NOx
sensörünün elektrik sinyali mikroamper seviyesinde çok düşük değerlerde olduğu
için, uzun kablo hattıyla ECU’ye gönderilemez, bu durumda sinyal bozulur. Bu
sebeple, NOx sensörüyle birlikte, yakınında bir NOx Sensörü kontrol ünitesi
bulunur ve sinyal buraya aktarılır, sinyaller burada değerlendirilir ve daha
sonra Motor ECU’süne iletilir. Değişim durumunda Sensör ve sensor ECU’sü
birlikte değiştirilmelidir.
Azot oksit
sensörleri iki adettir. İlki, SCR katalizöründen önce, DPF’den sonraki konumda
bulunur. İkincisiyse, SCR katalizöründen sonra bulunur.
İlk azot
oksit sensörü, SCR katalizörüne giren azot oksit miktarını algılar ve ECU’ye
iletir. Bu, henüz seçici katalitik indirgemeye sokulmamış azot oksit (NOX)
miktarıdır. Egzoz gazındaki NOx miktarına göre, püskürtülecek adblue miktarı
ECU tarafından ayarlanır.
İkinci
azot oksit sensörü, SCR katalizörünün çıkışında bulunur. Seçici katalitik
indirgeme (SCR) işleminden sonra, yani azot okstiler (NOx) azaltıldıktan sonra,
egzoz gazındaki NOx miktarını algılar ve ECU’ye iletir. Böylece ECU, NOx
emisyonunun yeterince azaltılıp azaltılmadığını denetler ve gerektiğinde adblue
miktarını tekrar uyarlar.
NOx
sensörünün yapısı, geniş bantlı oksijen sensörünün yapısına benzer şekildedir.
NOx sensörünün yapısında: iki bölme, iki difüzyon hücresi (pompa hücresi), çok
sayıda elektrot bulunur. Ayrıca NOx sensöründe de bir sensör ısıtıcısı
bulunmaktadır. Sensör elemanı, zirkonyum dioksittir.
Ana konu: (Bkz: SCR Sistemi)
Yorumlar
Yorum Gönder