Yüksek basınç pompasından gönderilen basınçlı yakıt, rail
borusuna gelir. Rail borusu, gelen basınçlı yakıtı depolar ve enjektörlere
gönderir. Yakıt pompasının yakıtı
pompalaması ve enjektörlerin yakıtı püskürtmesi sırasında oluşan titreşimler,
rail borusu tarafından sönümlenir.
Common rail, boru (silindir) şeklinde veya küre şeklinde
olabilir.
Rail borusunun içinde yaklaşık 16 – 20cm3 yakıt
bulunur.
Motorun rölantide çalışması sırasında rail borusunda
yaklaşık 300-400 bar yakıt basıncı bulunur. Maksimum basınç ise 1600 – 2000 bar
civarındadır.
Sistemin çalışma basıncı çok yüksek olduğundan; sistemde
basınçlı yakıt varken veya motor çalışırken kesinlikle yakıt sistemi
bağlantıları ve rekorları sökülmemelidir. Rail borusunun üzerinde; yakıt basınç sensörü, basınç regülatörü (yakıt basınç kontrol valfi) (çoğu tiplerde), basınç sınırlama valfi (mekanik) (bazı tiplerde) bulunur. İsimlendirmede firmalara göre farklılıklar vardır; Rail Borusu=Yakıt Galerisi=Yakıt Kütüğü=Yakıt Rampası=Ortak yakıt yolu.
Yorumlar
Yorum Gönder