Kelebek AÇIK konumda kalırsa:
*Motor stop edildiğinde sarsıntılı bir şekilde durur ve
durma süresi uzar.
*EGR sisteminin çalışması olumsuz etkilenir.
*Dizel partikül filtresi yenileme (rejenerasyon) işlemi
bundan olumsuz etkilenir.
*Belirli bir konumda sıkışıp kalırsa, çeşitli yük
şartlarında fazla egzoz gazı emme manifolduna yönlendirilebilir (yanlış EGR
oranı sebebiyle), bu durumda fazladan yakıt püskürtülmüş olacak ve motor siyah
duman atacaktır, bunu önlemek için sistem motor gücünü sınırlandırabilir.
Kelebek KAPALI konumda kalırsa:
*Motor çalışmaz.
Emme manifoldu kelebeği (stop klapesi)
arıza sebepleri:
*Selenoid valfin arızalı olması. Katalog değerine bakılarak
valfin direnç değeri ölçülür ve arıza teşhisi yapılabilir (kısa devre veya
kopukluk).
*Selenoid valfin kablo-soketinde veya valfin kendisinde;
kısa devre, kopukluk, şasiye kaçak, gevşeme-oksitlenme olması.
*Elektrik motorlu klapeyse, elektrik motorunun arızalı
olması.
*Vakum hortumlarında delik-çatlak-yırtık-yerinden çıkmak
durumu.
*Kelebeğin (klapenin) sıkışıp kalması (mekanik arıza).
(Bkz: Dizel Motor Emme Manifoldu Kelebeği/Stop Klapesi)
Bölüm 1 - 2
(Bkz: Dizel Motor Emme Manifoldu Kelebeği/Stop Klapesi)
Yorumlar
Yorum Gönder