Dizel motorda enjeksiyon miktarının belirlenmesinde, bazı
ince ayarlamalar ECU tarafından gerçekleştirilir.
Gaz pedalına aniden basılması veya aniden bırakılması
durumunda sarsıntıyı önlemek amacıyla, enjeksiyon daha kademeli yükseltilip
azaltılır.
Motorun çalışma ömrü boyunca, silindirlerdeki sürtünmeler
farklı miktarlada etki eder, ayrıca yanma sırasında da her silindirde üretilen
tork bir birine tamamen eşit olmaz. Bu durum motorun vuruntulu çalışmasına yol
açar. Bunu önlemek amacıyla yakıt enjeksiyonu her bir silindir için farklı
miktarlarda olmak üzere ECU tarafından ayarlanır. ECU, her silindir için çok az
miktarlarda da olsa farklı miktarda yakıtın püskürtülmesini sağlar. Motor
kontrol ünitesi (ECU), hangi silindirin daha fazla tork ürettiğini, hangi
silindirin daha az tork ürettiğini, krank mili konum sensörünün sinyallerinden
anlar. Her bir silindirde meydana gelen patlama sonrasında oluşan krankta
meydana gelen dönüş hızı farkını tespit eder, buna göre enjeksiyonda küçük
düzeltmeler yapılır.
Ana konu (Bkz: Dizel Motor Yönetimi)
Yorumlar
Yorum Gönder