P0704 Arıza Kodu Debriyaj Pedalı Müşürü Devre Arızası

P0704 DEBRİYAJ PEDALI MÜŞÜRÜ SİNYALİ ARIZASI
P0704 debriyaj müşürü sinyal devresi arızası (P0704 Clutch Switch Input Circuit Malfunction),  debriyaj pedalı konumsensörü (şalterinin) gönderdiği sinyal anormal. Debriyaj pedalı konum sensörü (müşürü), debriyaj pedalına basıldığında bunu ECU’ye iletir. Bu sensöre “CPP Switch: Clutch Pedal Position Switch: Debriyaj pedalı konum şalteri” de denir. ECU, mantıksal sınamalar yaparak müşürün düzgün çalışıp çalışmadığını sürekli izler. Örneği hız 30km/h üzerindeyken durduğunda pedala basılıp basılmadığına izler, müşürden sinyal gelmiyorsa ve bu 10 kez tekrarlanıyorsa, bunu bir arıza olarak yorumlar ve hafızaya kaydederek arıza lambasını yakar.



P0704 Debriyaj Müşürü Arızasının Belirtileri:
*Motor arıza lambası yanar.
*Kalkışlarda ve vites geçişlerinde titreme-sarsıntı meydana gelir.
*Hız sabitleme, stop start sistemi çalışmaz.
*Motor çalışmaz, kontak çevrildiği halde marş yapılamaz (bu araçlarda marş yaparken debriyaj pedalına basılma şartı vardır, müşür arızalı olduğunda araç marş yapmaz.
*Yokuş kalkış destek sistemi (hill hold) çalışmaz.
*Düzensiz-yüksek rölanti devri.
*Çekiş kontrol (antipatinaj) sistemi çalışmayabilir.



P0704 Debriyaj Müşürü Arızasının Sebepleri:
*Müşür yuvasından çıkmış.
*Tesisatta, soketlerde; kopukluk, temassızlık, korozyon, kısa devre, şasiye kaçak olabilir.
*Debriyaj müşürü arızalı.
 
P0704 Debriyaj Müşürü Arızasının Çözümü:
*Debriyaj müşürünün montaj yeri kontrol edilir, yerine sağlam ve doğru olarak oturup oturmadığına, yerinden çıkıp çıkmadığına bakılır.
*Debriyaj müşürü, soketi ve tesisatı gözle kontrol edilir.
*Diyagnostik tekniği adımları sırasıyla uygulanır ve arızanın teşhisi (arıza kodu ve kalıcılığı) kesinleştirilir. Bilgisayarlı diyagnostik cihazına araç bağlanır, anlık değer okuma (parametre) okuma menüsüne girilir, pedala basılıp bırakılarak ekranda ON-OFF durumunun değişip değişmediğine bakılır.
*Sensörün (şalterin) arızalı olup olmadığına bakılır, çalışması bir multimetre ile kontrol edilebilir.
*Tesisat kontrol edilir. Kopukluk, kısa devre, şasiye kaçak, korozyon-temassızlık bakımından kontroller yapılır.  Debriyaj müşürü soketleri ve ECU tarafındanki soketler ve soket pinleri kontrol edilir.
*Debriyaj müşürü kesin olarak sağlamsa, tesisatta kopukluk, kısa devre kontrolleri yapılır. Tesisatın müşür tarafındaki ucu ile, ECU tarafındaki soket uçları arasında kopukluk kontrolü yapılır. Bunun için multimetre sesli konumda veya direnç ölçüm konumunda olabilir.

Yorumlar