Yakıt Miktar Ayar Valfi Arızası (Common Rail)


Yakıt ayar valfinin soketi çıkarıldığında (elektriği kesildiğinde) bazı yakıt sistemlerinde valf tamamen AÇIK konuma; bazılarındaysa tamamen KAPALI konuma geçmektedir.  Bu sebeple yakıt ayar valfinin arıza belirtileri – sonuçları, araçlar arasında farklılık gösterir. Örneğin bazı araçlarda (yakıt sistemlerinde) motorun stop etmesine ve çalışmamasına sebep olurken, bazı sistemlerde motor çalışmaya devam etmektedir.
Yakıt ayar valfi soketi çıkarıldığında (elektriği  kesildiğinde) bazı yakıt sistemlerinde valfin konumu şöyledir:
*Bosch CP3.2 – Tamamen açık
*Bosch CP1.H – Tamamen kapalı
*Bosch (DW Dizel) – Tamamen açık
*Siemens – Tamamen kapalı
*Denso – Tamamen açık
Örneğin 2015  corolla d-4d dizel motorda (bosch yakıt sistemi), yakıt ayar valfinin soketi çıkarıldığında motorun çalışmaya devam ettiği, stop etmediği, fakat arıza hafızasına arıza kodu (yakıt sistemi arızası) kaydettiği görülmüştür.
Common rail yakıt sisteminde, ihtiyaç duyulan yakıt basıncı ile, o an üretilen yakıt basıncı sürekli olarak ölçülür ve takip edilir. Talep edilen ile mevcut basınç arasındaki farkın durumuna göre ve yakıt sisteminin türüne göre (ve sistemin nesline göre), motorun çalışması veya çalışmaması durumu değişebilir.
Örneğin Bosch ve Siemens yakıt sistemlerinde:
*Ciddi arızalarda motor stop eder çalışmaz.
*Limit değeri aşan durumlarda (aşırı basınç farklarında), motor stop eder çalışmaz.
*Limit değerler içindeki durumlarda, arıza moduna geçilir, motor gücü sınırlandırılır, motor çalışır.
Yakıt ayar valfi arızalanması durumunda, diyagnostik test cihazında P0089 arıza kodu okunur. Yakıt sistemlerine bağlı olarak bu valfin değişimi yapılabilirken, bazı sistemlerde komple pompanın değiştirilmesi önerilmektedir.  Örneğin denso ve bazı siemens yakıt pompalarında, yakıt ayar valfi değiştirilebiliyor. Değişimden sonra, pompanın yakıt basınç (miktar) ayar valfi için diyagnostik cihazıyla kalibrasyon (uyarlama) işlemi yapmak gerekir.

Yorumlar

  1. öncelikle paylaştığınız güzel ve değerli bilgiler için çok teşekkür derim. SVC valfinin iptal edilmesi durumunda, iptal derken mesela denso marka bir sensör var, fişini söktüm diyelim tamamen açık konumda kaldı valf. bunun araca ne gibi bir zararı olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enjektör rokorlarını patlatır dikkat sensör fisini cekince asla yüksek devirlere cıkmayın

      Sil
  2. Sürekli sensörden kedi sesi geliyor ve ısınınca vuruntu yapıyor sensörü değiştir km yine yaptı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder