P0301 Hata Kodu Anlamı P0300-P0301-P0302-P0303-P0304 Arıza Kodu Sebebi ve Çözümü

P0300-P0301-P0302-P0303-P0304 Arıza Kodları

P0300 hata kodu, motorda tekleme olduğun belirtir. P0301 1. Nolu silindirde tekleme, P0302 2. Nolu silindirde tekleme, P0303 üçüncü silindirde, P0304 dördüncü silindirde tekleme olduğunu göstermektedir.  Konu, birinci silindirde (P0301) tekleme olduğu varsayımıyla işlenecektir. Tekleme: Silindir içerisinde gerçekleşen ateşlemenin yanlış zamanda gerçekleşmesi veya bir ya da iki silindirde hiç gerçekleşmemesidir. Daha fazla bilgi için (Bkz: Motor Teklemesi)


Bu arızanın sebebini net olarak belirlemeden, bujilerin, buji kablolarının, ateşleme bobinlerinin değiştirilmesi yanlış olacaktır ve gereksiz yere maliyeti yükseltecektir. Bu sebeple iyi bir serviste arızanın doğru olarak teşhis ettirilmesi çok önemlidir. Bu arıza giderilmeden aracın uzun süre kullanılması, motorda daha farklı ve büyük hasarlara sebep olabilir. 


P0300 Arızasının Belirtileri Nelerdir?

*Motor zor çalışır veya hiç çalışmaz,
*Motor gücü azalır, çekiş düşer, hızlanmada kesiklik meydana gelir,
*Motor rölantide çalışırken rölanti devri düzensizdir, dalgalanır,
*Yakıt tüketimi artar.

P0301 (P0300) Arızasının Sebepleri Nelerdir?

*Buji arızalıdır,
*Kompresyon (sıkıştırma) azalmıştır, kompresyon kaçağı vardır,
*Silindirde supap arızası vardır, supap erimesi gerçekleşmiştir veya supap ayarı bozulmuştur,
*Buji kabloları, ateşleme bobini kablolarında hasar-gevşeme-kopukluk vardır,
*Yakıt enjektörü bozuktur, yakıt sisteminde arıza vardır,
*EGR valfi tıkanmıştır,
*Silindir kapak contası kaçırıyordur, conta yakmıştır, contanın o silindirin olduğu kısmı hasar görmüştür,
*Emme manifoldunda veya hava emiş hattında vakum kaçağı vardır,
*ECU arızalıdır. 


P0301 (P0300) Arızasının Çözümü

Arızanın çözümü, arızanın sebebinde saklıdır, arıza kaynağı tesbit edildiğinde çözüm de bulunmuş olacaktır. Arızanın teşhisi için önce diyagostik cihazıyla teşhis ve test işlemleri yapılmalıdır.
Varsa başka arıza kodları mutlaka okunmalı ve değerlendirilmelidir. Örneğin P0301 hata koduyla birlikte bir sensör arızası da okunuyorsa,  ve bu sensör ateşleme sistemine bilgi sağlayan bir sensörse, tekleme arızasının sebebi bu sensörün arızalı olması olabilir. Örneğin, eksantrik veya krank mili konum sensörü gibi.
Ateşleme sistemi ve supap sistemi dikkatlice kontrol edilmelidir. Arızalı parçalarve sistemlerde değişim-onarım işlemi yapılmalıdır.

Yorumlar

  1. Merhabalar...aracim 2009 ford mondeo1.6 benzin lpg...aracimda p0304 hatasi ve p0050 hatasi var. Arabayi 100km civarı beynzinde kullandiktan sonra ariza ışığı kendiliginden sonuyor fakat lpg ye gecince kisa sure sonra tekrar yaniyor. Ve ek olarak genelde tek marsta calismiyor 2 kez kontak acip kapatinca çalışıyor...bu sorunlarim hakkında fikir ve önerileriniz nedir? Cevabiniz icin simideden cok tesekkur ederim...

    YanıtlaSil
  2. P10129 tanımsız arıza diyor en ola bilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mercedeslerde genel hata bazı serilerinde kronik aslında önemli bir şey.olduğu için değil o serinin hepsinde yanıyor

      Sil
  3. Merhaba ustam benim arac 2008 1.6 civic 6 aydır Bi sıkıntı var kimse çözemedi. Aracım cihaza bağlandığında P 113 F 300 F 301 F 303 ARIZASI veriyor buji değişdi bobinde yan sanayi maher marka takdık ve sibop ayarı ve lpg sistemi komple elden gecdi ama sorun halen devam ediyor. Ne yapmam lazım Allah rızası için bir fikir verin...

