Dizel
motor gürültüsünü – titreşimini ve tutuşma gecikmesini azaltmak için;
*Common rail yakıt sisteminde yakıtın püskürtülme basıncı yükseltilmiştir, böylece yakıt
daha iyi atomize olur, daha iyi ve daha
sessiz bir şekilde yanar.
*Düşük motor yükü ve rölanti devirlerinde, ana
enjeksiyondan önce “ön enjeksiyon”
yapılır.
Dizel motorda püskürtülen yakıt, silindir içerisinde yanma
odasının her noktasında “aynı anda” patlayarak yanmaktadır. Bu yanma-patlama
şekli, dizel motorun gürültülü ve titreşimli (darbeli) çalışmasına sebep olur.
Dizel motorlardaki yüksek sıkıştırma oranı da bu etkiyi arttırır. Benzinli
motordaysa yakıt, bujide çakan kıvılcımla bir alev çekirdeği oluşturur ve bu
alev perdesi “düzenli olarak yayılarak” silindir içerisinde ilerler, böylece
yanma daha sessiz ve daha az titreşimli (darbesiz) gerçekleşir.
Dizel motorlar en fazla gürültü ve titreşimi düşük motor
devirlerinde ve rölanti devrinde yaparlar. Enjektörler ana enjeksiyon dışında,
ana enjeksiyondan hemen önce bir ön enjeksiyon yaparak, yanmanın daha sessiz ve
titreşimsiz gerçekleşmesini sağlarlar.
(Bkz: Dizel Tutuşma Gecikmesi - Enjeksiyon Avansı ve Zamanlaması)
(Bkz: Dizel Tutuşma Gecikmesi - Enjeksiyon Avansı ve Zamanlaması)
Yorumlar
Yorum Gönder