Yüksek Basınçlı Yakıt Borularının Görevi Yapısı Özellikleri (Common Rail Sistemi)

Yakıt pompasından çıkış yapan yüksek basınçlı yakıt, yüksek basınç borularıyla önce rail’e (yakıt kütüğüne), buradan da enjektörlere aktarılır. Yüksek basınç boruları çelikten üretilmiş, kalın etli (kalın cidarlı) ve esnemez yapıda üretilmişlerdir.
Common rail yakıt sisteminde iki ayrı yüksek basınç yakıt borusu vardır:
*Pompadan rail borusuna giden 1 adet yüksek basınç borusu.
*Rail borusundan enjektörlere giden, enjektör sayısı kadar (Örn 4) yüksek basınç borusu.
Rail’den (yakıt galerisi- rampa), enjektörlere giden yüksek basınç rail borularının hepsinin boyu eşittir, böylece enjektörler arasında yakıt basıncı ve miktarı farkı oluşmasının önüne geçilmiştir. Yüksek basınç boruları, bir sabitleme parçasıyla (agraf) birleştirilip sabitlenmiştir, böylece titreşim ve gürültü azaltılır.
Yüksek basınç borularının uç kısımları havşa başlıdır ve uçlarına bir rekor bağlantı somunu geçirilmiştir. Böylece boruların sızdırmaz şekilde bağlantısı gerçekleştirilir.
Common rail yakıt sisteminde, rail boruları bir kez söküldüğünde tekrar kullanılamaz, yeni rail boruları takılması gerekir. Aksi halde eski borulardaki ve rekorlardaki deformasyon sebebiyle yakıt kaçakları oluşabilir.
Ana konu (Bkz: Dizel Motor Yönetimi)

Yorumlar