Basınç kontrol supabı, basılan yakıtın basıncı belirli bir
değerin üzerine çıktığında (örneğin 1450 veya 1600 bar). Basınç kontrol valfi,
ECU tarafından kumanda edilmeyen, bir aktivatör
(regülatör) olmayan mekanik (yaylı) bir aşırı basınç sınırlama valfidir.
Elektrik soketi yoktur. Mekanik yaylı bir basınç kontrol
valfinin yay sertliği, eşik basınca karşılık gelecek şekilde seçilmiştir,
basıncın oluşturduğu itme kuvveti, kanalı kapatan yayın sertliğini yendiğinde
valf açılır ve yakıt tahliye edilir. Buna basınç sınırlama valfi de denir.
Rail borusunun ucunda bulunur, içerisinde bir yay ve bir bilye bulunur. Basınç, limit değeri aştığında açılarak yakıtı geri dönüş hattına gönderir.
Rail borusundaki basınç sınırlama valfinin açılıp kapanma
basınçlar:
•Basınç 2300 bar
olduğunda valf açılır.
•Basınç 500 bar olduğunda
valf kapanır. (Denso HP3)
Üst konu (Bkz: Yüksek Basıncın Ayarlanması-Düzenlenmesi)
Ana konu: (Bkz: Dizel Motor Yönetimi-Common Rail)
Yorumlar
Yorum Gönder