tag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post6146285334858268461..comments2024-03-26T15:21:59.322+03:00Comments on Otomobil Teknolojisi: Otomobil Kavrama (Debriyaj) Sistemi Görevleri Çalışması ve YapısıOtomobil Teknolojisihttp://www.blogger.com/profile/15292084044447550685noreply@blogger.comBlogger23125tag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-36377367206240209002023-03-23T04:10:21.103+03:002023-03-23T04:10:21.103+03:00Merhabalar. Şanzımanda hırlama sesi yaşadığım için...Merhabalar. Şanzımanda hırlama sesi yaşadığım için bir kaç ay önce şanzıman bilyaları değişti aynı zamanda açılmışken baskı ve balata ile debriyaj bilyasi da değişti. Fakat sorunum şu. Bu değişimden sonra. Rolantide araba debriyaja basılı değilken yüksek devir çalışıyor. Debriyaja basınca rahatlıyor devir düşüyor normal yerinde çalışıyor. Acaba sorun ne olabilir?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-34937948256972007702022-01-10T19:19:15.671+03:002022-01-10T19:19:15.671+03:00Volan olabilir ilk calistiginda olmuyorsaVolan olabilir ilk calistiginda olmuyorsaAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02523949346478706521noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-66609533053166524422020-03-14T23:15:20.315+03:002020-03-14T23:15:20.315+03:00Otomobil teknolojisi benimde bi sorum var .Aracım ...Otomobil teknolojisi benimde bi sorum var .Aracım 114 binde vw jetta 1.6 tdi manuel .Aracının 5-6 ay önce baskı balatasini degistirdim.degistirdigim günden beri araç rolantideyken cins bi ses geliyo debriyaja bastımmı ses kesiliyo .baskı balata yi değiştirdikten sonra oldu .diyarbakır servisi volant dedi ,mardin servisi şanzuman dan geliyo indirilip bakılması lazım 7000-20000arasi maliyeti olur dedi vw jetta grubundaki ustalar ve youtube deki ustalar debriyaj bilyasi (rulmanı) dedi .En son özelden bi ustaya da götürecem. Sizce ne olabilir.Birde prizdirek mili ,senkromec ,vites dişlileri, yada debriyaj bilyasi sırasıyla hangisi olursa şanzuman indirme ve takılma maliyeti ne kadar ve orjinal parca ne kadar olur yaklaşık maliyetini söylerseniz sevinirim.atak3498@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/01604262428385283093noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-5882809959355531532020-01-29T00:32:17.723+03:002020-01-29T00:32:17.723+03:00Merhaba, evet dediğiniz gibi doğrudur, vites boşta...Merhaba, evet dediğiniz gibi doğrudur, vites boştayken debriyaja basılı değilken hareket şanzımana iletiliyor fakat tüm senkromeçler boşta olduğundan, şanzımanın (döndüren) dişlileri boşa dönüyor, hareket tekerleklere iletilmiyor. Vitesin boşta olmasıyla debriyajın (baskı-balata) hiçbir ilgisi yok.Otomobil Teknolojisihttps://www.blogger.com/profile/15292084044447550685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-41549035328760951972020-01-28T23:17:17.476+03:002020-01-28T23:17:17.476+03:00Hocam merhaba çok merak ettiğim ustalara sorduğumd...Hocam merhaba çok merak ettiğim ustalara sorduğumda kaçamak cevap verdikleri bir konuyu size sormak istiyorum araç durur ve çalışır durumda manuel vites bir aracı baz alıyorum vites boşta debriyaja basılı değil debriyaj balatası volana baskı yapiyor ve motordaki (rolantide çalışıyor ve hareket var)hareketi sanzimana iletiyor ama şanzımanda ki dişliler takılı olmadığı için hareketi tekerlere iletmiyor.DOGRUMUDUR. Yoksa boştayken debriyaja basılı şekildeki gibi debriyaj balatasını volandan ayırıyormu.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/18135305057180314425noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-84020884097315628082019-03-01T16:25:00.760+03:002019-03-01T16:25:00.760+03:00Merhaba, debriyaja tam basınca temas etmez, az bas...Merhaba, debriyaja tam basınca temas etmez, az basınca eder.Otomobil Teknolojisihttps://www.blogger.com/profile/15292084044447550685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-1183870111787992432019-02-26T22:08:14.738+03:002019-02-26T22:08:14.738+03:00Merhaba yazınızı çok beğendim. Ama şu soruya tam c...Merhaba yazınızı çok beğendim. Ama şu soruya tam cevap bulamadım:<br />Debriyaj pedalına basınca balatalı disk (kavrama diski) volana temas edermi (dokunurmu, değermi) yoksa üzerinden komple çekilir hiç temas etmezmi?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-53342631312370804262018-12-31T00:49:01.932+03:002018-12-31T00:49:01.932+03:00Merhaba,
