Elektrikli Mazot Pompası - Dizel Elektrikli Besleme (Transfer) Pompası


Bazı yakıt sistemlerinde, depodaki yakıtı yakıt besleme hattına göndermek için depo içinde elektrikli yakıt pompası kullanılır.  Pompa bir modül halinde bulunur ve modülde bir şamandıra tertibatı (yakıt seviye sensörü) vardır, bu sayede depodaki yakıt seviyesi ECU’ye ve sürücüye bildirilir. Elektrikli yakıt pompası yakıtı yaklaşık 5 bar basınçla basar. Her dizel motorda elektrikli yakıt pompası yoktur. Depoda bir elektrikli besleme pompası olması, sistemde hava oluştuğunda, bu havanın elle alınması zorunluluğunu ortadan kaldırmıştır.
Dizel motorlarda kullanılan elektrikli yakıt pompası, farklı amaçlarla kullanılabilmektedir:
*Bazı dizel araçlarda depodaki elektrikli yakıt pompası, sadece kontak açıldığında belirli bir süre çalışır ve motor çalıştıktan sonra elektrikli pompa durur. Bunun amacı, motoru ilk çalıştırmada kolaylık olması (çabuk çalışması) içindir. Yüksek basınç pompasındaki mekanik besleme pompası çalışmaya devam ederek, yakıt beslemesini sağlar. 
*Bazı dizel araçlarda kullanılan elektrikli yakıt pompası, mekanik besleme pompasının yerini almıştır. Bunlarda yüksek basınç pompasında bulunan mekanik besleme (transfer) pompası yoktur, yüksek basınç pompasına yakıt beslemesi elektrikli yakıt pompası tarafından yapılır.
Depo içerisinde elektrikli yakıt pompası bulunan araçlarda, filtre veya depo içerisindeki pompa modülünde, yakıt basıncını sınırlayan-düzenleyen bir valf vardır. Filtre üzerinde bulunan bir basınç regülatörü, yakıt basıncını sabit tutar. Bu, bazı sistemlerde depo içinde bir “basınç sınırlama valfi” olarak bulunur, yakıt basıncını 8,5 bar’la sınırlar. Böylece hava besleme hattında bir tıkanıklık veya borularda ezilme olması durumumda, boruların patlaması önlenir.
*Bazı dizel araçlarda hem mekanik besleme pompası hem de elektrikli besleme pompası vardır ve motor çalışırken her ikisi de sürekli çalışmaya devam eder.

Yorumlar