Yüksek Basınçlı Çift Vanos Sistemi Bmw

Bir önceki versiyonu sınırsız değişken yüksek basınçlı vanos ile farkı, bunda çift vanos olmasıdır, yani hem emme eksantrik milinin hem de egzoz eksantrik milinin zamanlaması ayarlanabilmektedir. Daha düşük yakıt tüketimi, daha düşük emisyon ve daha yüksek motor gücü sistemin sunduğu avantajlardır. Litre başına 100HP güç sınırı bu sistemle aşılmıştır.
*Bmw ilk kez S52B32 motorda bu sistemi kullanmıştır, bu motor 3,2 litre E36 M3 motorudur. Bu motorda strok aynı (86mm) kalırken, silindi çağı 86 mm’den 91 mm’ye çıkmıştır. Motor gücü 321 HP’dir.
*E30 M3 2,3 litre S14 motor 192 HP güç, Vanos yok.
*E30 M3 2,5 litre S14 motor 238 HP güç. Vanos yok.
*E36 M3 3.0 litre S50 motor 286 HP güç. Tekli vanos.
*E36 M3 3,2 litre S52 motor 321 HP güç. Çift vanos (yüksek basınçlı).
*E46 M3 3,2 litre S54 motor 342 HP güç. Çift vanos (yüksek basınçlı).
*E39 M5  5.0 litre S62B50 motor 394 HP güç. Çift vanos (yüksek basınçlı).
*E60 M5 5.0 litre S85 V10 motor 507 HP güç. Çift vanos (yüksek basınçlı).        
*E90 M3 4,0 litre S65 V8 motor 414 HP güç. Çift vanos (yüksek basınçlı).
*E92 M3 GTS  4,4 litre S65 motor 444 HP güç. Çift vanos (yüksek basınçlı).
*F30 3,0 litre turbo beslemeli S55 motor 425 HP güç. Çift vanos (yüksek basınçlı).
  M serisi araçlarda kullanımı devam etmektedir.
 
Sınırsız değişken yüksek basınçlı çift vanos sistemini Bmw ilk kez S52B32 motorda kullanmıştır. M motorlarda kullanımı devam etmektedir. Bir önceki versiyonu sınırsız değişken yüksek basınçlı vanos ile farkı, bunda çift vanos olmasıdır, yani hem emme eksantrik milinin hem de egzoz eksantrik milinin zamanlaması ayarlanabilmektedir, ayrıca bu sistemde iyileştirmeler yapılmıştır. Daha düşük yakıt tüketimi, daha düşük emisyon ve daha yüksek motor gücü sistemin sunduğu avantajlardır. 
Üst konu (Bkz: Bmw Vanos Sistemi)
Ana konu (Bkz: Değişken Supap Zamanlaması)

Yorumlar