Common rail yakıt sisteminde
iki ayrı yüksek basınç yakıt borusu vardır:
*Pompadan rail borusuna giden 1 adet yüksek basınç borusu.
*Rail borusundan enjektörlere giden, enjektör sayısı kadar
(Örn 4) yüksek basınç borusu.
Rail’den (yakıt galerisi- rampa),
enjektörlere giden yüksek basınç rail borularının hepsinin boyu eşittir,
böylece enjektörler arasında yakıt basıncı ve miktarı farkı oluşmasının önüne
geçilmiştir. Yüksek basınç
boruları, bir sabitleme parçasıyla (agraf) birleştirilip sabitlenmiştir,
böylece titreşim ve gürültü azaltılır.
Yüksek basınç borularının uç kısımları havşa başlıdır ve uçlarına
bir rekor bağlantı somunu geçirilmiştir. Böylece boruların sızdırmaz şekilde
bağlantısı gerçekleştirilir.
Common rail yakıt sisteminde,
rail boruları bir kez söküldüğünde tekrar kullanılamaz, yeni rail boruları
takılması gerekir. Aksi halde eski borulardaki ve rekorlardaki deformasyon
sebebiyle yakıt kaçakları oluşabilir.
Ana konu (Bkz: Dizel Motor Yönetimi)
Yorumlar
Yorum Gönder