Kavramada Kaçırma Nasıl Anlaşılır? (Debriyaj Kaçırma Belirtileri)
Sanayide;
kavrama, baskı balata, debriyaj aynı
anlamda kullanılmaktadır.
*Özellikle
yokuşlarda araç dururken kaldırmaya çalışıldığında araç kalkışta zorlanıyorsa,
yani motor dönüyor fakat araç ilerlemiyorsa, kavrama kaçırıyordur. Yokuşta
aracı kaldırırken kavrama kaçırdığında,
hafif bir titreşim, motor devri düşmüyorken aracın hareket etmemesi,
aracın geri kaçması, balatanın kaçırması sebebiyle (balatanın sıyırması) balata
yanık kokusu gelmesi gibi durumlar, kavramanın kaçırdığını gösterir.
*Kavramanın
kaçırdığını anlamak için sürücüler tarafından basit bir test de yapılabilir
(baskı-balata testi). Araç duruyorken el freni çekilir, araç yüksek bir vitese
takılır (3-4-5), bu durumda bir miktar motor devri arttırılarak, ayak
debriyajdan yavaşça çekilir, araç kaldırılmaya çalışılır. Eğer debriyaj
çekilirken motor devri düşüyor ve araç stop etme eğilimine giriyor ve stop
ediyorsa, kavrama (baskı-balata) sağlamdır. Eğer ayak debriyajdan çekilirken
motor devri pek düşmüyor, araç stop etme eğilimi göstermiyorsa, baskı balata
kaçırıyor demektir.
*Araç viteste
(2-3. Viteste) yokuş yukarı çıkarken aniden gaz verildiğinde, motor devri
yükseliyor (araç bağırıyor) fakat hız artmıyorsa, kavrama kaçırıyordur.
*Debriyaj
pedalı çok yukarıda kavramaya başladığında, kavramanın kaçırma eğilimi artmış
demektir.
Baskı Balata (Kavrama) Kaçırmasının Sebepleri Nelerdir?
*Kavramanın (debriyajın)
kaçırmasının en büyük sebebi, debriyaj
balatasının çok aşınmış veya bitmiş olmasıdır. Balata değiştirilerek sorun
çözülmektedir, bu değişimde genellikle balatayla birlikte, balatayı volana
bastıran baskı (baskı diski) de set olarak değiştirilmektedir.
*Debriyaj
balatası yağlanmıştır, bu durumda balata değiştirilmelidir. Yağlanmanın sebebi
araştırılmalıdır; şanzımandan ve volan tarafından (krank keçesinden) yağ
geliyor olabilir.
*Debriyaj
pedalı boşluk ayarı yanlış yapılmıştır ve bozulmuştur, bu durumda sürücü
debriyaj pedalına basmamasına rağmen, sanki basıyormuş gibi; debriyaj bilyası,
baskı plakasındaki ayırma parmaklarına baskı yapar, bu durumda balatayı volana
iten kuvvet azalmış olur ve kavrama kısmen ayrılmış olur. Yani balata volanla
birlikte dönmesi gerekirken, düşük baskı sebebiyle volanın üzerinde
kayarak-sürtünerek çalışır, bu debriyajın kaçırması demektir. Bu durumda balata
aşırı ısınır, aşınır hatta yanar. Değiştirilmesi gerekir.
*Baskı
plakası, baskı yayları aşınmış olabilir, baskı parmakları eğilmiş-kırılmış
olabilir. Bu durumda baskı-balata set olarak değiştirilmelidir.
(Not: Baskı
balata değişiminde mutlaka volan yüzeyi kontrol edilmelidir, çizikler,
eğiklikler (bombe) varsa taşlamaya gönderilmelidir. Çatlak-kırık vb olması
durumunda volan da değiştirilmelidir. Bozuk yüzeyli volan, en kısa sürede
tekrar debriyaj arızasına sebep olur)
*Debriyaj
pedalı serbestçe çalışmıyordur, pedalın mekanik bağlantısında tutukluk vardır,
geri getirme yayları çıkmış-kopmuş-eskimiş olabilir. Pedalın serbestçe
çalışmasını sağlayan ve bağlantı elemanların kullanılan plastik-kauçuk burçlar
da kontrol edilmeli, kırık-bozuksa değiştirilmeli, kurumuş-yağsız kalmışsa,
gres veya SAE 10 numara yağ ile yağlanmalıdır. Pedalın tutukluk yapıp serbest
çalışmaması durumunda pedal tam olarak serbest (yukarı) pozisyona gelemez ve
yine kısmi debriyaj halinde kaçırma meydana gelecek, balata aşınacaktır. Debriyaj
telli veya hidrolik kontrollü debriyaj olması fark etmez.
*Motor
bağlantı kulaklarında kopma-gevşeme olması durumunda da kavrama kaçırabilir.
Motor kulakları (takozları), motoru aracın gövdesine bağlayan kauçuk ve
cıvatalı parçalardır. Bu parçaların bozulması motorun pozisyonunu değiştirir,
motor(volan) ve kavrama tam olarak merkezlenmiş halde yani bir eksen üzerinde
çalışır. Bozuk-kopan motor kulakları
sebebiyle, motorun konumu kayarsa debriyaj kaçırır. (Bakınız: Vites Kutusu-şanzıman Arızaları)
Debriyaj Balatasının Aşındığı Nasıl Anlaşılır?
