P0011 Arıza Kodu Emme eksantrik (kam) mili zamanlaması aşırı avanslı veya sistem performansı bozuk.P0012 Emme eksantrik (kam) mili zamanlaması aşırı (fazla) rötarlı (geciktirilmiş).
P0011 ve
P0012 hata kodları, değişken supap zamanlama sistemi (VVT veya VTC) ile ilgili
arıza kodlarıdır. Eksantrik mili dişlisinde bulunan supap zamanlama modülü ve
bu modülü çalıştıran VVT yağ kontrol valfinin arızalı olmasından kaynaklanır.
Değişken supap zamanlama sistemi, ekstantrik milinin krank miline göre dönüş
pozisyonunu değiştirerek, supap zamanlamasını değiştirir. Eksantrik miline
avans veya rötar verilir. Bu hata kodları da sistemdeki fazla avans veya fazla
rötar durumlarının meydana gelmesi sebebiyle alınmaktadır.
Motor normal
çalışma sıcaklığına ulaştığında ve motor devri 550 ila 4000 dev/dk arasında
değişirken, eksantrik mili açısı sabit kalıyor veya değişmiyorsa, bu arıza
meydana gelmektedir.
Motor kontrol
ünitesi (ECU), değişken supap zamanlaması (VVT) sistemini, VVT kontrol valfi
ile çalıştırır. Zamanlama değişimi, eksantrik (kam) mili dişlisinde bulunan VVT
kumanda modülü ile gerçekleştirilir. ECU, kapalı çevrimle çalışarak sistemi
kumanda eder, bir hedef açı belirler, yağ kontrol valfinin bu açıyı
gerçekleştirmesini sağlar, daha sonra da sensörlerle durumu izler ve hedef
açının gerçekleşip gerçekleşmediğine bakar. Hedef açı ile gerçekleşen açı
arasında, limit değerlerin üzerinde bir fark meydana geliyorsa, sistem arıza
kaydı oluşturur ve arıza lambasını yakar.
ECU sinyaliyle, yağ kontrol valfi yağ basıncını ve yağın akış yönünü değiştirir. Böylece yağ akışının yönüyle VVT modülünün; rötar mı avans mı vereceği belirlenirken; yağ basınç miktarıyla da ne kadar miktarda avans veya rötar verileceği belirlenmiş olur.
ECU sinyaliyle, yağ kontrol valfi yağ basıncını ve yağın akış yönünü değiştirir. Böylece yağ akışının yönüyle VVT modülünün; rötar mı avans mı vereceği belirlenirken; yağ basınç miktarıyla da ne kadar miktarda avans veya rötar verileceği belirlenmiş olur.
P0011 ve P0012 Arıza Kodlarının
Sebepleri
*Supap
zamanlama sistemi arızası (VVT – VTC arızası)
*Yağ kontrol
valfi (selenoid kumanda valfi) arızası
*Motor
yağındaki yabancı maddelerden dolayı VVT sisteminde arıza meydana getirmesi.
*Eksantrik
(kam) mili dişlisi arızası
*ECU arızası
Bazen motor
yağındaki yabancı parçacıklardan dolayı VVT sisteminin çalışması bozulabilir.
Yabancı maddeler sistemde dolaşırken yağ filtresi tarafından filtrelenir ve
problemin sebebi ortadan kendiliğinden kalkabilir.
(Bkz: Tüm Arıza Kodları)
(Bkz: Tüm Arıza Kodları)
triger zincir uzama yapması da bu arızayı verebilir.
YanıtlaSilZincir mi kayış mı
Sil