Yukarıdaki konu sorunuza cevap verecek şe...Merhaba,<br />Yukarıdaki konu sorunuza cevap verecek şekilde tekrar düzenlenmiştir.Otomobil Teknolojisihttps://www.blogger.com/profile/15292084044447550685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-60827069501565191812018-12-30T22:41:57.121+03:002018-12-30T22:41:57.121+03:00Merhaba,
Konunun uzamanı değilim sadece fikir beli...Merhaba,<br />Konunun uzamanı değilim sadece fikir belirtmem gerekirse:<br />Flanşların içinin boşaltılması derken, boşluklu bir yapıda olması kastediliyor herhalde. Boşluklu yapı; daha iyi soğuma sağlar, aşıntı atıklarının uzaklaştırılması kolaylaşır. Aşırı ısınma sürtünen iki plakanın birbirine yapışıp kaynamasına sebep olabilir, bunun önüne geçilmiş olur. ısının düşürülmesi sürtünme katsayısını arttırır daha iyi bir kavrama sağlanır (sıcaklık arttıkça sürtünme katsayısı azalır). İçi boş malzeme daha hafif olur, atalet momenti daha az olur. Mukavemetten kayıp, aktarılan kuvvetin miktarına göre yorumlanmalı, aktarılan kuvvetin maksimum değerine göre yeterince mukavimse, gereksiz yere fazla malzeme kullanmaya zaten gerek yoktur. Yani malzeme hem içi boş hem yeterince mukavemete sahip bir yapıda olabilir.<br />Kolay gelsin.Otomobil Teknolojisihttps://www.blogger.com/profile/15292084044447550685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-19863761193520481592018-12-28T11:08:28.647+03:002018-12-28T11:08:28.647+03:00Merhaba,
Kocaeli Üniversitesi Endüstri mühendisli...Merhaba,<br /><br />Kocaeli Üniversitesi Endüstri mühendisliği bölümünde 3. Sınıf öğrencisiyim ve Makina Elemanları dersi alıyorum.<br /><br />Ders için sorulan bir araştırma sorusu var fakat bir türlü tam cevabı bulamadım, sitenize rastladım ve şansımı denemek istedim.<br /><br />Soru şöyle:<br />Düz sürtünmeli kavramalarda flenşlerin içinin boş olmasının avantaj ve dezavantajları nelerdir?<br />İlk aklıma gelen malzemenin içi boşaltıldığı için mukavemetten kaybedip malzemeden kazanç sağlar ama neden bir malzemenin mukavemetten kaybı ne gibi fayda sağlar, bilemedi.<br />Yardımcı olursanız çok sevinirim.<br /><br /><br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-45808615750812934132018-12-27T20:28:45.275+03:002018-12-27T20:28:45.275+03:00Merhaba, baski diski volanla beraber mi dönüyor yo...Merhaba, baski diski volanla beraber mi dönüyor yoksa prizdirek ile birlikte mi?<br />Debriyaja bastığımız zaman baski diskini geriye çekiyoruz peki kavrama diskini volandan nasıl ayırıyoruz?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-38156568282854912682018-11-05T15:41:46.534+03:002018-11-05T15:41:46.534+03:00Kullandığınız terimler,teknik terimler değil.Ya da...Kullandığınız terimler,teknik terimler değil.Ya da kavrama çalışmasını tersinden yorumluyorsunuz.Debriyaj bırakılınca da gaz verilince de zorlanma falan olmaz,volanın basınçla bir ilgisi yoktur.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-42776973468233903912018-10-12T23:43:47.662+03:002018-10-12T23:43:47.662+03:00Peki hocam vites degistirirken kavrama noktasında ...Peki hocam vites degistirirken kavrama noktasında gaza basınca debriyaj tam basıncı volana vermediği için o an rahat dönen volan üzerine debriyajı bırakırken volana tam basıncı vereceği icin üzerinde tam basınç yokken daha rahat dönen volan gelen basınç ile zorlanirmi?<br />Yoksa basınç ile volanın bir alakasi yokmudur?<br />Yani kavramada bira gaz verirken (debriyaj kaçırmayacak kadar) rahat dönerken debriyaji tam birakinca haliyke gaz verilmis olunca zorlanırmi?<br />Volanin basınc ile ilgisi varmidir?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10933924308780844452noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-16167962617216651652018-10-10T19:49:14.037+03:002018-10-10T19:49:14.037+03:00Merhaba,
Sürüş şartlarına göre değişir.
Düz yolda ...Merhaba,<br />Sürüş şartlarına göre değişir.<br />Düz yolda giderken kavrama noktasından sonra gaza basılabilir.<br />Yokuş inerken hiç gaza basılmasa da olur.<br />Yokuş çıkarken kavrama noktasından sonra gaza basılırsa, hız kesilecek, motor devri düşecektir, bu durumda kavrama noktasında hiç boşluksuz gaz vermek gerekir.<br />Kavrama noktasında aşırı gaz vermek, debriyajın (balatanın) sıyırmasına neden olur, kokusu hissedilir.<br /><br />Yapılması gereken; aracın hızının düşmesine izin vermeden, tam zamanında gaz-debriyaj yapmaktır, bu ayarlama sürücü tecrübesiyle kendiliğinden oluşur.Otomobil Teknolojisihttps://www.blogger.com/profile/15292084044447550685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-40529998169719766162018-10-09T23:45:09.610+03:002018-10-09T23:45:09.610+03:00Çok teşekkürler. Sizlere son bir soru soracağım vi...Çok teşekkürler. Sizlere son bir soru soracağım vites degistirirken kavramada noktasında gaza basmak mantiklimidir? <br />Kavramada gaza basınca debriyaj tam basıncı volana vermediği için o an rahat dönen volan (motor) üzerine debriyaji birakinca basinc verilince, rahat dönen motor debriyaji tamamen bırakınca gelen basınçla anlık bir zorlanma yasarmi?<br /> motor zorlanirmi?<br />Debriyaja, motora, <br /> şanzıman, diferansiyele herhangi bir zararı olurmu? <br />Bu soruyu ard arda sormamın nedeni çevremdeki bazı kişiler debriyaji bırakırken kavrama noktasında gaza bas diyorlar. Bazıları ise debriyaji biraktiktan sonra gaza bas diyorlar.<br />Yapılmasi gereken hangisidir?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10933924308780844452noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-13140562790972180382018-10-08T19:24:54.770+03:002018-10-08T19:24:54.770+03:00Merhaba,
Debriyaja basarken, motor ile şanzımanı b...Merhaba,<br />Debriyaja basarken, motor ile şanzımanı birbirinden ayırıyoruz, yani yük altındaki motoru serbest bırakıyoruz, bu anda gaz vermeyi kesmezsek motor yükü ortadan kalktığı için motor devri aniden çok fazla yükselir. <br /><br />Debriyajı bırakırken motor ve şanzımanı birleştiriyoruz, yüke binmemiş rölanti devrinde çalışan motora, 1 -1,5 ton ağırlıktaki aracı hareket ettirmesi için yükleme yapıyoruz, bu durumun iki sonucu vardır: gaz verilmezse (tekerlekleri) duran aracın kütlesi (ataleti) motoru durduracaktır (aracın stop etmesi), ya da motora gaz verilecek (çekiş kuvveti artacak) ve tekerlekleri döndürebilecektir (olması gereken kalkış hareketi). <br /><br />Volana yataklandırılan pirizdirekt milinin ucu, asla volandan hareket (güç) almaz, adı üstünde yataklandırılmıştır serbestçe döner. Zaten volandan güç alsa, kavrama-debriyaj sisteminin hiç bir anlamı olmazdı. Yukarıdaki yazının sonundaki videoyu dikkatle izleyiniz.<br /><br />Volana yataklandırılan pirizdirekt mili, debriyaja basınca ileri-geri hiçbir hareket yapmıyor aynen olduğu gibi yataklandığı yerde dönmeye devam ediyor. Debriyaja basınca hareket eden parça kavrama diskidir (balatalı disktir), bu disk ileri-geri hareketini pirizdirekt milinin üzerindeki frezeli yüzey üzerinde yapar. Motordan şanzımana aktarılan hareket, kavrama diski üzerinden pirizdirekt miline, buradan da şanzımana aktarılır. Yazının sonundaki videoya bakınız.Otomobil Teknolojisihttps://www.blogger.com/profile/15292084044447550685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-32271606737510771362018-10-07T15:59:12.714+03:002018-10-07T15:59:12.714+03:00Debriyaja basarken gazi birakmaliyiz ama debriyaji...Debriyaja basarken gazi birakmaliyiz ama debriyaji bırakırken gaz verebiliyoruz bunun tam sebebi nedir?