P0704
debriyaj müşürü sinyal devresi arızası (P0704 Clutch Switch Input Circuit
Malfunction), debriyaj pedalı konumsensörü (şalterinin) gönderdiği sinyal anormal. Debriyaj pedalı konum sensörü
(müşürü), debriyaj pedalına basıldığında bunu ECU’ye iletir. Bu sensöre “CPP
Switch: Clutch Pedal Position Switch: Debriyaj pedalı konum şalteri” de denir.
ECU, mantıksal sınamalar yaparak müşürün düzgün çalışıp çalışmadığını sürekli
izler. Örneği hız 30km/h üzerindeyken durduğunda pedala basılıp basılmadığına
izler, müşürden sinyal gelmiyorsa ve bu 10 kez tekrarlanıyorsa, bunu bir arıza
olarak yorumlar ve hafızaya kaydederek arıza lambasını yakar.
P0704 Debriyaj Müşürü Arızasının
Belirtileri:
*Motor
arıza lambası yanar.
*Kalkışlarda
ve vites geçişlerinde titreme-sarsıntı meydana gelir.
*Hız
sabitleme, stop start sistemi çalışmaz.
*Motor
çalışmaz, kontak çevrildiği halde marş yapılamaz (bu araçlarda marş yaparken
debriyaj pedalına basılma şartı vardır, müşür arızalı olduğunda araç marş
yapmaz.
*Yokuş
kalkış destek sistemi (hill hold) çalışmaz.
*Düzensiz-yüksek
rölanti devri.
*Çekiş
kontrol (antipatinaj) sistemi çalışmayabilir.
P0704 Debriyaj Müşürü Arızasının Sebepleri:
*Müşür
yuvasından çıkmış.
*Tesisatta,
soketlerde; kopukluk, temassızlık, korozyon, kısa devre, şasiye kaçak olabilir.
*Debriyaj
müşürü arızalı.
P0704 Debriyaj Müşürü Arızasının
Çözümü:
*Debriyaj
müşürünün montaj yeri kontrol edilir, yerine sağlam ve doğru olarak oturup
oturmadığına, yerinden çıkıp çıkmadığına bakılır.
*Debriyaj müşürü, soketi ve tesisatı gözle kontrol edilir.
*Diyagnostik tekniği adımları sırasıyla uygulanır ve arızanın teşhisi (arıza kodu ve
kalıcılığı) kesinleştirilir. Bilgisayarlı diyagnostik cihazına araç bağlanır,
anlık değer okuma (parametre) okuma menüsüne girilir, pedala basılıp
bırakılarak ekranda ON-OFF durumunun değişip değişmediğine bakılır.
*Sensörün
(şalterin) arızalı olup olmadığına bakılır, çalışması bir multimetre ile
kontrol edilebilir.
*Tesisat
kontrol edilir. Kopukluk, kısa devre, şasiye kaçak, korozyon-temassızlık
bakımından kontroller yapılır. Debriyaj
müşürü soketleri ve ECU tarafındanki soketler ve soket pinleri kontrol edilir.
*Debriyaj
müşürü kesin olarak sağlamsa, tesisatta kopukluk, kısa devre kontrolleri
yapılır. Tesisatın müşür tarafındaki ucu ile, ECU tarafındaki soket uçları
arasında kopukluk kontrolü yapılır. Bunun için multimetre sesli konumda veya
direnç ölçüm konumunda olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder