Vuruntu Sensörü Nedir Ne İşe Yarar? Arızası Görevi

Vuruntu Sensörü Ne İşe Yarar (Görevi Nedir)? (Knock Sensor Nedir)
Vuruntu sensörü (knock sensor) motorda meydana gelen vuruntu ve titreşimleri tespit eder ve elektronik kontrol ünitesine (ECU) bildirir. Motorun yakıt ve ateşleme sistemini yöneten motor kontrol ünitesi, vuruntu sensöründen gelen sinyallere göre ateşleme ve enjeksiyon avansını ayarlar. 
Elektronik kontrol ünitesi gelen bu sinyali hafızasında kayıtlı olan değerlerle kıyaslayarak yorumlar ve  vuruntunun büyüklüğüne göre, motorun ateşleme avansını azaltır.  Motor kontrol ünitesi, motor bloğunda bulunan vuruntu sensörü sayesinde, hangi silindirin vuruntuya sebep olduğunu tespit edebilir ve, noktasal olarak o silindirin ateşleme avansını azaltabilir. Vuruntunun ortadan kalkması durumunda, ecu ateşleme avansını normal düzeyine arttırır. 
Vuruntu sensörü, vuruntu titreşim oluştuğunda 300 ila 500 milivolt arasında bir gerilim üretir.
Vuruntu sensörleri hem dizel motorlarda hem benzinli motorlarda kullanılmaktadır.
*Benzinli motorlarda vuruntu sensörü, ateşleme zamanının (ateşleme avansının) motor kontrol ünitesi tarafından ayarlanmasını sağlarken;
*Dizel motorlarda vuruntu sensörü, dizel enjektörlerin ön püskürtme zamanlamasının motor kontrol ünitesi tarafından ayarlanmasını sağlar. 

bosch knock sensör knock sensor

Vuruntu Sensörü Nasıl Çalışır? ( Çalışma Prensibi) 
Vuruntu sensörünün içinde piezo kristal eleman vardır, bu piezo elemana (piezoelektrik) titreşim ya da basınç uygulandığında, elektrik voltajı üretmektedir. Yani vuruntu sensörü, titreşimi elektrik sinyaline dönüştürür. Vuruntu sensöründe, motorun vuruntu-detonasyon yapması sonucu oluşan voltaj gerilimi, elektronik kontrol ünitesine gönderilir.




Titreşime bağlı olarak, sensörün içindeki karşı ağırlık, piezo elemanın üzerine baskı oluşturur, bu baskı, piezo elemanda, sensörün çıkış voltajını oluşturur. 

vuruntu sensörü çalışma prensibi


Motorda Vuruntu Sesi
Motorun vuruntulu olarak çalışması, motorda bulunan tüm hareketli parçalara (kam mili, subaplar, piston, biyel, biyel yatakları, piston pimi, krank yatakları, silindir iç yüzeri vb.) zarar verir ve büyük masraflar açabilir.

Vuruntu Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır? (Motorda Vuruntunun Belirtileri)
Motorda vuruntu oluşmasının sebebi, yakıtın yanma zamanlamasının yanlış olmasından kaynaklanır, yanma odasında meydana gelen bu düzensiz yanma olayı, motorda titreşimlere, motorun tıkırtılı ve sesli çalışmasına (vuruntu sesi), rölantide motor devrinde dalgalanmalara, motorun çekişinde düşüşlere, rölantide kendi kendine motorun stop etmesine, yakıt sarfiyatının artmasına sebep olur.
Motor vuruntulu çalıştığında, sürücü gösterge panelinde sarı renkli arıza lambası yanacaktır. Arıza meydana geldiğinde motor kontrol ünitesi (benzinlide) ateşleme veya (dizelde) enjeksiyon  ayarını değiştirerek düzeltmeye çalışır. Bu durumlarda arıza lambası yanıp sönecektir. Motor rölanti devri, motor kontrol ünitesi tarafından bir miktar yükseltilecektir. 
Vuruntu Sensörü Arızası : Vuruntu sensörü bozulursa, motor güvenli çalışma moduna geçer, motor gücü sınırlandırılır, motorun çekişi düşer, yüksek hız yapılamaz ve yakıt sarfiyatı artar. Vuruntu sensörü arızası hakkında daha fazla bilgi ve OBD Hata Kodları için (Bkz: P0325 Arıza Kodu Vuruntu Sensörü Arızası P0326 P0327 P0328 P0332 P0333)


Motorun Vuruntu Nedenleri Nelerdir?
Motorda yakıtın düzensiz yanarak vuruntu oluşmasına yol etkenler genel olarak; yakıt kalitesine, bujilerin ayarlı ve temiz olup olmamasına, doğru buji seçimine, motorun hararet yapmasına, enjeksiyonun düzgün yapılıp yapılmamasına, ateşleme sisteminin düzgün çalışıp çalışmamasına, subap mekanizmasının ve subapların sağlam ve ayarlarının düzgün olup olmamasına bağlı olarak değişecektir.

Vuruntu Sensörü nerededir? (Motordaki Konumu)
Yanma odası kaynaklı olarak oluşan titreşimleri iyi bir şekilde algılayabilmesi için, vuruntu sensörü yanma odasına ve silindirlere en yakın olacak şekilde takılmıştır. Arabada vuruntu sensörü, motor bloğunda, emme manifoldunun olduğu tarafta ve emme manifoldunun alt tarafında, motor bloğuna sonda şeklinde bağlanmış durumdadır. 4 silindirli bir motorda genellikle 2. ve 3 silindirin arasına, yani tam orta konuma 1 tane yerleştirilmiştir (bazılarında 2 tane bulunur). Eğer V tipi motorsa (v6 v8 gibi) iki silindir bloğunda ayrı ayrı vuruntu sensörü bulunur.

vuruntu sensörü nerede

Yorumlar

  1. iyi günler Getz 1.3 aracımın vuruntu sensörünü soketten çıkardım ve sensörden gelen soketin iki ucuna avometre bağladım gaz verdikçe 400 milivolta kadar çıktı bu durumda vuruntu var diyebilirmiyiz teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kaynaklar bize 300 - 500 milivoltun, vuruntudan kaynaklandığını söyler.

      Sil
    2. Vuruntu sensörü aracın gec calışmasına sebep olurmu

      Sil
  2. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Sayenizde aracımın arıza sebebini anlamış oldum,yalnız aracım bu arızayı açıklamasında (anlaşılmaz motor torku arızası) olarak bildiriyor, ilk marşta motor sarsıntılı çalışınca gösterdiğiniz (check engıne) arıza ışığı yanıyor bana tesisatta sorun var denildi enjektörlerden şüpheleniyorum.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Aracınız dizel sanırım, sorun enjektörlerden olabilir.
    Aracınız dizelse bu yazıyı
    http://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/06/dizel-rolanti-devri-nasil-ayarlanir.html

    Aracınız benzinliyse bu yazıyı
    http://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/01/motor-rolantide-vuruntu-yapyor-cozum.html

    okumanız faydalı olabilir.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar öncelikle verdiginiz bu bilgiler için çok teşekür ederim benim fiat palio 98 1.6 16 vlf aracım var aracımda rolenti sıkıntısı istop etmesi yolda giderken çok fazla sendelemesi var ben sakaryada yaşıyorum burdaki bütün sanayilere götürdüm çözemediler bilenlerde başından sağdı ugraşamam deyip üstelik cebimden 3 bin tl aldılar ve ben bıktım bu arabadan parçalarınıda bulamıyorum bu sorunu biliyorsanız bana lütfen yardımcı olun rıca ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ateşleme ve yakıt sistemi düzgün çalışıyorsa, supap sisteminden kaynaklanıyor olabilir bu arıza. özellikle aracınız lpg li ise ve aracın çekişi/gücü de azalmışsa, bu ihtimal daha da kuvvetlenir. lpgli araçlarda supaplar zamanla yanıp eriyor.

      İyi bir motor ustasının bakması gerek, sorun supaplardan derseler, supapların set olarak değiştirilip, supap ayarlarının yapılması gerekecektir.

      3000 tl masrafla sorunun çözülmemiş olması çok kötü olmuş.