Yukarıda detaylı olarak anlatıldığı gibi, balata
aşındığında (incelik çok az kaldığında) debriyaj kaçıracaktır. Aynı zamanda
debriyaj kaçırdığında da balata daha çabuk aşınacaktır.
Debriyaj Balatasının Çabuk Aşınmasının Sebepleri Nelerdir?
*Sürücünün
ayağını sürekli debriyaj pedalının üzerinde bekletmesi, kavramanın kaçırmasına
ve bunun sonucu balatanın çabuk aşınmasına sebep olacaktır.
*Aracın
sürekli dur – kalklı kullanılması, sürekli şehir içinde kullanılması.
*Aracın
sürekli agresif-sportif kullanılması, sık sık hızlanma ve fren yapılması.
*Çok sık ve
sert biçimde vites değiştirilmesi.
*Aracın
patinaj yaptırılarak kaldırılması, yokuşlarda aracı kaldırırken uzun süreli debriyaj
yapılması, aracı hafif yokuşta debriyajda (yarım kavrama pozisyonunda)
bekletmek.
*Volan
yüzeyinin pürüzlü, çatlaklı veya çapaklı olması. Balata sürtünürken aşınmayı
arttıracaktır.
*Balatalı
diskin (kavrama diskinin) çarpık olması, baskı plakasının çarpık olması.
*Baskı
plakasındaki baskı yaylarının zayıflamış olması. Bu durumda balatayı volana
yeterince kuvveti bastıramayacak ve balata kaçıracak-sıyıracaktır, bunun
sonucunda balata çabuk aşınır.
*Pedal
bağlantılarının sağlam ve düzgün olmaması, pedal boşluk ayarının bozuk olması.
Debriyajdan Ses Geliyor - Kapma Yapıyor (Baskı Balatadan Ses Gelmesi ve Aniden Kavraması)
*Debriyaj pedalı çubuk bağlantılarında tutukluk olup
olması, debriyajın aniden kavrama yapmasına sebep olabilir. Bağlantı çubukları,
burçlar, teller, yaylar kontrol edilmeli.
* Motor kulaklarında boşluk veya kırık olması (motor ve
şanzımanın hizasının-ekseninin bozulması). Şanzıman ve motor bağlantısında,
kavramanın tam olarak merkezlenerek takılması (merkezleme malafası veya klavuz
mil ile) ve şanzımanın bağlantısının düzgün yapılması şarttır. Aksi halde ses
ve kapma yapabilir.
* Debriyaj balatasının greslenmiş olması, balata
yüzeyinin camlaşmış olması, kavrama diskinin (balataların üzerine perçinliği
olduğu) yastık diskinin eğilmiş olması, balataların yastık disk üzerinde
gevşemiş-boşluk yapması (perçinlerin kopması); debriyajın aniden kavrama –
kapma yapmasına veya ses yapmasına sebep olabilir. Değiştirilmesi gerekir.
*Kavrama diskinin (balatalı diskin) göbeği frezelidir ve
yine frezeli olan şanzıman giriş mili (priz direk mili) üzerinde, debriyaj
pedalına basılıp-bırakılınca, ileri-geri hareket eder, böylece volana
bastırılır (kavraşma) veya ayrılır (debriyaj). Yani balatalı disk (kavrama
diski), vites kutusu giriş mili üzerindeki frezeli kısımda serbestçe ileri-geri
hareket edebilmelidir. Eğer bu kısım yağsız kalmışsa veya bir sıkışma olmuşsa,
hareket kısıtlanır veya tutukluk yapar, bu da debriyajın tutukluk yapmasına,
kalkışlarda aracın aniden ileri atlama yapmasına sebep olur.
Debriyaj Ayırmıyor - Araç Vitese Zor Geçiyor - Vitese Geçerken Ses Yapıyor
Bir aracın debriyajının tam ayırıp ayırmadığını anlamak
için, aracın vitesini boşa alın ve rölanti devrini devir saatinden okuyun, daha
sonra debriyaja basarak aracı 1. Vitese alın, ve bu haldeyken rölanti devrinin
düşüp düşmediğine – dalgalanma yapıp yapmadığına bakın. Eğer araç viteste ve
debriyaja basılıyken devir düşüyorsa, debriyaj-kavrama tam ayırmıyor demektir.
Bir araçta vites geçişlerinde (tüm viteslerde) zorluk
yaşanıyor ve ses geliyorsa, bunun sebepleri;
-şanzıman yağı bitmiş-bozulmuştur.
-debriyaj tam ayırmıyordur.
-debriyaj bilyası bozuktur.
Eğer sadece belirli viteslere zor geçiyorsa (1-2 veya 3-4
gibi), diğer viteslere rahat geçiyorsa, bu durumda aracın debriyajında bir
sorun yoktur, ilgili vitesin senkromeçlerinde arıza vardır, senkromeçin
değişmesi gerekir.
Debriyajın ayırmama
sebepleri nelerdir?
*Debriyaj pedal boşluk ayarı bozuktur, boşluk çok
fazladır,
*Hidrolik kontrollü debriyaj varsa (debriyaj teli yok),
debriyaj hidrolik sistemi hava yapmıştır, havasının alınması gerekir. Hidrolik
borularda yağ kaçağı olabilir. Hidrolik yağ deposunda yağ bitmiş olabilir.