    YanıtlaSil
  4. P0300 arızası 1 2 3 sikindirde tekleme yazıyor sebebi bobin olabilir mi bujiler yeni çoklu bobin. Bozulabilrmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de aynı sorun var çözebildiniz mi

      Sil
    2. Bemdede ayni sorun var çözüm bulan buraya yazabilirmi

      Sil
  5. Arıza çözüldümü bende aynı sorun var enjektör değişti bobin buji subab hepsi yapıldı ama sorun çözülmedi hala

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pompa veya araç beynine bakın

      Sil
    2. Merhaba, aracım 2015 Toyota Auris, 1.6 benzin lpg. Aracım p0302 arızası veriyor. Bujiler ve bobin değişti hata silindi bir müddet sonra yine verdi. Bu arıza esp ışığı birlikte yanıyor. Sorun ne olabilir, yardımcı olabilen olursa çok sevinirim.

      Sil
  6. Kolay gelsin usta aracım peugeot 307 1.6 benzinli&lpg sabah arabayı çalıştırdım 2 dk sonra motor sarsınmaya başladı ısınınca normale dönüyo aracım motor arıza lambası yanmaya başladı ben boş vitesteyken gaza basıyorum araba devir göstergesi tekleme hareketleri var neyden kaynaklanabilir

    YanıtlaSil
  7. WV Jetta 1.6 otomatik LPG li araç sahibiyim. Öncesinde üst kapak rektefiyesi yapılmıştı. araç yağ yakıyordu. boruları patlatmıştı. üst kapaktan sonra su sorunu gitti. 4 ay sonra P032 ve P033 hatası oluştu ve araç çekişten düştü. sonrasında 4 buji ve 4 bobin değişti. tekleme devam ediyordu. emme manifolt değişimi yapılıyor şu an. orjinal olması gereliyor yan sanayide sorun olur dediler. özellikle LPG li araçta orj manifolt olması gerekir dediler. bakalım süreç devam ediyor

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar. Bende de 2015 Toyota Corolla 1.6 mevcut. 117000 km de. Motor arıza ışığı ve ESP ışığı beraber yanıyor. P0301 arızası veriyor. Bujiler değişti yine yandı. Gaz ayarı yapildı tekrar yandı. Enjektör yada sübap deniliyor. Arıza tekrar silindi ve gaz ustası 1 ve 2 gaz ennjektörünü yer değiştirdi. Eğer enjektör arızalı ise ikinci silindir arıza gosterecek diyor. Bilen var mı? Ne derece doğru?yoksa kapak sökülecek siboplar diyor. Konuyla ilgili bilgisi olan var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam merhaba aynı sorun benim aracımda da var 2015 corolla bujileri değiştirdim gaz ayarı yaptırdım 1 bobin değiştirdim aynı bir çözüm buldunuz mu

      Sil
  9. Merhaba Passat 2013 model 1.4 TSİ 122HP DSG BENZİNLİ bir aracım var. Aracımı 182 binde 2. El olarak aldım. 2 hafta sonra ( Bas anfi, 4 kolon, 2 tiz ) olarak ses sistemi yaptırdım. 1 hafta sonra E-5 de giderken araç sirkelemeye başladı motor ışığı yanıp sönüyordu ve epc ışığı yaktı. Sağa çekip kontak kapat aç yapınca sorun düzeldi. Ustama götürdüm bujilere baktık ve BOSCH marka bütün bujileri değiştirdik. 2 gün sonra arıza tekrarladı ve hata kodu olarak P030100 ve P030000 hata kodu veriyordu. Bu sefer bobinlerin 4 tanesini yine BOSCH marka ile değiştirdik. Ve sorun yine aynı yine aynı komple elektrik tesisatına baktırdım birşey yok dediler beyine baktırdım güya sürücü beyninde sorun var deyip yaptılar ( ki bence müdahele olmadı para koparmak için yaptılar ) ve sorun yine aynı manifold dediler oraya baktırdım temizdi. Ve 4 aydır sorunum devam ediyor. Şuan kompresör testi yaptırdım hepsi 120 basınç veriyor sorun yok dediler. Ne yaptıysam bulamadım şimdi MAF sensörü yada Enjektör diyolar bir bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi ? Herkeze şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşim aynı sorun benim 1.4 Tsı 160 Scirocco da var bı ara gaz kelebeği soketini soktum takdim bir daha ustaya gidiyordum arabada hiç bisey yok 3 aylık sorun düzeldi resmen sonra boğaz kelebegine baktırmak istedim tertemiz taktik bir daha yola çıktım sorun devam etmeye başladi

      Sil
    2. Fsi 1.6 aracım 2.silindir yanma kesintisi arızası var gaz yememe kararsız kalma tekleme va sorunlar vardı EPC LAMBASI yanıyor bazen o zaman hiç gaz yemiyor buji ve bobin ngk marka değişti sonuç aynı gaz kelebeği değişti olmadı Egr değişti olmadı beyin değişti olmadı kompresör ölçümü yaptı normal şimdi enjektör değişimi yapılıyor bu seferde olmazsa satacam daha vw marka alman

      Sil
  10. 1.4 b8 125 bg Passat motor soğukken tekleme vevcut ısınınca azalıyor siboblar deyisecek diyor usta. Bilemedim çözüm bulan varmi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder