyaj yapılması, debriyaj sistemini bozduğu (balatayı bitirdiği) gibi, volanda da aşınmalara, yüzey bozulmasına, yüzeyini yanmasına, çatlaklara yol açabilir. Balatası bitmiş araç bu şekilde kullanılırsa, balata perçinleri volana sürterek yüzeyini bozar. Her baskı balata değişiminde, volan yüzeyi balata spreyiyle temizlenip kontrol edilmelidir. Bozuk yüzeyli volanlar taşlatılarak tekrar kullanılabilir. Kırık, çatlak, aşırı derin çizikli volanların değiştirilmesi gerekir.

Sadece debriyaj seti değiştirilip, yüzeyi bozuk volan kullanılmaya devam edilirse, titreşim ve kaçırma devam edebilir. 

Volan arızası yolda bırakır mı?

Volan arızası ses, titreşim ve debriyajda kaçırmaya sebep olur, araç servise gidemeyecek kadar kötü duruma düşmediyse, yolda bırakmaz, en kısa sürede servise gitmek gerekir. Sayılan belirtiler aşırı şiddetliyse yolda kalma durumu olabilir. Arızalı volanla araç kullanılmaya devam edilirse, kavrama ve şanzıman arızaları da görülebilir.

(Bkz: Volan Nedir? Çeşitleri Nelerdir?)

(Bkz: Kavrama (Debriyaj) Sistemi)

Yorumlar

  1. Merhabalar
    Öncelikle sorunum konuyla alakasız olacak
    2005 model Ford transit connect 1.8tddi 75 ps araç sahibiyim. Sorunum şu şekilde, araç düz yolda seyir halindeyken vitesi boşa attığımda ya da debriyaj pedalına bastığımda rölanti devri yüksek kalmakta. Araç tamamen durana kadar rölanti devri yaklaşık 1200-1300 devir aralığında kalıyor. Fren pedalına basıp durdurduğumda aracı rölanti devri normale dönüyor. Sadece hareket halindeyken rölanti devri yüksek kalıyor. Ayrıca bazen viteste iken ( vites farketmeksizin) kendi kendine gaz vermiyormuşcasına devir sabit kalıyor. Motor kompresyonu ile yavaşlamıyor yani araç. Bu soruna sebep olabilecek nedenler nelerdir. Aracın hızı ile rölanti devri arasında bi bağlantı var mıdır. Usta usta gezdim hiçbiri de bi çözüm önerisi sunmadı. Böyle binmeye devam edebilirsin problem olmaz dendi. Ayrıca araçta herhangi bir arıza kodu okunmamakta. Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı sorun şu an bendede var . Debriyaj baskı , Balat’a değişmesi ve volantında değişmesi gerekebilir dediler .

      Sil

Yorum Gönder