(bazı araçlarda fren hidrolik deposu ve debriyaj hidrolik deposu ortak tek bir
kutudur)
*Hidrolik debriyajlı (debriyaj teli yok) araçlarda, bir
merkez silindir (pedalın yakınında) ve bir de ayrıma çatalını hareket ettiren
ayrıma silindiri (aşağıda şanzıman-motor bağlantısında) vardır, bu
silindirlerden biri arızalı olabilir. Bazı araçlardaysa, ayırma silindiri
yerine, hidrolik debriyaj bilyası kullanılır, bunlarda ayrıma çatalı yoktur, debriyaja
basınca hidrolik silindirli debriyaj bilyası direkt baskı parmaklarını içeri
bastırır ve kavramayı ayırır, bu parça da arızalanmış olabilir.
*Baskı plakasındaki ayrıma parmakları (diyafram yaylar)
bozulmuş-kırılmış olabilir.
*Baskı plakası eğilmiş olabilir veya kavrama diski
(balata) gevşemiş olabilir.
*Yine kavrama diskinin frezeli göbeği, priz direk milinin
frezeli kısmı üzerinde tutukluk yapıyor (rahat kayamıyor) olabilir, bunun
sebebi yağsız kalması veya frezeli yüzeylerin bozulmuş-eğilmiş-kırılmış olması
olabilir. Yağsız kalmışsa yağlanır. Frezeli mil veya göbek, hangisinin
frezeleri bozulmuşsa değiştirilmesi gerekir.
*Motor bağlantı kulağının kopması-çıkması.
Debriyajdan (Kavramadan) Ses Geliyor - (Debriyaj Bilyası Arızası)
Debriyaj sisteminden ses gelmesi durumunda ilk önce
bakılması gereken nokta, sesin tam olarak hangi pozisyonda geldiğidir. Vites
boştayken mi? Vitesteyken ve debriyaja basılıyken mi? Vitesteyken debriyaja basılmamışken
mi? Tam olarak debriyaja basarken veya bırakırken mi ses geliyor? Bu sorulara
göre cevaplar değişecektir.
Kavramadan gelen seslerin sebepleri şöyledir:
*Yolda giderken ses geliyor ve vites değiştirmek için
debriyaj pedalına basınca ses kesiliyorsa; bu ses şanzımandan geliyordur,
kavrama-debriyaj sisteminde bir sorun yoktur.
*Araç çalışmıyorken, debriyaj pedalına basıp bırakırken
ses geliyorsa, bu ses pedalın mekanik bağlantılarından geliyordur,
baskı-balatadan değil. Pedal bağlantılarındaki eğilmeleri, burçlardaki yağsız
kalmaları, burçların sağlamlığını kontrol edin, gereken yerleri yağlayın.
*Araç çalışırken - yolda giderken, debriyaja basıldığında
ses geliyorsa (ötme sesi gibi), debriyaj bilyası (debriyaj rulmanı)
bozulmuştur. Debriyaj bilyası söküldüğünde, elle çevrildiğinde pürüzsüz ve
sessizce dönebilmeli, böyle olmuyorsa yağlanmalı, yine de düzelmezse
değiştirilmesi gerekir.
*Araç viteste, debriyaja basılı değil, yolda giderken
baskı balatadan ses geliyorsa; kavrama diski frezeli göbeği veya frezeli priz
direk milinin frezeli kısımları aşınmış olabilir. Aşınan parça değiştirilir.
*Kavrama diski (balatalı disk) üzerinde bulunan damper
yayları kırılmış olabilir, kavrama diski değiştirilmelidir.
*Motor – şanzıman eksen kaçıklığı olması, motor kulaklarının
kopması gevşemesi.
*Araç viteste, durur pozisyonda ve debriyaj pedalına
basılıyken bir ötme sesi geliyorsa bu ses; priz direk milinin ucunun, volanın
göbeğindeki yatağından geliyor olabilir. Volanın merkezindeki bu yatak yağsız
kalmışsa yağlanır, burç bozulmuşsa burç değiştirilir.
Debriyaj Bilyası Neden Bozulur?
Debriyaj bilyasının en yaygın arıza sebebi, yağsız kalması ve aşınması veya ayağın debriyaj pedalının üstünde bekletilmesi sebebiyle ayırma yaylarına sürtmesi ve aşınmasıdır. Debriyaj bilyası arızalanırsa, pedala basınca ötme sesi yapar.
Debriyaj Pedalı Sertleşiyor (Debriyaj Pedalı Çok Sert)
Debriyaj pedalı sertleşip, basmak için normalden daha
fazla kuvvet gerekiyorsa, sistemde bir sorun var demektir.
*Debriyaj pedalı bir yere takılıyor, sürtüyor olabilir,
*Debriyaj pedalı geri getirme yayları ayarsız-bozuk,
plastik-kauçuk burçları bozulmuş, yağsız kalmış olabilir.
*Debriyaj pedalı teli paslanmış-sıkışmış-tutukluk yapıyor
olabilir. Debriyaj teli değiştirilmelidir.
