P0132 Oksijen Sensörü Yüksek Voltaj
Sinyali (Blok 1 Sensör 1)
Katalitik konvertörden önceki birinci oksijen sensörünün ECU’ye gönderdiği voltaj sinyali
çok yüksek olduğunda ve yüksek voltaj sinyali uzun süre gelmeye devam
ettiğinde, sistem P0132 arızasını kaydeder. Uzun süre bu arıza giderilmeden
araç kullanılmaya devam edilirse, katalitik konvertör zarar görebilir. Çift
bloklu V motorlarda ikinci blok için ban 2 (blok 2) ifadesi kullanılır,
buradaki sensörün arıza kodu “P0152 Oksijen Sensörü Yüksek Voltaj Sinyali (Blok 2 Sensör 1)” olarak ifade edilir, P0132
ile P0152 arızalarının içeriği aynıdır.
P0132 Arızasının Belirtileri
*Sürücü
tarafından belirgin bir arıza hissedilmeyebilir.
*Motor
arıza lambası yanar.
*Yakıt
tüketimi artar.
P0132 Arızasının Sebepleri
*Oksijen
sensörünün ısıtıcı devresi arızalı/kısa devre var.
*Oksijen
sensörünün kablo-soket bağlantılarında kısa devre, kopukluk, gevşeme, korozyon,
temassızlık.
*Yakıt
enjeksiyon sisteminde arıza olması, ateşleme sisteminde arıza olması, hava emiş
sisteminde arıza olması veya motorda mekanik bir arıza (supap sistemi vb.)
olması (öncelikle bu arızalar giderilmeli).
(Bkz: Oksijen Sensörü)
(Bkz: Tüm OBD Arıza Kodları)
Merhaba, 1.6tdi aracimda egr degisimi yapildi ve partikul filtresi temizligi yapildi.sonrasinda p0132 lambda sondasi yuksek voltaj uyarisi pasif olarak gorundum hatayi sildik sonra tekrar cikti.bir sure kullandim motor lambasi söndü sonra tekrsr hatayi sildik ve biraz yol gittikten somra yine ayni lamba yandi ve yine ayni sorun pasif olarak gorunuyor. Sorun neden kaynaklaniyor olabilir sensör arızası yada partikul temizliginden etkilenmis olabilir mi?
YanıtlaSil