      Malesef yine bütün iş, işinin ehli dürüst bir usta bulmakta. Sakaryada olmadıysa kocaeli yi de deneyin isterseniz.

      kolay gelsin.

      Sil
    2. Çok teşekür ederim verdigin bilgiler için :)
      Msjınızı yeni gördüm nedeni msj geldi diye gereksizler kısmına gelmiş ben görmedim kusura bakmayın geçen hafta bir hafta boyunca sanayideydim aracın bazı parçaları degişti ve hala aynı ve bende para bitti bende bittim :( bugün anlaştıgım bir ustaya bıraktım aracı param yok dedim tamm dedi sorunu bulalım ona göre parça alır takarsın dedi seni çok yormuşlar dedi para işini düşünme daha sonra da halledersin dedi son aşama olarak enjektör ve aipoplar kaldı onara bakıcaz inşallah bulur ve çüzülür :( eyer süpopta çıkarsa çokmu maliyetlidir?

      Sil
    3. Bu motorda hava sicaklik sensoru orjinali ile degistiginde sorun cozulebilir. Ama orjinal sensor olacak. İyi gunler

      Sil
  5. günaydın bende 1991 honda cıvıc var f kasa bu arabalardan çok aldım bindim ve sattım ama şimdi yine bir tane aldım kullanıyorum arabada motor vurultulu çalışıyor hafif gaz verince vurultu gidiyor gibi ama mesela araç trafikte dururken içeride sanki sesim yankılanır gibi yada kulağuma garip bir vurultu sesi geliyor araç benzinli 1.5 b15 motor km 300.000 ve motor yeni yapılmış otomatik vites çokta yakıt yakmakta bende siboplardan şüpeleniyorum banada yardımcı olursanız sevinirim meil adresim kenan.korkulu@drdmotorbikes.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Dediğiniz gibi supap ayarsızlığından veya supapların yanmış olmasından olabilir.

      Sil
  6. Merhaba verdiginiz bilgiler keske sanayideki ustalarda olsa bende 1.4 opel kombo var cekis sorunu var ve cok yakiyo en son bilgisayara baglattim vuruntu sensoru arizasiverdi degisince duzelirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çekişi etkiler. Avansı ayarlar o parça

      Sil
  7. Merhaba verdiginiz bilgiler keske sanayideki ustalarda olsa bende 1.4 opel kombo var cekis sorunu var ve cok yakiyo en son bilgisayara baglattim vuruntu sensoru arizasiverdi degisince duzelirmi

    YanıtlaSil
  8. Cümleten selamunaleyküm herkese sıkıntısız hayırlısı ile araç binmeyi nasip etsin rabbim kazasız belasız. Benim aracım 2001 toyota corolla 1.6 vvt-i motor aracım rolentisi sürekli degişkenlik gösteriyor,tekleme yapıyor,stop ediyor ve çekişi düşüyor okadar ustaya göstersim ,bujileri degiştim takım olarak bobinleri defiştim takım olarak bogaz kelebegini temizlettim ama hiçbiri olmadı toyota servisine gittim ama bana kesin bir arıza söylemediler ve 10 saat serviste bekledigi halde bulamadılar sebebi nedir yardım ederseniz sevinirim şimdiden allah razı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam aracın lpg li ise kesinlikle subaplardan. Sizinki ayar yok kapak sökülüyor ama bi usta var rektefiyeci o sökmeden kapağı halledebilir

      Sil
  9. 2.0 accord 2009 aracima lpg taktirinca vuruntu sensoru hatasi vermeye basladi lpgci benden kaynakli deil dio ama benzinde ariza gelmiyor lpg sisteminde ne gbi bi hata olablir

    YanıtlaSil
  10. merhaba burada yeniyim 2009 model 1.4 tsı 122hp aracımda rolantide titremeler oluyor aracın benzin sarfiyatında artış var normalde bilgisayara bağladığımızda bir sorun çıkmıyor teslerde pistonlarda tekleme veriyor en önemlisi aracı biraz sıkıştırdığımızda p0238 takviye basınç sensörü, çok yüksek sinyal, p0098 Emme havası sıcaklık sensörü 2 devresiyüksek giriş bu iki arızayı araç aralıklı veriyor aracın bujileri kompresörü boğaz kelebeği kontrol edildi manifolt söküldü delik çatlak varmı diye kontrol edildi takviye basınç sensörü yenilendi hiç bir sorun yok sizce benim aracımın sorunu ne?