Hidrolik kontrollü debriyaj sistemlerinde, debriyaj teli
yoktur. Hidrolik hortum ve silindirler vardır ve bu pedalın çalışması çok
yumuşaktır. Hidrolik kumandalı debriyajda pedal sertleşmesi oluyorsa, hidrolik
silindirlerde (ana silindir veya itici silindir) bulunan pistonlar sıkışmış olabilir.
Debriyaj Pedalı Titriyor (Debriyaj Pedalı Neden Titrer)
Debriyaj pedalına hafifçe basıldığında çok az bir
titreşim hissedilmesi normaldir. Fakat titreşim fazlaysa bir arıza olduğu
anlamına gelir. Arıza durumunda debriyajda titreme olayı klasik debriyaj telli araçlarda
hissedilir, hidrolik kumandalı debriyaj olan araçlarda pedal titremesi olamaz,
çünkü baskı-balatayla pedal arasında mekanik bir bağlantı yoktur, hidrolik
basınçla kumanda edilir.
Debriyaj pedalı titreşiminin sebepleri şunlardır:
*Motor ve şanzıman aynı eksende değildir; motor kulakları
kırılmış gevşemiş olabilir, şanzıman motor bağlantı civataları gevşemiş
olabilir, baskı balata toplanırken merkezleme yapılmadan toplanmış olabilir.
Eksen kaçıklığı giderilmelidir.
*Volanın yerine düzgün takıldığı, eğik-bükük-çizik
olmadığı kontrol edilmeli. Volan yalpa yapmadan dönüyor olmalıdır. Aksi halde
pedalda titreşim olur.
*Kavrama diski (balatalı disk) ve/veya baskı plakası
çarpık olabilir.
*Baskı plakasındaki ayırma parmaklarının ayarsız olması,
eğik olması, kırık veya çatlak olması gibi durumlar titreşimlere sebep olur.
KARDEŞİM ÇOK GÜZEL BİR SİTE.
YanıtlaSilAMA SANIRIM SON ZAMANLARDA İLGİLENMİYORSUN.
YENİ KONULAR YENİ BİLGİLER BEKLİYORUZ.
SEN GERİ DÖNÜŞ OLMADIĞINA BAKMA BİRÇOK KİŞİ BU BİLGİLERDEN FAYDALANIYORDUR.
SEN PAYLAŞIMA DEVAM ET LÜTFEN.
Merhaba,
SilGüzel yorumlarınız için teşekkürler.
Yeni konularda çokça yazmaya devam ediyorum, sadece bir süre daha beklemede kalacak site, yakında çok daha fazla içerik yayınlanacak. Takipte kalın.
gerçekten çok faydalı. emeğinize sağlık.takipteyiz.
SilOtomobil Teknoloji merhabalar
YanıtlaSilçok açıklayıcı bilgiler paylaşılmış. ancak benim araçtaki gözlemledigim arızayı (debriyajdan gelen ses) yazıda bulamadım. araç park halinde, çalışırken ve vites boşta; debriyaja basılıyken herhangi bir ses yokken debriyajı bıraktıgımda sürtünme sesi geliyor. benim arıza neyle alakalı? bilgilendirirseniz cok sevinirim. teşekkurler...
Merhaba,
SilMotor çalışır, vites boşta, ayak debriyajdan çekili haldeyken ; motor hareketi şanzımana iletiliyor ama şanzımandan aks milletine iletilmiyor demektir. Debriyaja basılınca motor hareketi şanzımana iletilmiyor demektir, tam bu anda ses kesildiğine göre sesin kaynağı kavrama olmamalı, sesin kaynağı şanzıman olmalı , mantık bunu gerektiriyor.
Ses şanzımandan geliyorsa, giriş mili yatağından olabilir.
Bu ses belki yolda giderken araç vitesteysen de oluşuyordur ama motor sesinden duyulmuyor olabilir, eğer böyleyse yine şanzımanın içindeki mil yataklarından, senkromeçlerden sürtünme sesi geliyor olabilir.
Yoldayken bu ses kesinlikle gelmiyorsa, yine baştaki şartlar için konuşursak, vitesin boştaki konumunda, şanzımanın içindeki çatallar senkromeçleri tam orta (boş) konuma almıyorsa, sürtünme sesi oluşabilir, bunu anlamak için debriyajı bıraktığınızda rölanti devri dalgalanıyor mu? Buna da bakın, varsa, şanzımanda bir sürtünme olduğu ihtimali güçlenir.
Kesin sonuç için şanzımanın indirilmesi gerekebilir maalesef , önce kavrama ve bilya ve ayırma çatalı, bunlar tamamsa şanzımanın incelenmesi gerekir.
Baskı balatada (kavramada) salgı-kaçıklık varsa bu da sese sebep olabilir, yani sorunun kaynağı olarak kavrama kesin değildir demeyelim yine de.
Silcevap icin cok tesekkur ediyorum. dediginiz gibi debriyajı bıraktıgımda devir dalgalanması oluyor (yani araç yuke giriyormuş gibi), ayrıca arac hareket halindeyken de aynı olay devam ediyor. sanırım şanzumanda bir surtunme var.
YanıtlaSilMerhaba...
YanıtlaSil2005 model Doblo 1.9jtd aracım var..
Baskı balata takım olarak orjinali ile 3 ay kadar önce değiştirildi..
Bu değişimden sonra bir problem yokken şimdi
1.viteste kalkış yaparken araç aşırı şekilde titreme yapıyordu..
