Adblue Dozaj Valfi (Adblue Enjektörü) Nedir Nasıl Çalışır?


Adblue enjektörü (Adblue dozaj valfi): Adblue sıvısını egzoz borusuna yaklaşık 5 bar basınçla püskürtür. Dozajlama miktarı motor ECU tarafından hesaplanır ve SCR ECU’süne iletilir. Enjektörü SCR ECU kumanda eder.
Adblue enjektörü (Adblue dozaj valfi), ECU tarafından PWM sinyaliyle çalıştırılır. ECU sinyaline göre, uygun dozajda sıvıyı egzoz gazının içine püskürtür. Adblue sıvısı, egzoz gazının akış yönüne paralel, aynı eksende püskürtülür ve “karıştırıcı”nın da katkısıyla iyi bir karışım sağlanır.
Adblue enjektörü, benzin enjektörüne benzer bir yapıdadır. Basınçlı sıvı hazır halde enjektörün içinde mevcuttur. Enjektörde bir yay tarafından itilerek kapalı tututlan enjektör iğnesi, akışı engeller. Bakır tel sargılardan oluşan manyetik bir bobin (selenoid), enerjilendiğinde mıknatıs etkisi gösterir ve enjektör iğnesini geri çekerek deliklerin açılmasını sağlar, sıvı püskürtülür. ECU, akımı kestiğinde yay kuvvetiyle iğne ileri hareket ederek delikleri kapatır, sıvı enjeksiyonu durur.
Adblue enjektörü (valfi) arızalandığında:
*Adblue enjeksiyonu yapılmaz.
*Egzoz emisyonları artar ve NOx sınır değerleri aşılır.
*Motor arıza lambası yanar.
*Adblue arıza lambası yanar.

 
Ana konu (Bkz: SCR Sistemi)

Yorumlar

  1. dozajlama ventil cok pahalı enjektorün altarnatifi varmı

    YanıtlaSil
  2. Ben önce ad bluyu iptal ettirdim şimdi enjektör takarsam çalışırmı

    YanıtlaSil
  3. Enjöktörü takarsan bile boşuna takmıs olursun öncelikle ed blue yi devreye sokmak lazım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder