Emme Manifoldu Kelebeği (Stop Klapesi) Arızası

Dizel motor emme manifoldu kelebeği (stop klapesi) arızalandığında;
Kelebek AÇIK konumda kalırsa:
*Motor stop edildiğinde sarsıntılı bir şekilde durur ve durma süresi uzar.
*EGR sisteminin çalışması olumsuz etkilenir.
*Dizel partikül filtresi yenileme (rejenerasyon) işlemi bundan olumsuz etkilenir.
*Belirli bir konumda sıkışıp kalırsa, çeşitli yük şartlarında fazla egzoz gazı emme manifolduna yönlendirilebilir (yanlış EGR oranı sebebiyle), bu durumda fazladan yakıt püskürtülmüş olacak ve motor siyah duman atacaktır, bunu önlemek için sistem motor gücünü sınırlandırabilir. 


Kelebek KAPALI konumda kalırsa:
*Motor çalışmaz.
Emme manifoldu kelebeği (stop klapesi) arıza sebepleri:
*Selenoid valfin arızalı olması. Katalog değerine bakılarak valfin direnç değeri ölçülür ve arıza teşhisi yapılabilir (kısa devre veya kopukluk).
*Selenoid valfin kablo-soketinde veya valfin kendisinde; kısa devre, kopukluk, şasiye kaçak, gevşeme-oksitlenme olması.
*Elektrik motorlu klapeyse, elektrik motorunun arızalı olması.
*Vakum hortumlarında delik-çatlak-yırtık-yerinden çıkmak durumu.
*Kelebeğin (klapenin) sıkışıp kalması (mekanik arıza).
(Bkz: Dizel Motor Emme Manifoldu Kelebeği/Stop Klapesi)
Bölüm 1 - 2

Yorumlar