Debriyaj üst merkez değiştirildi..Problem %80 düzeldi.Ama azda olsa kalkış yaparken azda olsa titreme var..
Bu problem debriyaj alt merkez ile de alakalı olabilirmi..?
Bu kunuda fikirlerinizi bekliyorum..
Merhaba,
SilEvet debriyaj alt merkezinden olabilir veya hidrolik hat hava yapmış olabilir, hava yapmışsa hava alma işlemi sorunu çözecektir.
Merhaba. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Ancak benim farklı bir problemim var yardımcı olursanız sevinirim. yolda giderken yatak vurmasına benzer bir ses oluyor özellikle yokuş çıkarken daha belirgin oluyor. Debriyaja bastığımda ses kesiliyor. her zaman olmuyor ama olduğu zaman devamlı ses geliyor. Önce yüksek viteste oluyor sonra birinci viteste bile ses geliyor. Vuruntu sesi devirle orantılı geliyor. Aracı bir gün kadar kullanmayıp tekrar kullandığımda ses gelmiyor. ancak uzun yolda 2 saat kadar kullandıktan sonra başlıyor ve aracı bırakana kadar devam ediyor ve sarsıntıda yapıyor. ön takım zannettim ve ön takımı kontrol ettirdim üst salıncaklar ve viraj demir lastiklerinin eskimiş olduğunu söylediler. Ama ön takım arızası olsa sürekli ses yapması gerekmez mi ve debriyaja basınca sesin kesilmesi ön takımla alakalı olabilir mi?
YanıtlaSilBende sorunumu maalesef bulamadım 2016 1.4 tsi leon fr aracım 4000km den beri her kontağı kapattığım zaman kapatır kapatmaz motor gücü kestiği an her durumda araç boşta pedala basmazken araç viteste pedala sonuna kadar basılı araç boşta pedala sonuna kadar basılı farketmeksizin ses geliyor kapatır kapatmaz böyle nasıl diyim vik diye
YanıtlaSilMerhaba, araç rolantida çalarken ses yapıyor.Gaz yükselince sanki kesiliyor. Ayak debriyajda iken ses geliyor ama ayak debriyajdan çekilince kesiliyor. Rampa çıkarken ses çok geliyor.Yokuş aşağı inerken ses gelmiyor. Düz yolda da fazla gelmiyor. Ancak kalkış yaparken bariz ses geliyor. Problem Nedir? Birde 300 km kadar yola gitmem lazım bir sıkıntı olur mu? Araba 2009 skoda oktavia. Acil yardım bekliyorum.
YanıtlaSilBu bilgileri derleyerek burada paylaşmanız çok iyi olmuş. Gerçekten yararlı bilgiler. Tsk.
YanıtlaSilmerhaba benim bir sorum var. aracım fiesta 2004 benzinli araç çalıştıktan sonra vites değiştirirken istop etmesinin nedeni nedir acaba? sorunu nasıl giderebilirim? teşekkürler.
YanıtlaSildebriyaj pedalı boşluğu nedir
YanıtlaSilYorumlarınız için teşekkürler
YanıtlaSilBaskı balata yeni değişti fakat araç kavrama yaparken kapma yapıyor birde sol aynadan baktığımda titreme fazla sağ aynadan baktığımda titreme yok gibi birde ilk kalkma anında ve yavaşlarken çıkır çıkır diye bir ses var içimi huzur düz ediyor o kadar para. veriyorsun karşılığını alamıyorsun yazık biri akıl versin
Bu arada Renault Clio sembol 2007 model dizel aracım
YanıtlaSilMerhaba,
YanıtlaSilArabam Opel Astra G 1.6 Benzin. Aracım ilk çalıştırmada, kalkışta aşırı silkeleme olmakta. Geri gidişlerde daha da sarsıntılı olması ve vuruntu yapmasına neden olmakta. Belli bir süre kullanımda kalkış esnasındaki silkeleme kısmen gidiyor. Daha önce silkeleme sıkıntısı yüzünden baskı/balata değişimi yapıldı servis tavsiyesi ile. Kısa bir süre sonra sıkıntı tekrarladı. Acaba Volan yüzeyi veya takozlardan kaynaklanma durumu varmıdır. Ayrıca Baskı Balata değişimden 6-7 ay sonra rampadan kalkış esnasında yoğun balata kokusu yayıldı. Aracımı yaklaşık 8 yıldır kullanmaktayım ve ilk defa baskı balata kokusu aldım. Acaba silkeleme sorunu değiştirilen baskı/balata kalitesinden kaynaklanma olasılığı varmıdır. Teşekkürler
Merhaba benim arabam skoda oktavia otomatik vites şuan yolda kaldım. Dün arabam kucucuk yokuslarda dahi duruyor gibiydi gaza basarken bosa basıyormuş gibi oluyordu. Bugün yokusta kaldim calistiramiyorum... sorun ne olabilir. Servis cok yuksek fiyat verdi. Iscilik dahil 2400tl. Ne yapabilirim. Simdiden teşekkürler...
YanıtlaSilMerhaba ustam benim aracım 1.25 Ford Fiesta flair debriyaj ı çok yumuşak vitese geçmiyor sanki çalışmıyor boşta gibi vitese geçirmeye çalıştiğimda geçmiyor ses çıkarıyor sorun u nedir acaba vereceğiniz bilgi için şimdiden teşekkürler.