    YanıtlaSil
  11. Merhaba 2008 model lpg li accent era 198.000 km aracım var. Dün motor arıza lambası yandı. Bilgisayara bağlattım vuruntu sensörü arızası verdi. Arızayı sildirdim bugün lamba yine yandı. Ancak araçta çekiş düşmesi gürültülü çalışma fazla yakıt tüketimi hiçbiri yok. Problem n olabilir ?

    YanıtlaSil
  12. merhaba

    bende 2008 megan 2 1.5 dizel var sürekli enjeksiyonları kontrol ettir alarmı çıkıyor enjektörleri ve pompayı kontrol ettirdim her hangi bir arıza çıkmadı fakat halen daha zaman zaman alarm yanıp 5 saniye sonra sönüyor. bilgisara takıldığında vuruntu sensörü arızası dikatimi çekti bu arızadan dolayı enjeksiyon alarmı verirmi açıklarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  13. S.a E46 3.20d otomatik 136 lik aracim ilk kalkislarda 4 saniye gecikme ile kalkiyor sonra aciliyor ariza lamba yanmiyor biraz sesli calistigini soyluyorlar.hareket halindede ayni gazdan ayagimi cekip ;asinca gecikme yasaniyor ve ramla yuvakirilarda durunca 1 dk ya yakin hareket etmiyor.

    YanıtlaSil
  14. Selamlar. Vuruntu sensorunun arizasi zamani vites geciminde gecikmeler ola bilirmi? Otomatik vites 1-2-3 cu vitesler normal geciyor. 4 cu vites yalniz 5500 devirde geciyor. Bunun sebebi vuruntu sensoru ola bilirmi?

    YanıtlaSil
  15. Slm arkadaşlar 2003 model opel vectra c kasa aracım 3500 devirden yokarı çıkmıyor birde en son hızı 100 km hızdan yokarı çıkmıyor yokuslarda 1 fitesle çıkıyorum çözümü nedir
    Bilgi verirmisiniz

    YanıtlaSil
  16. Merhaba 1991 model bmw e30 m40 motor aracım var aracım sogukken çekişi gayet güzel yanlız ısındıktan sonra abartılı bir şekilde çekişten düşmekte bunun sebebi nedir neden kaynaklana bilir acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Motorun mekanik olarak kontrol edilmesi gerekir. Supaplardan, supap ayarından, silindir kapak contasından olabilir.

      Sil
  17. Merhabalar. Aracım 100.000 km'de. Aracıma geçen hafta lpg taktırdım. İki gün sonra arıza lambası yandı vuruntu sensörü arızası verdi. Benzine alınca arıza lambası sönüyor. Lpg montajı yapan yer lpg ile alakalı olmadığını söylüyor(sanırım başlarından savıyorlar) Vuruntu sensörünü değiştirmeli miyim? Ardından yine aynı arıza lambasından yanmasından endişeleniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyumsuz lpg sistemi. Yakit hava karisim hatasi veriyordur buyuk ihtimalle. Cok buyuk sorun degil. Lpg markasi ve takan usta cok onemli

      Sil
  18. 2008 model 1.6 motor benzinli-tüplü seat leon aracımda rolantide 15-20 saniyede bir silkeleme olmaktadır. motor arıza lambası yanmaktadır. km 182000 dedir. sebebi ve çözümü ile ilgili fikirleriniz nelerdir?

