ECU, bir aktörü (donanımı)
çalıştırmak için iki tip sinyal gönderebilir.
*Bir anahtarlama sinyali (Açma-Kapama). Örneğin, Klimayı (röle) açma kapatma (ON/OFF) veya radyatör fanını (rölesini) açma kapatma (ON/OFF).
*Bir PWM sinyali ile donanımı kumanda etme. Bu sinyalin
özelliği sadece ON/OFF şeklinde açma-kapatma yaptırmak değil, donanımın
değişken olarak farklı konumlarda-hızlarda-miktarlarda çalıştırılabilmesidir.
Örneğin EGR valfini açıp kapatan elektrik
motorunun kumandasında; valfin açıklık miktarı
istenilen düzeyde (çeyrek-yarım-tam gibi) değiştirilebilir. Örneğin common rail
yakıt pompasındaki miktar ayar valfi, PWM sinyaliyle kumanda edilir ve yakıtın
miktarı, valfin açıklık miktarı istenildiği şekilde değiştirilebilir. (PWM sinyalle kumandada, anahtarlama pozitif hat ile veya
negatif (şasi) hat üzerinden olabilir.
PWM (Pulse Width Modulation) Darbe-Sinyal Genişlik Modülasyonu anlamına gelir. Otomotivde, Elektronik kontrol ünitesinin aktivatörleri yönetmek için, aktivatörlere gönderdiği çoğu sinyal, bir pwm sinyalidir.
Örneğin:
Doğru akım (DC) elektrik motorlarının çalıştırılmasında: Elektrikli gaz kelebeği, elektrikli yakıt pompası)
Selenoid valflerin (elektromanyetik valflerin) konumunun ayarlanmasında: Yakıt pompasındaki miktar ayar valfi, turbo wastegate selenoid valfi, turbo değişken kanatçık selenoid valfi, egr valfi selenoidi (bunlar vakum elektrovanalarıdır), değişken supap zamanlama sistemindeki (VVT-i, VTC) yağ kontrol valfi, common rail yakıt sistemindeki basınç regülatörü.
(Aktör=Aktivatör=uygulayıcı)
Bu konu, Elektronik Kontrol Ünitesinin bir alt konusudur. Ana konu için (Bkz: Elektronik Kontrol Ünitesi)
Yorumlar
Yorum Gönder