YanıtlaSilMerhaba efendim hayirli aksamlar dilerim balikesirden yaziyorum ismim furkan bir sorum vardi efendim chevrolet cruze 2.0 dizel aracim var aracimin baski balatasi volanti yeni degisti 1500 km oldu efendim sehir icinde dur kalklarda efendim debriaj genellikle itiyor efendim soyle acikliyim debriaj pedalina basiyorum vitese atiyorum sonra ayagimi debriajdan cekinte araba kafa atiyor birde gene ayni sekil debriaja basip vitese atip ayagimi yavasca cekiyorum bu sefer arac kendini toparliyamiyor birden orta hizla ayagimi cekiyorum araba kendini ileri dogru atiyor vites 1den 2 ye attigim zaman ayagimi debriajdan cekince vites kolu ileri geri oynama yapiyor sadece vitesi degistirdigim zaman yapiyor
YanıtlaSilUstaya gittim sanayide bakti denedi debriaji sıkıntı var dedi araba kendini ileri dogru atiyor sanki yay var gibi debriajda hemen itiyo kendini dedi napmam lazim efendim bir oneriniz var mi
araç dizel focus 2014 model. sabahleyin arabayı debriyaja basıp çalıştırıyorum. debriyajdan ayağımı çekince gevşemiş bilye sesi gibi bir ses geliyor. tekrar debriyaja basınca ses kesiliyor. focuslardaki debriyaj sisteminden dolayı balata bilyesi değişmesi gerekiyor dedi. araç ısındıktan sonra kapatıp açtığımda debriyajdan ayağımı çektiğimde o ses gelmiyr
YanıtlaSilMerhaba fiat sitilo 1.6 16v.aracimda sıcak havalarda veya biraz arac ısındıktan sonra debriyaj pedalı basılı kalacakmış gibi oluyor bunun sebebi nedir
YanıtlaSilMerhaba
YanıtlaSilBir sorum olucakti beni aydinlata bilirseniz bende ne oldugunu anlamaya calisicam
Araba calismasiyla birlikte bir ses basliyor debriyaja bastigimda ses kesiliyor Vites degistirmede bir Problem Yok
Ve yine araba giderkende bu ses var Motor seninden bile duyuluyor
Merhaba,
SilDebriyaj bilyasından olabilir.
Çok faydalı ve başarılı
YanıtlaSilsiteniz çok güzellll.
YanıtlaSilaracin pejo partner 2003 model akü bitince geri vitedte vurdum çalışti ama 10 saniye sonra traktör gibi ses geldi birde arabayi söndürdüm debriyaja basmadığım halde vitesler geçiyor fakat akü bitik yardim edin
YanıtlaSil2013 1.4 tsi 140 bg leon fr manuel 6 ilerk aracim var 2 vitese atarken sorun yok fakat debriyaji.birakirken çirk diye bi ses geliyor sanzimanci dinledi sanziman sesi degil dedi yagdan dedi degistirdik hala ayni devam etmekte baski balatasida yeni degisti daha 55000 km de arac sizce sorun nedir
YanıtlaSil2005 model megan 2 yari otomatik aracim sanzuman yagini değiştirdikten sonra arac kaydirma yapiyor yagla alakasi olabilir mi cunki eski yagda varmis icinde eski yeni yag karistigindan olabilir mi
YanıtlaSilMerhaba,
SilEvet olabilir.
Merhaba,aracım 2004 Ford c max aracımım debriyaj baskı balatası değiştikten sonra,şöyle bir arıza oluştu seyir halinde giderken 70-80 km hızla ilerde ışık var durmam gerekiyor veya dönüş yapmam gerekiyor, debriyaja basıyorum araba viteste frene bastığımda araç stop ediyor ama vitesi boşa alıp frene bastığımda stop etmiyor. Bu arıza araç 15- 20 km gittikten sonra yapmıyor. Cevabınız için şimdiden teşekkür.
YanıtlaSilSlm ağzınıza sağlık aracım 93 model Toyota Corolla 1.6 karburator aracında debrej pedalı bagzen yoğun kullanım da içine kaçıyor en dipden kavriyor bu çok nadir oluyor vites herhangi bir konumda iken 12345 bazen de boş konuma çekmeye çalıştığım da biraz sert geliyor debreje tam basmama rağmen tam basilmiyormus gibi bir his veriyor vites zor boşa geçiyor ve vitesi hızlanma anında seyir anında devirli kullanım da bir problem olmuyor geçiyor ama biraz devirsiz deyistiginizde vitesi veya da vites dusurmeniz gerektiğinde vites yerine otururken kut diye ses geliyor (cartlama deyil) debrej hidroliği kirli değiştirilmesini istedim birşey olmaz ondan diye değiştirmediler ve bu sorunları bir ustaya dediğim de biri bozulana kadar kullan komple çıkma şanzıman al takalim dedi bir ara az birşey hidrolik ilave edilmişti rölanti de bir sorun yok cevaniniz için şimdiden tesekkurler.
YanıtlaSilSelamlar. Aracim 1000 km de yeni aldim. Gecen gun sıkışık trafikte kullanırken çok düşük hızda tiz bir sürtmr sesi gibi ses gelmeye başladı. Hafif yokuş yukarıyken 1. Vites kavrama yapıp hareket ettiği anda ilk birkaç metre ya da debriyaja basılıyken frene basıp durmak uzereyken bu ses geliyor. Neden olabilir?
