Common rail yakıt basınç sensörü arızalandığında, ECU artık
yakıt basıncını okuyamaz. Sistemde yakıt basıncı, basınç sensörünün gönderdiği sinyallere göre ayarlanır-düzenlenir. Önce (Bkz: Yakıt Basınç Sensörü) okunmalıdır.
Arıza durumunda şu sonuçlar ortaya çıkar (Arıza Belirtileri):
*Motor arıza lambası yanar.
*Arıza durumunda, DTC arıza kodu hafızaya kaydedilir.
*Motor stop eder ve bir daha çalışmaz
(Bosch yakıt sisteminde).
*Sistem arıza moduna geçer, sistemin çalışması
“kapalı devre”den “açık devre”ye geçer. Hafızadaki değerler kullanılarak, yakıt
basıncının ortalama bir değerde 350 bar (siemens), 600-1000 bar (denso) olması
sağlanır.
*Kısıtlanmış düşük motor gücüyle sistem
çalıştırılır.
Sistemde meydana gelebilecek büyük bir yakıt kaçağı
sebebiyle yakıt basıncının aniden düşmesi durumunda, sensör sağlam olsa bile,
güvenlik nedeniyle sistem çalışmayı durdurur, motor çalışmaz. Bu durumda sensör mü arızalı yoksa sistemde büyük bir yakıt kaçağı mı var, tespit edilmelidir.
Arızanın Sebepleri:
*Basınç sensörünün kablo-soket bağlantılarında kopukluk, kısa devre, şasiye kaçak, korozyon, temassızlık, kirlilik.
*Sensörün arızalı olması.
Arızanın Çözümü
*İlk yapılması gereken işlem Diyagnostik Tekniği adımlarını uygulamaktır. Sensörün arızası net olarak teşhis edilir.
*Sensörün elektriksel kontrolleri yapılır.
*Rail
borusundaki yakıt basınç sensörü arızalandığında, sensör tek başına
değiştirilmez, rail borusuyla birlikte komple değiştirilir. Bununla birlikte sanayide parçaların ayrı olarak değiştirildiği görülmektedir.
Yakıt basınç sensörü, piezo dirençli tiptedir. Piezo tip
basınç sensörünün soketinde genelde 3 adet pin bulunur.
*ECU’den +5volt besleme sinyali.
*ECU’ye bağlı eksi (şasi) hattı.
*ECU’ye giden voltaj sinyal çıkış hattı. Voltaj sinyali 0
ile 5 volt arasında değişir.
Sensörün Çıkış Sinyali:
*Motor çalışmıyorken yaklaşık 0,5 volt.
*Rölantide çalışıyorken yaklaşık 1,32 volt.
*Ani hızlanmalarda yaklaşık 3,77 volt.
(katalog değerleri referans alınır)
Ana konu (Bkz: Yakıt Basınç Sensörü)
Basınc sensörü soketi söktüm nemli idi bu normalmi temizledim düzenli çalışmaya başladı
YanıtlaSilbu parca nerede acaba ? golf 5 de
Sil2016 crafter pompa enjektör ve musurler değişti sanayi de rail musur kütüğü degismedi araçta çekiş birazcık düşük veyakit fazla yol bilgisayarı diğer crafter lardan /3 fazla yakıyor sebebi rail kütüğü olabilir mi teşekkürler
YanıtlaSilsebep
Merhaba ! Bende Mercedes GLK 220cdi ile bunun gibi bir sorunla karşi karşiyagim araba marşi 5 6 saniye sonra aliyor bazen ise aninfa çalişiyor fakat hata kotu olaran şunu veriyor P0087 mazot filtresi i denistirdim 2 gün iyiğidi sonra tekrar zor çalişmaya başladi yardimci olirsanit şimdiden Teşekurler !
YanıtlaSil2011 Renault Master kanal basınç sensörü değer çok büyük arza kaydı var sebebi nedir arkadaşlar
YanıtlaSilSkoda rapid aracımdea ses var idi enjektör dediler pompa dediler Bosch serviste geri fiyat yüksek geldi yaptırmadım Antep sanayiye Bir tamirciye geldim enjektör dedi yapıldı ses gitti tâbi bu Real basınç arıza lambası yandı sıkıntı oldu ba hâlen uğraşıyor şimdi tekrardan enjektör değişimi şart diyorlar 🤔
YanıtlaSilPeki bu parça arızalanırsa belirli bir devirden sonra zırıltı vızıltı şırıltı sesi çıkarırmı ?
YanıtlaSilevet şiıriltili ses cikar bu ses bir olur bir kaybolur tekleme gaz kesme durumlari olur istop edebilirde
SilFluans 12 model kullanıtorum 1 devirle 1.2 devir arasında dalgalanma yspıyor kontrol ettim bunu ysparken müşürden ses geliyor sebebi nedir
YanıtlaSilAracı rolantiye bırakınca kerkinme yapıyor bunun sebebi nedir
YanıtlaSilAynı kerkinme benim aracımda da oluyor bir süre 10 15 dk kullandıktan sonra kesiliyor sonra tekrar yapıyor rail muşulu böyle bir durum yaparmı hiç bir arıza vermedi aracım 1.3 mj 2021 fiorino 1 aydır uğraştım bulamadım
SilAracı normal calisip rolentode gaz yemeyip stop ediyorsa tekrar calismada normal calisiyorsa rail basinc sensoru yuzde 90 arizalidir yada sokeyi kablosu muhakkak biseyinde sikinti vardir
SilW203 c220 cdı aracım aynı şekil gayet normal çalışıyor ama hiç bir şekilde gaz yemiyor sadece rolenti ayarında çalışıyor ekranda ise epc lamba yakıyor zannedersem muhtalıf mazot kaçaklarıda var
SilMerhaba bende 2018 ceddy araç var aracım belirsiz aralıkta parkta ve sehir halinde iken 1 saniye süren gaz kesmesi yapıyorsa ani fren şeklinde sebebi ne olabilir teşekkürler
YanıtlaSilçözebildiniz mi ? Bende de 2017 model var aynı sorun var
SilSelam 1.3 Doblo aracım var bilgisayar bağladık yüksek yakıt basıncı arızası veriyor motor ışığı kirmizi yanıyor calistirmaya calissakta calismiyor sıkıntı enjektör mu yoksa yakıt sisteminde mi anlamadik gitti bilgi verme olasılığı varsa memnum olurum saygılar
YanıtlaSilFiat egea 1.3 Multijet rail basınç sensörün 3 tane pin var bu pinlerin hangisi 5v girişi hangisi şasi hangisi çıkış yukardan aşağı doğru siralayabilirmisiniz
YanıtlaSilClio 2 2005 model aracımda Hat basıncı kontrol hatası veriyor ( bazen aralıklı bazen sürekli) Basınc legülatoru. Isı sensörü. Basınç sensörü. Mazot filtresi ve hortumları orjinal değişti. Enjektorler ve yakıt mekaniği mazot pompası tamir gordu Halen arıza devam ediyor. Bu arıza nerede iki srfer beyinciye gitti sonuç yok
YanıtlaSilBu sorunu 3 aydır 1,5 dci reno megane II aracımda yaşamaktayım.DF053 hata kodu veriyor.Beyin tamiri olmuyor.Sorun büyük ihtimalle Beyindeki CPU da .Buda tamir olmuyor.Yeni bir beyin takın sorun çözülecektir.
Sil