<br />Ve volana yataklandirilan piriz direk mili volandan güç alırmı?<br />Volana yataklandirilan piriz direk mili debriyaja basınca orada kalıyor mu yoksa oradan ayriliyormu? <br />Ayrilmiyorsa kavrama aninda bir saft ile mi bağlanıyor?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10933924308780844452noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-70280405024877445842018-10-06T00:32:07.071+03:002018-10-06T00:32:07.071+03:00Size bir sorum daha olacak;
debriyaja basarken gaz...Size bir sorum daha olacak;<br />debriyaja basarken gazı bırakmak zorundayız ama debriyajı bırakırken gaz verebiliyoruz bunun tam sebebi nedir?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10933924308780844452noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-71138046608205119352018-10-05T23:24:50.069+03:002018-10-05T23:24:50.069+03:00Merhaba,
Evet doğru. Tüm bunlar çekiş hissiyle den...Merhaba,<br />Evet doğru. Tüm bunlar çekiş hissiyle dengeli şekilde yapılır. Otomobil Teknolojisihttps://www.blogger.com/profile/15292084044447550685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-85549590035116327472018-10-05T00:00:12.229+03:002018-10-05T00:00:12.229+03:00Merhabalar, vites degistirirken kavramada noktasın...Merhabalar, vites degistirirken kavramada noktasında gaza basılır mı?<br />Yani ;<br />1)Gaz birakilir debriyaja basılır. <br />2)Vites değiştirilir.<br />3)Debriyaj kavrama noktasina kaldirilir kavrama noktasında biraz tutulur ardindan KAVRAMA NOKTASINDA GAZA BASILIP DEBRİYAJ BIRAKILIR.<br />Bu sıralama doğrumudur?<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10933924308780844452noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-12531368828374359152016-12-08T15:37:46.095+03:002016-12-08T15:37:46.095+03:00Yorumunuz için teşekkürler. Bu ses her kalkışta ge...Yorumunuz için teşekkürler. Bu ses her kalkışta gelen bir ses değil. Araç ilk çalıştığında gelmiyor mesela. Ta ki trafiğe girene kadar. Özellikle dur kalklı yoğun trafikte 1. vites kalkışlarda gelmeye başlıyor. Aynı problemi yaşayan çok kişi var ancak net bir çözüm bulunmuş değil. Aracımı yetkili servise götüreceğim. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-4799458071946469732016-12-02T23:28:11.269+03:002016-12-02T23:28:11.269+03:00Merhaba,
bu ses kavrama (baskı-balata) sisteminden...Merhaba,<br />bu ses kavrama (baskı-balata) sisteminden geliyor gibi. debriyaj bilyasından olabilir, baskı plakasındaki ayırma parmaklarının eğik olmasından olabilir.<br />Kavrama sisteminden olduğu kesin gibi, her halükarda şanzımanın indirilip kontrol edilmesi gerekir. o zaman kesin anlaşılır.Otomobil Teknolojisihttps://www.blogger.com/profile/15292084044447550685noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8542841191373159530.post-68802157390306685962016-12-01T10:12:23.996+03:002016-12-01T10:12:23.996+03:00Aşağıdaki vidyodaki ses problemi neden kaynaklanır...Aşağıdaki vidyodaki ses problemi neden kaynaklanır? İlk kalkış anında gelen sürtünme sesi. Araç 30000 km'de 6 ileri manuel şanzımanlı benzinli.<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=Bn3Ncrrze9oAnonymousnoreply@blogger.com