YanıtlaSilMerhaba
YanıtlaSilBende 2011 sprinter var ilk defa volan takiminin degismesi gerekiyor. 7 yasinda bir minibus icin bu bu durum normal midir yoksa kullanimla alakli bir sorun olabilir mi ?
Tesekkurler
merhaba,
SilKullanımla alakalı olabilir. Aynı iki araç farklı kullanımla biri 30binde balata bitirebilir, diğeri 70 binde. aynı şekilde volan da öyle. sürekli şehir içi yoğun trafik çabuk arızaya sebep olur.
Merhaba benimde bir sorum olacak aracım lacetti hb 1.6 motor. Aracımın silindir kapak contası yandığı için üst kapak taşlandı ve bu arada motor inmişken debriyaj baskı balata ve alt merkez rulmanı değişti. Aracı teslim alalı 3 ay oldu ve motorun çalışması ile ilgili herhangi bir problem kalmadı.
YanıtlaSilSorun şu;
1- aracı sabah çalıştırdığımda sol önden takırtı geliyor ve ısınıncaya kadar en az yarım saat bu ses devam ediyor.
2- aynı ses araç sıcak-soğuk farketmeksizin araç boşta iken debriyajdan ayağımı her çektiğimde tak şeklinde devam ediyor.
3- araç ısınıncaya kadar 2. vitese zor geçiyor.
4- kalkışlarda motorda aşırı vuruntu yapıyor.
5- vites değiştirmek için debriyaja bastığımda küt diye bir boşluk hissediliyor. özellikle geri hiderken debriyaja bastığımda bu boşluk çok daha fazla hissediliyor.
Aracı yaptırdığım yer bu sesleri fazla duymuyor normal diyor. Bu şikayetlerim araca bahsettiğim tamir ve değişim olmadan önce kesinlikle yoktu yağ gibi vites geçişleri ve çok sessiz tatlı kalkışları vardı.
Bu yüzden aracı başka yerlere gösterdim hepsi farklı konışuyor bulunduğum yerde anlayan usta yok diyebilirim. Aracı bu hale getiren özel servis şimdide şanzımandan geliyor diyor. Ne yapacağımı bilemiyorum. Herkes farklı konuşuyor.
Sizce yukarda belirttiğim 5 maddelik arızanın (hepsinin bir yere bağlı olduğunu düşünüyorum) sebebi ne olabilir. Tek derdim teşhis koymak zaten geresi çözülür.
sa kardeşim benşm aracım megane3 2011 dci 5 ileri 90bg, baskı balata değişti kavramada sıkıntı yok sadece debriyaj a basıp çekerken ağır basıp çekerken bi hırıltı oluyor elimle pedalı iterken dönen birşeyin hissini veriyor ama pedal hidrolik, bana kalırsa hafif sürtme hisiyatıda var yani yumuşak değil nedendir acaba
YanıtlaSilHocam kolay gelsin yerin yurdun atölyen varmı aracı alıp geleyim oraya bıktık su iş bilmez ustalardan
YanıtlaSilMerhabalar
YanıtlaSil2012 sembol arabam var
Sıkışık trafikte 2 saat kadar yol aldık son esnada araba vitese geçmez ve vitesten çıkarmakta zorlanmaya başladı daha sonra stop edince vites normala geliyor motor çalıştı mı arızayı tekrarlıyor daha sonra bu ariza kendiliğinden yok oldu şu an normale geldi acaba ariza nedir .
Merhaba aracim çalışırken vitese zor geçiyor stop halinde debriyaja basmadan bile rahat geçiyor sorun nedir
YanıtlaSilMerhaba, motor kulakları bozuk olabilir, motor şanzıman bağlantısı bozuk-eksenden kaçık olabilir, şanzımanın içindeki miller (giriş mili-priz direkt mili) yamulmuş olabilir, kavrama eğilmiş-tam ayırmıyor olabilir.
SilArkadaşlar benim arabamda debriyaj tam dipte kavrıyor
YanıtlaSilVe araba 40-50 km gittikten sonra geri vitese girerken çok ses yapıyor
Bunun sebebi ne olabilir
1'2'3'4'5 viteslerde sorun yok
Baskı ve balatayı takım olarak değiştirmem rağmen sorun yok olmadı
Başka kullandigim bütün araçlarda debriyaj daha yukarıda kavrıyor
Bu arabalarda kavrama noktasi ayarlama varmıdır
Arabam 2009 model 1.9 doblo jtd
Benim arabam viteslere zor giriyor hatta bazen hiç girmiyor arabayi sağa çekiyorum kontağı kapatıyorum tekrar çalıştırıyorum çok kısa süreli yumuşama oluyor sonra yine sertleşiyor birkaç vites değişme hareketinden sonra yine girmemeye başlıyor araba rolantide çalışıyor durmuş vaziyette vites bir de debriyaja sonuna kadar basmış olmama rağmen araba kalkmaya çalışıyor gaz istiyor gaz vermediğim içinde stop ediyor bunun başlıca nedenleri nedir acaba
YanıtlaSilArkadaşlar bendeki sorunada cevap verirmisiniz. Motor ısınmışken Araç vitesteyken Debyajdan ayağımı kaldırdığımda tak sesi geliyor. Gaz verip çekip tekrar gaza bastığımda aynı sesi tekrar duyuyorum.