    YanıtlaSil
  19. iyi günler 2008 model audi a3 a.4 tfsi caxa motor aracımda rolantide titreme sorunu mevcut olduğu için 2 adet piston kolu ve üst kapak değişmiştir, fakat aracımı teslim aldıkdan sonra vuruntu sensörünün kablosunun çok gergin olduğunu ve bilgisayara bağladığımız da vuruntu sensör arıza verdiği görüldü, bu arızayı takip eden araç performansının düşmesi ve 4bin devir üzerine çıkmaması gibi bir sorunla karşılaştık çözüm konusunda fikirleriniz nelerdir acaba .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      bilgisayarın gösterdiği arızayı gidermekle işe başlanabilir.
      https://otomobilteknoloji.blogspot.com/2018/03/diyagnostik-teknigi-ariza-teshisi-hata-okuma-kontrol.html

      Sil
  20. selamün aleyküm hayırlı işler bende 2000 model 1,6 16 walf araç var son 1 kaç aydır araçta düşük devirde stop etme sağa sola dönerken stop etme yakıtı benzin ve lpg yi aşırı derece de fazla yakma vardı.sente ayarı kaçmıştır dendi yaptırdım ama stop etme yakıt fazla yakma geçmedi.bujileri 2 defa değiştirdim olmadı.şimdi vuruntu sensörü hava devir sensörü falan değiştir dediler ben hangisini yapacağımı bilemedim.yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araciniza oncelikle kompresyon testi yapilmali. Motorda yipranma varmi, varsa nerde var ortaya cikar.

      Sil
  21. Selamunaleykum, vuruntu sensörün fişkasini koparirsam (faul in fuel injection) arızası silinermi? Teşekkürler!
    (Renault laguna 2, 1.8benzin, 2002y)

    YanıtlaSil
  22. Merhaba hocam bende 1998 model toyota corolla var vuruntu sensörü hatası veriyor ve araba bana hantal gibi geliyor baskı balatayı degiştim sibob ayarına baktırdım gaz kelebegini temizlettim araba bagırıyor gitmiyor gibi çekilinde sıkıntı çok iyi hantallık neden olabilir iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuruntu sensörü aracın sarsıntısını kontrol eder. Yenisini deneyin. Kolay gelsin

      Sil
  23. Merhaba 1.4 8 valf benzin/lpg li doblo aracımda p0011 ariza kodu ile bir senedir uğraşıyorum lütfen yol gösterin bana kodun söylediği elektrovalf değişti zamanlayıcı yağlı kasnak dedikleri orjinal çıkma ile değişti map sensoru değişti ama çözemedik acaba vuruntu sensoru bozuk olup yanlış bilgi gonderipte aracı motor koruma devresine sokuyor olabilirmi
    Bu ariza aracı normal seyir halinde kompresöre bıraktığımda veya 1. Viteste sabit gazda yani kamyon arkasında kalmış gibi ağır devirde gittiğimde yapıyor her zaman değil daha sonra kontak kapat aç 3 defa gaz ver bırak 3 defa yapıyorum gidiş düzeliyor ışık yanık halde bir sure duzgun gidince yine bir aç kapat ışığı kendisi söndürüyor insallah bana yardım edebilirsiniz

    YanıtlaSil
  24. Oncelikle gecmis olsun. Belirtiiginiz ariza kodu vvti mekanizmasiyla ilgilive sizde bu parcalari degistirmisiniz.
    Vvti mekanizmali triger yerine takilirken cogunlukla hata yapilir ve vvti kitli kalir.
    Zaman ayari degistirelemeyince de ariza lambasi yanar. Gerekli teknik dokumanlara bakarak takilmasi lazim. İnternette bulabilirsiniz ama motor kodu lazim. Ornek olarak "1zzr timing belt replacement" yazarsaniz toyota 1zzr motorun triger takma proseduru cikar. Chrome turkce ceviri isini halleder. Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  25. İyi günler benim Palio 1.3 Multijet arabam var sabahları ilk çalıştırmada zor çalışıyor ve sarı kızdırma lambası yanıp sönüyor çalıştıktan bir süre sonra duruyor. Motor sıcakken hararet ortadayken durduğunu yerde rölantideyken aracın iç kısmında vuruntu oluyor soğukken asla yapmıyor sebebi sizce ne olabilir

    YanıtlaSil
  26. Merhaba aracım 2005 model Hyundai Accent admira 1.3 12 valf aracım benzinli ve km 85 kuruş yakıyor hava filtresi buji kablosu bujiler değişti çok yakıyor sebebi ne olabilir

    YanıtlaSil

  27. Merhaba hayırlı günler arabam hyundai 1.4 getz araba ilk 10 dakika normal araba ısındığı zaman vites geçişlerinde silkeleme yapıyor cihaza bağladığımda vuruntu sensörü arızası vermiş vuruntu sensöründen yapanilirmi?

