Adblue
enjektörü (Adblue dozaj valfi): Adblue
sıvısını egzoz borusuna yaklaşık 5 bar basınçla püskürtür. Dozajlama miktarı
motor ECU tarafından hesaplanır ve SCR ECU’süne iletilir. Enjektörü SCR ECU
kumanda eder.
Adblue
enjektörü (Adblue dozaj valfi), ECU tarafından PWM sinyaliyle çalıştırılır. ECU
sinyaline göre, uygun dozajda sıvıyı egzoz gazının içine püskürtür. Adblue
sıvısı, egzoz gazının akış yönüne paralel, aynı eksende püskürtülür ve
“karıştırıcı”nın da katkısıyla iyi bir karışım sağlanır.
Adblue
enjektörü, benzin enjektörüne benzer bir yapıdadır. Basınçlı sıvı hazır halde
enjektörün içinde mevcuttur. Enjektörde bir yay tarafından itilerek kapalı
tututlan enjektör iğnesi, akışı engeller. Bakır tel sargılardan oluşan manyetik
bir bobin (selenoid), enerjilendiğinde mıknatıs etkisi gösterir ve enjektör
iğnesini geri çekerek deliklerin açılmasını sağlar, sıvı püskürtülür. ECU,
akımı kestiğinde yay kuvvetiyle iğne ileri hareket ederek delikleri kapatır,
sıvı enjeksiyonu durur.
Adblue
enjektörü (valfi) arızalandığında:
*Adblue
enjeksiyonu yapılmaz.
*Egzoz
emisyonları artar ve NOx sınır değerleri aşılır.
*Motor
arıza lambası yanar.
*Adblue
arıza lambası yanar.
dozajlama ventil cok pahalı enjektorün altarnatifi varmı
YanıtlaSilBen önce ad bluyu iptal ettirdim şimdi enjektör takarsam çalışırmı
YanıtlaSilEnjöktörü takarsan bile boşuna takmıs olursun öncelikle ed blue yi devreye sokmak lazım
YanıtlaSil