YanıtlaSilS.a usta benim araba 97 slx bunda arac boşta rölantide çalışıyor ve gıcırtı sesi geliyor ve debrayja basıldığında ses gidiyo debrayja bıraktığında yine uğultu ve gıcırtı ses geliyor bu neden yapar
YanıtlaSilIyi gunler aracim 2011 model hyundai i20 seyir halindeyken 1.-2.-3. Vites farketmiyor duracagim zaman devriyaja basinca rolanti dalgalanmasi oluyor.arac durana kadar devam ediyor dalgalanma. Eger vitesi bosa atip durursam hic bir sorun yok(ilk calistirmada motor sogukken veya sicakken rolantide hic bir sorun yok.)
YanıtlaSilHayırlı gunler sorunum şöyleki; seyir halindeyken mesela 3.viteste duracagim zaman debriyaja basmamla birlikte rolantide dalgalanma meydana geliyor.arac ara gazi verir gibi alip veriyor arac duruna kadar devam ediyor. Durdugum an rolanti sabit kaliyor.ilk calismada veya arac durdugu yerde rolanti hic bir skinti yok yada vitesi bosa atip durmaya kalkarsam yine bir skinti olmuyor.sadece debriyaja bastigim an alip vermeler basliyor sorunum icin bir oneriniz varmidir acaba
YanıtlaSilMerhaba araçın motor şanzuman takozları aksları eksozu kintrol edildi harangi bi sıkıntı çıkmadı araç kalkışlarda depriyajı bırakınca vurma yapıyor geei vitezdede kalkışlarda vurma yapıyor 4 ustaya gösterdim arızayı bulamadılar bunun sebebi nedir
YanıtlaSilMerhabalar aracım seat leon fr 2014 1.4 TSI manuel aracı calıştırdıgımda şanzımandan ince bi tikirti geliyor debraja bastıgımda kesiyor debrajda titreme yok yolda bi ugultu yok debraj olması gereken sertlikte ve kavrama sı iyi sorun ne olabilir ?
YanıtlaSilSlm bnmde stilo arabam var motor ısınınca debriyaj dan gıcırtı gelıo kasmaya baslıyo neden olabilir yorum yapabilir isiniz
YanıtlaSilSlm bndede stılo var aynı sorun bndede var saglam Bı fıat cıya gotrdum debriyaj catalının ıcındekı burclar yağlanması gerekiyor dedi
YanıtlaSilSelamunaleyküm 2017 ford courier aracım var 1.6 95 hp aracımın sorunu şu rolantide çalışırken önden şıngırtı şeklinde bi ses geliyor debriyaja basınca kesiliyor birde mesela 4. Vite 65 70 le giderken gaza basınca devir saati 2500 3000 aralığında salınım yapıyor ama bunu sürekli yapmıyor ara sıra oluyo gösterdiğim ustalardan biri baskın hafif kaçırmaya başlamış seside rulmandan yapıyor dedi diğeri şanzımandan olduğunu rulmanın bağlı olduğu milde sorun olduğunu yardımcı olurmusınız
YanıtlaSilmerhabalar yazınızı tamamen okudum ama soruma uygun cevabı bulmadım
YanıtlaSilyardımcı olursanız çok sevinirim çünkü tekrar eden bi arızam var ve sebebini bi türlü bulamıyor ustalar
aracım astra G kasa aracım sabahları vitese geçmiyor biraz çalışır durumda beklettikten sonra hafif zorlanarak geçiyor özellikle 1. vitese geçerken zorlanıyor iyice ısındıktan sonra araba normale dönüyor. ilk bozulmasında debriyaj tamamen boşalmıştı ve usta üst merkez demiş değiştirmşiti sorun çözülmüştü yaklaşık 6-7 ay kullanıktan sonra aynı sorun tekrar etti yine üst merkezi değiştirdim şimdi yine aynı sorun var. üst merkez neden bozulur neden sürekli bu arızayı alıyorum? yine üst merkezi değiştirecem ama neden bozulduğunu bileyimki tekrar tekrar değiştirmek zorunda kalmayayım. bi yardımcı olun rica ediyorum herkes farklı bişey diyor ve birbiriyle zıt şeyler ne yapacağımı şaşırdım
Selamın aleyküm iyi günler fiat doblo 2016 model aracımda ki sorun seyir halindeyken özellikle 4 ve 5 viteste yapıyor debriyaj pedalı boşa düşüyor 1 vea 2 vea 3 viteslerde hiç bişe yok sadece 4 ve 5 de pedal boş böle bir sorunla karşı karşıya geldiniz mi sebebi nedir şimdiden teşekkür ederim
YanıtlaSilSlm aleyküm ustam size bir sorum olacak Allah rızası için cevaplarsanız sevinirim laguna 1 aracım yolda ayagimi gazdan çekince bir hırıltı oluyor motor freni gibi gaz verince olmuyor debriyaja basincada olmuyor sanjiman kontrol edildi istavroz dişlisi değişti sorun hala aynı bugün baskı balata aldım daha takılmadı cevaplarsanız duaciniz olurum
YanıtlaSilTeşekkürler
YanıtlaSil