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar ; bende 3.2 benzin lpg captiva var araç 4000 devri geçmiyor vites atmıyor kalkış yaparken sanki yüksek bir vitesteymiş gibi boğularak kalkıyor hiçbir usta sorunu bulamıyor arav v6 brc lpg var

    YanıtlaSil

  29. Merhaba aracım 1.6 16 valf Palio aracım sabahları zor çalışıyor,,buji buji kablosu bobin hava akış metre, motor suyu sıcaklık sensörü,benzin legilatörü,tiger değişti sorun çözülmedi 2 dk ısındıktan sonra uçak oluyor fakat sente atlamış gibi vuruntu hissediliyor,bugün vuruntu sensörünün soketini çıkardım araç sakinleşti vuruntu sensörü bozuk ise sabah çalışmayıda etkiler mi...

    YanıtlaSil
  30. 2001 1.4 16 valf Clio araçta patlama oluyor bu neden olur. Gazda ve benzinde arada silkeliyor

    YanıtlaSil
  31. Merhaba acil yardım Aracım bmw e36 318i m43 motor aracım baskı balata değiştirdim fakat Çekiş sorunu var 140 km 4 bin devir daha hızlı gitmiyor ne olur sizce

    YanıtlaSil
  32. Merhaba ustam kolay gelsin
    Pegout 308 aracım var
    Motor kontrol arıza uyarısı veriyor
    Ve rampada 1. Vitesle çıkıyor
    Aynı zamanda ara ara istop ediyor

    YanıtlaSil
  33. Merhaba. Aracım 2013 model opel astra H kasa. Benzin lpg. Çelik subap taktırdım, yola çıktıktan sonra arıza lambası yandı. Baktırdığım vuruntu sensörü ârızası gösteriyor. Sensörü değiştirdim geçmedi, subapları takan servis beyinden olduğunu söylüyor. Ama subapları takmayana kadar böyle bir problemim yoktu. Yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  34. Merhaba 98 Corolla motor sıfır rektefiye oldu aracı aldım rolentide bir sıkıntı gözükmüyor fakat hareket ettikten 300 metre sonra motor arıza lambası yanıyor yorumunuzu alabilirmiyim usta sıkıntı olmaz diyor şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  35. Merhaba 1.6 16 valf Fiat Siena aracım yolda giderken mator sirkeleme yapıyor.
    Yavaşlayınca virajlarda stop ediyor.
    Yolda giderken arıza lambası yanıyor mator 2000 deviri geçmiyor lamba sönünce normala dönüyor yolda giderken sürekli aynı durum oluyor.
    Ateşleme bobini değişti bujiler değişti buji kabloları değişti boğaz kelebeği temizlendi fakat sorun hağlen deyişmedi.
    Sanayide kimse arıza işi ile uğraşmak istemiyor.
    Herkez sök tak çı olmuş.
    Vuruntu senserü arızası bu şekilde olurmu?

    YanıtlaSil
  36. Merhaba. 2013 ford Fiesta 1.6 Benzin LPg araçta P0325 vuruntu arıza kodu var. Son lpg bakımı sonrası oluştu bu arıza. Vuruntu /Yanma Titreşim Algılayıcı A Devresi olarak açıklanmış Forscan yazılımında. Bu aracın sensör ölçümünde vemesi gereken normal değer aralığı nedir? Bu kod gerçektende doğru olmayan LPG ayarları sebebiyle oluşmuş olabilir mi? Bu kodun yanı sıra P0171 koduda mevcut. Bu kod da yakıttan fakir karışım olarak belirtilmiş. Benzinde henüz deneme fırsatım olmadı ancak dediğim şekilde LPG bakımı sonrası araçın çalışma sesi arttı.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder